Muutto Amerikkaan

Souffi

Hei!
Olen vähän hukassa ton Jenkkeihin muuton kanssa.
Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa liittyen muuttoon, mutta silti on jäänyt muutamia asioita vähän epäselväksi.
Poikaystäväni asuu Amerikassa ja tahtoisin muuttaa sinne. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Amerikkaan ei oteta ulkomaalaisia muussa kuin opiskelutarkoituksessa, töihin tai avioliiton kautta.
Mitä kaikkea Amerikkaan muutto vaatii? Millaisia kriteerejä?
Voiko tavallinen 18-vuotias suomen kansalainen muuttaa Amerikkaan vaikka ei ole vielä sieltä opiskelupaikkaa tai työpaikkaa?
Olen suunnittelemassa jatko-opintoja ja työpaikan hakemista Amerikasta.
Kuinka kauan Green Cardin avulla voi asua Amerikassa? Kauanko luvan saaminen voi kestää?
Kiitos ja anteeksi jo etukäteen!

68

25846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgoo

      "Voiko tavallinen 18-vuotias suomen kansalainen muuttaa Amerikkaan vaikka ei ole vielä sieltä opiskelupaikkaa tai työpaikkaa? "

      Ei.

      "Kuinka kauan Green Cardin avulla voi asua Amerikassa? "

      Green Card eli oleskelulupa on käsittääkseni pysyvä.

      Näistä on kyllä tietoa aika laajasti netissä, kannattaa mennä ihan Yhdysvaltojen viranomaisten nettisivuille.

      Viisumin voi saada opiskelun, työn tai perhesyiden (avioliiton) perusteella.

      Opiskelun osalta, opiskelupaikka on oltava ensin järjestettynä eli siis viisumia hakiessa on toimitettava oppilaitoksen paperit. Opiskelijaviisumilla saa tehdä vain hyvin hyvin rajoitetusti töitä (suunnilleen ehkä oppilaitoksen kirjastossa tai jossain campuksella olevassa kaupassa tms.).

      Työviisumikaan ei ole kovin helppo nakki, ellet ole oman alasi korkeasti koulutettu huippuammattilainen tai esim. taiteilija. Työviisumin hankinnassa eli paperisodassa auttaa työnantajasi, joudut siis hankkimaan ensin työpaikan Suomesta käsin. Työnantajasi joutuu osoittamaan, ettei siihen duunipaikkaan ole löytynyt ketään Yhdysvalloista. Lienee tällä hetkellä hyvin hyvin vaikeaa, kun USAssa on kymmenet tuhannet (sadat tuhannet?) menettäneet työpaikkansa talouden taantuman vuoksi.

      Jos olet naimisissa sikäläisen kanssa, voit saada viisumin.

      Näiden lisäksi Yhdysvaltojen ulkoministeriö (State Department) järjestää Green Card -arpajaisia, tai oikeammin arpajaisissa voi voittaa mahdollisuuden hakea Green Cardia ("Diversity lottery"). Niissä on aika pitkät "haku"ajat, esim. vuonna 2010 myönnettävän "arpajaiskiintiön" osallistumisaika loppui muistaakseni joulukuussa 2008. Seuraavat arpajaiset lienevät loppuvuodesta 2009 ja jos onni on matkassa, voi voittaa mahdollisuuden hakea Green Cardia vuonna 2011.

      Turistinahan voit olla 90 päivää putkeen USAssa ilman viisumia. Jos sen jälkeen jäät maahan laittomasti, kiinnijäädessäsi sinut passitetaan takaisin Suomeen ja sen jälkeen ei kyllä ole toivoa päästä takaisin USAan. Ei siis suositeltavaa. Ja tietysti siellä olisit kaiken yhteiskunnan ulkopuolella, vaikkei siellä esim. julkinen terveydenhoito hääppöistä olekaan.

      Täältä pitäisi löytyä ihan virallista tietoa, Yhdysvaltain ulkoministeriön sivut:
      http://travel.state.gov/visa/visa_1750.html

      Täältä löytyy viisumityypit:
      http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1326.html

      Luulen, että kaikki tarvitsemasi tieto löytyy tuolta.

      • mrr.southbeach

        naimisissa sikäläisen kanssa ....toi minulle green cardin parissa viikossa sosiaaliturvatunnuksen myös ja ovat ikuisesti voimassa,mutta 5 vuoden jälkeen voi hakea , tai yleensä ne alkavat tyrkyttää kansalaisuutta.

        eli silleen nopein tie saada kortti on avioon meno ja toki us immigration tekee ne vuosittaiset kuulustelut onko,kyseessä oikea vai feikkiliitto.
        mut tässä jotain tietoa.


      • Anonyymi
        mrr.southbeach kirjoitti:

        naimisissa sikäläisen kanssa ....toi minulle green cardin parissa viikossa sosiaaliturvatunnuksen myös ja ovat ikuisesti voimassa,mutta 5 vuoden jälkeen voi hakea , tai yleensä ne alkavat tyrkyttää kansalaisuutta.

        eli silleen nopein tie saada kortti on avioon meno ja toki us immigration tekee ne vuosittaiset kuulustelut onko,kyseessä oikea vai feikkiliitto.
        mut tässä jotain tietoa.

        Heippa. Olen menossa juuri naimisiin Yhdysvalloissa ja täkäläisen kanssa. Ja oon ihan hukassa missä ja mitä anomuksia viisumin tai Green cardin suhteen minun pitää tehdä voisitko pliis auttaa minua vähän mitä tehdä ja hakea ja mistä? OK ☺️☺️


      • Anonyymi
        mrr.southbeach kirjoitti:

        naimisissa sikäläisen kanssa ....toi minulle green cardin parissa viikossa sosiaaliturvatunnuksen myös ja ovat ikuisesti voimassa,mutta 5 vuoden jälkeen voi hakea , tai yleensä ne alkavat tyrkyttää kansalaisuutta.

        eli silleen nopein tie saada kortti on avioon meno ja toki us immigration tekee ne vuosittaiset kuulustelut onko,kyseessä oikea vai feikkiliitto.
        mut tässä jotain tietoa.

        Kun morsianehdokkaani tuli Suomesta ei koskaan ollut mitään kuulusteluja.


    • transatlantic

      Ikävä kyllä USA:han muutto ei ole mikään yksinkertainen asia. Turistina voit olla 90 päivää, mutta pidempi oleskelu on mutkikas juttu.

      Olet oikeassa ymmärtäessäsi, että opiskelu- ja työtarkoituksessa, tai avioliiton kautta voit päästä tänne pidemmäksi aikaa.

      Työn kautta pääseminen käy vain jos olet superspesialisti esim. tieteiden alalla, tulet työkomennukselle tms. 18 vuotiaana voisit ehkä tulla au-pairiksi.

      Paras mahdollisuutesi on tulla opiskelemaan, mutta kaikki järjestelyt on hoidettava etukäteen kotimaasta päin. Opiskelu USA:ssa on tunnetusti kallista Eurooppaan verrattuna.

      Green Card annetaan maassa pysyvästi asuville ulkomaalaisille, mutta sen saaminen on kiven takana. Esim. jos menisit naimisiin USA:n kansalaisen kanssa saisit Green Cardin ja viiden vuoden kuluttua voisit anoa kansalaisuutta. Sen voi myös saada työnantajan sponsoroinnin välityksellä, jos olet spesialisti.

      Kysele USA:n lähetystöstä nettiosoitetta USA Government sivuille, joista löydät tietoja 'immigration to USA'. USA:n hallitus järjestää kerran vuodessa (?) Green Card arvontoja, joka antaa sinulle tilaisuuden anoa (ei välttämättä saada) pysyvän oleskeluluvan maahan. Arvontaan osallistuminen on ilmaista, joten älä missään nimessä haksahda usein mainostettuihin arvontoihin joista maksutetaan.

      • ei kannata

        edes yrittaa. Taalla on TVssa "Homeland Security" ohjelma ja joka kerran nayttavat miten ihmisia kaannytetaan lentokentilta takaisin. Yhdellakin oli 6kk. viisumi maahan mutta tavaroissa oli kaikki lapsuudenaikaiset ja muut valokuvat ja kissa mukana. Siita paattelivat etta tarkoitus oli jaada tanne pysyvasti ja maahantulo evattiin.


      • mahto harmittaa
        ei kannata kirjoitti:

        edes yrittaa. Taalla on TVssa "Homeland Security" ohjelma ja joka kerran nayttavat miten ihmisia kaannytetaan lentokentilta takaisin. Yhdellakin oli 6kk. viisumi maahan mutta tavaroissa oli kaikki lapsuudenaikaiset ja muut valokuvat ja kissa mukana. Siita paattelivat etta tarkoitus oli jaada tanne pysyvasti ja maahantulo evattiin.

        Onko muuten tietoa tai mutua siitä, että miten tarkka Immigration on avioliittojen aitouden suhteen, eli testaavatko todella että pari on naimisissa aidosti vai onko kyseessä green card-avioliitto? Jotenkin leffoista ja tv:stä saa sen käsityksen, että tosiaankin kutsuvat kuulusteluun ja yrittävät saada jostain kiinni (puolisko ei tiedä jotain pikku faktaa toisesta).


      • Haastatellaan
        mahto harmittaa kirjoitti:

        Onko muuten tietoa tai mutua siitä, että miten tarkka Immigration on avioliittojen aitouden suhteen, eli testaavatko todella että pari on naimisissa aidosti vai onko kyseessä green card-avioliitto? Jotenkin leffoista ja tv:stä saa sen käsityksen, että tosiaankin kutsuvat kuulusteluun ja yrittävät saada jostain kiinni (puolisko ei tiedä jotain pikku faktaa toisesta).

        Pariskunta joutuu ainakin yhteen haastatteluun, ehkä kahteenkin.

        Tuore kokemus amerikkalaisen miehen näkökulmasta: http://dadecariaga.blogspot.com/2009/03/green-card-drama-love-vs-bureaucracy.html

        Mielenkiintoinen lista mahdollisista kysymyksistä: http://wiki.answers.com/Q/What_are_questions_asked_at_a_marriage_green_card_interview

        Tuota listaa voisikin jokainen testailla itsensä ja puolisonsa kanssa; osaatko vastata kaikkiin?


      • souffi
        Haastatellaan kirjoitti:

        Pariskunta joutuu ainakin yhteen haastatteluun, ehkä kahteenkin.

        Tuore kokemus amerikkalaisen miehen näkökulmasta: http://dadecariaga.blogspot.com/2009/03/green-card-drama-love-vs-bureaucracy.html

        Mielenkiintoinen lista mahdollisista kysymyksistä: http://wiki.answers.com/Q/What_are_questions_asked_at_a_marriage_green_card_interview

        Tuota listaa voisikin jokainen testailla itsensä ja puolisonsa kanssa; osaatko vastata kaikkiin?

        Kiitos paljon vastauksista!
        Näillä selvis kyllä tilanne aika hyvin


      • suomiamericano
        souffi kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksista!
        Näillä selvis kyllä tilanne aika hyvin

        Me kävimme koko Green Card prosessin läpi Suomen suurlähetyston kanssa. Tuolloin amerikkalainen vaimoni asui kanssani Suomessa. Apulaiskonsuli jutteli kanssamme mukavia samalla kun täytteli kaavakkeita. Kesti ehkä 30 min kaikkine paperitöineen, eikä tullut ensimmäistäkään omituista taikka tunkeilevan oloista kysymystä. Lähinnä häntä vain kiinnosti meidän tulevaisuudensuunnitelmamme samaan tyyyliin kuin esim sukulainen olisi kysellyt. Tilanne taitaa olla aika lailla toinen jos jo asuu USAssa kun menee tämän prosessin läpi.


      • pokeclubOPIUM
        mahto harmittaa kirjoitti:

        Onko muuten tietoa tai mutua siitä, että miten tarkka Immigration on avioliittojen aitouden suhteen, eli testaavatko todella että pari on naimisissa aidosti vai onko kyseessä green card-avioliitto? Jotenkin leffoista ja tv:stä saa sen käsityksen, että tosiaankin kutsuvat kuulusteluun ja yrittävät saada jostain kiinni (puolisko ei tiedä jotain pikku faktaa toisesta).

        on tarkkoja, kyllä ne kuulustelee ja kyselee, mut kun opiskelee jos on. ns fake liitto
        kaiken kunnolla, niin kuin minä tein .
        -kummalla puolella sänkyä nukut,missä ravintolassa söitte viimeksi,hammasharjojen värit, mitä ruokia olette syöneet viimeksi, alusvaatteista???? ihan kaikkeen mitä niiden
        natsien mieleen juolahtaa.


    • ...mutta...

      Amerikassa on 12 miljoonaa laitonta joista 80% elää aivan normaalia elämää. Jos on vaalea sisisilmäinen ei koskaan kysytä mitään.
      Mutta - tule ensin 3-4x matkalle niin näet miten asiat on. Mutujuttuja on turha yleistää ja uskoa.

      • Mieti tata:

        Suurin osa niista laittomista on tullut maarajan yli. Suomalaiselle vaikeampaa, jos haluaa joskus viela kotimaassa kayda joutuu kiinni.
        Laittomilla on myos yhteisot minne voi sulautua ja mista saa apua. Mitaan "Suomitowneja" taalla ei ole.


      • La Raza - herrakansa
        Mieti tata: kirjoitti:

        Suurin osa niista laittomista on tullut maarajan yli. Suomalaiselle vaikeampaa, jos haluaa joskus viela kotimaassa kayda joutuu kiinni.
        Laittomilla on myos yhteisot minne voi sulautua ja mista saa apua. Mitaan "Suomitowneja" taalla ei ole.

        Suomalaisia kohdellaan vahan eri tavalla kuin 'La Razaa', tuota meksikolaista ylimys-rotua joka uskoo omistavansa Amerikan. Heita on maassa tosiaan miljoonittain laittomasti ja Obama on jarjestamassa heille anteeksiantoa, eli nuo laittomasti maassaolevat saavat kansalaisuuden samaan aikaan kun suomalainen saisi elinikaisen porttikiellon laittomasta maassa oleskelusta.


    • Annafffffff

      Kenelläkään kokemuksia miten voi saada sen IKUISEN luvan asua maassa? Jos olet vaikka mennyt naimisiin amerikkalaisen kanssa. Miten hoidit asiat että pääsit asumaan Amerikkaan?

      • tuolta:

      • rtymss

        maksoin 5000 yhdelle miamilaiselle stripparille ja kaikki ok, on kansalaisuus nyt !!!!


    • laiton amerikassa

      Hei,itse olen ollut laittomasti taalla nyt 2kk.
      Oli todella holmoa jaada tanne. Nyt en halua poistua maasta takasiin suomeen ennenkuin olen keksinyt keinon saada viisumin (keinoja on monia jos tietaa mita hakea) Mutta, sina et saa automaattisesti ikuista porttikieltoa maahan taalta poistuessasi. jos olet alle vuoden eleisesti annetaan 5vuoden karenssi maahan yli vuoden 10vuoden karenssi jne. se on todella tapauskohtaista kuinka paljon karenssia annetaan.
      Jos jollain on kokemuksia maassa laittomati oleskelusta kertokaa ihmeessa,sita ei ajatellut paatosta tehddessaan etta taman asian kanssa taalla on aika yksin vaikka olisi kuinka paljon ystavia ymparilla.

      • toi laittomasti oleminen

        Missä asut/millä elätät ittes?

        Ite ainakin jos ja KUN usaan joskus muutan, en palaa KOSKAAN suomeen! En ikinä!


      • Niagara Bus

        Suosittelen Kanadan kautta poistumista !


      • rajalla kylla
        Niagara Bus kirjoitti:

        Suosittelen Kanadan kautta poistumista !

        jaa kiinni ja passitetaan Suomeen.


      • suomiamericano
        rajalla kylla kirjoitti:

        jaa kiinni ja passitetaan Suomeen.

        Passin tarkastavat rajalla ensin USA:n viranomaiset jotka heti näkevät että oleskelu meni yli rajan. Kanadassa olisi pitänyt käydä ennen sen takarajan ylittämistä, niin olisit saanut toisen 90 päivän turistikauden olla siellä etkä tähän päivään mennessä olisi vielä mitään laitonta tehnyt.


      • Kokemusta on
        suomiamericano kirjoitti:

        Passin tarkastavat rajalla ensin USA:n viranomaiset jotka heti näkevät että oleskelu meni yli rajan. Kanadassa olisi pitänyt käydä ennen sen takarajan ylittämistä, niin olisit saanut toisen 90 päivän turistikauden olla siellä etkä tähän päivään mennessä olisi vielä mitään laitonta tehnyt.

        Rajan ylittäminen ei takaa uutta viisumia. Itse olin Jenkeissä 1,5 vuotta hoitamassa lapsia. Ensin olin 3 kk ja yritin käydä Kanadassa uuden viisumin toivossa. No en saanut. Sitten siitä Kanadan reissusta olin melkein vuoden Jenkeissä ja ajoin kolarin. Perhe missä olin töissä, he sanoivat että on parempi jos käyt Suomessa hakemassa uuden viisumin. No se onnistu passin vaihdolla, pääsin takaisin Jenkkeihin. Mutta 3 kk tuon jälkeen yritin uutta viiisumia Kanadan reissun avulla, kävikin köpelösti! Mentiin kaverin kanssa Kanadaan ja takaisin päin tullessa jouduin kuulusteluihin. Sormenjäljet ja kasvokuva otettiin. Hirveät kuulustelut mitä olin tehny Jenkeissä, missä olin asunut ym, ym... No en tietenkään kertonut että olin työskennelly laittomasti, enkä perheen tietoja. En siis päässy takaisin, vaan piti lähteä sieltä Suomeen ja porttikielto tuli Jenkkeihin. En tiedä kuinka pitkä. Ei kannata lähteä laittomasti! Siitä seuraa vaan jännitystä ja harmia.


      • ihana suomenmaa
        Niagara Bus kirjoitti:

        Suosittelen Kanadan kautta poistumista !

        tehdä pimeesti mitään ku voi olla ihan tavallinen .
        ei pääse enää jenkkeihin jos mokaa .
        eikä kaikki saa lisäviisumia vaikka loikkii muissa maissa ne palauttaa omaan
        kotimaahan aina .


      • tjyhuf
        toi laittomasti oleminen kirjoitti:

        Missä asut/millä elätät ittes?

        Ite ainakin jos ja KUN usaan joskus muutan, en palaa KOSKAAN suomeen! En ikinä!

        Kyllä palaat, ennemmin tai myöhemmin. Jos et kokonaan, niin vähintään vierailulle.2 Muistot kultaantuu ja negatiiviset asiat unohtuu, Näin se vain menee.


    • hmmdsffsdf

      eli pitääkö olla mies nainen? voiko olla mies mies tai nainen nainen? kiinnostaisi~

      • H. Etero

        Taitaa riippua osavaltiosta tuo, onko saman sukupuolen väliset liitot sallittuja.


      • ei ole nimimerkkia

        green cardin saadaksesi avioliiton perusteella, taytyy olla hetero eli mies nainen liitto.

        vaikka jotkut osavaltiot sallivat samaa sukupuollta olevien avioliitot, green cardia niilla ei tipu.


    • queen_of_noise

      Tää on kyllä mielenkiintoinen aihe.
      Itse olen haaveillut tosi kauan Jenkkeihin muutosta.
      JOs haluan tarpeeksi kovasti, niin keino löytyy kyllä.

      • grf300

        Terveiset täältä Yhdysvalloista. Myös minä haaveilin kauan tänne muutosta ja lopulta löytyi laillinen keino. Nyt haaveilen pois muutosta. Täällä ei totuus ja mielikuvat maasta kohtaa lainkaan.


      • usalover1
        grf300 kirjoitti:

        Terveiset täältä Yhdysvalloista. Myös minä haaveilin kauan tänne muutosta ja lopulta löytyi laillinen keino. Nyt haaveilen pois muutosta. Täällä ei totuus ja mielikuvat maasta kohtaa lainkaan.

        grf300!! Mikä se laillinen keino oli ?


    • opiskelu/muutto

      Tietääkö kukaan jos lähtee 9kk opiskelemaan ef:nkautta niin voiko amerikasta saada opintopaikan helposti ja oleskelu luvan?

      • viisumia kehiin

        Opintopaikan saaminen Yhdysvalloissa on kiinni lähinnä rahasta. Jos sinulla on riittävästi rahaa, niin mitä luultavimmin saat opintopaikan jostain. Kun saat opintopaikan, niin saat puolestaan melkoisella varmuudella opiskeluviisumin (F-1). Vaimoni sai aikoinaan F-1 -viisumin erään yliopiston järjestämää muutaman kuukauden pituista kielikoulua varten. Oleskelulupa (käytännössä green card) onkin sitten aivan toisen ulottuvuuden juttu.


      • Pois Suomesta
        viisumia kehiin kirjoitti:

        Opintopaikan saaminen Yhdysvalloissa on kiinni lähinnä rahasta. Jos sinulla on riittävästi rahaa, niin mitä luultavimmin saat opintopaikan jostain. Kun saat opintopaikan, niin saat puolestaan melkoisella varmuudella opiskeluviisumin (F-1). Vaimoni sai aikoinaan F-1 -viisumin erään yliopiston järjestämää muutaman kuukauden pituista kielikoulua varten. Oleskelulupa (käytännössä green card) onkin sitten aivan toisen ulottuvuuden juttu.

        Vaikuttaako se missä opiskelee niin kuinka paljon? Et saako opiskeluviisumin helpommin jos opiskelee esim. Jossain Stanfordissa opiskelemassa kun jos olis jossain tavallisessa yliopistossa? Entä onko usaan helpompi päästä jos tekee kaikki Suomesta käsin?


      • ei nimimerkkiä
        Pois Suomesta kirjoitti:

        Vaikuttaako se missä opiskelee niin kuinka paljon? Et saako opiskeluviisumin helpommin jos opiskelee esim. Jossain Stanfordissa opiskelemassa kun jos olis jossain tavallisessa yliopistossa? Entä onko usaan helpompi päästä jos tekee kaikki Suomesta käsin?

        Ei vaikuta millään tavalla. Jos saat opiskelupaikan, niin voit saada opiskelijaviisumin, kunhan sulla on varaa kustantaa se opiskelusi joko itse tai jotain muuta kautta.

        Ongelma tällä hetkellä vain on, että todella monet ulkom. opiskelijat päätyvät palaamaan Yhdysvalloista pois, koska työttömyys on siellä niin korkealla. Varsinkin matalapalkka-aloilla tai aloilla, joilla on paljon työnhakijoita, ei oikein ole mahdollisuuksia saada pysyvää työpaikkaa valmistumisen jälkeen. Riski on siis ihan todellinen. Tapasin esim. viime vuonna eurooppalaisen naisen, joka työskenteli hotellin respassa tehden duunia, jota voisi suurinpiirtein peruskoulupohjalta tehdä. Siinä ei ole mitään hävettävää, todellakaan, mutta onhan se sääli, jos ei saa koulutustaan vastaavaa työtä. Hän oli opiskellut muistaakseni Bostonin yliopistossa tai vastaavassa henkilöstöhallintoa nelisen vuotta, ja valmistumisen jälkeen hän oli ollut ns. OPT-vuoden lyhytaikaisella työviisumilla USA:ssa töitä tehdä. Sen jälkeen hän ei ollut enää saanut pysyvämpää työviisumia H-1B, joten hänen oli palattava Eurooppaan. Työllistyminen Amerikkaan onkin sitten tuollaisen jälkeen tuplasti vaikeampaa, kun kontaktit ovat kaukana ja välissä on valtameri.

        Ko. maassa opiskelu on niin kallista, että tämä on iso riski. Kun ottaa huomioon senkin, että Suomessa on monilla aloilla todella matalat palkat verrattuna USA:han johtuen tästä meidän ylikoulutuksestamme, niin en ihan hetimiten lähtisi ottamaan isoja lainoja opiskeluun USA:ssa ja palaisi maksamaan niitä tänne Suomen tuloilla. Vähintäänkin harkitsisin sitten duunin tekemistä jossain muualla kuin Suomessa. Valitettavasti myöskään Suomessa Stanfordia, jos siis sitä ihan vakavasti harkitset, ei tunneta, vaikka se on erinomainen koulu, siis parempi kuin yksikään suomalainen yliopisto.

        Stanfordin käyminen olisi siis pienempi riski kuin useimpien muiden koulujen kohdalla, koska Stanford on yliopistojen kermaa, mutta vaikka haastatteluja ja harjoittelupaikkoja olisi helppo saada sillä nimellä, niin se ei silti takaa, että voisit jäädä Yhdysvaltoihin automaattisesti valmistumisen jälkeen. Jos on huono tuuri, ei löydä pysyvää duunia tai ei pysty saamaan haluamaansa duuniin pidempää työviisumia, ja joutuu lähtemään pois, sillä työnhakijan täytyy ensinvakuuttaa työnantaja, että hänen vuokseen kannattaa nähdä viisumin vuoksi käytävä paperisota, ja sen jälkeen työnantajan vielä työnantajan juristien on vakuutettava maahanmuuttoviranomaiset tästä samasta asiasta, eikä aina suinkaan ole onni matkassa. 9/11:n jälkeen ja tämän laman tultua maahanmuutto on yhä vain vaikeutunut.

        Eräs tapa saada viisumi tai greencard/permanent residency on se, että tekee itsestään niin äärimmäisen taitavan jossain merkittävässä asiassa (koodaus, kirurgia, kauneusleikkaukset, genetiikka, kitaransoitto jne., ymmärrät varmaan kuvion), että voi erityistaitojensa perusteella vakuuttaa rekrytoijat ja maahanmuuttoviranomaiset siitä, että maahanmuutto on työttömyysongelmistakin huolimatta kohdallasi nettovoitto USA:lle etkä syrjäytä paikallisia työnhakijoita työmarkkinoilla.

        Tällöin voi ohittaa amerikkalaisen työnhakijan ja saada työviisumin tai pysyvän oleskeluluvan. Useimmat saavat greencardinsa sitä kautta, että heillä on työviisumi riittävän pitkään ja sitten se käännetään greencardiksi, mutta jotkut harvat ovat ns. erityislahjakkuuksia tai -osaajia ja saavat tätä kautta viisumin.

        Jos on erityislahjakkuus jollain merkittävällä alalla, esim. urheilussa, musiikissa, bisneksessä, IT-alalla, niin tätä kautta voi hakeutua Yhdysvaltoihin helpommin. Jos et ole haka missään, todennäköisyys on valitettavasti paljon pienempi, että ikinä työ- tai oleskelulupaa sinne saat.


    • tiedotonkoululainen

      Moi !

      Olen 12v tyttö ja olen muuttamassa amerikkaan koska isä sai sieltä työn, joten millaista siellä koulussa on ? Aloitan syskyllä siellä ja menen ensikuussa tutustumaan. Pelkään että minua kiusataan siellä koska en osaa puhua täydellisesti englantia, joten kiusataanko siellä ? Ja pelkään että eksyn jonnekin syrjäkadulle missä minut hakataan koska olen kuullut että siellä on sellasita, joten onko Piladehlpiassa sellasita ? Onko mahdotonta saada uutta hyvää ystävää sieltä ? Kaikki kaverini pelkää puolestani koska lähden sinne ja siellä on kuulema tuollasista joten.. Kuinka pitkään keskimäärin koulu on ? Kuuluko ottaa omat eväät, onko siellä koulupuvut, onko siellä sellasia kaappeja, joita jenkkileffoissa näytetään ? Mitä aineita siellä opetetaan ? Ja jos minä en osaa kunnolla englantia, onko minun mahdollista saada tukipoetuksia sieltä ? Onko minun pakko käydä siellä äidinkielen ja historian ja uskonnon tunneilla, koska minulla on erit asiat. Vai onko niitä edes siellä ? Miten tajuan kun opettajamme opettaa matikkaa englantia ? Saanko tulkin ensinmäiseksi viikoksi tai oppaan ?
      Kuljetaanko siellä bussilla ? Kiitos jos voisitte vastata näihin kysymyksiin !

      • nevaloseheart

        Hassua. Mäkin olin 12 v kun isä sai työpaikan Usasta ja jouduin muuttamaan mukana.. Eka vuosi oli aika kauhea, kun en osannut kunnolla enkkua eikä ollut kavereita. Ei mua kukaan kiusannu, mut olin aika yksinäinen.Tosi yksinäinen.
        Ekaks kävin sellaista middle schoolia, missä oli paljon enkuntunteja, siel oli paljon muitakin ulkomaalaisia. Sit kun osasin kieltä tarpeeks hyvin, vaihdoin tavalliseen kouluun, siis middle school. Olin siel alkukoulussa kai vuoden. Tyhmää oli se, että just kun olin saanut vähän kavereita, ne jäi sinne toiseen kouluun tai meni muualle kuin mä.
        Ainakaan koulumatkoilla ei tarvi pelätä, kun koulubussilla on pakko mennä, ei saa kävellä tai pyöräillä omin päin. Ainakaan tääl missä mä oon asunut ei oo mitään jengejä tai hakkaajia, on paremminki tylsää. Ulkona ei näy yleensä ketään.
        Middle schoolia on jotain 8-14 joka päivä, mut matkojen kanssa 7-15. Aluks mä tykkäsin kouluruuista, kun on hampurilaisia pizzaa ranskalaisia chicken patty ... mut ne on aina samat ja niihi kyllästyy. Eikä oo mitään terveellistä.. Kouluruoka maksaa ja jos ei halua ottaa sitä nii tuot sit omat eväät.
        Ei oo koulupukua. Tavarat säilytetään lockerissa ja siel otat aina seuraavan tunnin kirjat. Tyhmää on, ettei oo ollenkaa välitunteja. Paitsi ruokailuvälkkä.
        Jotain aineita voi valita, mut kaikil on ehdottomasti äikkää, siis enkkua ja historiaa, siis Usan. Uskontoo ei ole koulussa.
        Nyt mä oon high schoolissa ja taas eri koulussa, kun muutettiin vähä aika sitten. Kavereita mul on aika paljo, mut ei ne oo samanlaisia ku Suomessa. Alukssa mun kaverit oli kaikki ulkomaalaisia, siis ei amerikkalaisia. Amerikkalaiset on jotenki ihan erilaisia, vaikee selittää. Mun parhaat kaverit on edelleen suomalaisia ja Suomessa, vaik oon asunut tääl jo jotain 5 v. Nii, en oo Philadelphiassa, mut en kovin kaukana sieltä.


    • tiedotonkoululainen1

      kiitos todella paljon vastauksista, nyt tuntuu hieman helpommalta mennä sinne, jos sinäkin olet saanut ystäviä =)

    • 12v. tulevaisuus USA

      ai siis miten voi hakeutua jonkun erikoistaidon kanssa? miten se tapahtuu? ja mainitsit musiikin, oon tosi hyvä laulaja, jotain hyötyä kenties siitä? kiitos paljon vastauksista =)

      • singgirl

        Susta pitää tulla kyllä todella hyvä laulaja. Sillee et susta tulis julkkis


    • suomalainen jenkissä

      mäkin asunu oon 6 v Amerikassa näin ja oikein hyvin menee. Suominkieli vähän hakussa.

    • Ampp16

      Hei! Mites tää sit menee? Jos avomies ( ollaan kihloissa, oltu yhdes 6 vuotta) saa työluvan Amerikkaan ja muuttaa sinne ja mä lähtisin mukaan, no pitääkö mun sit koittaa saada opiskelupaikka tai töitä vai onko helpompaa jos oltais naimisissa?

      • viisumipiisami

        Avomiehesi on ilmeisesti saanut H1B:n?

        Siinä tapauksessa kannattaa mennä naimisiin heti ja haet sen jälkeen H4:sta. Avopuolisoa ei viisumiprosessissa pidetä minään.

        Huomaa, että H4 ei mahdollista työn tekemistä, mutta saattepahan olla yhdessä. H4 ei saa myöskään sosiaaliturvanumeroa (eipä sillä hirveästi mitään teekään).

        Varmistakaa, että teillä/sinulla on sitten sairausvakuutus, joka kattaa molemmat.

        Toinen vaihtoehto on se, että haet opiskelupaikkaa itsenäisesti ja yrität saada F1:n. Se tarkoittaa tosin sitä, että tiedossa on merkittävä rahanmeno koska opiskelu USA:ssa on kallista.

        Varmista nyt ensi alkuun, mikä viisumi avomiehelläsi on kyseessä. Näissä pitää olla tarkka ja ikävä kyllä palstalla heitellään välillä aika summittaisia kysymyksiä. Jos käykin ilmi, että avomiehesi viisumi on esim. J1, niin sitten menette naimisiin ja haet J2:sta, joka mahdollistaa rajatun työnteon.

        Ylipäätään ainoa oikea osoite kysyä viisumiasioita on USA:n suurlähetystö.


      • ------- < > --------
        viisumipiisami kirjoitti:

        Avomiehesi on ilmeisesti saanut H1B:n?

        Siinä tapauksessa kannattaa mennä naimisiin heti ja haet sen jälkeen H4:sta. Avopuolisoa ei viisumiprosessissa pidetä minään.

        Huomaa, että H4 ei mahdollista työn tekemistä, mutta saattepahan olla yhdessä. H4 ei saa myöskään sosiaaliturvanumeroa (eipä sillä hirveästi mitään teekään).

        Varmistakaa, että teillä/sinulla on sitten sairausvakuutus, joka kattaa molemmat.

        Toinen vaihtoehto on se, että haet opiskelupaikkaa itsenäisesti ja yrität saada F1:n. Se tarkoittaa tosin sitä, että tiedossa on merkittävä rahanmeno koska opiskelu USA:ssa on kallista.

        Varmista nyt ensi alkuun, mikä viisumi avomiehelläsi on kyseessä. Näissä pitää olla tarkka ja ikävä kyllä palstalla heitellään välillä aika summittaisia kysymyksiä. Jos käykin ilmi, että avomiehesi viisumi on esim. J1, niin sitten menette naimisiin ja haet J2:sta, joka mahdollistaa rajatun työnteon.

        Ylipäätään ainoa oikea osoite kysyä viisumiasioita on USA:n suurlähetystö.

        >> Näissä pitää olla tarkka ja ikävä kyllä palstalla heitellään välillä aika summittaisia kysymyksiä.

        On useinkin hämmästyttävää miten vaikuttaa ettei toisinaan edes asianosaiset ole selvittäneet itselleen asioita ja prosessia, mutta ovat kuitenkin "jo potentiaalisti menossa" vaikkapa USA:n.

        Normaalisti aivan ensimmäinen asia on tehdä huolellinen pohjatyö jotta tietää tarkoin pelisäännöt mitatakseen omia mahdollisuuksiaan ja silloin voi aiheesta myös keskustella johdonmukaisesti ja oikein termein niiden merkityksen tuntien.

        USA-kuvioista en itse ole enää perillä sillä omasta selvitystyöstä vuonna kuokka ja kirves on niin pitkä aika, että kuvio, sen eri etapit ja viisumityypitkin unohtuneet.

        Taannoin palstalla eräs henkilö kertoi oman USA-prosessinsa edistymisestä, suuresta paperi- todistusbyrokratiasta, lääkärinalusuntoineen, haastatteluineen lähetystössä jne. ja kaikkine sen kustannuksineen. Se oli varsin kiinnostava, havainnollinen ja hyödyllinen kertomus USA:n muuttoa harkitseville. Hänellä se oli vienyt hyvin kauan ja kustantanutkin suht' mukavasti, mutta onneksi hänen projektinsa lopulta realisoitui monen mutkan ja tuskan jälkeen.

        Ps. Henkilö jolle vastasit kertoi seuraavaa: ... "Jos avomies ... saa työluvan Amerikkaan ja muuttaa sinne ja mä lähtisin mukaan...." Eli ilmeisesti henkilö on hakenut työlupaa, vaan ei tietoa missä vaiheessa se on.


    • Ampp16

      Joo, siis mun avomies on tällä hetkellä suomessa eräässä isossa firmassa töissä, jolla on myös amerikassa toimipiste ja nyt siis on mahdollista, että avomieheni työt siirtyy amerikkaan työnkuvan muuttuessa. Asiaa ollaan vasta pähkäilemässä ja suunnittelemassa ja mua nyt siis kiinnostaa tietää, että jos tilanne näin menee ja sinne amerikkaan oltais lähdössä, niin mikä on helpoin ja nopein tapa päästä sinne yhdessä. Ja että pitääkö niitä häitä nyt alkaa sit tosissaan suunnittelemaan :) Eli kaikki on vasta ihan alkutekiöissä ja koitan kerätä mahd. paljon tietoo asiasta jo ennen kun mitään päätöksiä lähdöstä tehdään.

      Mutta kiitos jo kaikille jotka vastaili :)

      • pappi ja lukkari

        Avovaimoille ei taida olla minkäänlaisia oleskelulupia USA:sta tarjolla. Helpoin ja nopein tapa tosiaan olisi mennä äkkiä naimisiin ja sitten antaa avopuolison työnantajan hoitaa paperisota.


    • Kohta taas USAan

      Hei, olin työharjottelussa jenkeissä 2010-2011 ja tapasin siellä elämäni miehen ;) minulla oli koulu kesken, joten tulin suomeen käymään sen loppuun ja töihin. Kävin pari kertaa turistiviisumilla tapaamassa miestäni, ja nyt hän on täällä. Hän joutui lopettamaan työpaikassaan, koska tuli tänne 2 kuukaudeksi. Olemme menossa naimisiin, ja luultavasti pian lähdemme usaan, koska minun on helpompi saada sieltä töitä kun hänen täältä, mutta viisumi ongelmia riittää..

      Mietimme onko järkevämpää hankkia minulle fiance- vai "wife"viisumi? Ja onko hänellä pakko olla työpaikka jenkeissä, jotta hän voi anoa minulle viisumia? Viime vuosien verotiedoista näkee kyllä että hänellä on ollut hyvä palkka jne. Help! :)

      • Kokemukseni mukaan helpointa olisi jos menette Suomessa naimisiin ja sitten hoidatte yhdessä paperityot green cardia varten Helsingin Yhdysvaltain suurlähetystössä. Sieltä ainakin me aikoinaan same kaikki tarvittavat neuvot ihan ystävällisiltä ja asiallisilta konslulaattivirkailijoilta. Meillä ei kummallakaan ollut Yhdysvalloissa työpaikkaa odottamassa, mutta olimme molemmat olleet Suomessa töissä ja säästöjä riittävästi usean kuukauden elinkustannuksiin. Lisäksi meillä oli molemmilla jo ylemmät korkeakoulututkinnot alalta jossa paljon työpaikkoja USA:ssa. Onnea vaan - luvassa on aluksi järkyttävä määrä paperityötä hakemuksen liitteiksi, mutta muutamassa kuukaudessa paperit ovat valmiit ja voitte muuttaa yhdessä.


    • Lukiolainen

      Tässä on nyt 17 vuotta ikää kertyny ja pitäs nyt harkita sitä Usaan muuttoa lukion loputtua, mutta eipä kuulosta helpolta sekään, jos siis vielä haluasi työskennellä siellä. En tiedä tarkalleen mitä oon menossa sieltä hakemaan, mutta voisin ainakin kokeilla sitä näyttelemistä kun on tässä sitä tullut harrastettua ihan aktiivisesti 10 vuotta ja taitoja kuulemma on aivan riittämiin (tyyliin itken ja nauran kun käsketään). Onko kenelläkään kokemusta siitä miten sellanen näytteleminen ja koe-esiintymiset ja muu työskentely käytännössä siellä toimii, vai toimiiko ollenkaan? Olis kiva saada vähän osviittaa siitä mihin sitä on lähdössä :)

    • 567987

      Miksi haluat muuttaa vaikkei sinulla ole käsitystä mitä USA:sta haluat?

      Jos olet aikeissa opiskella näyttelijäksi, niin ensin on hyvä säästää vähintään 50000 dollaria, jonka opinnot ja eläminen vievät.

      Lukaise kuitenkin ensin oheinen ketju ja pohdi uudelleen.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8270045

      • moneydirty

        itse olin 15v floridassa ,treenailin ja juhlein. ei siellä kande töitä tehdä, kivempi on chillailla ja nauttia miamin antimista ja välillä käydä overtownissa hengaamassa
        homeyjen kanssa.


      • mitä häh?
        moneydirty kirjoitti:

        itse olin 15v floridassa ,treenailin ja juhlein. ei siellä kande töitä tehdä, kivempi on chillailla ja nauttia miamin antimista ja välillä käydä overtownissa hengaamassa
        homeyjen kanssa.

        Mistä sait rahaa elämiseen?


      • moneydirty
        mitä häh? kirjoitti:

        Mistä sait rahaa elämiseen?

        Tililtä.
        asuin octagon towerissa muutamia vuosia, josta oli hyvä mennä salille ja muihin rientoihin. Esim club madonna ihan ok, pure platinium myös hyvä.
        solid gold .....

        en muista hotellin nimeä ,mutta yhdessä on venäläinen kylpylä jossa käy julkkiksia ym ym, on ihan kiva paikka rentoutua.


      • 129
        moneydirty kirjoitti:

        itse olin 15v floridassa ,treenailin ja juhlein. ei siellä kande töitä tehdä, kivempi on chillailla ja nauttia miamin antimista ja välillä käydä overtownissa hengaamassa
        homeyjen kanssa.

        15 vuotta chillailit Floridassa mutta et oppinut kirjoittamaan homie tai platinum?
        In your dreams.


    • harry's m

      Asuin LA:ssa kaks vuatta ja tuli koto ikävä.. otin lennon suomeen, ja heti pokasin naesen, nyt oon onnellinen suamessa..

      • Anonyymi

        No, mitenkäs on onnen laita nykyään 8 vuotta myöhemmin? Eikai tuuli kääntynyt?


    • jeespoks123

      saan asua siellä tai täällä miten lystää!! happy

      • Korvapuusti2014

        Tietääkö kukaan shekkien käytöstä Jenkeissä? Jos tekee laittomasti töitä ja saa maksun shekillä, onko riski jäädä kiinni? Jos maksu tapahtuu vain muutaman kerran ja on n. Tonnin per shekki.


      • America is best<3
        Korvapuusti2014 kirjoitti:

        Tietääkö kukaan shekkien käytöstä Jenkeissä? Jos tekee laittomasti töitä ja saa maksun shekillä, onko riski jäädä kiinni? Jos maksu tapahtuu vain muutaman kerran ja on n. Tonnin per shekki.

        Suomi on vitun paska MAA...tääl ei voi vittu elää rauhas...ruma ja paska MAA!! Haluun amerikkaan


      • good effing luck
        Korvapuusti2014 kirjoitti:

        Tietääkö kukaan shekkien käytöstä Jenkeissä? Jos tekee laittomasti töitä ja saa maksun shekillä, onko riski jäädä kiinni? Jos maksu tapahtuu vain muutaman kerran ja on n. Tonnin per shekki.

        Miten meinaat sen shekin lunastaa kun sinulla ei ole paikallista pankkitilia. Jaa muutaman tonnin arvosta paperia kehystettavaksi.


      • ei muuta ku menox
        Korvapuusti2014 kirjoitti:

        Tietääkö kukaan shekkien käytöstä Jenkeissä? Jos tekee laittomasti töitä ja saa maksun shekillä, onko riski jäädä kiinni? Jos maksu tapahtuu vain muutaman kerran ja on n. Tonnin per shekki.

        Voit lunastaa shekin vaikka sinnulla ei ole paikallista pankkitiliä.
        Riski kiinni jäämiselle on hyvin pieni mutta jos jäät kiinni ei ole maahan asiaan noin 10 vuoteen edes turistina.
        Jos lähdet töihin niin älä suostu ottamaan palkkaa shekkinä koska se voi olla katteeton.
        Pimeänä työntekijänä ainakin viimeinen palkka jää tulematta (ihan yleinen kikka).
        Hoida itsellesi oikea työpaikka ja viisumit.


    • bocaratongirl

      Hei,

      Itse olen ensi talvena toivon mukaan lähdössä Floridan Boca Ratoniin (Florida Atlantic Universityyn) suorittamaan kandin tutkintoa (undergraduate degree, business & management). Viisumi, jonka luultavasti saan, on J1-type. Mietin, wttä onko mitään mahdollisuutta tehdä osa-aika töitä kyseisellä viisumilla (lisätuloja ajatellen)?
      Haluaisin myös ottaa selvää, kuinka kalliita asuntoja Amerikassa ylipäänsä on opiskelijoilla (jos haluan asua yksiössä/kaksiossa, enkä opiskelija dormseissa - olen kuulut että ovat kalliita & kirjaimellisesti "jail cells"). Ajattelin jotain 30-40 m2 apartmentia, jossa on one bath, one bed, ja asuisin vuokralla.

      Kiitos avustanne & toivottavasti tämä unelma nyt tulee toteen :)!

      • 1910

        Sinun pitaisi osoittaa kysymyksesi yliopistolle, ei keskustelupalstalle! Moni yliopisto vaatii etta undergrads asuvat campuksella.
        Vuokra-asuntoja et loyda nelioiden perusteella vaan makuuhuoneitten luvulla. Ota huomioon etta joudut myos ostamaan auton ja vuokraamaan sille parkkipaikan.
        Luulisi sinun osaavan kayttaa Googlea kun olet kerran yliopistoon menossa ;).


    • kanukki

      kun poikani meni dorth collegeen opiskelemaan 4 vuodeksi taalta kanadasta rajalla piti olla osoittaa etta rahallisesti on ok..onneksi sattui minulla [isalla] olemaan pankissa sillahetkella rahaa jonkun verran..[harvinaista muuten] niin han paasi kouluunsa...vaikka koulu oli hanet hyvaksynyt,,ei se pelkastaan riittanyt..
      niin tarkkoja olivat koululaisen suhteen,,jo monta vuotta sitten,,

    • Amerikkaan

      Hei!

      Isäni asuu Yhdysvalloissa, hänellä on Green Card eli pysyvä oleskelulupa. Voinko muuttaa Amerikkaan vaikka ei ole vielä sieltä opiskelupaikkaa tai työpaikkaa?

      • Anonyymi

        Yhtysvaltojen immigration lain mukaan jos olet lähisukua yhdysvaltain kansalaiselle tai green cardin hallitsiallle, sinullä on mahdollisuus saada green card ja5v asumisen jälkee täyttää kansalaisuus hakemus


    • FLORIDAAN

      NYT ON AIKA TEHDÄ UNELMISTA TOTTA JA MUUTTAA AMRERIKKAAN
      Suomalaisten unelma on ollut aina muuttaa johonkin turvalliseen maahan, jossa on lämmintä ympäri vuoden. Ykkösvaihtoehto on allut aina Amerikka ja Florida, mutta työ- ja oleskeluvan saanti on ollut aina ennen vaiketa ja kaikki on jäänyt vain unelmaksi. Nyt teillä on todella mahdollisuus muuttaa Floridaan ja tehdä töitä laillisesti sijoittamatta valtavia summia. LISÄÄ SIVULLA: WWW.MUUTAFLORIDAAN.COM

    • Anonyymi

      Osaisko kukaan antaa neuvoa! minulla olisi kansasissa työpaikka bussikuskina mutta hieman epäilen ,että saanko maahan oleskelulupaa/työlupaa pelkästään tämmöisen työpaikan suhteen. Olen jutellut yhtiön johtajan kanssa ja hän lupailee että kaikki on kunnossa?! Mukanani muuttaisi vaimoni joka työskentelee apteekissa. Anteeksi tyhmyyteni mutta onko tässä mitään järkeä,lapset ovat jo aikuisia. :)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe