CanalDigital HD PVR-101 ST

jatq

Minulla on hankaluuksia saada toimivaa boxia CD:ltä. Nyt on 3. menossa ja 4. tulossa. Sateliittipaketti on ollut käytössä vasta helmikuun alkupuolelta, joten alkaa hieman kyllästyttää ko. rumba. Rahaa sekä aikaa palaa, kun joudun alati soittamaan heidän aspaan noutamaan / postittamaan boxeja. Ekassa boxissa ei kuvasuhteen vaihtaminen toiminut, tokassa valikot jumittuivat (power reset) ja nyt, 3. boxi pitää "hirvittävää" hurinaa. Toivoisin, että jo 4. laite toimisi moitteettomasti, mutta usko ko. boxiin alkaa kyllä horjumaan pahasti.
Laitteen takuu taitaa olla ainoastaan 1v, joten pahaa pelkään, että takkiin tulee.......

Toimiiko muilla äänenvoimakkuuden säätö boxin kaukkarista? Minulla on 3kk vanha Sonyn W4230-sarjan telkkari eikä siinä toimi!?
Aspassa sanoivat, että Sonyn kanssa on muitakin ongelmia? Toimiiko ko. säätö missään merkissä?
Viimeksi sain kuulla, että ensimmäisissä boxeissa on ollut ongelmia virtalähteen kanssa. Se on (kuulemma) rikkonut paljon boxeja. Aspan henkilö kertoi, että eräältä heidän asiakkaalta mennyt jo 6-7 laitetta, ko. "virtalähdeongelman" vuoksi:)

Kertokaapa tästä aiheesta omia kokemuksia......sekä hyviä, että huonoja uutisia odotellessa

18

4509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähemmälläkin

      CABLE READY HD -boksit juuri kertomaasi tyyppistä paskaa. Niihin ei kannata sotkiintua , eikä rahoittaa tuollaista paritus toimintaa.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,

        on tullut kaapelioperaattori?? Se toimii Suomessa ainoastaan satelliittiverkossa ja satelliittibokseissa ei kaiketi ole Cable HD ready-merkintää koska ne ei ole kaapelibokseja vaan satelliittibokseja.


    • HD PVR 101 boxiin kyllästynyt

      Terve,

      Minullakin sekosi jälleen HD-boxi, tämä oli jo peräti kolmas maanantaipäivän kappale. Minulla boxiessa tuntuu olevan vikana, että ne sekoaa jostain syystä ja TV on täysin pimeä, ja mitään ei ole tehtävissä, muuta kuin soitella asiakapalevlueen ja kiikutella laatikoita postiin.
      Voisi arvella, että ohjelmistoissa on virheitä, tai sitten virtalähde aiheuttaa nämä ongelmat (aika alimittaisen tuntuinen). Verrattuna Topfield ja Pioneer boxiin luotetavuus HD PVR101:ssä on perin kehno. Toiminnallisuus ja kuvan laatu ovat kyllä minusta hyvät kunhan laite vaan toimii. Mulla on Pioneer PDP-427 XD Plasma TV ja Harman Kardon HK300 audio coax liitännällä, paketti on toimiva ja kuva sekä ääni hyvät. Turhan tahmea PVR:n toiminta kyllä on.

      Toivoisi, että CD löytäisi paremman laitteen. Minusta Perhe HD on ihan mukava paketti, vaikka ohjelmissa onkin paljon toistoa.

      Nimimerkki: HD PVR 101 boxiin kyllästynyt.

    • LinnaT

      En siis olekaan ainoa.

      Olen tapellut jo puolivuotta CD:n kanssa bokseista. nyt on kolmas menossa. Boksit jumiutuu, toimii hitaasti tai ei ollenkaan ja pitävät helvetillistä melua, myös ollessaan poissa päältä.

      Nyt en enää neljätä boksia suostu ottamaan. Hakekoon paskansa pois. Otan seuraavaksi yhteyden kuluttaja-asiamieheen, jos rupeavat vielä boksin vaihtoa ehdottamaan.

      Minulla on Finluksin 7kk vanha tv ja minullekin yrittivät väittää että on yhteensopivuusongelma. Antennin asentajankin mukaan ei voi millään olla vika yhteensopivuudessa jos boksi toimii huonosti. Eihän tv voi mitenkään vaikuttaa toiseen laitteeseen mitenkään. Yrittivät minulle ehdottaa tv:n vaihtoakin.

      Minulla äänenvoimakkuuden säätö toimii, jos boksi on kytketty TV:n HDMI kaapelille, scartilla ei toimi.

      Takuuhan on voimassa ainakin sen vuoden aina uuden boksin saapumisesta eteenpäin. Minä en suostu ottamaan tässä takkiin itse. Laite oli kuitenkin melko kallis.

      Huonoja laitteita ovat ja nyt yrittävät myydä niitä ihmisille vielä alennettuun hintaan.

      • jape73

        siis hd pvr 101 on mullakin ja aivan täys rapa koko vehje,joka päivä muutaman kerran pitää repiä piuhat seinästä kun boxi vaan nyt päättää olla toimimatta aivan sama mitä teet,eilen se päätti olla lähtemättä ollenkaan päälle ja kun se viimein lähti niin tunnin päästä näytti pelkästään mustaa kuvaa,onni että sain ilmaiseksi koko boxin canalilta niin ei tule taloudellisisa tappioita.


      • gillian
        jape73 kirjoitti:

        siis hd pvr 101 on mullakin ja aivan täys rapa koko vehje,joka päivä muutaman kerran pitää repiä piuhat seinästä kun boxi vaan nyt päättää olla toimimatta aivan sama mitä teet,eilen se päätti olla lähtemättä ollenkaan päälle ja kun se viimein lähti niin tunnin päästä näytti pelkästään mustaa kuvaa,onni että sain ilmaiseksi koko boxin canalilta niin ei tule taloudellisisa tappioita.

        Mulla toi boxi toimii kans ihan päin v*ttua. Saa olla repimäs johtoi lähes päivittäin ku boxi jumittuu.
        Kaukosäätimen toiminnoissa hirvee viive, muutenkin valikot ja niiden toiminta ihan p*rseestä.
        Epg näyttää ohjelmatiedoissa yleensä ainoastaan ohjelman nimen, ei aina sitäkään.
        Nyt se sitten hukkas mun kaikki nauhoitukset, näyttää kyllä että tilaa on jäljellä tai käytetty 47 prossaa,
        mitenpäin se nyt olikaan, mutta silti nauhoitettuja ohjelmia ei näy missään ?!? Ei jaksais aina tääläst f*ckin rumbaa, nauhoituksia ei varmasti saa takasin, lähettää boxin takasin ja uudessa taas uusia vikoja.
        Alkaa mitta täyttyä. Täytynee ottaa kuitenkin yhteyttä CD:iin.

        Mitenkä ton boxin ilmaiseksi sait jape73? 0€ onkin ko boxille sopiva hinta.


      • HD boxi
        gillian kirjoitti:

        Mulla toi boxi toimii kans ihan päin v*ttua. Saa olla repimäs johtoi lähes päivittäin ku boxi jumittuu.
        Kaukosäätimen toiminnoissa hirvee viive, muutenkin valikot ja niiden toiminta ihan p*rseestä.
        Epg näyttää ohjelmatiedoissa yleensä ainoastaan ohjelman nimen, ei aina sitäkään.
        Nyt se sitten hukkas mun kaikki nauhoitukset, näyttää kyllä että tilaa on jäljellä tai käytetty 47 prossaa,
        mitenpäin se nyt olikaan, mutta silti nauhoitettuja ohjelmia ei näy missään ?!? Ei jaksais aina tääläst f*ckin rumbaa, nauhoituksia ei varmasti saa takasin, lähettää boxin takasin ja uudessa taas uusia vikoja.
        Alkaa mitta täyttyä. Täytynee ottaa kuitenkin yhteyttä CD:iin.

        Mitenkä ton boxin ilmaiseksi sait jape73? 0€ onkin ko boxille sopiva hinta.

        Meillä on kanssa ollut tuo Canal digitaalin HD boxi alkuvuodesta asti. Kerran on vaihdettu uuteen ja tarvetta olisi ollut toiseenkin vaihtamiseen. Tallennuksien katseleminen menee usein jumiin kun menen valikkoon.


      • cd sucks
        gillian kirjoitti:

        Mulla toi boxi toimii kans ihan päin v*ttua. Saa olla repimäs johtoi lähes päivittäin ku boxi jumittuu.
        Kaukosäätimen toiminnoissa hirvee viive, muutenkin valikot ja niiden toiminta ihan p*rseestä.
        Epg näyttää ohjelmatiedoissa yleensä ainoastaan ohjelman nimen, ei aina sitäkään.
        Nyt se sitten hukkas mun kaikki nauhoitukset, näyttää kyllä että tilaa on jäljellä tai käytetty 47 prossaa,
        mitenpäin se nyt olikaan, mutta silti nauhoitettuja ohjelmia ei näy missään ?!? Ei jaksais aina tääläst f*ckin rumbaa, nauhoituksia ei varmasti saa takasin, lähettää boxin takasin ja uudessa taas uusia vikoja.
        Alkaa mitta täyttyä. Täytynee ottaa kuitenkin yhteyttä CD:iin.

        Mitenkä ton boxin ilmaiseksi sait jape73? 0€ onkin ko boxille sopiva hinta.

        Moi. Saitko pelastettua talletuksia|"}


    • yks_vain

      Mulla ei ole HD-kanavia, tai siis on periaatteessa mutta koska mulla ei ole HD-boksia niin en voi niitä katsoa. Mulla on ihan perusboksi, joka on alunperin ollut vuokralla Canal Digitalilta silloin joskus aikoinaan eli sellainen Philipis DSI175D/13R eli sama laite jota on olemassa myös Nokia Mediamaster 9310S nimellä. Kannattaiskohan teidänkin siirtyä siihen perus DVB-S conax boksiin niin olis teillä vähemmän ongelmia. Tai sit ostatte jonkun Dreamboxin jos tallentavaa boksia haluatte. Mä itse tallennan ohjelmat dvd:lle, ehkä joskus ostan Dreamboxin tai La Digitalin DVB-S PVR ready boksin (La Digitalin boksiin voi kytkeä ulkoisen usb-kovon tai muistitikun ja tallentaa siihen).

      • Anal+

        Loppu kikkailut boxin kanssa kun vaihdoin koko virtalähteen isompaan malliin.heitin vesilintua boxin omalla virtalähteellä.Nyt pysyy n.viikon kaatumatta(tosin edelyttää hyvää singnaalia)


    • FukCD

      Tappelu jatkuu mylös 2011 vuosimallin boxilla. Vähitellen alkoi näyttämään pelkkää mustaa ruutua. Nyt kun käynnistää boxin niin ei tulee enää AnalDigital logoa, ei pääse menuihin jne. kun ruutu on musta. Boxin omassa näytössä kyllä lukee menu, mytv jne, mutta se ei paljoa auta. 2. boxi menossa ja sekin susi. On se nyt yks VlTTU kun ne rahastajat osaa koskaan hoitaa laadukasta kamaa, niin ettei tarvii ihmisten vähänväliä tapella laitteitten kanssa?

      • jkhjgujkhgh

        Nämä uudet linux-pohjaiset HD-perusboksit ADB-2850ST on aivan toimivia eikä jumittele. Ei tällaista tarttenutkaan kuin 10 vuotta odotella, huoh. Ulkoiselle kiintolevylle on raudassa tuki, mutta firmis ei taida sitä vielä tukea. _Pitäisi_ olla päivitys siihenkin tulossa, tiedä sitten. Tietenkin kun yksi s-viritin on, niin tallennuksen aikana katsellaan vain saman nipun kanavia. Jos niitäkään.


      • HDPVR101boxinkyllästy.ap
        jkhjgujkhgh kirjoitti:

        Nämä uudet linux-pohjaiset HD-perusboksit ADB-2850ST on aivan toimivia eikä jumittele. Ei tällaista tarttenutkaan kuin 10 vuotta odotella, huoh. Ulkoiselle kiintolevylle on raudassa tuki, mutta firmis ei taida sitä vielä tukea. _Pitäisi_ olla päivitys siihenkin tulossa, tiedä sitten. Tietenkin kun yksi s-viritin on, niin tallennuksen aikana katsellaan vain saman nipun kanavia. Jos niitäkään.

        Syö kakkaa. käki!


    • haluantallentaaa

      Miten saatte esim materiaalin tallennettua laitteesta DVD:lle? Itselläni ei ainakaan anna vaan katkaiseen nauhoituksen.

      • huh_huh

        Juu noissa Canal Digitalin myymissä bokseissa taitaa olla scart-lähdössä Macrovision eli analoginen kopiosuojaus, siksi tallennus DVD:lle epäonnistuu. Suosittelen boksin vaihtoa esim. Vu merkkiseen boksiin, sitä myy ainakin https://www.satshop.fi
        Ja Vu boksit voi tilausvaiheessa räätälöidä omiin tarpeisiin mm. virittimien osalta. On ne kalliimpia mutta taatusti parempia kuin Canalin omat boksit.


      • haluantallentaaa

        Mutta tuolla ei ratkea se, miten saan siirrettyä boksissa olevat ensin levylle. Katsos kun ne ei ole elokuvia joita ostaa kaupasta... Eli miten canalin pvr 101-st boksista saadaan tavara esim dvd:lle?


      • huh_huh

        Ymmärrän toki huolesi ja murheesi mutta ikävä kyllä nykyisestä Canalin boksistasi taitaa olla mahdoton saada leffoja DVD:lle sen kopiosuojauksen takia. Paitsi jos löydät jostain "copy decoderin" joka puhdistaa scartin signaalia poistaen sen suojauksen. Itse ostin sellaisia pari kappaletta eräästä suomalaisesta elektroniikan verkkokaupasta mutta valitettavasti se ei enää myy niitä joten sun pitänee hommata sellainen ulkomailta jos löydät sellaisen.

        Sen verran voin vielä sanoa että kytkemällä boksin kiintolevy tietokoneeseen ei auta koska tallenteet on boksin levyllä salattuina ja levyn tiedostojärjestelmäkin ties mitä jota ei mitkään tietokoneen käyttöjärjestelmät osaa lukea.


      • lzmzmzmzmz
        huh_huh kirjoitti:

        Juu noissa Canal Digitalin myymissä bokseissa taitaa olla scart-lähdössä Macrovision eli analoginen kopiosuojaus, siksi tallennus DVD:lle epäonnistuu. Suosittelen boksin vaihtoa esim. Vu merkkiseen boksiin, sitä myy ainakin https://www.satshop.fi
        Ja Vu boksit voi tilausvaiheessa räätälöidä omiin tarpeisiin mm. virittimien osalta. On ne kalliimpia mutta taatusti parempia kuin Canalin omat boksit.

        jep ja noissa kaikissa enigma2-pohjaisisa bokseissa saa jopa hd-tasoiset tallenteet ulos alkuperäisenä transport streamina salaamattomassa muodossa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe