On se vaan kumma ettei,tuota Heinolankaaren Abc huoltamon kakaralaumaa saa kukaan kuriin,ei edes valvova virainomainen.
Kävin keskiviikko iltana 22.30,asioimassa huoltamon tiloissa.Kuinka ollakkaan, niin taas kymmenlaumainen alaikäisjengi oli peliautomaateilla pelaamassa ja,vanhaan tuttuun tyyliin ei henkilökunta välittänyt yhtään mitään.
Toinen rikos mihkä nämä erokakarat sekaantuu on tupakanpoltto,eihän savukkeita saa ostaa alle 18v?? Myös rahapeli autommaatteihin on ikärja,eli15v?Muistaakseni alaikäisten kotiin saapumisesta on myös laki,henkilökohtaisesti en tiedä mihkä kellonaikaa alaikäisen pitää olla kotona? Se että nimitän näitä erokakaroiksi johtuu siitä että,kunnolliset vanhemmat ei salli tuommosta rikollista toimintaa.
Tässäkin olisi Valvoville virainomaisille pieni haaste,esim Sosiaalihuollon työntekijä/Poliisi voisivat tehä yllätys visiitin,voisivat ottaa vaikka alkotestejä,koska välillä nämä kakarat kulkevat henkselit paukkuen,rintarottingilla,kaljapullo kädessä vaikka ovat vasta,12-14 vuotiaita.
Kyllä virainomaise saisivat asettaa tuon Heinolankaaren Abc huoltamon suurennuslasin alle iltaisin vaikka joskus kello 22hen,jälkeen.
En muuten varmaan ole ainoa, joka on huomanut tämän epäkohdan Abc.n.Tontilla vai??
Abc huoltamon
68
6610
Vastaukset
- Entä_Jos
Mikä sinua kakaralaumassa niin risoo ? Pelkäätkö heitä ? Kyllä varmaan abc:n myymälässä voit pika-pikaa tehdä ostoksesi ja sen jälkeen mennä hyvillä mielin kotiin :)
Onhan sitä kaikki joskus olleet nuoria- "sisään"
jos ovesta pääsee ku edus täynnä teinejä vetämäs röökiä...olisivat poissa muitten asiakkaiden edestä eivätkä tukkisi paikkoja.
Joskus ku käyny siellä niin tuntunu et onks tää nuoppari... - kaikki...
ollut nuoria mutta ei kaikki ole,asustanut huoltamolla yökaudet.
Alaikäisten paikka on kotona klo:21 jälkeen.
- edes omista
kakaroistas. Teidän poikahan notkuu siellä ja myöhemmin kaupungilla melkein joka yö ja kaljapussi aina mopon sarvessa.
- Omia.
Tapojasi
- apuun
Taitaa olla oma lehmä ojassa.
Näytät ulosantisi perusteella olevan epäonnistunut,kasvattaja omiesi lapsiesi suhteen..Sorry.
Eikä tämä ulosantisi,anna muutenkaan rakentavaa keskustelua.
- ja "erokakarat."
Oli siinä melkoinen vertailu,"kunnollisten vanhempien lapset" eivät tee rikoksia ABC:lla ja "erokakarat"tekee?????????????
- turhaaaaaaaaaaaaa
No joo turhaa tuossa kenenkään on viisastella viestin aloittajalle. Totta on myös että on siellä kunnollisten että eronneiden kakarat. Minä en osaa henkilökohtaisesti kuka on eronneiden ja ei eronneiden kakaroita. Totta kuitenkin mihin aloittaja viittaa että onhan siellä aikamoinen melska jotaa tulisi valvoa. Ei ole takoitus hyväksyä väärää oli sitten itsekkin ollut nuori tai ei. Tuleekos sitä hyväksyä sillä perusteella että on joskus itsekkin ollut nuori. Tuskin nyt näin kuitenkaan, sillä sittenhän se pätee niin kuin vanhemmat niin myös lapset. On olemassa laki jota kaaikkien tulee kunniottaa, ja siinä me vanhemmat tulee tehdä säännöt, ja eikä alkaa viisastelemaan ja tyrmäämään hyvän viestin aloituksen. Käyn ABClla hyvin ahkerasti joten kyllä minäkin näen epäkohdat enkä piittaa asiasta koska se ei minulle kuulu vaikka kirjaimelllisesti V. aaa.
- noitten
12.vuotiaiten vanhemmat sitten on,kun lapset ovat yöllä,yösavuilla Heinolankaaressa.
- kokkolasta
turhaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
No joo turhaa tuossa kenenkään on viisastella viestin aloittajalle. Totta on myös että on siellä kunnollisten että eronneiden kakarat. Minä en osaa henkilökohtaisesti kuka on eronneiden ja ei eronneiden kakaroita. Totta kuitenkin mihin aloittaja viittaa että onhan siellä aikamoinen melska jotaa tulisi valvoa. Ei ole takoitus hyväksyä väärää oli sitten itsekkin ollut nuori tai ei. Tuleekos sitä hyväksyä sillä perusteella että on joskus itsekkin ollut nuori. Tuskin nyt näin kuitenkaan, sillä sittenhän se pätee niin kuin vanhemmat niin myös lapset. On olemassa laki jota kaaikkien tulee kunniottaa, ja siinä me vanhemmat tulee tehdä säännöt, ja eikä alkaa viisastelemaan ja tyrmäämään hyvän viestin aloituksen. Käyn ABClla hyvin ahkerasti joten kyllä minäkin näen epäkohdat enkä piittaa asiasta koska se ei minulle kuulu vaikka kirjaimelllisesti V. aaa.
Kyllä avaaja on oikeassa.Erittäin nuoria tupakan-savustajia.
Vanhemmat voisi vaikka ihte tehä "pistekontrollin",epäilen vaan että yllätys olisi heille suuri. - Jossain??
noitten kirjoitti:
12.vuotiaiten vanhemmat sitten on,kun lapset ovat yöllä,yösavuilla Heinolankaaressa.
Kärrynpyöräs??Lafavo??Hakalax pub??.Jne....
- Virainomasten,
kokkolasta kirjoitti:
Kyllä avaaja on oikeassa.Erittäin nuoria tupakan-savustajia.
Vanhemmat voisi vaikka ihte tehä "pistekontrollin",epäilen vaan että yllätys olisi heille suuri.Työaikahan on 08.00-17.00.Kello kahdeksantoista jäälkeenhän alkaa juoksemaan ylityökorvaus.
Ei Kokkolan kaupungilla ole varaa tämmöseen hössötykseen ja,vastahan kaupunki joutui maksamaan jotain korvauksi 170000€,että tiukkaa on. - Huonot
Jo pelkästään se on lainvastaista että,nuo alaikäiset erokakarat poltta tupakkaa yleisellä paikalla.
Eiköhän se niin kuitenkin ole että,jos lapsi on saanut asianmukaisen(lakisääteisen)kasvatuksen niin,ei varmaan roiku yömyöhään jonkun huoltoaseman tiloissa?? - Sosiaalityöntekijät
turhaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
Voisiko sitten Kokkolan sosiaalihuollon työntekijät aloitta vaikka,yhteistyön esim siihen tyyliin että,nämä uudet valtuutetut ottaisivat vaikka näitä, yhteiskunnasta syrjäitynetä "Riiviöitä"kummikseen?
Valtuutetut voisivat vaikka esim,teettää talviaikana lumityöt,kesäaikana voisivat leikata valtuutettujen nurmikot ja,muuta kaikenlaista pikku puuhaa.
Ja antoihan valtuutetut ennen kuntavaaleja kaiken näkösiä lupauksia ja,muutenkin semmosen käsityksen sai että, osaavat kaikki hommat ja,ottavat yleisestikkin vastuun Kokkolan asukkaista??
Tästähän voisi tehdä valtuusto aloitteen??? - Tupolev
Sosiaalityöntekijät kirjoitti:
Voisiko sitten Kokkolan sosiaalihuollon työntekijät aloitta vaikka,yhteistyön esim siihen tyyliin että,nämä uudet valtuutetut ottaisivat vaikka näitä, yhteiskunnasta syrjäitynetä "Riiviöitä"kummikseen?
Valtuutetut voisivat vaikka esim,teettää talviaikana lumityöt,kesäaikana voisivat leikata valtuutettujen nurmikot ja,muuta kaikenlaista pikku puuhaa.
Ja antoihan valtuutetut ennen kuntavaaleja kaiken näkösiä lupauksia ja,muutenkin semmosen käsityksen sai että, osaavat kaikki hommat ja,ottavat yleisestikkin vastuun Kokkolan asukkaista??
Tästähän voisi tehdä valtuusto aloitteen???Pentti Aniashan voisi ottaa nyt tilanteesta"Vaarin"ja,käyttää hyväkseen Kuntavaali asettaan eli,paperiliidokkeiden taittelua.
Tämä paperiliidokki teollisuus on aina,kiehtonut pikkunaperoita,myös minua silloin kun olin itse kaksitoista kesäinen,kieltämättä joskus kun tulee ulosottomieheltä muistutus niin luettuani muistutuksen,tapaani kuuluu aina väsätä siitä
Penan Tupolev.
Minä ainakin äänestän Pentti Aniasta "Kummisedäksi" - jengiä
nuo sitten on,siis nämä 12V.ja,röökit huulipielis?
- enemmän
Virainomasten, kirjoitti:
Työaikahan on 08.00-17.00.Kello kahdeksantoista jäälkeenhän alkaa juoksemaan ylityökorvaus.
Ei Kokkolan kaupungilla ole varaa tämmöseen hössötykseen ja,vastahan kaupunki joutui maksamaan jotain korvauksi 170000€,että tiukkaa on.yhteistyössä,varmaan löytyy virainomais taholta tämmösenkin ongelman ratkaisuun virkamiehet,mutta kyllä kun suntaa katseen tuonne ongelmakentälle, niin kankealta näyttää,nuo samat kuviot on esillä esim Heinolankaaressa viikosta toiseen.
Jotenkin tuntuu että, nuo alaikäiset käyvät päivä,päivältä röyhkeämmäksi/Agresiivisiä,ihan kuin olis tullut heidän reviirilleen.
Heinolankaaressa käy myös ikäisempää sakkia,on kulkijaa laidasta,laitaan.Tuommoset 12vuotiaat tytöt ovat varmaan, helppo saalis semmoselle hepulle joka haluaa houkutella mukaan,ja onhan suomessa vastaavia tilanteita varmaan sattunutkin.Sitten aletaan ihmettelemään että,miten tämä on mahollista ja,vielä Kokkolassa.No totta kai se on mahollista kun kukaan ei välitä mitään,ei edes valvova-viranomainen.
Eikös Pietarsaaressa ollut joku tapaus,pariviikkoa sitten missä koulusta kotiin palava tyttö oli joutunut houkuttelun uhriksi??
Niin miksi ei, Kokkolassa jos kerta Pietarsaaressa? - Vaan...
Että,miksi huostaanottojen määrä kasvaa,vaikka lapsia on aiempaa vähemän? Eikö avohuollolla pystykkään ratkaisemaan lasten ja nuorten kasvavaa pahoin vointia?
- asemassa
enemmän kirjoitti:
yhteistyössä,varmaan löytyy virainomais taholta tämmösenkin ongelman ratkaisuun virkamiehet,mutta kyllä kun suntaa katseen tuonne ongelmakentälle, niin kankealta näyttää,nuo samat kuviot on esillä esim Heinolankaaressa viikosta toiseen.
Jotenkin tuntuu että, nuo alaikäiset käyvät päivä,päivältä röyhkeämmäksi/Agresiivisiä,ihan kuin olis tullut heidän reviirilleen.
Heinolankaaressa käy myös ikäisempää sakkia,on kulkijaa laidasta,laitaan.Tuommoset 12vuotiaat tytöt ovat varmaan, helppo saalis semmoselle hepulle joka haluaa houkutella mukaan,ja onhan suomessa vastaavia tilanteita varmaan sattunutkin.Sitten aletaan ihmettelemään että,miten tämä on mahollista ja,vielä Kokkolassa.No totta kai se on mahollista kun kukaan ei välitä mitään,ei edes valvova-viranomainen.
Eikös Pietarsaaressa ollut joku tapaus,pariviikkoa sitten missä koulusta kotiin palava tyttö oli joutunut houkuttelun uhriksi??
Niin miksi ei, Kokkolassa jos kerta Pietarsaaressa?Myös tutkijan resepti synkyyden kierteeseen on kauaskantoiset investoinnit peruspalveluihin, ja tehokkaapaan lastensuojelun avohuoltoon.
Resusseja pitäisi suunata etenkin tahoille,jotka havaitsevat nopeammin lasten ongelmat,kuten neuvoloihin,kouluterveydenhuoltoon ja opettajille sekä ennaltaehkäisevään sosiaalityöhön. - Hoitoalan ammattilainen
Virainomasten, kirjoitti:
Työaikahan on 08.00-17.00.Kello kahdeksantoista jäälkeenhän alkaa juoksemaan ylityökorvaus.
Ei Kokkolan kaupungilla ole varaa tämmöseen hössötykseen ja,vastahan kaupunki joutui maksamaan jotain korvauksi 170000€,että tiukkaa on.että myös sosiaalityöntekijät päivystää ympäri vuorokauden ja myös viikonloppuisin.Sinne vaan ilmoitus.
- kallista
Hoitoalan ammattilainen kirjoitti:
että myös sosiaalityöntekijät päivystää ympäri vuorokauden ja myös viikonloppuisin.Sinne vaan ilmoitus.
Laitoshoito maksaa vuodessa 72.000€ Kunnille. Ei Kokkolan kaupungilla ole tämmöseen varaa.
Avohuollon piirissä on tällä hetkellä 60000tuhatta lasta suomessa,avohuollon tukitoimet maksavat lastakohden 3000€ Vuodessa. - ihmisten
Hoitoalan ammattilainen kirjoitti:
että myös sosiaalityöntekijät päivystää ympäri vuorokauden ja myös viikonloppuisin.Sinne vaan ilmoitus.
pitää ilmoitella?Eikö sosiaalivirkailijat voi itse käväistä "kentällä",palakanhan te työstänne saatte.
- Käynyt siellä
Ja toista kertaa en käy, juuri tuosta syystä. Minä en kanna rahojani paikkaan jossa pitää örveltäjien seassa kulkea.
- aloittaja
On se kumma kun heti tyrmätään,jos asiaa puhutaan.
Kyllä valvonta olisi paikallaan,oli sielä sitten kenen lapsia tahansa. - taas........
aloittaja kirjoitti:
On se kumma kun heti tyrmätään,jos asiaa puhutaan.
Kyllä valvonta olisi paikallaan,oli sielä sitten kenen lapsia tahansa.pari omanedun valvojaa.
- epädemograattinen
väite, tässähän selvästi syrjitään Kokkolan KermaPerheiden lapsia, koska tiedän heitäkin siellä istuskelevan suklaapatukoita mutustamassa. Jäivät nyt osattomaksi paatoksestasi!! Ovat muuten maksavia asiakkaita nämä "erokakarat" ja muutkin nuoret, koska oleskelu kyseisessä Baarissa edellyttää ainakin henkilökunnan mukaan ostamista.
Kaljapullojen ja pelaamisen suhteen olen kanssasi kyllä ihan samaa mieltä, vaikka ei pelaaminen minua pahemmin häiritsekkään, kun en satu itse noita ykskätisiä tarvitsemaan.
Suurin osa näistä nuorista, on ihan "tavallisia nuoria, ja KAIKKI jostain kotoisin ja saman ihmisarvon omaavia perhetaustaan katsomatta.
Siis meidän tulevia veronmaksajia.
Mene vain rohkeasti juttelemaan, jos epäkohtia huomaan,se on ihan laillista ja suotavaakin, ei ne pure, luultavasti ainakaan...tv Kahden kultaisen tähtitytön isä.- Asiaa kirjoitat
No olisiko se sitten niin että, Abc.eellä on niin suuri rahallinen(tulollinen)hyöty näistä vaahtosammuttajan kokoisita lapsista että,ei aja niitä kotiinsa.
- "Repuglikaani"
Taitaa kultaisten tyttöjen isä olla kultainen noutaja,joka noutaa myös juomat ja tupakat tähtisilmilleen (=sirrisilmät) samalla kun täyttää omat varastonsa?
- Baareissa
Tapahtumat perustu "lakeihin"Ei siihen ostatko vai ett??Eli yksi näistä laista on, ikäraja??
Suomessa on hyvät lait esim, baarikultuuria kohtaan mutta näytää vaan siltä että, eräät ei noudata niitä. - olet???
Pitäisikö vastaavan virainomaisen tehä niin,sanottu "tehoisku"??
- Pelastakaalapset Ry
Taitaa nämäkin kakasi organisaatiota olla, jokin sortin "rahasampoja" Hyvä uskoiset,sinisilmäiset ihmiset lahjoittavat tukkutain rahaa.
Miksi esim,näistä kahdesta organisaatiosta ei ole koskaan ihmisiä "kentällä"seuraamassa vaikka,Kokkolan Abc:een..iltamia.
Eikä sekää olisi pahitteeksi jos Kokkolan omat viranomaiset tekisivät pikaiskun paikanpäälle,mieluiten kello:22,jälkeen koska silloinhan näitä alaikäisiä on siellä enimmillään.
Abc:een,huoltamolla käy erittäin paljon asiakkaita, ympäri suomea,eli on tavallaan nälkäisten ihmisten läpikulkupaikka.Varsinkin lauantai/sunnuntai on huoltamo täynnä ulkopaikka kuntalaisia.Mielestäni Kokkola on Suomen parhaipia ausumispaikkoja,ainakin todellisille perheille.Ei ole mitenkään suvaitsevaa että, Kokkolalaisten elämiskuvioita sutataan tuohon tyyliin.
Ei ole mitenkään mieluisaa mennä semmoiseen paikaa nauttimaan ruokailusta,jossa ensinmäisenä ulko-ovella on vastassa alaikäisiä tupakoitsevia lapsia,jotenkin tästä Abc:een sisään käyntiaulasta tulee mielee Pietarin katulapset.
Tv:Kohentakaa Kokkolan mainetta ylöspäin ei
alasäin. - myös....
Citymarketissa.Ala-ikäiset valtaa välillä kaikki rahapeliautomaatit
- voi...
Eihän lapsia voi illaksi kotiin pakottaa. Vanhemmatkin tulee kapakasta vasta klo 4:50. Mistä johtuu että nykyään lapsilla kasvaa hampaita vielä murrosiässä? Meinaan että kuolan eritys on aivan kauheeta, pitää tarkaan katsoa mihin astuu, joka paikka syljetty täyteen. Hyi hitto...
- koivuhakalaisten
antamaa mallia > muille kokkolan nuorille.kaikki paha,ja huonot tavat, ja huonot ihmiset tulee koivuhaasta.
- piä paikkansa.
koivuhakalaisten kirjoitti:
antamaa mallia > muille kokkolan nuorille.kaikki paha,ja huonot tavat, ja huonot ihmiset tulee koivuhaasta.
Ei Koivuhaassa sen kummempia asukkaita ole kuin,muuhalla Kokkolassa.Ja nythän on kyse, Heinolankaaren tupakoivista,rahapelejä pelaavista alaikäisistä erokakaroista.
- (OO)
piä paikkansa. kirjoitti:
Ei Koivuhaassa sen kummempia asukkaita ole kuin,muuhalla Kokkolassa.Ja nythän on kyse, Heinolankaaren tupakoivista,rahapelejä pelaavista alaikäisistä erokakaroista.
web kamerat pystyyn paikan päälle ja siitä live kuvaa kotiin päin, missä ne kullan mussukat pyörii ja vois niitä laittaa lisää myös muualle päin myös :)
- Tarkoitatko
(OO) kirjoitti:
web kamerat pystyyn paikan päälle ja siitä live kuvaa kotiin päin, missä ne kullan mussukat pyörii ja vois niitä laittaa lisää myös muualle päin myös :)
Koivuhaan Palvelukeskusta?
- Entä_jos
(OO) kirjoitti:
Onhan se rumannäköistä että alaikäiset lapset polttavat tupakkaa oven edessä, MUTTA muistelkaahan aikuiset omaa nuoruuttanne. Kautta aikojen on reilulla toisella kymmenellä olevat nuoret maistelleet tupakkaa, ennen sitä vain polteltiin enemmän piilossa. Toki vaaroista on hyvä valistaa yms ja mitä enemmän siitä paasataan voi aina olla että joku ei sitten alakkaan tupakoimaan. Jäitä hattuun nyt
- ???
Entä_jos kirjoitti:
Onhan se rumannäköistä että alaikäiset lapset polttavat tupakkaa oven edessä, MUTTA muistelkaahan aikuiset omaa nuoruuttanne. Kautta aikojen on reilulla toisella kymmenellä olevat nuoret maistelleet tupakkaa, ennen sitä vain polteltiin enemmän piilossa. Toki vaaroista on hyvä valistaa yms ja mitä enemmän siitä paasataan voi aina olla että joku ei sitten alakkaan tupakoimaan. Jäitä hattuun nyt
sulla oma lehmä ojassa.
- Entä_jos
??? kirjoitti:
sulla oma lehmä ojassa.
Ikää riittää onneksi sen verran jo että saan laillisesti tehdä kyseisiä toimenpiteitä, eikä omia mukuloita onneksi ole..vielä. Tosin en tupakoikkaan oven edessä ja syljeskele pitkin ulko-oven pieliä :)
- Välittävä
Olen syvästi pettynyt sanaasi "erokakarat". Olen eronnut 3 lapsen äiti ja tälläkin hetkellä kun kirjoitan on nuorukaiseni kaveriporukka täällä kotona katsomassa elokuvaa ja syömässä. Että kiitos vain sinulle mustaleimaamisesta. PS. Eronneilla menee kuten ei eronneilla toisilla säännöt toisilla ei. Kiitos vielä sinulle
- Anteeksi..............
Tarkoitukseni ei ollut todellakaan loukata sinua, ja ehkä sananvalintani oli liian karkea.
Alkoi vaan niin ottamaan päähän kun olin silloin keskiviikkona asiolla mainitsemassani paikassa,ulostultuani pyysi tämmönen "rääväsuu" minulta tupakkaa,kun en antanut niin olin kuulemma hintti,ja vähän muuta.
Mutta tämmösenä ketjureaktiona se menee valitetavasti kun virainomaisetkaan ei tee mitään vakavien asioiden eteen. - Satunnainen asiakas
Anteeksi.............. kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ollut todellakaan loukata sinua, ja ehkä sananvalintani oli liian karkea.
Alkoi vaan niin ottamaan päähän kun olin silloin keskiviikkona asiolla mainitsemassani paikassa,ulostultuani pyysi tämmönen "rääväsuu" minulta tupakkaa,kun en antanut niin olin kuulemma hintti,ja vähän muuta.
Mutta tämmösenä ketjureaktiona se menee valitetavasti kun virainomaisetkaan ei tee mitään vakavien asioiden eteen.Käyn silloin tällöin ABC:llä, joskus jopa lauantai-iltana, ei minkäänlaisia ongelmia ja järjestys on hyvä.
Jos jollakin on ongelmia, niin voisi niitä katsella peilin ääressä. - juumalauta
Mutta tämmösenä ketjureaktiona se menee valitetavasti kun virainomaisetkaan ei tee mitään vakavien asioiden eteen.Mikä mies se tuollainen on, ei helevetti, oisit pikkasen pyöräyttäny raivelista."niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" Ei tuollaisen lampaan kannata lähtiä yksin mihinkään jos ei pysty itseensä puolustaan. Ja sitten joku toitottaa vielä kasvatuksesta. Eikö me vanhemmat juuri olla tiennäyttäjiä, miten kuuluu käyttäytyä.
Mennään esim. 20-30 vuotta taaksepäin, kuka uskalsi tai viitsi vittuilla vanhemmille ihmisille.
ps. loppasen ympäri korvia jos vain omalle kohalle sattuu - AVAAJA
Mutta tämmösenä ketjureaktiona se menee valitetavasti kun virainomaisetkaan ei tee mitään vakavien asioiden eteen.En ole kirjoittanut,anteeksi pyytävää viestiä.
Ehkä sen on kirjoittanut jouku pilailumielessä.
Olen edellen sitä mieltä että,ABC.EEN-huoltamon julkisivu kaipaa remonttia. - uhoaja
juumalauta kirjoitti:
Mikä mies se tuollainen on, ei helevetti, oisit pikkasen pyöräyttäny raivelista."niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" Ei tuollaisen lampaan kannata lähtiä yksin mihinkään jos ei pysty itseensä puolustaan. Ja sitten joku toitottaa vielä kasvatuksesta. Eikö me vanhemmat juuri olla tiennäyttäjiä, miten kuuluu käyttäytyä.
Mennään esim. 20-30 vuotta taaksepäin, kuka uskalsi tai viitsi vittuilla vanhemmille ihmisille.
ps. loppasen ympäri korvia jos vain omalle kohalle sattuusaitko vaimoltasi valtuudet??
- erik kuorma
Kiinteistön huolto Huo,mio.Oven edustat Abc :llä kauheassa kunnossa,kun nuoriso tupakoi ja sylkee limaa ovien edustalle.Hyi helvetti.
- Loukkaantunut
Olen kanssasi TÄYDELLISESTI samaa mieltä. Pari viikkoa sitten Seinäjoen ABC:llä myytiin kaljaa / tupakkaa oven ulkopuolella. Alaikäiset käveli siideripullojen kanssa huoltoaseman tiloissa ja ikää kysyin olivat 13-v. Tein siitä sähköpostitse heille ilmoituksen, et silleen. Kuten sanoin loukkaannuin vain tuosta sinun käyttämästäsi sanasta ERONNEIDEN ei muusta. Aurinkoisia päiviä
- itsekin olin kerran nuori
No johan nyt on perkele,kun pitää olla niin ahdasmielinen,että pitäs olla heti jotain poliisia olla paikalle vaatimassa, kun jotain teinejä pelaa rahapelejä, ja vetää röökiä.
Niin tein itekin, 25v sitten. Et oo varmaan ikään ollut nuori?
Mun mielestä on hyvä,että tuon ikäsillä on joku kokoontumispaikka, jossa ko kauhistuttavia "rikoksia" voi harrastaa.
Ihan naurettava joku 18 v ikäraja tupakkaan/rahapeleihin.
Ite pelasin jotain pajatsoa jo jotain 10 v iässä, eikä 80-luvulla kukaan tullut kitiseen että se ois jotain rikollista touhua.
Voihan vittu että voi olla ahdasmielisiä ihmisiä tässä kaupungissa. Taitaa olla perinnöllistä?
Epäilen,että tää holhoamis/kielto-mentaliteetti on seurausta SDP:n "yksinvallasta".
Ne ajat on onneks ohi. Valitettavasti joku kepun Hyssälä on samoilla linjoilla kuin nää 90-luvun sosiaalitantat.
Samanlainen kyyliä vaikuttaa olevan täynnä myös koko EU:n -virkamieskoneisto.
Käyppä molopää joskus vaikka Ranskassa tai muussa sivistysmaassa katsomassa, miten muualla eletään.
Vituttaa, kun Suomessa ollaan 2000-luvulla monissa asioissa ahdasmielisempiä kuin joskus 1600-luvulla...- Tavat
Nuoria on oltu itsekin ja tehty sitä sun tätä myös poltettu ja juotu,pelattu. Matkusteltu pienestä iästä ja yhä edelleen eri maissa. Ahdasmielisyys todellakin kaukana. MUTTA mitä sitten tehtiinkin se tehtii ennen mm. ilman haistattelemista. Ei V..... tarvise olla joka toinen sana. Risua ja tukkapöllyä saatu kotona jne. Tänä päivänä nuoriso luulee olevansa hallitsija ja sitten vasta vanhemmat, jos kosket minuun kerron sos. puolelle. Kirjoituksesta päätellen sinulta tulee jatkumaan ( toivottavasti ei ) tuo V....kieli tuleville polville tai sitten jo jatkunut. Mainitsemassasi Ranskassa on isoja ongelmia nuorison kanssa, onneksi meillä ei vielä kaadeta huvikseen autoja ja polteta ne samantien. Onko tänä päivänä yksinkertaisesti niin että number one is: kiroilu, sotkeminen, lusmuaminen, rikkominen, jne ? Eikö voi olla fiksu nuori käytökseltään vaikka vetää röökiä, ottaa kaljaa ????? HARMI
- talon iskä
Tavat kirjoitti:
Nuoria on oltu itsekin ja tehty sitä sun tätä myös poltettu ja juotu,pelattu. Matkusteltu pienestä iästä ja yhä edelleen eri maissa. Ahdasmielisyys todellakin kaukana. MUTTA mitä sitten tehtiinkin se tehtii ennen mm. ilman haistattelemista. Ei V..... tarvise olla joka toinen sana. Risua ja tukkapöllyä saatu kotona jne. Tänä päivänä nuoriso luulee olevansa hallitsija ja sitten vasta vanhemmat, jos kosket minuun kerron sos. puolelle. Kirjoituksesta päätellen sinulta tulee jatkumaan ( toivottavasti ei ) tuo V....kieli tuleville polville tai sitten jo jatkunut. Mainitsemassasi Ranskassa on isoja ongelmia nuorison kanssa, onneksi meillä ei vielä kaadeta huvikseen autoja ja polteta ne samantien. Onko tänä päivänä yksinkertaisesti niin että number one is: kiroilu, sotkeminen, lusmuaminen, rikkominen, jne ? Eikö voi olla fiksu nuori käytökseltään vaikka vetää röökiä, ottaa kaljaa ????? HARMI
anto, selekään. enpä tohtinu elvistellä enään. t.44v
- asoita
Kannattais melkein, valittaa ministeriöön.
Tais tulla nuoruus mieleen,eli perseelle potkittu jo "pikkukakarana" - ovisilimä
Nuoriso on rappiolla ja menetetty oluelle.Eihän niistä ole edes työhön.Mite ne tekevät ,kun vanhemmat kuolevat?Nääntyvät nälkään.
- Olet.........
ovisilimä kirjoitti:
Nuoriso on rappiolla ja menetetty oluelle.Eihän niistä ole edes työhön.Mite ne tekevät ,kun vanhemmat kuolevat?Nääntyvät nälkään.
Kyllä vaan tuolla Heinolankaaressa,pyörii alaikäisiä,kaiken näkösten lävistysten kera,jätkillä on huulirenkaita,korvarenkaita,on päälyshousuja,missä riippu kenttingejä joka lähtöön.
Miksi vanhemmat sitten ostelee noille alaikäisille "Skideille" tuommosta krääsää?
Olisko se kuitenkin niin että??Jos mä meen........kanssa ulos niin sä saat Maanantaina ne lävistykset.
- Kokkolassa
Kaksi miestä pahoinpiteli 15- vuotiasta poikaa
Lauantai AAMUYÖSTÄ noin puoli neljän aikaan,ravintola Sockiksen eessä.Miehillä oli ollut...............Varmaan lisää huomisessa keparissa.
Tässä yksi esimerkki.Viestin avaaja on oikeassa,mitä tekee viisitiostavuotias(alaikäinen)Kaupungilla aamutunneilla??
Hakeeko Äitiä vain Isää?- Kokkolasta
Oliko tuosta alaikäisen pahoinpitely tapauksesta,päivän Keparissa???
Voisiko joku pistää tietoo??? - oliko keparissa
Kokkolasta kirjoitti:
Oliko tuosta alaikäisen pahoinpitely tapauksesta,päivän Keparissa???
Voisiko joku pistää tietoo???Tuosta alaikäisen pahoinpitelystä??
Löytyiskö linkkejä??
- jäsen nro
Hyvä kun kirjoitit asiaa...nää nuoret monesti istuvat kaasupullojen päällä ja polttavat tupakkaaa eikä kukaan välitä!!!
Mutta eihän KPO ketään joka vähänkin vois senttejä tuoda kauppaan pois aja...
itse olen siirtynyt muualle sunnuntai ostoksille. - onStage
henkilökunta kyllä pitää nuorisoa kurissa, mutta se vartija... voi kiesus... sellanen eläkeläisukko jonka huuto ja järjesyksen pito on lähinnä hilpeyttä herättävää... miten sellasen annetaan edes olla siellä? ei nuoriso sellasta tottele - henkilökuntaa kyllä tottelee, kunhan muilta kiireiltään ehtisivät järjestystä pitämään... olen nähnyt...
- Ihminen,
Saisi tämän epäkohan kuntoon,se on tietenkin koko suomenkansan rakastama,Jutta Urpilainen.
Panihan Jutta eläkeläistenkin asiat takaisin,samaan ruoriin missä ne oli ennenkin. - Lapsiparat
Valitettavasti suuri osa nykyisistä vanhemmista ikäluokissa 20-40 v ei ole itse koskaan kasvanut aikuisiksi, vaan elävät edelleen omaa teini-ikäänsä pipo päässä ja rakennekynsiä lakkaillen.
Kun "isän" pitää päästä poikien kanssa kaljalle ja "äidinkin" tyttöporukka haluaa baanalle, niin kuka jaksaa tai viitsii seurata missä omat "kiintiölapset" kuljeksivat?
Ja auto pitää pestä ja vahata ja body spinning hoitaa, eikai sitä muuten kehtaa edes kylillä liikua!- sen jo tuolla
Kokkolalaississa tavarataloissa,"isät"kulkevat lippalakkien, lipat takaraivolla.
- minä kulen
sen jo tuolla kirjoitti:
Kokkolalaississa tavarataloissa,"isät"kulkevat lippalakkien, lipat takaraivolla.
ympäriinsä risunippu kuorassa ja poliisi vie vankilaan
- j-äasfsj-fh
Nuoret tytöt ulostivat nurkan takana.
- tuommosta
ole jo turha kirjoitella??Ei se nyt sentään niin villiä ole.
- vaan...
ettei housuihinsa.
- rutinoihin kyllästynyt
Vai "erokakarat".
Kyllä kuule siellä on pääasiassa tavallisten
perheellisten lapsia ja vaikka olisi yksinhuolta-
jien tai eronneiden, eivät he ole sen huonompia.
Taidat olla satavuotias noiden kirjoitustesi perusteella. Tai ei, 100 v. on paljon suvaitsevaisempi kuin sinä.- kylläkylläkyllä
Kyllä niitä ipanoita heitellään ulos sieltä jatkuvasti ja seurataan, semmosia ne vaan on että kun ajaa pelikoneelta pois ja lukitsee, niin ei mene kauaa kun sama poika taas väijymässä minne koneelle ehtis. kassoilla on kuitenki pakko olla ja ottaa asiakkaita, ei siellä vaan ehdi juosta penskojen perässä koko ajan. On poliisit joutunu soittaa paikalle joskus.. vartijoita vähän väliä. Juu semmosia pieniä koviksia se paikka kuhisee. kyllähän sen ymmärtää jos joskus siellä käy ja näkee kavereita, mut näyttää siltä että lapset ei viihdy OLLENKAAN kotona, abc:lla ollaan se aika mikä jää koulun jälkeen, iltamyöhään asti. koti on pelkkä sänky. :( harmi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070