on alkanut ärsyttää. En ole koskaan tajunnut, että koira saa nukkua sohvalla ja sängyssä. Koiran paikka on lattialla. Tyttöystäväni ei suostu tästä aiheesta edes keskustelemaan, vaan pitää kiinni siitä, että koira on hänen ja koira elää hänen säännöillä.
Yhdessä asuminen on koiran takia jäissä. Hurtta on pitänyt huolen, ettei yhteisiä öitäkään ole parin vuoden seurustelun aikana montaa ollut. En halua nukkua koiran kanssa samassa sängyssä.
Tykkään tuosta naisesta tosi paljon ja siksi kyselen täällä koiraihmisiltä, että miten oisi fiksua toimia? En halua laittaa naiselle valintatehtävää, kun tiedän miten siinä käy:) Mutta olisko jollain tiedossa konstia, jolla koira alkaisi viihtyä lattialla?
Tyttöystävän koira..
11
2756
Vastaukset
- 1 labbis
On opettaa koira pois sängystä sohvalta mitäpä siitä hyötyä olisi jos kaverisi antaa sen kuitenkin olla siellä tulee paha ristiriita koiralle murisee sille kuka kieltää pois jos toinen sallii sen koiralle oma paikka "nojatuoli" missä saa olla.
- konna2
on keksitty...
- ei sit jollei omistaja suostu
Koiralle kielto makuuhuoneeseen, ovelle esim. portti tai sitten ovi suljetaan. Koira protestoi sitä aluksi, mutta tottuu.
Ei ole tarpeen antaa koiran vallata koko asuntoa.
Joillakin esim. yläkerta ja siellä olevat makuuhuoneet ovat koirilta kiellettyä aluetta.
Kaikki eivät päästä keittiöönkään koiriaan.
Mutta edellyttää koiran omistajan "suostumuksen".- meneillään
Kuten varmasti tiedät, niin tilanteesi ei ole millää muotoa koiraongelma. Koirassa ei ole mitään vikaa vaan ihmisillä erilainen näkemys asiasta. Ainoa mitä voit tilanteelle yrittää tehdä on keskustella sen tyttösi kanssa. Kerro ihan reilusti ja ystävällisesti miltä sinusta tuntuu. Mieti ensiksi etukäteen miten asiasi ilmaiset, sillä on olemassa ihan hyviäkin perusteluita miksi et halua jakaa sänkyäsi koiran kanssa. Ymmärsin myös, että teillä on omat asunnot. Jos näin niin omassa kämpässäsi voit kyllä vaatia, että koira pysyy poissa sängyiltä ja sohvilta. tähän sinulla on täysi oikeus ja se tyttöystäväsi täytyy ymmärtää. Jos hän on yhä vaan tiukasti sitä mieltä, että koiran täytyy saada kulkea missä se tahtoo, niin sitten et voi muuta kun sietää tai lähteä. Näin se vaan menee. Jos taas pääsette yhteisymmärrykseen, niin koira kyllä oppii pois sohvilta ja sängyltä kun vaan jaksatte sitkeätsi kieltää hyppäämästä niille ja komento alas jos on ehtinyt jo hypätä.
- lattialla
jos on tottunut nukkumaan sängyssä, ja tyttöystäväsi sallii sen. Ikävä kyllä, valintatehtävä tulee ennen pitkää eteen, joko sinulle tai hänelle. Parisuhteesta harvoin tulee mitään, jos toinen on koiraihminen ja toinen ei.
Itse vieroitin koirani pois sängystä muuton yhteydessä. Kävi varsin kivuttomasti. Kyllästyin sängyssä vaeltaviin koiriin, enkä saanut kunnolla nukuttua. Ja kyllä sitä hiekkaa/likaa tulee sinne sänkyyn vaikka olisi kuinka lyhytkarvainen koira hyvänsä.
Teillä on vakavan keskustelun paikka. Ettekö voisi tehdä kompromissiä? Että koira pois sängystä mutta se saisi olla sohvalla. Sitten voisitte ostaa sille oikein mukavan pehmeän koirapedin.- vierotus
meni näin. Koiralla oli siis ollut vapaa pääsy sänkyyn siihen asti vuosien ajan. Sohvallekin pyrki jatkuvasti, välillä lempattiin alas jos haluttiin. Mut vietti pääasiassa aikansa sohvalla tai sängyssä.
Teki sitäkin että varasti paikan meiltä. Eli kun nostin per**eni, niin koira hypähti välittömästi paikalleni.
Sit alettiin kieltämään sänkyyn pääsy. Meni sinne toki koko ajan vanhasta tottumuksesta, ja joka kerta kiellettiin. Hyppäsi pois, mut hetken kuluttua oli siellä taas.
Päivän aikana oli myllännyt sängyn taas eikä osannut olla sieltä poissa.
Sit laitettiin päiväks ovet kiinni, eli estettiin pääsy. Sillä lailla sänky sit unohtu suht lyhyessä ajassa kun maltettiin kotona ollessakin kieltää jos sinne vielä yritti.
Nykyään ei sänkyyn enää edes yritä. Sohviltakin pysyy poissa, ainakin jos me ollaan kotona. JOskus innostuessaan saattaa hypähtää sohvalle mut nopeasti lähtee kun komentaa.
Nyt kun ei enää ole lupa olla sängyllä ja sohvilla niin koiralla muutoinkin käytös muuttunut. Ts. ei enää kukkoile ja valtataistelut vähentyneet. - ....--
vierotus kirjoitti:
meni näin. Koiralla oli siis ollut vapaa pääsy sänkyyn siihen asti vuosien ajan. Sohvallekin pyrki jatkuvasti, välillä lempattiin alas jos haluttiin. Mut vietti pääasiassa aikansa sohvalla tai sängyssä.
Teki sitäkin että varasti paikan meiltä. Eli kun nostin per**eni, niin koira hypähti välittömästi paikalleni.
Sit alettiin kieltämään sänkyyn pääsy. Meni sinne toki koko ajan vanhasta tottumuksesta, ja joka kerta kiellettiin. Hyppäsi pois, mut hetken kuluttua oli siellä taas.
Päivän aikana oli myllännyt sängyn taas eikä osannut olla sieltä poissa.
Sit laitettiin päiväks ovet kiinni, eli estettiin pääsy. Sillä lailla sänky sit unohtu suht lyhyessä ajassa kun maltettiin kotona ollessakin kieltää jos sinne vielä yritti.
Nykyään ei sänkyyn enää edes yritä. Sohviltakin pysyy poissa, ainakin jos me ollaan kotona. JOskus innostuessaan saattaa hypähtää sohvalle mut nopeasti lähtee kun komentaa.
Nyt kun ei enää ole lupa olla sängyllä ja sohvilla niin koiralla muutoinkin käytös muuttunut. Ts. ei enää kukkoile ja valtataistelut vähentyneet.Minä kyllä annan koiran nukkua sängyssä ja sohvalla, mutta yleensä se pyytää lupaa katsekontaktilla ennen kuin hyppää sinne. Alas menee aina heti käskettäessä, ja kiellosta tai käskystä pysyy lattialla. Meillä ei onneksi koira ole ikinä sänkyyn yrittänytkään kun ollaan "puuhissa" vaan makaa jossain nurkassa. Myöskään vieraiden viereen ei hypi sohvalle, vaan yleensä vain jos on tyhjä tai jos minä olen sohvalla ja kehotan viereeni.
Ehdotan, että kysyt tyttöystävältä, josko olisi ainakin yksi sänky, minne koiralla ei olis asiaa. Se ois ns. lemmenpesä. Sängyn voi vaikka eristää ja kieltää koiraa tulemasta.
Perusteluja:
-et ole tottunut nukkumaan koiran kanssa; vaikuttaa unenlaatuun heikentävästi
-et pidä liasta, karvoista, kurasta, kirpuista ym. mitä koira saattaa tuoda sänkyyn mukanaan
-voit nukkua erikseenkin, jos tyttöystävä nukkuu mieluummin koiran kanssa
-sänky on nukkumista ja seksiä varten, eikä koira kuulu mukaan niihin puuhiin
Ehdota, jos koira voisi olla eri huoneessa tai muuten poissa rakastelun ajan. Tai koira ei saisi tulla ollenkaan sänkyyn, mutta sohville olisi erikseen pääsy.
P.S. hanki vaikka ruusu ja sano, että haluaisit jutella eräästä tärkeästä asiasta. Sano, että tyttöystäväsi on sinulle rakas/tärkeä, etkä haluaisi teidän riitaantuvan, pääsette varmasti kompromissiin jos kumpikin voi joustaa.
:)
- mikään
Itse omistan koiran. Koira on naiselle usein lemmikki ja halinalle ei mikään rakki joka voi nukkua kylmässä nurkassa lattialla.
Ainoa mitä voit ehdottaa on että kun sinä olet kylässä niin koira ei pääse samaan aikaan nukkumaan sänkyyn. Kun olet poissa voi koira varmaankin sängyssä olla. - sinua todella, että
olet sattunut löytämään noin mukavan ja helläluontoisen tyttöystävän! Pieni harmi on koiran sänkyyn nouseminen. Ajattelepas pystyisitkö edes olemaan tytön kanssa, joka olisi koiralleen kova? Ehkä et tietoisesti, mutta alitajuntaisesti rakastuit juuri häneen-joka ei raski pistää koiraansa edes pois sängystä! Ratkaisuhan voisi olla teille molemmille oma sänky tai valtavan leveä sänky. Ja kyllä se tyttösikin koiralle paikan keksii "tiettyjen " hetkien ajaksi? Mutta ne hetket saattavat harveta, jos jankutat koirasta jatkuvasti. Käytä mielikuvitusta. Mitä parempi olet koiralle, sitä enemmän saat hellyyttä tytöltäsi myös itse. Sama pätee aikanaan, jos teille tulee lapsia. Usko pois, koira ei ole ongelma vaan se ongelma olet sinä!
- joustamatonta
Mitä ihmeen höpinää tuo nyt oli luonteesta että nainen on kova sen vuoksi jos ei anna koiransa tulla sänkyyn. Minä olen alkuperäisen kanssa ihan samaa mieltä siitä että koiran paikka on lattialla, ja jo sängyssä nukkuneen koiran totuttaminen siihen että se ei saa sinne tulla on hyvin helppoa. Senkun kielletään ja jos ei usko niin portti makkariin. Itse asiassa kun minulla on poikaystäväni (asuu toisessa kaupungissa) kylässä niin koiralla ei ole mitään asiaa makuuhuoneeseen.
sohvalle saa tulla pyynnöstä mutta ei poikaystäväni luona. Siellä on sovittu että koirat eivät tule sohvalle ja se tehtiin myös koirille heti selväksi.
Mutta olen samaa mieltä erään kirjoittajan kanssa että ongelmahan ei ole siinä koirassa.Vaan siinä tyttöystävässä. Ei nyt kannata mitään valintatehtävää tunkea nenän eteen, mies sen häviää kuitenkin mutta naisiinhan tepsii imartelu oikein hyvin. Eli kyllähän tuollaisen asian voi esittää jotenkin fiksusti perustellen.
Koira on tosiaan hänen ja elää hänen säännöillään mutta toisaalta, jos hän on noin joustamaton tälläisessä asiassa eikä suostu keskustelemaan asiasta niin ehkä voisi tietenkin miettiä sitäkin puolta että mites se yhteiselämä noin muuten sitten sujuisi saman katon alla? Mielestäni on hieman kummaa että jos hänkin pitää sinusta, niin silti se koira menee edelle eli välittääkö oikeasti?
Ei minulle ainakaan ollut mikään maan ongelma iskeä porttia makkarin oven eteen kun aloin poikaystäväni kanssa seurustelemaan, eikä ollut koirillekaan mikään ongelma nukkua siellä toisella puolella.
Kysehän on vain nyt siitä mikä on tärkeätä.
Oletkos muuten yrittänyt sitä taktiikkaa että yritän olla sen koiran paras ystävä, leikität, lenkität tms. Silloin ehkä olisi helpompi esittää tuota asia tyttöystävällesi kun hänkin huomaa että välität koirasta.
Niin ja sen kyllä lisään että olen minäkin sitä mieltä että minun koirat, minä määrään. Minä määrään myös miten niitä kielletään ja kohdellaan. On hetkiä jolloin ne ovat esim pönttöilleet ja niitä ei saa huomioida ja kyllä silloin vaadin poikaystävältäni samaa. Mutta samalla sitten jos hän ei illalla halua koiraa sohvalle viereen, hänellä on ihan yhtäläinen oikeus kieltää koiraa siihen tulemasta mutta tavalla jonka olen opettanut. (kun valitettavasti oli alussa hieman sellainen fyysinen tapa kieltää)- ***Dina**
Mulla on kaksi pientä koiraa ja kun sinkkuna elelin niin oli mukava ottaa välillä koirat kainaloon nukkumaan,myöhemmin mieheni tavattua välissämme alkoi nukkua myös kissa joka hurisi korvan juuressa koko yön ja koirat vaeltelivat pitkin yötä sängyssä vaihtaen asentoa.Sitten syntyi tyttömme ja saivat luvan nukkua maantasalla,koirille ostin ison häkin johon ne öisin laitoin nukkumaan,ne jopa menivät peräkanaa mielellään sinne illalla.Tähän loppui myös yö pissailut koirilta joka oli ollut TODELLA iso ongelma..nykyään makuuhuoneen ovessamme on portti ja koirat saavat vapaasti olla lattialla eivätkä edes yritä sänkyyn kun niille on omat nukkumapaikat lattialla.On vihdoin ihana mennä nukkumaan puhtaisiin lakanoihin joissa ei ole koirankarvoja ja hiekkaa,ties mitä tassujen ja turkin mukana tullutta pientä elikkoa..vieläkö saisi kissan vielä heivattua pois sängystä niin kaikki olisi mallillaan..Ällöttää kun se eka rouskuttelee herkku hiiren raatojaan ja sitten tulee sängyn päätyyn nuolemaan takapuoltaan..katti on ollut miehelläni jo kymmenisen vuotta ja se on aina kuulemma saanut nukkua sängyssä.sanoin miehelleni että jos sitä on pakko pitää sängyssä niin laittaa sen omalle puolelleen jalkojensa väliin nukkumaan..välillä se tulee hyrräämään päälleni ja saa aika kyytiä jos kiukkusen väsyneen äitin herättää.. ;P Ihmisillä joilla on lemmikkejä tulisi ymmärtää myös niitä ihmisiä joilla ei ole ollut lemmikkejä etteivät kaikki halua nukkua niitten kanssa samassa sängyssä,jos parisuhde kaatuu siihen niin ...ehkei se ole tarkoitettu kestämään,eläimet ovat kuitenkin vain eläimiä ja ne kyllä sopeutuvat elämänmuutoksiin..tulipas sitä jauhettua taas,tää oli vaan yhden ihmisen mielipide =) tsaukki!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938