Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

onko totta?

ghgg,jyhgjvf

tätä on varmaan jo kysytty monesti... tapasin miehen joka väittää rakastavansa koiria, mutta sanoi että dobbereita pitää lyödä yms. koulutusmielessä? sanoi että se on yleistä ettei koiraa muuten saa tottelemaan jne. minuslle ainoastaan tuli mieleen että tuota en kyllä enää tapaa tai ole muutenkaan yhteyksissä! siis pitääkö mitään koiraa hakata? pitääkö ottaa rotu jonka kanssa ei muuten kuin lyömällä pärjää? kertooko tämä nyt enemmän kyseisen ihmisen auktoriteetin puutteesta kuin kyseisestä rodusta? en ihan tosi haluaisi uskoa että jotain rotua täytyy normaalisti lyödä! miksi kukaan haluaa ottaa koiran jos sitä pitää lyödä, siis miksi haluaa lyödä koiraansa? älytöntä. luulen että äijä oli vaan idiootti ja toivottavasti harvinainen sellainen... tapaamani dobberit ovat olleet todella kivoja koiria, eivät mitään kauhuotuksia jotka tottelevat vaan jos niitä lyö tai uhkaa lyömisellä...

11

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heemu

      sellaista rotua ei ole olemassakaan jota koulutettaisiin hakkaamalla. ihmisessä vika!

    • Hukka-Musti

      Juuri aggressiivinen/väkivaltainen kasvatus tekee koirasta aggressiivinen! Tämmöiseen kasvatukseen kuuluvat muun muassa lyönnit, komennot, silmiin katsominen kouluttaessa, selätykset ym.

      Jos koira ei tottele, on kyse johtajuuden vääristymästä, eli koiralle on tarjottu valta talossa. Dobermanni tarvitsee ehdottomasti määrätietoisen ja johdonmukaisen tapakasvatuksen ja peruskoulutuksen, mutta sen voi silti tehdä ystävälliselläkin tavalla. Johtajuuden osoituksessa ei tarvita aggressiota ja väkivaltaa.

      Mitään koiraa ei saa kasvattaa väkivallalla tai aggressiolla, vaan kasvatuksessa on oltava ns. lempeän määrätietoinen, jos on haastava rotu kyseessä.

      Se tapaamasi mies ei varmasti rakasta ketään muuta kuin itseään!

      • mitä p****

        Silmiin katsominen? siis tiedättekö te koirista yhtään mitään.
        Koira on laumaeläin..koiran laumassakin johtajat korostavat johtajan asemaansa silmiinkatsomisella....se jonka katse kääntyy ensin pois, on "alempi" ja kyllä koiralaumassakin kuritetaan ruumiillisesti.
        En sano että koiraa pitää hakata, en todellakaan. Mut kyl mä olen meijän dobbereita korvasta kiinni napannut että menee perille, jos ei muuten uskota.
        Jokainen koira on erillainen, meidän narttua ei tarvise kuin katsoa vihaisesti niin tietää tasan mitä on tullut tehtyä ja tulee ns. anteeksi pyytelemään, kun taas meidän uros ei ymmärrä mikä maa ja mikä valuutta :D
        Kuri ja lempeys pitää olla tasapainossa..koiraa pitää kurittaa, mutta myös rakastaa.
        vai suositko Hukka-Musti kenties vapaata kasvatusta? jos niin teet, älä ota isoa koiraa.
        Koiran komennus aggressiivista/väkivaltaista kasvatusta? eli sanot koiralle "ei" niin pahoinpitelet sitä henkisesti? Vähän haiskahtaa siltä että nyt puhuu ihminen joka ei tiedä asiasta mitään. Siinä olen samaa mieltä tosiaan että lyödä ei saa. Kyllä minä olen meidän koiria kurittanut ja silmiin katsonut kouluttaessa, hyvin ovat oppineet eivätkä kertaakaan ole kyseenalaistaneet paikkaansa "laumassa".
        ja tämä ns selätys..koira alistuu itse, kun tietää paikkansa laumassa.
        Ottakaa selvää asioista, jokainen koira on luonteeltaan erillainen, niinkuin ihmislapsetkin.
        Koira ei ole onnellinen ellei tiedä paikkaansa laumassa.
        Älkää inhimillistäkö liika, koira ei ymmärrä mikä on tasa-arvoa, se on laumaeläin.


      • Hukka-Musti
        mitä p**** kirjoitti:

        Silmiin katsominen? siis tiedättekö te koirista yhtään mitään.
        Koira on laumaeläin..koiran laumassakin johtajat korostavat johtajan asemaansa silmiinkatsomisella....se jonka katse kääntyy ensin pois, on "alempi" ja kyllä koiralaumassakin kuritetaan ruumiillisesti.
        En sano että koiraa pitää hakata, en todellakaan. Mut kyl mä olen meijän dobbereita korvasta kiinni napannut että menee perille, jos ei muuten uskota.
        Jokainen koira on erillainen, meidän narttua ei tarvise kuin katsoa vihaisesti niin tietää tasan mitä on tullut tehtyä ja tulee ns. anteeksi pyytelemään, kun taas meidän uros ei ymmärrä mikä maa ja mikä valuutta :D
        Kuri ja lempeys pitää olla tasapainossa..koiraa pitää kurittaa, mutta myös rakastaa.
        vai suositko Hukka-Musti kenties vapaata kasvatusta? jos niin teet, älä ota isoa koiraa.
        Koiran komennus aggressiivista/väkivaltaista kasvatusta? eli sanot koiralle "ei" niin pahoinpitelet sitä henkisesti? Vähän haiskahtaa siltä että nyt puhuu ihminen joka ei tiedä asiasta mitään. Siinä olen samaa mieltä tosiaan että lyödä ei saa. Kyllä minä olen meidän koiria kurittanut ja silmiin katsonut kouluttaessa, hyvin ovat oppineet eivätkä kertaakaan ole kyseenalaistaneet paikkaansa "laumassa".
        ja tämä ns selätys..koira alistuu itse, kun tietää paikkansa laumassa.
        Ottakaa selvää asioista, jokainen koira on luonteeltaan erillainen, niinkuin ihmislapsetkin.
        Koira ei ole onnellinen ellei tiedä paikkaansa laumassa.
        Älkää inhimillistäkö liika, koira ei ymmärrä mikä on tasa-arvoa, se on laumaeläin.

        En väkisin kiellä ketään katsomasta omaa koiraansa tuimasti silmiin vallasta taistellessa, jos kerran haluaa koiransa luonteen dominoivaksi.


      • dobberiomistaja
        Hukka-Musti kirjoitti:

        En väkisin kiellä ketään katsomasta omaa koiraansa tuimasti silmiin vallasta taistellessa, jos kerran haluaa koiransa luonteen dominoivaksi.

        Dobermann on luonteeltaan dominoiva..
        erityisesti uros dobberi.
        Koirat ovat luonteeltaan erilaisia, kuten ihmisetkin.
        Jotkut tarvitsevat tiukempaa kuria kuin toiset, juuri niinkuin ihmislapsetkin.
        Lue dobermannin rotukuvaus hieman huolellisemmin ja tule kritisoimaan sitten.


      • dobberiomistaja
        dobberiomistaja kirjoitti:

        Dobermann on luonteeltaan dominoiva..
        erityisesti uros dobberi.
        Koirat ovat luonteeltaan erilaisia, kuten ihmisetkin.
        Jotkut tarvitsevat tiukempaa kuria kuin toiset, juuri niinkuin ihmislapsetkin.
        Lue dobermannin rotukuvaus hieman huolellisemmin ja tule kritisoimaan sitten.

        ei meidän koirat ole sen dominoivimpia kuin muutkaan, vaikka ollaan julmasti tehty kun on silmiin oikeen katsottu. Katsothan sinäkin silmiin ihmistä kenelle puhut, vai katseltko kenties vain kattoon?
        Ihania nallukoita meijän jättiläiset on...
        Eikä mitenkään "kurilla" pilattu.
        Mutta mikäs siinä jos suosii vapaata kasvatusta, toivottavasti et koskaan itse hanki lapsia, jos komentaminenkin on sinun mielestäsi aggressiivista kouluttamista, tai silmiin katsominen.
        Sääliksi käy koiraasi, jos sinulla sellainen on.


    • kuullut ,että

      joku pätevä dopperikouluttaja on sanonut omistajalle ,että hakkaa se koira kun se sulle pottuilee! toivon mukaan moinen kouluttaja ei enää tee hommiaan.

      • dobberiasia

        mutta pakko kommentoida tähän.

        Itselläni kun oli ensimmäinen sakemanni, niin onnistuin työntämään itseni koulutuskentälle jossa ensimmäisenä ihmeteltiin, ettei minulla ole ketjukaulainta mukana. Koira oli tuolloin 7-8kk ikäinen, todella helppo ja oppivainen otus.
        Vähät välitti mitä muut kentällä puuhasivat, tahtoi vain tehdä hommia kanssani ja todella nautti.

        Seuraavaksi ihmeteltiin sitä, etten karjunut käskyjäni herkälle koiralle. Kouluttaja todellakin lähes tunki naamaani kertoessaan miten koiralle puhutaan ja komennetaan.
        Koira toimi loistavasti pienillä vihjeillä, käsimerkeillä ja pyynnöillä. Miksi sille siis olisi pitänyt karjua??

        Jonkin kerran käytiin koulutuksissa ja sitten tultiin harjoitukseen jossa opetellaan liikkeestä maahanmenoa... voi mikä järkytys!!!
        Koira ei heti tajunnut että pitää välittömästi lyödä maihin, kun käsky tulee, niin kouluttaja vaati minua lyömään koiraa päähän jos ei seuraavalla kierroksella lyö heti maihin.
        Hikikarpalot otsalla lähdin kierrokselle ja määrätyssä kohdassa käsky ja koira jälleen hidasteli. Kouluttaja karjuu "LYÖ SITÄ!!!!!"
        Ainoa jota olisi tehnyt mieli lyödä, oli kouluttaja!
        Käännyin kannoillani ja lähdimme pois.
        Koira oppi loistavasti maahanmenon liikkeessä viikonpäästä, kun sai rauhassa opetella.

        Olin tuolloin 19 ja tuo ihana hukka on jo aikaa sitten nukkunut pois, mutta vieläkin suututtaa tuollaiset "kouluttajat".


      • sei-sei
        dobberiasia kirjoitti:

        mutta pakko kommentoida tähän.

        Itselläni kun oli ensimmäinen sakemanni, niin onnistuin työntämään itseni koulutuskentälle jossa ensimmäisenä ihmeteltiin, ettei minulla ole ketjukaulainta mukana. Koira oli tuolloin 7-8kk ikäinen, todella helppo ja oppivainen otus.
        Vähät välitti mitä muut kentällä puuhasivat, tahtoi vain tehdä hommia kanssani ja todella nautti.

        Seuraavaksi ihmeteltiin sitä, etten karjunut käskyjäni herkälle koiralle. Kouluttaja todellakin lähes tunki naamaani kertoessaan miten koiralle puhutaan ja komennetaan.
        Koira toimi loistavasti pienillä vihjeillä, käsimerkeillä ja pyynnöillä. Miksi sille siis olisi pitänyt karjua??

        Jonkin kerran käytiin koulutuksissa ja sitten tultiin harjoitukseen jossa opetellaan liikkeestä maahanmenoa... voi mikä järkytys!!!
        Koira ei heti tajunnut että pitää välittömästi lyödä maihin, kun käsky tulee, niin kouluttaja vaati minua lyömään koiraa päähän jos ei seuraavalla kierroksella lyö heti maihin.
        Hikikarpalot otsalla lähdin kierrokselle ja määrätyssä kohdassa käsky ja koira jälleen hidasteli. Kouluttaja karjuu "LYÖ SITÄ!!!!!"
        Ainoa jota olisi tehnyt mieli lyödä, oli kouluttaja!
        Käännyin kannoillani ja lähdimme pois.
        Koira oppi loistavasti maahanmenon liikkeessä viikonpäästä, kun sai rauhassa opetella.

        Olin tuolloin 19 ja tuo ihana hukka on jo aikaa sitten nukkunut pois, mutta vieläkin suututtaa tuollaiset "kouluttajat".

        Mahtavaa, että sinulla oli pokkaa oikeasti ottaa koira ja poistua kentältä, vaikka olit nuori vasta! Tosi alkeellista ja huonoa koulutusta tuo kuvaamasi. Onko se sitten yhteistyötä, jos koira tottelee pelosta kiemurrellen ja luimistellen. Mitä se kertoo omistajasta? Eipä kovin korkeaa kertomaa.


      • ed.
        sei-sei kirjoitti:

        Mahtavaa, että sinulla oli pokkaa oikeasti ottaa koira ja poistua kentältä, vaikka olit nuori vasta! Tosi alkeellista ja huonoa koulutusta tuo kuvaamasi. Onko se sitten yhteistyötä, jos koira tottelee pelosta kiemurrellen ja luimistellen. Mitä se kertoo omistajasta? Eipä kovin korkeaa kertomaa.

        "pokkaa poistua kentältä"...
        Lähinnä pelkäsin sitä kouluttajaa, joten oli pakko poistua.
        Monesti kiitin jotain korkeampaa voimaa, että törmäsin tuon helpon kanssa moiseen kouluttajaan enkä seuraavan "Minä Teen Mitä Tahdon" tapauksen kanssa... tyhmänä olisin ehkä saattanut uskoa vaahtoavaa kouluttajaa, koska tuo seuraava tapaus vaati kyllä huomattavasti napakammat käskyt ja kurin kuin ensimmäinen.
        Mutta ei sillekään kyllä tarvinnut polla punaisena karjua käskyjä saati sitten mätkiä.


    • Kahden koiran omistaja

      Näin aivan punaista kun luin tätä viestiketjua. Lyömällä tai uhkailulla opettaminen saa koiran pelkäämään sekä ajanmittaan jopa vihaisen. Sellainen ihminen joka kuvittelee että lyömällä saa koiran oppimaan tai tottelemaan ei saisi omistaa ainuttakaan koiraa saatika sitten pitää koirakoulua.

      Toinen koiristani on tullut löytökoirana, jota oli lyöty edellisessä paikassa. Kyseiseltä koiraltani oli luottamus ihmisiin kadonnut melkein kokonaan ja kyyristyi matalaksi pienestäkin käden heilautuksesta. Onneksi saatiin kuukaudessa tämän koiran luottamus takaisin, nykyään se ei enään piittaa mitään käden heilauttelusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2348
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2123
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      79
      1745
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1557
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1546
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 55
      1323
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      78
      1268
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe