Eikö sinun omaatuntoasi soimaa lainkaan se, että kylvät täällä vihaa ja halveksuntaa sekä itseäsi että edustamaasi uskontoa kohtaan. Kaikki tuo sinun raamatulla hutkiminen ei tuo aatteellesi yhtään lisää kannattajia, mutta vieraannuttaa kyllä kaikki ne, jotka olisivat potentiaalisia uusia jäseniä.
Eikö maailmaasi kertakaikkiaan mahdu se totuus, että absoluuttista oikeaa ei ole ihmisten tiedossa, eikä sitä ehkä ole edes olemassa. On olemassa näkemyksiä ja teorioita maailman olemuksesta, synnystä ja tulevaisuudesta ja niistä jokainen yhtä oikea ja yhtä väärä. Tuskin ihmisen järjellä maailmankaikkeutta koskaan kyetään ymmärtämään. Jumala on vain keino selittää ja ohittaa käsittämätön.
Eikö sinun uskontosi yhtään rajoita itsekkyyttä? Onko todellakin uskontosi mukaista mollata ja polkea jalkoihin erimieltä olevien ihmisten näkemykset ja näin yrittää korottaa itsensä toisten yläpuolelle. Etkö ymmärrä, että raamatunlauseilla ei voi todistaa oikeaksi omia mielipiteitään, sillä ne eivät ole totuuksia niille, jotka omaavat erilaisen näkemyksen - eri uskonnon ja pyhät kirjoitukset.
Pidä tuokio taukoa kirjoittelussasi ja käytä se itsetutkiskeluun. Mieti, oletko todella niin hyvä ihminen, että jokaisen olisi oltava sinun kaltaisesi ja kanssasi samaa mieltä kaikesta. Peilaa itseäsi uskontoosi saadaksesi selville, onko toimintasi todellakin uskonnollesi, uskonveljillesi ja -sisarillesi eduksi - lopulta myös itsellesi.
Kuten on biodiversiteetti rikkaus luonnossa on rikkaus myös näkemysten moninaisuus ihmisten elämässä - usko se.
Rakas kanssakansalainen viulu
71
1758
Vastaukset
- viulu
päinvastoin olen aina puolustanut niitä, joita toiset kiusaavat! Mutta et voi vaatia minua olemaan samaa mieltä kanssasi asioista, joista Raamattu puhuu toisin kuin sinä. Koska Raamattu puhuu! jos vain sitä avoimin sydämin, ilman barrikadeja tutkitaan, ja niin on että Pyhä Henki kirkastaa Kristusta eli Jumalan Sanaa. Ja silloin tulee tietämään totuuden ja totuus tekee vapaaksi. Tässä on erimielisyytmme, sinä sanot ettei ole mitään absoluuttista totuutta, mutta Jeesus sanoo että hän on totuus! Ja minä usko, että Jumalan Poika on oikeassa, koska tiedä lunastajani elävän. Te muuten itse nimittelette uskovia mitä kamalimmilla nimillä, sekä vihjailette, että olemme tyhmiä, kun uskomme sen mitä kaikki uskovaiset kaikkialla maailmassa uskovat.
Muista uskonnoista sen verran, että on vain YKSI kuolleista noussut! Senjälkeen on ihan sama, mitä muut uskonnot KÄSKEVÄT MEITÄ SUORITTAMAN PELAUSTAUTUAKSEMME!!
Kristityille on kaikki jo tehty valmiiksi! Eli kaikki on täytetty!
Toisaalta olet itse absolutisti, kun väität ettei mitän absolutista totuutta ole, ja kehoitat muitakin siihen uskomaan! Mikä kaikkein parasta pyydät minua olemaan kirjoittelematta tälle palstalle!- myöskään
näitä kirjoituksia...
Ja absolutisti on ihminen joka ei käytä alkoholia... Tarkistappa termisi ennen kuin käytät niitä. - viulu?
Miksi terrorisoit juuri tätä keskustelualuetta?
- augustulus
Ehdotin pitämään taukoa kirjoittelussa en lopettamaan.
Ei raamatun kertomukset ole totuus muille kuin niille, jotka niin uskovat, sillä totuutta maailman kaikkeudesta ei voi aukottomasti todistaa. Raamatun kertomuksista ei ole historialliseksi totuudeksi nimeksikään, sillä niistä jokseenkin jokainen sisältää epäjohdonmukaisuuksia, mahdottomuuksia, vääriä ajoituksia, lainauksia ja sekoituksia useista eri keromuksista.
Sinä saat aivan vapaasti pitää käsityksesi ja saatpa ne vielä tuoda myös julki, sillä Suomen perustuslaki takaa sinulle ne oikeudet. Kuitenkin sinun tulisi hyväksyä se, että muunkin näkemyksen omaavilla ihmisillä on samat oikeudet eikä heidänkään näkemyksiään sovi rökittää raamatulla.
Sinä nimenomaan olet mollannut ja polkenut toisten näkemyksiä. Yrität siteeraamalla raamattua joka kohdassa näyttää, kuinka hyvä kristitty sinä olet ja siinä samalla pyrit kätketysti sanomaan, kuinka surkea on vastakkainen näkemys. Se on vastustajan näkemykasen pilkkaamista. Jos reilusti toisit esiin oman perustellun näkemyksesi raamattua siteeraamatta, olisi tilanne toinen. Nyt ainoastaan linnoittaudut raamatun taakse, etkä hyväksy näkemystä, joka ei perustu raamattuun - etkä edes raamattuun perustuvaa sinun näkemyksestäsi poikkeavaa näkemystä.
Maailmassa on satoja - kukaties tuhat määrin - uskontoja ja niistä jokainen pyrkii saamaan ihmiselle sielunrauhan. Ei kristinusko siis ole jokaiselle ainoa oikea. Se sinun tulisi hyväksyä.
Sinunkin olisi annettava tilaa niille ajatuksille, jotka poikkeavat raamatun näkemyksistä. Siis tarvitaan suvaisevaisuutta. - aina tätä
siinä vaiheessa kun aletaan jäädä kirjoittelussa tappiolle, vedetään esiin kortti 'tätä ei ole pakko lukea'. Näin toimii moni muukin häirikkö kuin viulu.
- viulu
myöskään kirjoitti:
näitä kirjoituksia...
Ja absolutisti on ihminen joka ei käytä alkoholia... Tarkistappa termisi ennen kuin käytät niitä.tajuamatta?!
- viulu
viulu? kirjoitti:
Miksi terrorisoit juuri tätä keskustelualuetta?
Jumalalle kalliit ihmiset eksymään lopullisesti maailmaan, pois Jumalan tahdosta!!!Pelastuksesta!!!
- viulu
augustulus kirjoitti:
Ehdotin pitämään taukoa kirjoittelussa en lopettamaan.
Ei raamatun kertomukset ole totuus muille kuin niille, jotka niin uskovat, sillä totuutta maailman kaikkeudesta ei voi aukottomasti todistaa. Raamatun kertomuksista ei ole historialliseksi totuudeksi nimeksikään, sillä niistä jokseenkin jokainen sisältää epäjohdonmukaisuuksia, mahdottomuuksia, vääriä ajoituksia, lainauksia ja sekoituksia useista eri keromuksista.
Sinä saat aivan vapaasti pitää käsityksesi ja saatpa ne vielä tuoda myös julki, sillä Suomen perustuslaki takaa sinulle ne oikeudet. Kuitenkin sinun tulisi hyväksyä se, että muunkin näkemyksen omaavilla ihmisillä on samat oikeudet eikä heidänkään näkemyksiään sovi rökittää raamatulla.
Sinä nimenomaan olet mollannut ja polkenut toisten näkemyksiä. Yrität siteeraamalla raamattua joka kohdassa näyttää, kuinka hyvä kristitty sinä olet ja siinä samalla pyrit kätketysti sanomaan, kuinka surkea on vastakkainen näkemys. Se on vastustajan näkemykasen pilkkaamista. Jos reilusti toisit esiin oman perustellun näkemyksesi raamattua siteeraamatta, olisi tilanne toinen. Nyt ainoastaan linnoittaudut raamatun taakse, etkä hyväksy näkemystä, joka ei perustu raamattuun - etkä edes raamattuun perustuvaa sinun näkemyksestäsi poikkeavaa näkemystä.
Maailmassa on satoja - kukaties tuhat määrin - uskontoja ja niistä jokainen pyrkii saamaan ihmiselle sielunrauhan. Ei kristinusko siis ole jokaiselle ainoa oikea. Se sinun tulisi hyväksyä.
Sinunkin olisi annettava tilaa niille ajatuksille, jotka poikkeavat raamatun näkemyksistä. Siis tarvitaan suvaisevaisuutta.saisi sielullensa vahingon! Sinä sanot, että kerro omin sanoin, mutta minä olen kokenut tuon omassa elämässäni, ja noin se sanotaan keikkein tyhjentävimmin
Siteeraan Jumalan sanasta siksi niin paljon koska tiedän, sen olevan VOIMALLINEN ...
Heb:4:12 Sillä Jumalan sana on ELÄVÄ ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunke lävitse, KUNNES se erottaa SIELUN ja HENGEN nivelet sekä ytimet, ja on SYDÄMEN AJATUSTEN JA AIVOITUSTEN TUOMITSIJA eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön,vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
Tuntuu kuin minun olisi teidän mieliksenne muututtava toiseksi, siksi entiseksi, joka hyvinkin saattaisi puhua ihmisten mieliksi. Mutta tosiaan mitä se minua hyödyttäisi?!
Tästä Jumalan asiasta on pidettävä meteliä, koska luetaan Joh. 1:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani /nyt ei puhuta viulun sanoista/hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. - se pointti
viulu kirjoitti:
tajuamatta?!
on usein jäänyt huomaamatta. Ei toisaalta ihme. Lupaan lahjoittaa kirkolle 1000 euroa, jos älykkyysosamääräsi on yli 95.
- uskaltaisin
se pointti kirjoitti:
on usein jäänyt huomaamatta. Ei toisaalta ihme. Lupaan lahjoittaa kirkolle 1000 euroa, jos älykkyysosamääräsi on yli 95.
laittaa rajaksi 85.
- imartele
se pointti kirjoitti:
sitä, 95 on jo NORMAALIÄLYKKYS!!!
- älykkyys
imartele kirjoitti:
sitä, 95 on jo NORMAALIÄLYKKYS!!!
tarkoitin...
- toi viulu
se pointti kirjoitti:
on pelle, saa aina hyvät naurut, kun lukee sen juttuja. Mä ite esim. en koskaan tyrkytä kanssaihmisille mitään transjuttuja vaan yritän olla ihan tavallinen, mukava ihminen. Sehän sitä parasta mainosta meille on. Kun taas viulu kuvittelee tolla tavalla saavansa lisää kannattajia kristinuskolle, huh huh. Enemmänkin se saa ihmiset eroomaan kirkosta.
- viulu
aina tätä kirjoitti:
siinä vaiheessa kun aletaan jäädä kirjoittelussa tappiolle, vedetään esiin kortti 'tätä ei ole pakko lukea'. Näin toimii moni muukin häirikkö kuin viulu.
minä vain ihmettelin miksi lukea viulun kirjoituksia jos ei kestä niitä....
- yksi oire
viulu kirjoitti:
minä vain ihmettelin miksi lukea viulun kirjoituksia jos ei kestä niitä....
on puhua itsestään kolmannessa persoonassa.
- toi visva
toi viulu kirjoitti:
on pelle, saa aina hyvät naurut, kun lukee sen juttuja. Mä ite esim. en koskaan tyrkytä kanssaihmisille mitään transjuttuja vaan yritän olla ihan tavallinen, mukava ihminen. Sehän sitä parasta mainosta meille on. Kun taas viulu kuvittelee tolla tavalla saavansa lisää kannattajia kristinuskolle, huh huh. Enemmänkin se saa ihmiset eroomaan kirkosta.
vai mikä viulu olla ihan tosissaan? Raamatun jakeita se kyllä jakelee, mutta uskoisin sen olevan provo. Ei kukaan voi oikeasti olla noin tyhmä. Välillä sillä on ihan tajuttomia kirjotusvirheitä ja välillä taas ei yhtään.
- joten olet pesiytynyt
viulu kirjoitti:
Jumalalle kalliit ihmiset eksymään lopullisesti maailmaan, pois Jumalan tahdosta!!!Pelastuksesta!!!
tänne sitten. Ihanaa.
- Apsu
viulu kirjoitti:
tajuamatta?!
Kertoisitko?
Ihan omin sanoin. - Gizmo
viulu kirjoitti:
saisi sielullensa vahingon! Sinä sanot, että kerro omin sanoin, mutta minä olen kokenut tuon omassa elämässäni, ja noin se sanotaan keikkein tyhjentävimmin
Siteeraan Jumalan sanasta siksi niin paljon koska tiedän, sen olevan VOIMALLINEN ...
Heb:4:12 Sillä Jumalan sana on ELÄVÄ ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunke lävitse, KUNNES se erottaa SIELUN ja HENGEN nivelet sekä ytimet, ja on SYDÄMEN AJATUSTEN JA AIVOITUSTEN TUOMITSIJA eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön,vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
Tuntuu kuin minun olisi teidän mieliksenne muututtava toiseksi, siksi entiseksi, joka hyvinkin saattaisi puhua ihmisten mieliksi. Mutta tosiaan mitä se minua hyödyttäisi?!
Tästä Jumalan asiasta on pidettävä meteliä, koska luetaan Joh. 1:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani /nyt ei puhuta viulun sanoista/hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.raamatun siteerausten kirjoittamisella on?
Itsekään et ole hullua hurskaampi. - voima tarkkailee
yksi oire kirjoitti:
on puhua itsestään kolmannessa persoonassa.
minua kun istun vessassa kakalla!!
Olenko normaali? - kirkon kanssa.
toi viulu kirjoitti:
Eikä kristinuskon.
- kysyn samaa
Gizmo kirjoitti:
raamatun siteerausten kirjoittamisella on?
Itsekään et ole hullua hurskaampi.Tuollainen toisten kirjoitusten suora kopiointi osoittaa heikkoja hengenlahjoja. Ilmeisesti viulu ei itse pysty tuottamaan pätevää tekstiä. Pitää myöntää etten tunne raamattua niin läpikotaisin että voisin kaivaa sieltä vasta-argumentteja viululle. Eiköhän sellaisiakin löytyisi roppakaupalla.
- viulu
kirkon kanssa. kirjoitti:
Eikä kristinuskon.
mitenkäs ne sivistyneet trans... nyt noin innostuvat antamaan väärän todistuksen lähimmäisestään.
- viulu
myöskään kirjoitti:
näitä kirjoituksia...
Ja absolutisti on ihminen joka ei käytä alkoholia... Tarkistappa termisi ennen kuin käytät niitä.sanaa, absoluuttinen
- viulu
joten olet pesiytynyt kirjoitti:
tänne sitten. Ihanaa.
mitenkäs sitten suu pannaan?!
- viulu
kysyn samaa kirjoitti:
Tuollainen toisten kirjoitusten suora kopiointi osoittaa heikkoja hengenlahjoja. Ilmeisesti viulu ei itse pysty tuottamaan pätevää tekstiä. Pitää myöntää etten tunne raamattua niin läpikotaisin että voisin kaivaa sieltä vasta-argumentteja viululle. Eiköhän sellaisiakin löytyisi roppakaupalla.
et uskalla lukea veikkaan!?
- Oletko itse trans?
viulu kirjoitti:
mitenkäs ne sivistyneet trans... nyt noin innostuvat antamaan väärän todistuksen lähimmäisestään.
Ja jos et ole niin mitä helvettiä täällä teet ja alennat meitä?
- naisellisesti supussa?
viulu kirjoitti:
mitenkäs sitten suu pannaan?!
Vituttaako?
- Viululla ei ole mitään teke...
viulu kirjoitti:
kristinuskon kanssa.
- paljastanut
viulu kirjoitti:
mihinkä lahkolaisuuteen kuulut! Asia tuli mieleeni lukiessani aamulla Hesarista lestadiolaisuudesta luopuneen ihmisen kertomuksen. Lestadiolaiseksi sopisit kirjoitustesi perusteella, mutta koska katselet televisiota ahkerasti, sitä et voi olla. Olet tunnustanut ettet kuulu kirkkoon, mutta olisi mielenkiintoista tietää mihin uskontokuntaan. Asia kiinnostaa minua siksi että seurattuani näinkin pitkään kirjoitteluasi ja saatuani kohtuullisen kuvan ajatusmaailmasta, tietoa olisi syytä käyttää tulevaisuudessa työssäni kun käsitellään kanssaihmisten suhtautumista seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin. Eilenkin eräässä tilaisuudessa ollessani 150 kuulijan edessä ei kuullut yhtäkään noin törkeää kannanottoa joita olet täällä esittänyt. Onneksi kaltaisesi ihmiset ovat todella pieni äärivähemmistö.
- uskallan
viulu kirjoitti:
ja olen lukenutkin paljon. Mutta en käytä raamattua "lyömäaseena" toisia vastaan kuten sinä.
- kaikki sopii
paljastanut kirjoitti:
mihinkä lahkolaisuuteen kuulut! Asia tuli mieleeni lukiessani aamulla Hesarista lestadiolaisuudesta luopuneen ihmisen kertomuksen. Lestadiolaiseksi sopisit kirjoitustesi perusteella, mutta koska katselet televisiota ahkerasti, sitä et voi olla. Olet tunnustanut ettet kuulu kirkkoon, mutta olisi mielenkiintoista tietää mihin uskontokuntaan. Asia kiinnostaa minua siksi että seurattuani näinkin pitkään kirjoitteluasi ja saatuani kohtuullisen kuvan ajatusmaailmasta, tietoa olisi syytä käyttää tulevaisuudessa työssäni kun käsitellään kanssaihmisten suhtautumista seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin. Eilenkin eräässä tilaisuudessa ollessani 150 kuulijan edessä ei kuullut yhtäkään noin törkeää kannanottoa joita olet täällä esittänyt. Onneksi kaltaisesi ihmiset ovat todella pieni äärivähemmistö.
tuohon kuin nakutettu. Vastaväitteet hän vaimentaa laittamalla kädet korvilleen ja huutamalla raamatunlauseita.
Kätevää eikö totta? - Kerro jo mikä se
viulu kirjoitti:
pointtisi oli?
- viulu
toi viulu kirjoitti:
transjuttujasi, tulisit näkemään varmaankin todellisuuden silloin. Suuri enemmistö on jotain mieltä kanssa!!! Herää jo horroksestasi!!!!
- viulu
naisellisesti supussa? kirjoitti:
Vituttaako?
puhetta! Jos olet mies, pysy miehenä, jos olet nainen pysy naisena! Hyvä elämän ohje ihan ilmaiseksi minulta sinulle! Muuten sinulle kuitenkin myöhemmin tulee vaikeeta.
- viulu
Kerro jo mikä se kirjoitti:
pointtisi oli?
tälläkertaa!!! Huh! Huh!
- viulu
voima tarkkailee kirjoitti:
minua kun istun vessassa kakalla!!
Olenko normaali?ja hän odottaa, että ihmiset kääntyisivät hänen puoleensa, koska hän tahtoo voimallisesti auttaa niitä, jotka häneltä apua pyytävät! Hänen ei tarvitse kytätä, hän tietää kaiken!
- ihmistä
viulu kirjoitti:
ja hän odottaa, että ihmiset kääntyisivät hänen puoleensa, koska hän tahtoo voimallisesti auttaa niitä, jotka häneltä apua pyytävät! Hänen ei tarvitse kytätä, hän tietää kaiken!
ollakseen olemassa.
- viulu
paljastanut kirjoitti:
huusi Ristiin naulitse ristiin naulitse?!
Jeesusta seurasivat suuret kansanjoukot, mutta hupskeikkaa hyvin pian he jo huutivatkin hänet ristille! Mitä se kertoo sinulle suuren yleisön aivorustingista? Älä siihen turvaa ihmssusioon, se on pettävää!
Ihminen on syntiinlangenneessa tilassa niin kauan kunnes ennalleenasettaja eli Jeesus on saanut sydämen puhdistaa uskon kautta hänen vereensä!
Henki ja liha sotivat aina toisiaan vastaa, sillä Hengen mieli on elämä ja yltäkylläisyys, mutta lihan mieli on kuolema.
En ole puhunut törkeyksiä, mutta olen kyllä niitä itse saanut lukea, kun mina on haukuttu, paneteltu ja jos vaikka mitä. Mutta, kun he eivät tiedä mitä tekevät ja miksi niin tekevät ei voi syyttää heitä! Mutta niitä jotka opettavat väärin se on kovempi juttu se! - viulu
paljastanut kirjoitti:
kuulutko sinä siihen isoon lahkoon, jotka sanovat itseään juutalaisiksi eivätkä ole vaan valhettelevat?!
Mutta sen minä sinulle tunnustan,että minä sitä tietä vaeltaen, jota HE lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä usko kaiken mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa.
Siis jos joku on Kristuksessa hän on uusi luomus katso vanha on kadonnut ja uusi on sijaan tullut!!! Hyvää jatkoa tutkimiksellesi, mutta ota vastaväittäjiä mukaan tekemään esitelmääsi! - useasti
viulu kirjoitti:
kuulutko sinä siihen isoon lahkoon, jotka sanovat itseään juutalaisiksi eivätkä ole vaan valhettelevat?!
Mutta sen minä sinulle tunnustan,että minä sitä tietä vaeltaen, jota HE lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä usko kaiken mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa.
Siis jos joku on Kristuksessa hän on uusi luomus katso vanha on kadonnut ja uusi on sijaan tullut!!! Hyvää jatkoa tutkimiksellesi, mutta ota vastaväittäjiä mukaan tekemään esitelmääsi!kertonut olevani evankelisluterilainen ja ainakin jossain määrin uskovainen. En kuitenkaan kaltaisesi kiihkouskovainen.
- viulu
ihmistä kirjoitti:
ollakseen olemassa.
nyt on vain kysymys sitä kenen lauluja laulat, kenen joukoissa seisot?! Toivottavas sillä puolella jolle sanotaa:`Tulkaa minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistetuna maailman perustamisesta asti!´
Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minun syödä; minun oli jano, ja te annoitte minun juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vakeudessa, ja te tulitte minun tyköni.
Jumala ei halua, että hänen ihmisensä joutuisi lopullisesti eroon Jumalan hyvyydestä. Jos kuolet ns. jumalattoman kuoleman joudut paikkan, josta Jeesus tuli sinut, ihan vapaaehtoisesti, pelkästä rakkaudesta sinuun, pelastamaan ristinkuolemansa kautta.Mieti,mieti ja vielä kerran mieti!!
- luule, että
viulu tuntee sanan "biodiversitetti"..?
- viulu
kysyy utelias!?
- olemme itse
viulu kirjoitti:
kysyy utelias!?
Tietoisuus.
- siksi...
viulu kirjoitti:
kysyy utelias!?
että transtutkimuksissa tutkitaan myös älykkyys ja transsukupuoliset ovat keskimäärin tavanomaista älykkäämpiä. Saat siis tästä joukosta totuttua kovemman vastuksen aivopesuusi. Emme ole niin helposti johdateltavissa kuin ne ihmiset joiden käännyttämiseen olet tottunut, emme esimerkiksi ole tuhonnut viinalla aivojamme.
- kyllä jotkut
siksi... kirjoitti:
että transtutkimuksissa tutkitaan myös älykkyys ja transsukupuoliset ovat keskimäärin tavanomaista älykkäämpiä. Saat siis tästä joukosta totuttua kovemman vastuksen aivopesuusi. Emme ole niin helposti johdateltavissa kuin ne ihmiset joiden käännyttämiseen olet tottunut, emme esimerkiksi ole tuhonnut viinalla aivojamme.
,lähinnä itsensäkieltäneet ts:t, varsinkin ts-miehet, harrastaa ryyppäystä rankalla kädellä.
- pahempia
kyllä jotkut kirjoitti:
,lähinnä itsensäkieltäneet ts:t, varsinkin ts-miehet, harrastaa ryyppäystä rankalla kädellä.
Todellakin moni transsukupuolinen hukuttaa murheensa ja sukupuoliristiriitansa alkoholiin. Mutta taitaapa tilanne rauhoittua kun ristiriita on korjattu. Tietenkin löytyy niitäkin jotka jatkavat kierrettä hoitojen jälkeenkin.
Mutta olette varmaankin huomanneet kuinka moni todellinen alkoholisti kertoo tulleensa uskoon. Ehkäpä heihin uppoaa helpommin tuollainen aivopesu. - käytiin
pahempia kirjoitti:
Todellakin moni transsukupuolinen hukuttaa murheensa ja sukupuoliristiriitansa alkoholiin. Mutta taitaapa tilanne rauhoittua kun ristiriita on korjattu. Tietenkin löytyy niitäkin jotka jatkavat kierrettä hoitojen jälkeenkin.
Mutta olette varmaankin huomanneet kuinka moni todellinen alkoholisti kertoo tulleensa uskoon. Ehkäpä heihin uppoaa helpommin tuollainen aivopesu.tapaamassa entisiä murhaajia (tai onhan ne edelleen murhaajia, ei sitä mikään enää muuta) ja entisiä huumeidenkäyttäjiä. Se sai mut ajattelemaan. Joku on todella päässyt eroon huumeista oman itsensä sisältä löytyvillä voimilla. Täytyy vaan ajatella, että voima tulee jostain korkeammalta. Se on mielenkiintoista. Mutta tärkeintä on, että ne pääsivät irti huumeista. Uskonnossa on jotain hyvääkin. Itse tosin erosin kirkosta vähän ennen henkilötunnuksen muutosta, koska tiesin kirkon kannan meikäläisiä kohtaan.
- -.-.-.-.
käytiin kirjoitti:
tapaamassa entisiä murhaajia (tai onhan ne edelleen murhaajia, ei sitä mikään enää muuta) ja entisiä huumeidenkäyttäjiä. Se sai mut ajattelemaan. Joku on todella päässyt eroon huumeista oman itsensä sisältä löytyvillä voimilla. Täytyy vaan ajatella, että voima tulee jostain korkeammalta. Se on mielenkiintoista. Mutta tärkeintä on, että ne pääsivät irti huumeista. Uskonnossa on jotain hyvääkin. Itse tosin erosin kirkosta vähän ennen henkilötunnuksen muutosta, koska tiesin kirkon kannan meikäläisiä kohtaan.
Kyllä rippileireille kutsutaan murhaajia ja huumeiden käyttäjiä, mutta seksuaali- tai sukupuolivähemmistöön kuuluvia ei kutsuta. Papit paasaa omaa katsomustaan tältä osin. Prometheusleireille kyllä kutsutaan, mutta ne ovatkin edistyksellisempiä.
Kirkon kanta on mitä on, mutta eipä ole tällaiselle heteronaiselle lyöneet ovia kiinni vaikka olenkin taustaltani transsukupuolinen. - Kolmois-S
käytiin kirjoitti:
tapaamassa entisiä murhaajia (tai onhan ne edelleen murhaajia, ei sitä mikään enää muuta) ja entisiä huumeidenkäyttäjiä. Se sai mut ajattelemaan. Joku on todella päässyt eroon huumeista oman itsensä sisältä löytyvillä voimilla. Täytyy vaan ajatella, että voima tulee jostain korkeammalta. Se on mielenkiintoista. Mutta tärkeintä on, että ne pääsivät irti huumeista. Uskonnossa on jotain hyvääkin. Itse tosin erosin kirkosta vähän ennen henkilötunnuksen muutosta, koska tiesin kirkon kannan meikäläisiä kohtaan.
Jos käyt vaikka UUT:ssä niin selviää, että aika moni on ruvennut uskoon tultuaan ryyppäämään ja raitistunut vasta kun on päässyt uskosta eroon. Jehovan todistajilla lisäksi tuntuu olevan vahva taipumus skitsofreniaan ja masennukseen.
Älä usko uskovaisten valheisiin! - kutsuta
-.-.-.-. kirjoitti:
Kyllä rippileireille kutsutaan murhaajia ja huumeiden käyttäjiä, mutta seksuaali- tai sukupuolivähemmistöön kuuluvia ei kutsuta. Papit paasaa omaa katsomustaan tältä osin. Prometheusleireille kyllä kutsutaan, mutta ne ovatkin edistyksellisempiä.
Kirkon kanta on mitä on, mutta eipä ole tällaiselle heteronaiselle lyöneet ovia kiinni vaikka olenkin taustaltani transsukupuolinen.vähemmistön edustajia kertomaan, kuinka ovat rukouksen voimalla eheytyneet.
- rippileirillä
-.-.-.-. kirjoitti:
Kirkon kanta on mitä on, mutta eipä ole tällaiselle heteronaiselle lyöneet ovia kiinni vaikka olenkin taustaltani transsukupuolinen.oli aika rohkeitakin seksileikkejä. Muistan ajatelleeni, että kirkkoa yritettiin saada nuorten silmissä näyttämään jotenkin vapaamieliseltä ja coolilta. Pappi oli kyllä tosi kiva, mutta nuoriso-ohjaaja oli täys hullu. Kertoi mm. kuinka oli ilmottanut kaverilleen, että en minä nyt sinua vihaa, vihaan vaan homouttasi. Sit se vielä ihmetteli, miksei se kaveri halunnut enää olla sen kanssa. Ja se kertoi myös nähneensä Saatanan. Todennäkösesti katsoessaan peiliin.
- viulu
olemme itse kirjoitti:
Tietoisuus.
puhua itsestä me- muodossa! Ettet vain olisi ollut sinä! Me olemme tietoisuus, ja höpöti höö teille!!
- viulu
pahempia kirjoitti:
Mutta olette varmaankin huomanneet kuinka moni todellinen alkoholisti kertoo tulleensa uskoon. Ehkäpä heihin uppoaa helpommin tuollainen aivopesu.sukupuolisöhläys. Kokeilisit joskus USKOA, se annetaan tyhmillekin, niin miksei sinullekin, joka mietit aina noita älkkyysosamääriäsi!
Ota rahallisesti elämä on lyhyt! - viulu
käytiin kirjoitti:
siinä asiassa, vaikken itse siihen kirkkoon kuulukkaan. Minulla on ollut väärä käsitys ev.lut kirkosta, onhan siellä vielä ns. terää! Puhun tietysti Jumalan sanasta joka on elävä ja voimallinen ja TERÄVÄMPI kuin mikään kaksiteränen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa SIELUN ja HENGEN, nivelen ja ytimet ja on SYDÄMEN ajatusten ja AIVOITUSTEN tuomitsija..
Monet ovat sielullisia, mutta Henkeä heillä ei ole!! Sielullinen on että minusta tuntuu, että minä ole sitä ja tätä yms. Ymmärrätkös TUNTUU TUNTUU TUNTUU loputtomii vain TUNTUU!!!
PYHÄ HENKI JOHDATTAA KAIKKEEN TOTUUTEEN!! - viulu
kyllä jotkut kirjoitti:
totuuksianne!! Huh Huh!
Olen kai kertonut tässä palstalla yhdestä juoposta, joka oli jo kuoleman porteilla! Lääkäri sanoi, että seuraavan kerran kun tänne joudut, viinan takia, kuolet! Ei miehessä ollut merkkiäkään mistään sukupuolisuuden vääristymisestä, hän ei vain yksinkertaisesti osannut elää tässä maailmassa, ja siitä syystä alkoi juoda. Viinaan jää kiinni, eikä siitä helpola pääsekään irti!
Mutta Herra auttoi, ja mies pelastui ja viinanhimot tässä tapauksessa katkesivt kerralla!
Tuntuko naivilta!?
Muutamia vuosia myöhemmin, hänen elämänsä oli tasaantunut, oli tullut jo vaimo ja lapsia.Mies yritti kertoa eräälle ihmiselle, että miten Jeesus on vapauttanut hänet viinan orjuudesta. Kuuntelija vastasi:`Sinä et ole ikinä viinaa juonut, älä valehtele!
Te petätte ja kai yritätt lohdutaa itseänne näillä jutuillanne, että kaikki rankasti viinaa juovat ovat sala homoja, sala trans. Että teitä on MUKA paljon! Elätte harhassa, tulkaa ulos
vapauteen! Muuten sieltä ei näytä pääsevän kuin että käyttää salasanaa JEESUS JA HÄNEN VERENSÄ VOIMA minua auttakoon!
Sekin on hyvä konsti vapautua, Jeesus sanoo:`Joka tahtoo minun perässäni kulkea, kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua!`Luonnollinen siis syntiinlangennut ihminen on aika kettu! Hänelle ovat Jeesuksen sanat erittäin terveelliset noudattaa. - viulu
nössönössöä!
- viulu
Kolmois-S kirjoitti:
Jos käyt vaikka UUT:ssä niin selviää, että aika moni on ruvennut uskoon tultuaan ryyppäämään ja raitistunut vasta kun on päässyt uskosta eroon. Jehovan todistajilla lisäksi tuntuu olevan vahva taipumus skitsofreniaan ja masennukseen.
Älä usko uskovaisten valheisiin!joka kuoli ristinkuoleman ihan oikeesti, kuoli lihassa. Jeesus tehtiin synniksi meidän tähtemme ja sitten synti tuhottiin Jeesuksessa. Tätä ei Jehovat usko, ja silloin kaikki muukin on turhaa!! Tämä on se pointti Kristinopissa! Ja tietenkin se että Hän nousi kuolleista ja elää nyt ja on tulossa takaisin. Israelin valtio on hyvä merkki, siitä että Jeesus tulee kohta takaisin!!!
- se kyllä
viulu kirjoitti:
puhua itsestä me- muodossa! Ettet vain olisi ollut sinä! Me olemme tietoisuus, ja höpöti höö teille!!
idiootti se viulu. Suoraan helvetistä. Hauska tuokin moka, että me-muoto olisi kolmannessa persoonassa puhumista. Mutta viulu olikin heikkolahjainen. Toihan se hupia tälle palstalle, mutta alkoi sitten jossain vaiheessa rasittaa. Silloinhan se lopetti, kun tuli nuo yhteenlaskut. Kun eihän se osannut niitä laskea! Nyt se vaan lukee näitä vittuuntuneena, muttei pysty kommentoimaan.
- Apsu
Joka sopii viuluun liiankin hyvin.
"Never argue with a fool, they only lower you down to their level and beat you with experience." -J.R.R Tolkien- viulu
tälläkertaa hulluksi, minkä takia te esitätte olevanne kovin viisaita, voisihan tuon nyt sanoa suomeksikin, niin sinun kaverisikin ymmärtäisivät!
- ai ku ihana viesti...
Pitääkö helvetti hyysätä jotain saatanan sekopäistä uskovaista vielä tälläsillä vakuutteluviesteillä. Sekopää on sekopää!!!
Tuskin osaa lukea mitään muuta kuin raamattua ajatuksella.
Vitun luuserit, kun menette mielistelemään saatanan helluntailaisuuteen kilahtanutta tapausta. Mitä järkeä vastata täysidiootille???????? Annetaan joo, vielä lisää vettä myllyyn ja ehkä se alkaa ymmärtää asioita.
FAKTA ON että suuri osa ihmisistä on jo älylliseltä kapasiteetilta rajoittuneita, eivätkä kerta kaikkiaan pysty käsittelemään asioita moniuloitteisesti. Ei idioottia voi sivistää ajattelavaksi!!! Saatana!- viulu
käskyä `VILJELKÄÄ JA VARJELKAA MAATA!` Jumala käski Aadamia ja Eevaa näin toimimaan! Mietippä heillä ei ollut mitään koneita, ei muuta kuin omat aivot, mutta ne eivät VIELÄ olleet syntiinlangeneessa tilassa! Siksi olisi kyetty hoitelemaan asioita niin viimeisen päälle, ja helposti! Ihmisen älykkyys oli silloin paratiisissa ihan muuta kuin mitä se on nyt, kun synti tuli! Hauku mitä hukut ja riehu niinpaljon kuin sielusi sietää, mutta tilasi on SYNTIINLANGENEEN ADAMIN JA EEVAN JÄLKELÄINEN!
- pullapötkö
viulu kirjoitti:
käskyä `VILJELKÄÄ JA VARJELKAA MAATA!` Jumala käski Aadamia ja Eevaa näin toimimaan! Mietippä heillä ei ollut mitään koneita, ei muuta kuin omat aivot, mutta ne eivät VIELÄ olleet syntiinlangeneessa tilassa! Siksi olisi kyetty hoitelemaan asioita niin viimeisen päälle, ja helposti! Ihmisen älykkyys oli silloin paratiisissa ihan muuta kuin mitä se on nyt, kun synti tuli! Hauku mitä hukut ja riehu niinpaljon kuin sielusi sietää, mutta tilasi on SYNTIINLANGENEEN ADAMIN JA EEVAN JÄLKELÄINEN!
Eli koko ihmiskunta on syntynyt sukurutsauksesta raamatun mukaan. Jännä ilmiö!
Vain mielenvikainen ja itse omasta sukupuolestaan epävarma jaksaa jankata täällä jeesus-lorinoitaan. - Ihmiskunta on saanut alkunsa
pullapötkö kirjoitti:
Vain mielenvikainen ja itse omasta sukupuolestaan epävarma jaksaa jankata täällä jeesus-lorinoitaan.kahdesta ihmisestä.
Veljet ovat lisääntyneet siskojensa kanssa.
Lapset vanhempiensa.
Kuka sanoi että raamatulla ja uskonnolla on mitään tekemistä järjen kanssa? - viulu
pullapötkö kirjoitti:
Vain mielenvikainen ja itse omasta sukupuolestaan epävarma jaksaa jankata täällä jeesus-lorinoitaan.ja omasta sukupuolestaan epävarmoja!? Ettekö te kestä edes tutkia puolueettomasti Raamattuanne! Jos minä uskon, mitä sinulla on sitä vastaan?!Maailmassa on paljon enemmän uudestisyntyneitä uskovaisia, kuin teitä.
Väitätkö, että miljoonat ja miljoonat uskovaiset ovat mielenvikaisia? Kiinassa tulee uskoon, joka päivä kolmekymmentätuhatta kiinalaista!
Väitätkö siis, että Kiinassa tulee joka päivä mielenvikaisia kolmekymmentätuhatta!
Väitätkö, että Arabimaissa, jossa islamin kahle murtuu ja ihmiset vapautuvat ja tulevat kristityiksi, tulevatkin mielenvikaisiksi tai että he ovat epävarmoja sukupuolestaa!?
Väitätkö, että Brasilian suuri herätys olikin vain sitä, että brasilialaiset olivatkin vain epävarmoja sukupuolestaa!?
Suomi on takapajula toistaiseksi tässä uskoontulemisessa, mutta tehän voitte olla se seuraava `maailma`joka herää ensimmäiseksi Suomessa! - kristinuskohan
viulu kirjoitti:
ja omasta sukupuolestaan epävarmoja!? Ettekö te kestä edes tutkia puolueettomasti Raamattuanne! Jos minä uskon, mitä sinulla on sitä vastaan?!Maailmassa on paljon enemmän uudestisyntyneitä uskovaisia, kuin teitä.
Väitätkö, että miljoonat ja miljoonat uskovaiset ovat mielenvikaisia? Kiinassa tulee uskoon, joka päivä kolmekymmentätuhatta kiinalaista!
Väitätkö siis, että Kiinassa tulee joka päivä mielenvikaisia kolmekymmentätuhatta!
Väitätkö, että Arabimaissa, jossa islamin kahle murtuu ja ihmiset vapautuvat ja tulevat kristityiksi, tulevatkin mielenvikaisiksi tai että he ovat epävarmoja sukupuolestaa!?
Väitätkö, että Brasilian suuri herätys olikin vain sitä, että brasilialaiset olivatkin vain epävarmoja sukupuolestaa!?
Suomi on takapajula toistaiseksi tässä uskoontulemisessa, mutta tehän voitte olla se seuraava `maailma`joka herää ensimmäiseksi Suomessa!on maailman suurin uskonto, pari miljardia tunnustajaa, ja transsukupuolisuus on marginaalinen vähemmistö, että on meitä tosiaan pikkasen vähemmän. Jos meitä olis miljardeja, niin eihän tässä oikein olis pointtia.
- viulu
kristinuskohan kirjoitti:
on maailman suurin uskonto, pari miljardia tunnustajaa, ja transsukupuolisuus on marginaalinen vähemmistö, että on meitä tosiaan pikkasen vähemmän. Jos meitä olis miljardeja, niin eihän tässä oikein olis pointtia.
Mieti miten paljon maailmassa oikea usko (ei uskonto leviää)!? Evankeliumi lähti leviämään Israelista, tuli Eurooppaan jne. Nyt se on levinnyt ns. kolmansiin maihin viime vuosina ihan hurjaa vauhtia, ja ns. kolmansista maista jo tulevat meille evankeliumia julistamaan! Et silleen!
Jeesus sanoi, että evankeliumi on julistettava kaikille kansoille TODISTUKSEKSI, sitten tulee loppu! Mieti lopuasi ihan oikeesti! Siitä saa raamatun mukaan viisaan sydämmen, pään viisus on älykkyysosamääriä, mutta sydämen viisaus VAUTSI! - noita sun
viulu kirjoitti:
Mieti miten paljon maailmassa oikea usko (ei uskonto leviää)!? Evankeliumi lähti leviämään Israelista, tuli Eurooppaan jne. Nyt se on levinnyt ns. kolmansiin maihin viime vuosina ihan hurjaa vauhtia, ja ns. kolmansista maista jo tulevat meille evankeliumia julistamaan! Et silleen!
Jeesus sanoi, että evankeliumi on julistettava kaikille kansoille TODISTUKSEKSI, sitten tulee loppu! Mieti lopuasi ihan oikeesti! Siitä saa raamatun mukaan viisaan sydämmen, pään viisus on älykkyysosamääriä, mutta sydämen viisaus VAUTSI!jorinoitasi lukenut, kunhan kommentoin jotain taustalta. Usko on sinänsä tärkeä asia, koska sen avulla saa sisältöä elämään. Tietysti joillain järkevillä ihmisillä elämän sisältö voi koostua muustakin kuin kotona istumisesta ja Raamatun lukemisesta. Mutta ymmärrän miksi uskoa tarvitaan. Pysyy rahvas kurissa.
- Ensin oli aatami ja eeva...
viulu kirjoitti:
ja omasta sukupuolestaan epävarmoja!? Ettekö te kestä edes tutkia puolueettomasti Raamattuanne! Jos minä uskon, mitä sinulla on sitä vastaan?!Maailmassa on paljon enemmän uudestisyntyneitä uskovaisia, kuin teitä.
Suomi on takapajula toistaiseksi tässä uskoontulemisessa, mutta tehän voitte olla se seuraava `maailma`joka herää ensimmäiseksi Suomessa!Ja he saivat 56 lasta... Aatami kuoli 930 vuoden iässä...
Sukurutsausta ja logiikanhelmiä...
Se on ihan omaa sokeutta jos moiseen haluaa uskoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827