Voi elämän käsi kun virkailijat on siellä taulapäitä ja jonottaakin pitää, että korttiin saa leiman jotta pystyy ruokaa hankkimaan.
Puhuin työnhakemisesta ja heti lyötiin kurssiosoitusta käteen ja kuitenkin olen alan koulutukseni hankkinut muutama vuosi sitten ja tämän jälkeen ollut töissä lomautukseen saakka.
Työkkärin
7
796
Vastaukset
- turiset...
Kyllä ne aika ammattitaidottomia asiakaspalvelijoita Riksussa nykyään on. Jonottaa saa ja rouvat vaan kävelee nenä pystyssä ohitse/nauraa kikattaa keskenään (varmaankin asiakkaiden kustannuksella) ja menee todennäköisesti kahville. Tuntuu olevan myös vaihtuvuutta joukossa, uusia naamoja tulee ja ainakin pari mukavaa ja mukiinmenevää nuorta herraa on sieltä johonkin mystisesti kadonnut.
T.Silmänruokaa kaipaava- noidat roviolle
Tällä virastolla vois olla kyllä ihan aihetta olla olemassakin, jos toiminta ei olisi niin armottoman järjellistä. Työttömänä ollessani ainoastaan yksi virkailija tuntui olevan tehtäviensä tasalla ja muut vähintääkin kahvilla ja yksi heistä niin kahvilla, että alkoi oikeasti itkettämään. Eli itkin. Onneksi on suomi24, jonne nyt pääsen innostusta puhkuen purkamaan noita typeryyden kauhunhetkiä. Ehkä en kuitenkaan avaudu enempää. Paitsi sen verran, että kun teette niitä päätöksiä, niin järkeäkin saa käyttää! Tarkoitan esim. juuri niitä työhönosoituksia ja työttömyyspäivärahapäätöksien tekemisiä...
- suojatyöpaikka
sehän on vain valtion suojatyöpaikka. kaikki nuo ilmoittautumisasiat voitaisiin teknisesti hoitaa netissä ilman virkaloisten "palvelua", mutta siinä on se ongelma että sitten nämä työkkärin tyypit joutuisi oikeisiin töihin.
- .taas
olen saanut hyvinkin ymmärtäväista ja hyvää kohtelua osakseni Työvoimatoimistossa.
- inhimillisyyttä/harkintaa...
Kun itse olin vuoden vaihteessa hetken työttömänä, sain osoituksen kuorma-autonkuljettajan tehtävään vaikka hain pelkkää varastotyötä ja omaan ainoastaan B-ajokortin. Sitten kun soitin työkkäriin oikaistakseni asian, virkailija totesi viileästi, että kyllä sinun nyt täytyy hakea osoitettua työtä tai muuten sinua tullaan "syyttämään" mahdollisesta työstäkieltäymisestä, jonka seurauksena voi olla karenssi.
Eihän siinä auttanut muuta kuin soittaa työnantajalle. Tein kyllä heti selväksi, että virkailija oli tehnyt minulle "täsmäosoituksen", yrittäjä nauroi ja totesipa vielä, että ei ole eka kerta kun työkkäristä lähetetään mitä sattuu.
Ei minusta anna kovin luotettavaa ja asiantuntevaa kuvaa kys. puljusta myöskään yrittäjän suuntaan. Onneksi en ole enää työttömänä. - noidat roviolle2
inhimillisyyttä/harkintaa... kirjoitti:
Kun itse olin vuoden vaihteessa hetken työttömänä, sain osoituksen kuorma-autonkuljettajan tehtävään vaikka hain pelkkää varastotyötä ja omaan ainoastaan B-ajokortin. Sitten kun soitin työkkäriin oikaistakseni asian, virkailija totesi viileästi, että kyllä sinun nyt täytyy hakea osoitettua työtä tai muuten sinua tullaan "syyttämään" mahdollisesta työstäkieltäymisestä, jonka seurauksena voi olla karenssi.
Eihän siinä auttanut muuta kuin soittaa työnantajalle. Tein kyllä heti selväksi, että virkailija oli tehnyt minulle "täsmäosoituksen", yrittäjä nauroi ja totesipa vielä, että ei ole eka kerta kun työkkäristä lähetetään mitä sattuu.
Ei minusta anna kovin luotettavaa ja asiantuntevaa kuvaa kys. puljusta myöskään yrittäjän suuntaan. Onneksi en ole enää työttömänä.tää oli juurikin sitä mitä tarkotan. ja sit siel ollaan pokerinaamalla sitä mieltä et näitten sääntöjen mukaan pelataan ja karenssi uhkaa jos et hae kyseiseen työhön. Eräs työkkärityöntekijä lähetti mulle vittuiluna läjän työhönosotuksia ku kerroin sille hieman faktoja asioista.Arvata saattaa, että joukossa oli tyyliin kemian alan töitä, johon ei olisi minkäänlaista pätevyyttä.Myöskin joukossa oli osoituksia, joihin olin jo omatoimisesti lähettänyt hakemuksen ja ilmoittanut siitä virastolle. Tämä nimeltämainitsematon herra ei osannut kertoa mulle yhteenkään kysymykseen vastausta.En halua edes antaa esimerkkiä niistä kysymyksistä, jotka mielestäni kuuluisi tuon ammatin perusasioihin.Kiitos Riihimäen työvoimatoimisto, nykyiseltä nimeltään helvetti.
- Piituli
noidat roviolle2 kirjoitti:
tää oli juurikin sitä mitä tarkotan. ja sit siel ollaan pokerinaamalla sitä mieltä et näitten sääntöjen mukaan pelataan ja karenssi uhkaa jos et hae kyseiseen työhön. Eräs työkkärityöntekijä lähetti mulle vittuiluna läjän työhönosotuksia ku kerroin sille hieman faktoja asioista.Arvata saattaa, että joukossa oli tyyliin kemian alan töitä, johon ei olisi minkäänlaista pätevyyttä.Myöskin joukossa oli osoituksia, joihin olin jo omatoimisesti lähettänyt hakemuksen ja ilmoittanut siitä virastolle. Tämä nimeltämainitsematon herra ei osannut kertoa mulle yhteenkään kysymykseen vastausta.En halua edes antaa esimerkkiä niistä kysymyksistä, jotka mielestäni kuuluisi tuon ammatin perusasioihin.Kiitos Riihimäen työvoimatoimisto, nykyiseltä nimeltään helvetti.
Yhdyn kyllä keskusteluun ihmisten tylystä kohtelusta. Aikaisemmin siellä oli muutama (lähes!) inhimillinen tyyppikin töissä, mutta taisivat tulla järkiinsä ja vaihtaa alaa tai ainakin työpaikkaa kun heitä ei enää kys. laitoksessa näy...Yleensä niiden "nuorekkaitten" tanttojen kanssa saa kinata mitä ihmeellisimmistä asioista ja ainahan siinä pieni ja mitätön ihminen jää kakkoseksi kun valtiovalta karenssilla uhkailee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070