Sattui tuossa eräänä aamuna vähän kummallinen tapaus. Olin ulkoiluttamassa koiraani tiellä, joka kulkee luhtitaloalueen ja kerrostaloalueen välistä. Siis ihan yleinen tie, menee monen asuntoyhtiön pihaan.
Sieltä sitten erään luhtitalon rapulta vanhempi mieshenkilö alkaa kailottaa, että hän on tämän taloyhtön puheenjohtahtaja ja että voisitko pissattaa sitä koiraasi jossain muualla. On kuuelmma tullut niin paljon valituksia, kun on paljon pissaläiskiä parkkipaikan lumihangessa...
Siihen sitten totesin erittäin ihmeissäni (näytinkin varmasti todella tyhmältä!) että siis tämähän on tie, ei parkkipaikka. Mies vaan jatkaa inttämistä, että siinä parkkipaikalla ei saa pissattaa koiraa... Sanoin että selvä, ja jatkoin matkaa. :)
Ensinnäkin, jos herra tosiaan oli yhtiön puheenjohtaja, niin valittaako ihmiset tosiaan hänelle siitä, että koirat pissaavat lumihankeen? Ja toiseksi, missä hitossa sitä koiraansa voi nykyää kusettaa, jos ei teiden vieressä?
Noh, jätin tämän herran kommentin kuitenkin ihan omaan arvoonsa ja kusetan koirani ihan minkä tien (tai parkkipaikan?) vieressä haluan. :)
Onko ihmiset oikeasti noin tarkkoja asuinympäristöstään?
Herra taloyhtiön puheenjohtaja
16
983
Vastaukset
- don't eat yellow snow
Voin hyvin kuvitella, että sinua puhutellut taloyhtiön puheejohtaja on joutunut kuuntelemaan useammankin asukkaan vinkunaa koirien pissittämisestä lähialueellanne. Joten koeta ymmärtää häntä piirun verran ja käsittää, että ihmisten valitukset ovat joskus todella rasittavia ja hänen velvollisuutensa tehtävässään on edes koettaa tehdä jotakin vaikkapa sanomalla asiasta sinulle. Ehkä hän arveli sinun olevan sen verran fiksu, jolle uskaltaa ylipäätään sanoa asiasta? Olisit voinut jäädä miettimään oisko asialle jokin ratkaisu? Joissakin taloyhtiöissä lumityövuoroja hoitavat asukit lapioivat keltaisen lumen pois, jolloin esteettinen haitta ei häiritse ketään.
Tässäkin jutussa minua ottaa päähän se, että ihmiset ovat joka suunnalta toisiinsa kielteisesti suhtautuvia ja tehdään heti selväksi, etten minä ainakaan jousta yhtään.Onko se pelkoa oman reviirin menettämisestä vai väsymistä siihen, ettei kukaan haluakaan pärjätä ihmisjoukossa? Joskus voi heittää kysymyksen takaisin, että mitäs ehdotat tehtäväksi asialle? Sen voi tehdä rakentavassa mielessä ja kenties teilläkin päin voisi se lumilapio alkaa heilumaan. Kaikkihan tietävät, ettei koiran pissasta ole muuta kuin esteettistä haittaa lumiseen aikaan ja siitä valittaminen on tyhmää, mutta vielä tyhmempi on se joka valittamisesta suuttuu.- vaihtoehto....
ja tyhmin on se joka suuttuu toisten suuttumisista.
- nxg
Herra pj:lle voisi vastata, että sano niille tyhjästä valittajille ettet ole mikään poliisi joka aamusta iltaan ehtii kytätä jokaista ohikulkijaa, eikä sinulle ole poliisin valtuuksia.
Jos jotkut asukkaat valittavat tyhjästä, vika ei ole ohikulkijoiden. Vika on ennen kaikkea valittajissa, ja toiseksi hallituksen pj:ssä joka ei saa sanotuksi valittajille suoraan, että olkaas jo hiljaa, en jaksa kuunnella, en ole mikään psykopterapeutti enkä poliisi enkä sosiaalityöntekijä.
PJ:lle voi myös vastata, että en edes asu teidän taloyhtiössänne, joten teidän sääntönne ja keskinäiset sopimuksenne eivät koske minua; teillä ei taida olla keinoja määräillä minua. Sitä paitsi tämä pyörätie ei taida kuulua teidän taloyhtiöllenne. Voitte hallituksen pj:nä esittää minulle kohteliaan vetoomuksen ja toivomuksen, mutta käskeä ette voi. Ja pyörätie ei ole yhtä kuin parkkipaikka, kuten Suomi ei ole yhtä kuin Ryotsi eikä mansikka ole yhtä kuin mustikka. Sori vaan. - kyllä kiva
ole kun sitä pissaa ja kakkaakin on joka puolella!!
- tiedoksi
Jos mainittu ongelma on olemassa,sinne piha- tai parkkialueelle(omalle yksityisalueelle)voi pystyttää niitä nättejä kieltotauluja.Vasta, jos ne eivät auta,voi ruveta keksimään kovempia lääkkeitä.Itse olen kuvannut kakkivan koiran,taluttajan sekä tuon kieltotaulun samalle otokselle ja näyttänyt filmin myöhemmin samalle taluttajalle,kysymällä aikooko jatkossa menetellä samoin.Siihen loppui se ongelma,muutti mies kyllä reittiäkin.
- Tosissasi...?
"...kuvannut kakkivan koiran,taluttajan sekä tuon kieltotaulun..."
Pitäähän sitä tietenkin ihmisellä harrastuksia olla. Itse soitan kitaraa. - hallituksen pj.
Tosissasi...? kirjoitti:
"...kuvannut kakkivan koiran,taluttajan sekä tuon kieltotaulun..."
Pitäähän sitä tietenkin ihmisellä harrastuksia olla. Itse soitan kitaraa.Nimimerkki "Tosissasi?"
Hyvin sanottu! Kiitos sinulle kivasta kommentista.
- Suomessa ei
ole kuin pilkunnussijoita ja vittuilijoita joka paikassa. Ennen oli asiat toisin. Sokeria ja jauhoja tultii lainaamaan, naapureitten kanssa oli hyvät välit. Johtunee varmaan kovista vaatimuksista työelämässä.
- iaia1
Ennen ei asuttu yhtä tiiviisti eikä koirien lukumäärä ollut lähellekään nykyinen.
- mek
Asia on niiin että ne kavelyntien viurustat eivät ole mitää vessoja ja ne koirat pitäisi viedä metsää tarpeilleen. Omassa taloyhtiössä on noin kissanvihaajia ja kun yhtikokouksessa tuli kissoista narinaa ja takaisin pitää kuitata niin se on kamalan näköistä kun taloyhtiön pihatiet on koiran jätöksiä täynnä ja hanget keltaisia. Tuommoiset koiran jätökset on terveysriski ja pilaa puhtaat hanget että silleen. Ainoa hyvä koira on kuollut koira ja ne koirat pitää viedä pois sieltä asuntoalueen teiltä ihan terevyssyistä. Eihän ihmisetkää pihalla kusellä ja paskalla käy.
- Haise kotonasi
On taas ollut joku tittelinatsi vauhdissa. Vuosaaressa vastaavanlainen pelle hiiviskelee toisten ikkunoiden alla kyttäämässä ihmisten elämistä. Ko. juntin tupakanlöyhkä paljastaa epätoivoisen hiipparin aina.
- koedklöe
Eli siis Rane-Hilda siellä taasen.
- pellet,,
Kusettaka kirppukasat omassa pihassa, keltaläikät ilonanne, ja paskakasat!
- Mistä näitä sikiää??
Mun kokemuksesta nuo hallituksen pj:t on kaikki isoegosia elvistelijä pellejä, jotka luulevat omistavansa koko talon ja pihan. Täys kusiaivoja kaikki. TODELLA RÖYHKEITÄ JA AGGRESSIIVISIA, kolmesta 6-kympisestä patusta kokemusta. Ei niihin tehtäviin hae vissiin kun mielenvikaset häiriintyneet egoistit, joissa ei tietenkään itsessään ole mitään vikaa. Meillä tällä hetkellä ukko nalkuttaa kun pikkutytöt piirtää leikkipaikalle katuliiduilla , kun hyppivät ruutua. Etanatkin sitä häiritsee ja niistä raivoaa. Roskakuski on saanut kunniansa. Ajanut monet lapsiperheet pois. Viime toukokuussa riitaantui uusien asukkaiden kanssa ja kutsu kytät, oli poliiseilla huvittunu ilme, lähtivät päätä pudistellen pois. Hu***ttelee millon ketäkin, ja monet on mul**uja, sossupummeja, paitsi hänen ylhäisyytensä. Ja usein maistissa tos pihal, ei anna suun vuoroa, kuvottava sovinisti tää SAKKE Espoosta!
- Konkari tietää
Näinhän se on. Se pieniki nimitys nousee kuin virtsa päähän.
Hallituksilla eikä puheenjohtajilla ole hiventäkään valtaa. Isännöisijä on asukkaiden renki eli palkollinen.
- Tympii kolhoosit
Asuntoyhtiön hallituksilla ei ole mitään valtaa. Herra puheenjohtaja runkatkoon vaan munaansa rauhassa. Mitä se sille kuuluu koiran kusemiset. Pitäköön munansa housuissaan ja turpansa kiinni.
Minä en arvosta paskan vertaa kyseisiä hallituksia ja puheenjohtajia.
Jos muttoottavat mulle, se tietää nivuslääkettä tuima annos.
20 vuotta asuntoyhtiö asumista. Olen ollut hallituksessakin. Olen karsinut valtapyrkimykset aina pois. Meikää on opittu kunnioittamaan. En ole suosittu, enkä haluakaan olla. Perseiten nuolu hevonvittuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1193412Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 93965
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827