sain nukkua pieniä pätkiä.Oksennusta tuli koko ajan,ja meinasin tukehtua.Toivotan kaikille hyvää loppu viikkoa.
Ämpäri vieressä
65
2029
Vastaukset
- on liikkeellä
siinä ei auta muuta kuin antaa vatsan tyhjentyä ja rauhoittua,juoda nestettä,keltainen jaffa taitaa olla tehokkain ,ohi päivässä - viimeistään kolmessa päivässä.
Hyvää tulevaa viikonloppua kaikille niin sairaille kuin tervehtyneillekkin:-)) - meluli
Kyllä se siitä.Tsemppiä vaan sinulle ja aurinkoista viikonloppua.
- Ira.
mammoom,muutama kuukausi sitten juuri kävin.Taas sama jännitys.
- jännittää..
Ira. kirjoitti:
ei muutamassa kuukaudessa ehdi mitään kehittyä - minulla on vuoden välein koska leikkauksesta on jo kaksi vuotta.
Tänään on iltatuuri sairaalassa ja koko viikonvaihde,ei tarvitse
miettiä miten viettää viikonloppu...
Nyt on kevätpäivän seisaus - kesää kohti menemme:) - Ira¤
jännittää.. kirjoitti:
ei muutamassa kuukaudessa ehdi mitään kehittyä - minulla on vuoden välein koska leikkauksesta on jo kaksi vuotta.
Tänään on iltatuuri sairaalassa ja koko viikonvaihde,ei tarvitse
miettiä miten viettää viikonloppu...
Nyt on kevätpäivän seisaus - kesää kohti menemme:)ja voimia töihin,eipä tarvitse turhia ajatella.Nyt tosiaan päivä ja yö ovat yhtä pitkiä,joten kevättä kohti mennään.Hyvät työpäivät.
- väärin,
Ira. kirjoitti:
että peruit sen edellisen mammon, kun veljesi oli koomassa?
- Hän kun kertoi
väärin, kirjoitti:
juuri noin, että veli on tärkeämpi.
- Huonoa työntekoa
Ira¤ kirjoitti:
ja voimia töihin,eipä tarvitse turhia ajatella.Nyt tosiaan päivä ja yö ovat yhtä pitkiä,joten kevättä kohti mennään.Hyvät työpäivät.
jos jättää aivot narikkaan. Tiedätkö Ira¤ että yksi mammografiakuvaus vastaa 7 keuhkokuvaa.
- sitten
Hän kun kertoi kirjoitti:
sanoo käyneensä mammossa muutama kuukausi sitten,jos on perunut sen veljensä takia,eikä ole käynytkään?
- Ira¤
Hän kun kertoi kirjoitti:
nuori mies lääkäri teki sen.Veljeni ei ollut koomassa,vaan pidettiin tajuttomana muutaman päivän.
Empä uskalla olla menemättä mammoon,ehkä se kuuluu siihen tutkimusryhmään osallistujiin,tai epäilevät jo jotakin,no onneksi tiistai on pian. - Kävitkö vai etkö
sitten kirjoitti:
sanoo käyneensä mammossa muutama kuukausi sitten,jos on perunut sen veljensä takia,eikä ole käynytkään?
Kuinka ihmeessä kerrot milloin mitäkin, joka ei täsmää aiemmin kertomaasi. Unohdatko vai valehteletko?
- kysyn sitäkin
väärin, kirjoitti:
kun sanoit silloin veljesi kuntouttamisen vievän kaiken aikasi,että milloin ja missä olet hänet kuntouttanut?
- Ira¤
kysyn sitäkin kirjoitti:
kun sanoit silloin veljesi kuntouttamisen vievän kaiken aikasi,että milloin ja missä olet hänet kuntouttanut?
mukaan.Kävelyttämällä,jumppaamalla,keskustelemalla seuraamalla hänen tilannettaan.Mikäli olisi pahentunut,niin ampulanssilla sairaalaan.
- yhtään mitään
Ira¤ kirjoitti:
nuori mies lääkäri teki sen.Veljeni ei ollut koomassa,vaan pidettiin tajuttomana muutaman päivän.
Empä uskalla olla menemättä mammoon,ehkä se kuuluu siihen tutkimusryhmään osallistujiin,tai epäilevät jo jotakin,no onneksi tiistai on pian.Tiedät sen kyllä itsekkin:-))
- on siis-
Ira. kirjoitti:
poistettu toinen rinta,terve rintasi siis ultrataan,miksi näin usein?
Minäkin kuulun tutkimusryhmään,silti alkuun oli mammo&ultra puolivuosittain,nyt enää kerran vuodessa.
Minulla oli ärhäkkä gradus 3. syöpä,kainalossa peräti 9.imusolmukkeessa syöpäsoluja.
Pitäisikö minun huolestua,että vain kerran vuodessa ultrataan..? - edelliseen viestiin..
on siis- kirjoitti:
Minäkin kuulun tutkimusryhmään,silti alkuun oli mammo&ultra puolivuosittain,nyt enää kerran vuodessa.
Minulla oli ärhäkkä gradus 3. syöpä,kainalossa peräti 9.imusolmukkeessa syöpäsoluja.
Pitäisikö minun huolestua,että vain kerran vuodessa ultrataan..?siis tarkoitan että terve rintasiko siis kuvataan MAMMOGRAFIALLA ,kirjoitin vahngossa " ultrataan",
sinähän kerrot meneväsi mammoon tiistaina.
Ultrahan otetaan koko rintalastasta ja kainaloista. - Ira¤
on siis- kirjoitti:
Pitäisikö minun huolestua,että vain kerran vuodessa ultrataan..?olisikohan syynä minulla se kun kainalossa olevt imusolmukkeet olivat kehittäneet jo omat verisuonistonsa.
- Ira¤
edelliseen viestiin.. kirjoitti:
siis tarkoitan että terve rintasiko siis kuvataan MAMMOGRAFIALLA ,kirjoitin vahngossa " ultrataan",
sinähän kerrot meneväsi mammoon tiistaina.
Ultrahan otetaan koko rintalastasta ja kainaloista.kaksi perättäistä aikaa,mammossa ja ultrassakin kummatkin tutlitaan.Sinuna olisin helpottunut,ettei useimmin tarvitse mennä.Uskoisin että laittavat tutkimuksiin mikäli epäilevät tulevaa leviämistä?
- kesäkuussa se
Ira¤ kirjoitti:
olisikohan syynä minulla se kun kainalossa olevt imusolmukkeet olivat kehittäneet jo omat verisuonistonsa.
seuraava mammo& ultra ja kysyn sitten lääkäriltä,onko tarpeen käydä useammin.
Tähän asti on sanoneet,että jos itse huomaan jotain epäilyttävää,niin sitten tutkitaan tietenkin. - tuolla kun
Ira¤ kirjoitti:
kaksi perättäistä aikaa,mammossa ja ultrassakin kummatkin tutlitaan.Sinuna olisin helpottunut,ettei useimmin tarvitse mennä.Uskoisin että laittavat tutkimuksiin mikäli epäilevät tulevaa leviämistä?
..sanot " epäilevät tulevaa leviämistä",miten lääkärit sellaista epäilee?
Tietenkin on aina mammo& ultra perättäin,ei eri reissuja tarvii tehdä.
Ei minulle olisi väliä käydä useamminkin,asun Meilahdessa,lyhyt matka syöpikselle:)) - kiinnostunut :
Ira¤ kirjoitti:
olisikohan syynä minulla se kun kainalossa olevt imusolmukkeet olivat kehittäneet jo omat verisuonistonsa.
Kerrot että kainalossasi olevat imusolmukkeet olivat kehittäneet omat verisuonistonsa.
Mitä tämä tarkoittaa,anteeksi,mutta en ymmärrä.
Sinä olet kertonut,että kainalosi kahdessa imusolmukkeessa oli syöpäsoluja ,sehän on aika yleistä.
Mutta tämä verisuoni asia,selitätkö tarkemmin. - haluaisin tietää
Ira¤ kirjoitti:
mitä tarkoitat että imusolmukkeet kehitti jo omat verisuonistot?
- Ira¤
kiinnostunut : kirjoitti:
Kerrot että kainalossasi olevat imusolmukkeet olivat kehittäneet omat verisuonistonsa.
Mitä tämä tarkoittaa,anteeksi,mutta en ymmärrä.
Sinä olet kertonut,että kainalosi kahdessa imusolmukkeessa oli syöpäsoluja ,sehän on aika yleistä.
Mutta tämä verisuoni asia,selitätkö tarkemmin.antoi ymmärtää ettei sitä kaikkea saada poistettua.Mikäli syöpä tekee oman verisuonistonsa se helposti leviää niitä suonia pitkin,tai on jo levinnyt.
- ei tieto
haluaisin tietää kirjoitti:
mitä tarkoitat että imusolmukkeet kehitti jo omat verisuonistot?
Luulisin että Ira¤ tarkoittaa että kainalon imusolmukkeet (kiinnostaisi tietää oliko nämä pesäkkeet jo isojakin?) olivat jo ehtineet kerätä sen verran kasvainsolukkoa, ettei kyse ollut mistään mikroskooppisista löydöksistä.
Invasiivinen syöpäkasvainhan pyrkii tunkeutumaan veri- ja imusuonistoon ravintoa saadakseen. Lisäksi syöpäkasvain kasvattaa omaa verisuonistoa kasvaakseen nopeammin. Yksi syövänhoidon uusia muotojahan on nimenomaan lääkkeet, jotka estävät verisuoniston kasvun.
Iran tapauksessa lienee kyse siis siitä, että kainalossa olleet pesäkkeet olivat alkaneet jo muodostaa tätä ravinnonhankintasuonistoa.
Veri- ja imusuoni-invaasio tarkoittaa kasvanutta riskiä syöpäsolujen leviämiselle muualle kehoon, tämä invasiivisuus ilmenee patologin lausunnosta ja vaikuttaa hoitosuunnitelmaan.
Siinä mielessä iran huoli on ihan oikeutettu, ja tiheämmät seurannat johtunevat varmastikin tästä seikasta. Positiivistahan on se että on kulunut jo alun kolmatta vuotta leikkauksesta, eikä syöpä ole uusinut. Vaikkei kaikkea solukkoa olisi saatukaan leikkaamalla pois, on ihan hyvin mahdollista että solunsalpaajat ja sädehoito ovat tuhonneet loput syöpäsolut. - Ira¤
ei tieto kirjoitti:
Luulisin että Ira¤ tarkoittaa että kainalon imusolmukkeet (kiinnostaisi tietää oliko nämä pesäkkeet jo isojakin?) olivat jo ehtineet kerätä sen verran kasvainsolukkoa, ettei kyse ollut mistään mikroskooppisista löydöksistä.
Invasiivinen syöpäkasvainhan pyrkii tunkeutumaan veri- ja imusuonistoon ravintoa saadakseen. Lisäksi syöpäkasvain kasvattaa omaa verisuonistoa kasvaakseen nopeammin. Yksi syövänhoidon uusia muotojahan on nimenomaan lääkkeet, jotka estävät verisuoniston kasvun.
Iran tapauksessa lienee kyse siis siitä, että kainalossa olleet pesäkkeet olivat alkaneet jo muodostaa tätä ravinnonhankintasuonistoa.
Veri- ja imusuoni-invaasio tarkoittaa kasvanutta riskiä syöpäsolujen leviämiselle muualle kehoon, tämä invasiivisuus ilmenee patologin lausunnosta ja vaikuttaa hoitosuunnitelmaan.
Siinä mielessä iran huoli on ihan oikeutettu, ja tiheämmät seurannat johtunevat varmastikin tästä seikasta. Positiivistahan on se että on kulunut jo alun kolmatta vuotta leikkauksesta, eikä syöpä ole uusinut. Vaikkei kaikkea solukkoa olisi saatukaan leikkaamalla pois, on ihan hyvin mahdollista että solunsalpaajat ja sädehoito ovat tuhonneet loput syöpäsolut.kiitos tiedosta.Aluksi epäiltiin sen levinneen melkein jokapuolelle,ja jouduin kaikkiin kuvauksiin,ja kokeisiin.Kiitollinen olen jotta olen lisäaikaa saanut jo sen 2 vuotta.Päivä kerrallaan kukka rinnassaan,ei se murehtimalla parane,vaikka pelko välillä iskee voimakkaana,niin onneksi se on ohimenevää.
- saatiin kaikki
Ira¤ kirjoitti:
antoi ymmärtää ettei sitä kaikkea saada poistettua.Mikäli syöpä tekee oman verisuonistonsa se helposti leviää niitä suonia pitkin,tai on jo levinnyt.
syöpä pois ja levinneisyystutkimuksessa ei ollut mitään epäilyttävää,näin olet ennemmin itse kertonut...
- Ira¤
saatiin kaikki kirjoitti:
syöpä pois ja levinneisyystutkimuksessa ei ollut mitään epäilyttävää,näin olet ennemmin itse kertonut...
kummosiakaan toiveita,siksi jouduin käymään kaikenlaisissa kokeissa ja kuvauksissa,kuvauksien jälkeen dosentti oli jo toiveikkaampi.Sanoi että ultrataan 3-4 kuukauden välein.
- sama pelko
Ira¤ kirjoitti:
kiitos tiedosta.Aluksi epäiltiin sen levinneen melkein jokapuolelle,ja jouduin kaikkiin kuvauksiin,ja kokeisiin.Kiitollinen olen jotta olen lisäaikaa saanut jo sen 2 vuotta.Päivä kerrallaan kukka rinnassaan,ei se murehtimalla parane,vaikka pelko välillä iskee voimakkaana,niin onneksi se on ohimenevää.
Samaa kai me kaikki pelätään, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Ihan turhaa se on muiden vähätellä toisen pelkoa, jokainen kokee oman syöpänsä kuitenkin ihan sillä omaan persoonaansa kuuluvalla tavalla, riippumatta siitä, kenen tilanne on jonkun toisen katsontanäkökulmasta pelottavin.
Vähättely ei edes edesauta kenenkään henkistä toipumista, empatia sen sijaan voi saada ihmeitä aikaan :)
Ollaan kiitollisia jokaisesta uudesta päivästä, ja rakkaista ihmisistä ympärillämme. Mikään ei ole itsestäänselvää. - omaa tilannettasi
saatiin kaikki kirjoitti:
muiden tilanteisiin ja tutkimuksiin. Ihan kuin olisit kateellinen, kun jotakuta katsotaan parhaaksi seurata tihein kontrollein?
Rintasyöpää on montaa eri sorttia ja ne käyttäytyvät eri tavoin, hoidot ja seurannat määräytyvät sen mukaan.
Ole kiitollinen, jos sinun tilanteesi on katsottu niin hyväksi, ettei uusiutumisriskiä pidetä suurena. - Ira¤
sama pelko kirjoitti:
Samaa kai me kaikki pelätään, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Ihan turhaa se on muiden vähätellä toisen pelkoa, jokainen kokee oman syöpänsä kuitenkin ihan sillä omaan persoonaansa kuuluvalla tavalla, riippumatta siitä, kenen tilanne on jonkun toisen katsontanäkökulmasta pelottavin.
Vähättely ei edes edesauta kenenkään henkistä toipumista, empatia sen sijaan voi saada ihmeitä aikaan :)
Ollaan kiitollisia jokaisesta uudesta päivästä, ja rakkaista ihmisistä ympärillämme. Mikään ei ole itsestäänselvää.kenelläkään ei ole takeita huomisesta,tuleeko se,mikäli niin onnellinen saa olla.Joskus harmittaa kun pienistä narisee,kuitenkin olisi onnellinen siitä mitä meillä on.Ihana aurinkoinen päivä,ja herkullinen pasta odottaa,Hyvää päivän jatkoa.
- ajatellaan
Huonoa työntekoa kirjoitti:
jos jättää aivot narikkaan. Tiedätkö Ira¤ että yksi mammografiakuvaus vastaa 7 keuhkokuvaa.
mutta tuskin siellä se syöpä on päällimmäinen ajatus-tätä Ira¤ lienee tarkoittanut.Harvoinpa kukaan sellaista työtä tekee,että aivonsa voi narikkaan heittää.Tarkoititko verrata säteilyarvoja tuolla mammon ja röntgenin vertaamisella?
- että sinä
Ira¤ kirjoitti:
mukaan.Kävelyttämällä,jumppaamalla,keskustelemalla seuraamalla hänen tilannettaan.Mikäli olisi pahentunut,niin ampulanssilla sairaalaan.
olet veljeäsi hoitanut koska silloin siitä olisi ollut täällä palstassa päivittäin sinulta maininta koskapa kuuluutat pienimmätkin asiasi kaikkien luettaviksi.
- Saatavaa sädemäärää
ajatellaan kirjoitti:
mutta tuskin siellä se syöpä on päällimmäinen ajatus-tätä Ira¤ lienee tarkoittanut.Harvoinpa kukaan sellaista työtä tekee,että aivonsa voi narikkaan heittää.Tarkoititko verrata säteilyarvoja tuolla mammon ja röntgenin vertaamisella?
Yksi mammografiakuvaus vastaa todellakin 7 keuhkokuvan sädealtistusta.
- En usko minäkään
että sinä kirjoitti:
olet veljeäsi hoitanut koska silloin siitä olisi ollut täällä palstassa päivittäin sinulta maininta koskapa kuuluutat pienimmätkin asiasi kaikkien luettaviksi.
Kuntoutusta hoitavat kuntoutuksen ammattilaiset.
- mieslääkäri
Ira¤ kirjoitti:
Empä uskalla olla menemättä mammoon,ehkä se kuuluu siihen tutkimusryhmään osallistujiin,tai epäilevät jo jotakin,no onneksi tiistai on pian.teki?Vaihtoi aikaasi vai mammonko teki?
- kuulustelu?
mieslääkäri kirjoitti:
teki?Vaihtoi aikaasi vai mammonko teki?
Tuntuu, että Ira on ihan poliisikuulustelussa. Mitä ihmettä sinä tenttaat. Ei Iran tarvitse selitellä omia asioistaan sinulle tai meille muille ja jos hän itse kertoo tänään tätä ja huomenne sitä niin mitä sitten, eihän sillä ole mitään merkitystä. Johan täällä saa jokainen satuilla ihan miten itse haluaa. Lopeta kuulustelu!
- kuulustelu ole!
kuulustelu? kirjoitti:
Tuntuu, että Ira on ihan poliisikuulustelussa. Mitä ihmettä sinä tenttaat. Ei Iran tarvitse selitellä omia asioistaan sinulle tai meille muille ja jos hän itse kertoo tänään tätä ja huomenne sitä niin mitä sitten, eihän sillä ole mitään merkitystä. Johan täällä saa jokainen satuilla ihan miten itse haluaa. Lopeta kuulustelu!
Kai tuo oli ihan asiallinen kysymys,minkä esitin,kun en ymmärtänyt mitä Ira¤ tarkoitti.Eihän tänne kohta uskalla kukaan kirjoittaa kun sinä tässä ja nyt ja Kirjo-Sieppo hyökkäilette heti päälle!Ja turhaa taas sanoa minua käköseksi sillä minä en ole lintu.
- hyökkäsin
kuulustelu ole! kirjoitti:
Kai tuo oli ihan asiallinen kysymys,minkä esitin,kun en ymmärtänyt mitä Ira¤ tarkoitti.Eihän tänne kohta uskalla kukaan kirjoittaa kun sinä tässä ja nyt ja Kirjo-Sieppo hyökkäilette heti päälle!Ja turhaa taas sanoa minua käköseksi sillä minä en ole lintu.
sinun päällesi, olen kaksi kertaa aikaisemmin kirjoittanut ja ihme juttu, että sinun päällesi hyökkään aina. Lukenut olen tätä palstaa melkein vuoden kun sairastuin syöpään. Olen aina ihmetellyt miten Iran jutut voi kiinnostaa joitakin niin mahdottoman paljon ja miten heillä on kaikki aikaisemmat kirjoitukset muistissa tai tallennettuna. Eikös se ole meille, sairaille ihmiselle ihan sama kävikö Ira mammossa viikolla 2 vai 3, pääasia että hän voi nyt suht hyvin eikä hänen tautinsa ole uusiutunut. Nyt lähden lenkille, hyvää lauantaita sinulle kuten myös muille palstalaisille.
- Epäjohdonmukaisuudet
hyökkäsin kirjoitti:
sinun päällesi, olen kaksi kertaa aikaisemmin kirjoittanut ja ihme juttu, että sinun päällesi hyökkään aina. Lukenut olen tätä palstaa melkein vuoden kun sairastuin syöpään. Olen aina ihmetellyt miten Iran jutut voi kiinnostaa joitakin niin mahdottoman paljon ja miten heillä on kaikki aikaisemmat kirjoitukset muistissa tai tallennettuna. Eikös se ole meille, sairaille ihmiselle ihan sama kävikö Ira mammossa viikolla 2 vai 3, pääasia että hän voi nyt suht hyvin eikä hänen tautinsa ole uusiutunut. Nyt lähden lenkille, hyvää lauantaita sinulle kuten myös muille palstalaisille.
Totta kai kiinnostaa kaikki epäjohdonmukaisuus.
- ::::::::
Ira¤ kirjoitti:
kummosiakaan toiveita,siksi jouduin käymään kaikenlaisissa kokeissa ja kuvauksissa,kuvauksien jälkeen dosentti oli jo toiveikkaampi.Sanoi että ultrataan 3-4 kuukauden välein.
löytyi ensin kyhmy kainalosta,se oli etäpesäke rinnan syöpäkasvaimesta,rinnan patti oli syvemmällä nännin takana,sitä en huomannut.
Vaikka oli ehtinytkin kainaloonkin kasvattaa aikamoisen patin niin selvisin ja syövästäni on jo 7.vuotta aikaa:) - paljon----
hyökkäsin kirjoitti:
useammin kuin kaksi kertaa
- kiitos sinulle
:::::::: kirjoitti:
löytyi ensin kyhmy kainalosta,se oli etäpesäke rinnan syöpäkasvaimesta,rinnan patti oli syvemmällä nännin takana,sitä en huomannut.
Vaikka oli ehtinytkin kainaloonkin kasvattaa aikamoisen patin niin selvisin ja syövästäni on jo 7.vuotta aikaa:)Yhtä hyvää jatkoa sinulle tästä eteenkin päin :)
- niinkin että
mieslääkäri kirjoitti:
mitä v***a se sinulle kuuluu kuka vaihtoi ajan ja kuka teki tutkimuksen???
Hanki oma elämä, niin ei tarvi tentata toisten menneisyyttä!
Ja en ole ira, joten turha alkaa syyttämään häntä. - en tiedä,
niinkin että kirjoitti:
mitä v***a se sinulle kuuluu kuka vaihtoi ajan ja kuka teki tutkimuksen???
Hanki oma elämä, niin ei tarvi tentata toisten menneisyyttä!
Ja en ole ira, joten turha alkaa syyttämään häntä.että valehteleminenkin on syntiä. Vai saavatko uskovaiset sitäkin harrastaa ihan vapaasti, kun kuitenkin saavat syntinsä anteeksi. Pitäisi varmaan perustaa vielä satupalsta, jossa voisi sitten kirjoitella ihan mitä mieleen juolahtaa.
- kirjoittaa ihan ..
en tiedä, kirjoitti:
että valehteleminenkin on syntiä. Vai saavatko uskovaiset sitäkin harrastaa ihan vapaasti, kun kuitenkin saavat syntinsä anteeksi. Pitäisi varmaan perustaa vielä satupalsta, jossa voisi sitten kirjoitella ihan mitä mieleen juolahtaa.
...mitä mieleen juolahtaa...:-)))
- Uskottavuus kärsii
kirjoittaa ihan .. kirjoitti:
...mitä mieleen juolahtaa...:-)))
Saa satuilla,tosin uskottavuus kärsii.
- Ira¤
mieslääkäri kirjoitti:
mammon.
- Ira¤
kiitos sinulle kirjoitti:
Yhtä hyvää jatkoa sinulle tästä eteenkin päin :)
voi yhtyä jatluisipa samalla lailla eteenpäinkin.
Oli minullakin patti kainalossa ja myös rinnassa,ja kummastakin löytyi syöpä. - oot pipi Ira¤
Ira¤ kirjoitti:
Empä uskalla olla menemättä mammoon,ehkä se kuuluu siihen tutkimusryhmään osallistujiin,tai epäilevät jo jotakin,no onneksi tiistai on pian.Mikä on sun motiivi roikkua tällä palstalla?
En usko että oot päivääkää sairastanu syöpää.
Hakeutuisit hoitoon ihan tosissaa, juttus vaihtelee koko ajan. En usko että monikaa niitä uskoo. Tuolla on noi vitsipalstat erikseen, mitäpä jos menisit sinne hauskuuttamaan porukkaa.
ADIOS! - Ira¤
oot pipi Ira¤ kirjoitti:
Mikä on sun motiivi roikkua tällä palstalla?
En usko että oot päivääkää sairastanu syöpää.
Hakeutuisit hoitoon ihan tosissaa, juttus vaihtelee koko ajan. En usko että monikaa niitä uskoo. Tuolla on noi vitsipalstat erikseen, mitäpä jos menisit sinne hauskuuttamaan porukkaa.
ADIOS!meneppä sinne naureskelemaan ja heittämään epäilyjä.Minä olen sairastanut puolitoista vuotta,
sen tietävät ystävänikin,ja voisiko olla naurettavampaa kun leikkiä sairastavansa näin vakava tautia.Tule syöpikselle tiistaina klo 9,40 niin näet minut siellä. - on lyhyet jäljet
Ira¤ kirjoitti:
kiitos tiedosta.Aluksi epäiltiin sen levinneen melkein jokapuolelle,ja jouduin kaikkiin kuvauksiin,ja kokeisiin.Kiitollinen olen jotta olen lisäaikaa saanut jo sen 2 vuotta.Päivä kerrallaan kukka rinnassaan,ei se murehtimalla parane,vaikka pelko välillä iskee voimakkaana,niin onneksi se on ohimenevää.
KIITOS TIEDOSTA!!!!!
Eikö "lääkäris kertonu sulle tota, vai etkö löytäny googlettamalla? - .....
Ira¤ kirjoitti:
luusto - ja kokovartalo kuvauksiin leikkauksen jälkeen koska syöpä oli gradus 3. siitä kai epäiltiin että
on saattanut levitä muuallekkin - mutta ei ollut onneksi levinnyt.
Kainalossa oli neljässä imusolmukkeessa muutaman mm. kokoisia etäpesäkkeitä.
Kai ne kuvaukset on aika yleisiä,en tiedä. - minä että
Ira¤ kirjoitti:
meneppä sinne naureskelemaan ja heittämään epäilyjä.Minä olen sairastanut puolitoista vuotta,
sen tietävät ystävänikin,ja voisiko olla naurettavampaa kun leikkiä sairastavansa näin vakava tautia.Tule syöpikselle tiistaina klo 9,40 niin näet minut siellä.ira¤ on sairastanut syövän.Muistan että hän kirjoitti että
leikattiin helmikuussa - 07,aika lailla samoihin aikoihin minullakin.
Nyt olemme parantuneet syövästä ja varmaan vain vanhasta tavasta täällä välillä roikumme..
Silloin tällöin luen mitä täällä riidellään;)) - Ira¤
minä että kirjoitti:
ira¤ on sairastanut syövän.Muistan että hän kirjoitti että
leikattiin helmikuussa - 07,aika lailla samoihin aikoihin minullakin.
Nyt olemme parantuneet syövästä ja varmaan vain vanhasta tavasta täällä välillä roikumme..
Silloin tällöin luen mitä täällä riidellään;))leikattiin rinta,sitten sytostaatit,ja 25 kertaa sädehoitoa 5v.Aridimexia,siinä minun hoitoni.
Samoihin aikoihin leikattuja täällä on vieläkin ja on mukava tietää kuinka heillä menee.Samoin uusille tulijoille voi neuvoa hoidoista ym. - Mami blue
..... kirjoitti:
luusto - ja kokovartalo kuvauksiin leikkauksen jälkeen koska syöpä oli gradus 3. siitä kai epäiltiin että
Kai ne kuvaukset on aika yleisiä,en tiedä.Minulle kerrottiin, että ratkaisevaa on, miten moneen imusolmukkeeseen on levinnyt. Minulla vain vartijaan, joten ei kuvattu luustoa. 23 imusolmuketta poistettiin, joten ei ihme ettei käsi ole kunnossa. Nyt kun paljon olen töissä tietokoneessa, se on alkanut puutumaan öisin.
Toisaalta toivon, että menisikin jumiin niin pääsisi pois työelämästä. - tehtiin..
Mami blue kirjoitti:
Minulle kerrottiin, että ratkaisevaa on, miten moneen imusolmukkeeseen on levinnyt. Minulla vain vartijaan, joten ei kuvattu luustoa. 23 imusolmuketta poistettiin, joten ei ihme ettei käsi ole kunnossa. Nyt kun paljon olen töissä tietokoneessa, se on alkanut puutumaan öisin.
Toisaalta toivon, että menisikin jumiin niin pääsisi pois työelämästä.luusto ym.kuvaukset , oli ehtinyt tehdä imusolmukkeisiin,muistaakseni vain kahteen,etäpesäkkeen.
Saatta olla että sen takia kuvattiin kaikki ,ei minullakaan ollut enempää levinnyt.
Muuten,tehdäänkö näitä kokovartalo luustokuvuksia muulloinkin kontrollien yhteydessä?
Minä olen jo 3v. käynyt konntrolleissa mutta vain mammografia ja ultra-ääni on otetttu.
Käteni on toiminut suht.hyvin,olen käynyt töissä ,turvotusta ei ole tullut,mutta kiristelee ja kipuilee välillä. - Ira¤
..... kirjoitti:
Kai ne kuvaukset on aika yleisiä,en tiedä.niin jouduin minäkin luusto ja kokovartalo kuvauksiin minullakin oli syöpä gradus 3 ja kainalossa kakhessa imusolmukkeessa syöpää.
- oli minullakin
..... kirjoitti:
Kai ne kuvaukset on aika yleisiä,en tiedä.muttei minua tutkittu levinneisyyden varalle. Kainalon imusolmuketilanne tai oireet on ne syyt, joiden takia tutkitaan. Yleensä 3 tai useampi syöpäinen imusolmuke tarkoittaa levinneisyystutkimuksia. Ja nehän tehdään tietysti siksi, että mitä useammassa imusolmukkeessa on syöpää, sen suurempi on riski että syöpä on levinnyt.
- Ira¤
oli minullakin kirjoitti:
muttei minua tutkittu levinneisyyden varalle. Kainalon imusolmuketilanne tai oireet on ne syyt, joiden takia tutkitaan. Yleensä 3 tai useampi syöpäinen imusolmuke tarkoittaa levinneisyystutkimuksia. Ja nehän tehdään tietysti siksi, että mitä useammassa imusolmukkeessa on syöpää, sen suurempi on riski että syöpä on levinnyt.
syöpä levinnyt 2 imusolmukkeeseen ja aika suuri toinen.Siksi kuvattiin ja syynättiin jooka paikka koska uskottiin syövän levinneen muuallekkin.En usko että ainuttakaan tekevät huvin vuolsi senverran kajjista lystiä.
- näin tehtiin minulle
Ira¤ kirjoitti:
syöpä levinnyt 2 imusolmukkeeseen ja aika suuri toinen.Siksi kuvattiin ja syynättiin jooka paikka koska uskottiin syövän levinneen muuallekkin.En usko että ainuttakaan tekevät huvin vuolsi senverran kajjista lystiä.
kainalon etäpesäkkeet oli 1,2 - 1,4mm.
Jos lääkäri epäilee,että saattaa olla levinnyt,silloin " syynnätään jokapaikka".
Varmuuden vuoksi. - Ira¤
näin tehtiin minulle kirjoitti:
kainalon etäpesäkkeet oli 1,2 - 1,4mm.
Jos lääkäri epäilee,että saattaa olla levinnyt,silloin " syynnätään jokapaikka".
Varmuuden vuoksi.varmuudeksi syynaavat joka paikan,kun epäilevät syövän levinneen.
- ???
Kävitkö vai etkö kirjoitti:
Kuinka ihmeessä kerrot milloin mitäkin, joka ei täsmää aiemmin kertomaasi. Unohdatko vai valehteletko?
??
- 4
Ira¤ kirjoitti:
varmuudeksi syynaavat joka paikan,kun epäilevät syövän levinneen.
Kuinka pahasti hän on luulosairaana. Hänellä vain 2 levinnyttä imusolmuketta kainalossa.
Mutta toivossa on hyvä elää! ;) - R1
4 kirjoitti:
Kuinka pahasti hän on luulosairaana. Hänellä vain 2 levinnyttä imusolmuketta kainalossa.
Mutta toivossa on hyvä elää! ;)Onkohan tuo nyt sitä Pääsiäisen ajan hiljentymistä ja arvostusta.Taas otettiin vanha ketju esille ja päästään jonkun kimppuun.Tunnen paljon ihmisiä,jotka lukevat netistä ja lääkärikirjasta kaiken mahdollisen ja sieltä löytyy miljoona oiretta jotka sopivat tutki mitä sairautta tahansa.Onko ihme jos syövän sairastanut tutkii itseään ja jopa pelkää että sairaus uusii.Nyt kun miehellänin löydettiin etäpesäkkeitä päästä ja jonka takia hän menee osastolle tiistaina,minullakin on päänsärkyä ja vaikka mitä,mutta vielä(siis vielä)tajuan ,että se on kai järkytystä ja jännitystä.Ja haittaako meitä kamalasti jos joku joskus sotkeutuu jutuissaan ,niin meistä kaikki.Hyvää Pääsiäistä ja Jeesuksen ylösnousemuksen juhlaa.Tää ei ollut tarkoitettu moitteeksi.Sanotaanhan,että rakasta lähimmäistä kuin itseäsi.Siihen se minullakin useimmiten tyssää.Mutta JUHLAMIELTÄ KAIKILLE.
- ira¤
R1 kirjoitti:
Onkohan tuo nyt sitä Pääsiäisen ajan hiljentymistä ja arvostusta.Taas otettiin vanha ketju esille ja päästään jonkun kimppuun.Tunnen paljon ihmisiä,jotka lukevat netistä ja lääkärikirjasta kaiken mahdollisen ja sieltä löytyy miljoona oiretta jotka sopivat tutki mitä sairautta tahansa.Onko ihme jos syövän sairastanut tutkii itseään ja jopa pelkää että sairaus uusii.Nyt kun miehellänin löydettiin etäpesäkkeitä päästä ja jonka takia hän menee osastolle tiistaina,minullakin on päänsärkyä ja vaikka mitä,mutta vielä(siis vielä)tajuan ,että se on kai järkytystä ja jännitystä.Ja haittaako meitä kamalasti jos joku joskus sotkeutuu jutuissaan ,niin meistä kaikki.Hyvää Pääsiäistä ja Jeesuksen ylösnousemuksen juhlaa.Tää ei ollut tarkoitettu moitteeksi.Sanotaanhan,että rakasta lähimmäistä kuin itseäsi.Siihen se minullakin useimmiten tyssää.Mutta JUHLAMIELTÄ KAIKILLE.
syöpää pidin vakavana,niin kuin se usein onkin,kun sai keuhkoveritulpan,niin se vie vielä nopeampaa,joskus ekalla kerrallakin.Teille toivotan onnea matkaa,ja ettei mitään pahaa löytyisi.Kaikille siunattua pääsiäisaikaa-kirjoitelkaa sovussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713