Kauhavalla Nainen meni terveyskeskukseen.
Tuli kipuja joiden vuoksi hän meni vessaan.
Tunnin päästä todettiin, että hän oli
synnyttänyt vessassa n 4 kg vauvan,
joka oli siinä vaiheessa jo kuollut.
Poliisille nainen oli todennut, ettei
tiennyt olleensa raskaana.
Hyvä naiset: voiko olla mahdollista?
Lähde tämän päivän HS s. A 4
Teidän Jaakko.
Voiko olla mahdollista.
38
1513
Vastaukset
On täysin mahdollista, että nainen synnyttää sattumalta terveen isokokoinen lapsen. Jotkut naiset eivät vain halua tunnustaa itselleen selvästi näkyvää raskautta, vaikka vatsassa on 4 kg painava vauva ja useita litroja lapsivettä.
Essollekin tuli kerran eräs nuorehko nainen valittamaan vatsakipuja. Silloin minä havaitsin, että siunatussa tilassa olevan naisen vatsakivut voivat aina merkitä synnytyksen käynnistymistä. Kun me tarjouduimme viemään naisen kunnanlääkärin luokse, niin nainen kielsi olevansa raskaana. Einari Essonen kuitenkin tilasi taksin ja käski kuljettajan viedä naisen lääkäriin. Tuloksena oli terve poikalapsi.- Jaakko Ala Kotro
Tämä kyseinen vauva kuoli ja siten
terveydentilaa en tunne. Ei mainittu
uutisisssa.
Lähtökohatisesti en tuomitse tai
osoita sormella. En ole liikeellä
juristin asenteella.
Tilanteessa vain on jotain, mitä
en miehenä pysty sisäistämään.
Kiitos sinulle palauttestasi.
Oli älyllistä ja asiallista
tekstiä. Ei mitään asenteellista
problematiikkaa.
Mielyttävää viikonloppua sinulle.
Terveisin: Jaakko Ala Kotro - "lukijana"
Jaakko Ala Kotro kirjoitti:
Tämä kyseinen vauva kuoli ja siten
terveydentilaa en tunne. Ei mainittu
uutisisssa.
Lähtökohatisesti en tuomitse tai
osoita sormella. En ole liikeellä
juristin asenteella.
Tilanteessa vain on jotain, mitä
en miehenä pysty sisäistämään.
Kiitos sinulle palauttestasi.
Oli älyllistä ja asiallista
tekstiä. Ei mitään asenteellista
problematiikkaa.
Mielyttävää viikonloppua sinulle.
Terveisin: Jaakko Ala Kotrovoi tuota tapausta ymmärtää. Kaksi lasta olen itse tähän maailmaan synnyttänyt ja kyllä raskausaika niin paljon naisen fyysista olemusta ja olotilaa muuttaa eli huomata pitäisi.
- Jaakko Ala Kotro
"lukijana" kirjoitti:
voi tuota tapausta ymmärtää. Kaksi lasta olen itse tähän maailmaan synnyttänyt ja kyllä raskausaika niin paljon naisen fyysista olemusta ja olotilaa muuttaa eli huomata pitäisi.
Kiitos palautteestasi. Kyllä itse
olet, vaikka mies olenkin, samaa
mieltä, että raskauden oireiden olisi
pitänyt tuntu fyysisesti. Sekä todella
näkyä ulospäin.
Mikä tämän tapauksen koko tausta on,
vaikea sanoa. Olen elämään suuntautunut
mies ja ensi ajatukseni oli, ettei
tällaista saisi tapahtua.
Mutta kuten tuolla aijemmin totesin,
en ole liikeellä tuomitsevalla
asenteella. Ei ole informatiivista
tietoa, eikä asenteellista tarvetta.
Ikävä tapaus ja taidamme olla siitä
samaa mieltä?
Kiitos vielä hyvin asiallisesta
ja mukavasta palautteestasi.
Terveisin: Jaakko Al Kotro Syntyneen lapsen isästä ei olla täysin varmoja, mutta tiettyjä epäilyksiä on olemassa. Poikalapsi oli ollut kaljupäinen, joten sen perusteella kylämme juoruämmät arvelivat, että lapsen isä saattaisi olla Seksi-Sulo.
Perimätiedon mukaan Seksi-Sulo kaljuuntui jo hyvin nuoren. Kylällämme on kyllä muitakin kaljupäisiä miehiä, mutta he eivät ole Seksi-Sulon veroisia naistennaurattajia.
- Heikunkeikku
...vuosi sitten eräs nuori tyttö/nainen synnytti myös vauvan, eikä ollut tiennyt koko raskaudesta mitään. Oli viety sairaalaan kovan yhtäkkisen vatsakivun takia ja sielä yllätykseksi synnytti.
Tästä oli pitkä juttu lehdessä. Kuvia onnellisesta äidistä ja pokaystävästä ja lapsesta.
Ystävä aikoinaan, kun odotti, niin hän oli kertakaikkisen hyvässä kunnossa, ei kertaakaan voinut pahoin, eikä ollut yhtään mitään "oireita", paitse kuukautisten poisjääminen. Itsekin sanoi, että ellei vatsakumpu kielisi todellisesta "tilasta", niin ei yhtään tunnu odottavansa.
Naisten kohdut ovat eri asennossa. Joillakin naisilla on pönköttävä maha, vaikka olisi muuten oikein hoikka. Johtuu vatsalaukun ja kohdun asennosta. Jos kohtu on "sisäänpäin" menevä, niin sinne voisi "piiloutua" pieni vauva ja jos odottava äiti on vähän pulleampi noin muuten, niin ehkä vois olla tietämätön raskaudestaan.
Itse oksentelin odotusaikana mennen tullen ja olin tosi "sairas", että mulle ei kyllä noin pääsisi käymään, että synnyttämiseen saakka olisin menemättä lääkäriin.
Se, että lapsi painoi 4kg, vähän ihmetyttää. Aika suuri vauva "piiloutuakseen" ihan näkymättömiin.
Alle 3 kiloinen on jo niin pieni, että semmonen ehkä??- "lukijana"
"näkyvyys", toisilla näkyy, toisilla ei, mutta jokaisella kuitenkin niin, että nakuna itse huomaa muutoksen.
En minäkään ole oksennellut tms. ikävää, mutta kyllä tunsin, että minua potkittiin. :-) - Jaakko Ala Kotro
Kiitos hienosta palautteestasi.
Olen hekilökohtaisesti myöskin isä
ja jos saan tähän tilaan ilmaista:
minusta odottava äiti "vatsa pömpöllään"
on maailman ihastuttavin nainen. Tilanne
pitää miehen vaan nähdä sydämensä läpi.
Kyllä odotus näkyy varmaan yksilöllisesti ja tosiaan toisissa äideissä se on huomaamaton.
Itseäni häiritsee tavattomasti
odottavien äitien yleistyvä, runsas,
alkoholinkäyttö.
Tässä kyseisessä tapauksessa on monta
erikoista piirrettä. Jokainen vauvakuolema
on liikaa ja tällaista ei saisi tapahtua.
Toivottavasti asiasta keskustellaan ja se edesauttaa korjaamaan tilannetta parempaan,
positiivisempaan suuntaa.
Pitkä, mielenkiintoinen ja hieno
palautteesi. Luin moneen kertaan
ja sain uutta tietoa. Kiitos sinulle.
Terveisin: Jaakko Ala Kotro - Heikunkeikku
"lukijana" kirjoitti:
"näkyvyys", toisilla näkyy, toisilla ei, mutta jokaisella kuitenkin niin, että nakuna itse huomaa muutoksen.
En minäkään ole oksennellut tms. ikävää, mutta kyllä tunsin, että minua potkittiin. :-)..tapauksesta en osaa tietenkään sanoa mitään, mutta noin yleisesti sanoen me ihmiset olemme niin erilaisia. Jotkut menevät reippaasti lääkäriin pienimmästäkin vaivasta ja jotkut kammoksuvat lääkärille menoa niin paljon, että menevät vain ja ainoastaan silloin, kun on pakko-pakko.
Voisin ajatella, että esim. suuri pelko vakavasta sairaudesta saisi jonkun ihmisen siirtämään ja siirtämään lääkärille menoa, koska pelkäisi huonoja uutisia. Jotkut tuntemukset mahassa yhdistäisi johonkin aivan muuhun, kuin raskauteen ja jos edes ei ole parisuhteessa.
Pari vuotta sitten Pietarsaaressa asuva nainen oli raskaana ja tahtoi raskautensa salata muilta. Hän kulki töissä normaalisti ihan synnytykseen asti. Käytti löyhiä vaatteita. Kukaan työkavereista ei tiennyt odotuksesta mitään.
Tuo potkiminen minuakin vähän ihmetyttää. Tosin oon kyllä kuullut, että jotkut vauvat ovat tosi hissukseen "masussa". Itseäni potkittiin sisäisesti kyllä niin kovaa, että välillä otti ihan kipiää.
Aloittajan kertomasta tapauksesta tuli mieleen, että ehkei hän jostakin syystä todellakaan tiennyt, koska meni terveyskeskukseen. Siis hän ylipäätään meni lääkäriin ja jos olisi tiennyt synnyttävänsä, niin miksei mennyt sairaalaan synnytysosastolle. ?? - raskausaikaan lainkaan.
Kyllä odotus näkyy varmaan yksilöllisesti ja tosiaan toisissa äideissä se on huomaamaton.
alkoholinkäyttö.
Toivottavasti asiasta keskustellaan ja se edesauttaa korjaamaan tilannetta parempaan,
Terveisin: Jaakko Ala KotroOlin ihan tavallisen tanakka (olen ihan tasapaksu)viime metreille, eikä minusta huomannut ollenkaan että odotan. Jotkut sanoivat että ootkos vähän lihonu, siinä kaikki...tavallisen kokoisia vaatteitakin pidin.
Lapsi oli laiska, ei juuri liikkunut...siis ihan hyvin joku voi olla tietämättä että on raskaana. En voinut pahoin...sori, yhden kerran vain...nukutti vähän enemmän, ei muuta, ruokahalu oli ihan tavallinen, en himoinnut mitään.
No silti, potra poika tuli, 3kilonen ja on edelleen sellanen laiskanpulskea... ja esim. inhoaa juoksua ja kiirettä! - Jaakko Ala Kotro
raskausaikaan lainkaan. kirjoitti:
Olin ihan tavallisen tanakka (olen ihan tasapaksu)viime metreille, eikä minusta huomannut ollenkaan että odotan. Jotkut sanoivat että ootkos vähän lihonu, siinä kaikki...tavallisen kokoisia vaatteitakin pidin.
Lapsi oli laiska, ei juuri liikkunut...siis ihan hyvin joku voi olla tietämättä että on raskaana. En voinut pahoin...sori, yhden kerran vain...nukutti vähän enemmän, ei muuta, ruokahalu oli ihan tavallinen, en himoinnut mitään.
No silti, potra poika tuli, 3kilonen ja on edelleen sellanen laiskanpulskea... ja esim. inhoaa juoksua ja kiirettä!Suuri kiitos palautteestasi.
Varmaankin naisen ruumiinrakenne vaikuttaa,
miten raskaus näkyy. Toisaalta itse
huomasin, että miehen asennekkin vaikuttaa.
Jos mies jaksaa olla kannustva ja halii
niin kuin ennenkin. Käytösmallit ei
muutu, nainen elää raskauden hyvillä mielin.
Miehen päinvastainen asenne tekee
raskaudesta helposti taakan ja
"huomattavan" asian.
Paljos siis kiinni asenteista ja
mitä tukea, kannustusta, odottava
äiti saa kotoa.
Onnittelut sinulle pojastasi ja
varmaasn hänestä kasvaa iso ja
kunnon mies.
Äärettömän sympaattinen ja
kiinnostava palaute sinulta.
Tuli hyvä milei ja ilo åäivään.
Kiitos sinulle.
Terveisin: Jaakko Ala Kotro - "lukijana"
Heikunkeikku kirjoitti:
..tapauksesta en osaa tietenkään sanoa mitään, mutta noin yleisesti sanoen me ihmiset olemme niin erilaisia. Jotkut menevät reippaasti lääkäriin pienimmästäkin vaivasta ja jotkut kammoksuvat lääkärille menoa niin paljon, että menevät vain ja ainoastaan silloin, kun on pakko-pakko.
Voisin ajatella, että esim. suuri pelko vakavasta sairaudesta saisi jonkun ihmisen siirtämään ja siirtämään lääkärille menoa, koska pelkäisi huonoja uutisia. Jotkut tuntemukset mahassa yhdistäisi johonkin aivan muuhun, kuin raskauteen ja jos edes ei ole parisuhteessa.
Pari vuotta sitten Pietarsaaressa asuva nainen oli raskaana ja tahtoi raskautensa salata muilta. Hän kulki töissä normaalisti ihan synnytykseen asti. Käytti löyhiä vaatteita. Kukaan työkavereista ei tiennyt odotuksesta mitään.
Tuo potkiminen minuakin vähän ihmetyttää. Tosin oon kyllä kuullut, että jotkut vauvat ovat tosi hissukseen "masussa". Itseäni potkittiin sisäisesti kyllä niin kovaa, että välillä otti ihan kipiää.
Aloittajan kertomasta tapauksesta tuli mieleen, että ehkei hän jostakin syystä todellakaan tiennyt, koska meni terveyskeskukseen. Siis hän ylipäätään meni lääkäriin ja jos olisi tiennyt synnyttävänsä, niin miksei mennyt sairaalaan synnytysosastolle. ??mutta kuitenkin mua jääräpäätä ihmetyttää tämä v. 2009 :-).
Itse nuorempana, kun joskus suojaamatonta seksiä harrasti, niin kyllä raskaus oli mielessä aina seuraaviin menkkoihin asti ja varmuus tuli vasta toisten menkkojen jälkeen.
ps. Vaikeaa oli minunkin tuttaville todistaa, että h-heti on viikon päästä, silloin kun ensimmäistä odotin :-). - -västäräkki-
alkoholinkäyttö.
Terveisin: Jaakko Ala KotroTua noin, Iltiksen sivuilla jo lukee , et epäillään lapsentaposta.
Ja on sentäs painettu lehti jo loppuillasta, niin tietoa on.
On aina otettava huomioon terve/sairas ihminen.
Tuomitsemiseen ovat tuomarit ja sit aikanaan kuten kerrottu on tuonpuoleisessa.
Minua koskettaa tämä tapaus enempi sitäkautta, miten nuori tyttö on päätynyt tälläiseen , jos on?
Eikö todellakaan kukaan tajunnut, miten autetaan tätä läpikäynyttä tyttöä???
Aina on viisaita rannalla, kun merellä tuulee:( - Jaakko Ala-Kotro
-västäräkki- kirjoitti:
Tua noin, Iltiksen sivuilla jo lukee , et epäillään lapsentaposta.
Ja on sentäs painettu lehti jo loppuillasta, niin tietoa on.
On aina otettava huomioon terve/sairas ihminen.
Tuomitsemiseen ovat tuomarit ja sit aikanaan kuten kerrottu on tuonpuoleisessa.
Minua koskettaa tämä tapaus enempi sitäkautta, miten nuori tyttö on päätynyt tälläiseen , jos on?
Eikö todellakaan kukaan tajunnut, miten autetaan tätä läpikäynyttä tyttöä???
Aina on viisaita rannalla, kun merellä tuulee:(Kiitos sympaattisesta palautteestasi.
Ikävä kylklä, mutta näin se todella
on, niin kuin älykkäästi ilmaisit:
aina on viisaita rannalla, kun
merellä tulee.
Valtakunnan yleisnerot imaantuu
paikalle, kun vahinko on jo
tapahtunut.
Psyykkinen terveydenhoito kangertelee
meillä ja se alkaa selkeämmin ja
radikaalisti, tulla esiin.
Ei pitäisi tuomita, syytellä,
syyllistää, vaan korjata tilanne.
Tahto ratkaisee. Onko sitä ja
montako uhria tarvitaa tahdon
viriämiseen?
Toisaalta, jos terveyskeskuksen
vessassa äiti tunnin synnyttää,
kenenkään tietämättä, reagoimatta?
Tuntuu aika käsittämättömältä.
Kiitos sinulle asiallisen
mukavasta oalautteestasi.
Oli asiaa ja ajatuksia. Mielyttävää
tekstiä lukea.
Kiitos.
Terveisin Jaakko Ala Kotro
- Pirre*
Ihan höpöpuhetta, mikä siellä vatsassa olisi pyörinyt, pieruko?.
- Jaakko Ala-Kotro
Kiitos palautteestasi.
Tämä uutinen oli tämän päivän
HS s. A 4.
Sivistyneenä miehenä en
palautteesi sisältöön näe
tarvetta puuttua, ts kommentoida.
Tämä oli vain Valtakunnan päälehdessä
ollut uutinen
Kiitos suuresti palauttestasi ja
että käytit aikaasi ja energiaasi
siihen.
Terveisin: Jaakko Ala Kotro - O - Orvokki
millaisessa "maailmassa" nykyihmisiä elää Suomessakin. Kaikilla ei ole samanlaisia valmiuksia saada ja ottaa vastaan tietoa. Jos Suomessa ei nyt ihan kellareihin lapsia teljetä, niin aina silloin tällöin saa kuulla erityisesti vajaakykyisten ihmisten erikoisista kohtaloista ja tietämättömyydestä. - On vaikea kuvitella ko. nuoren naisen toimineen harkiten. Ellei ole minkäänlaista käsitystä nisäkkäiden lisääntymisestä tai naisen fyysisistä ominaisuuksista ja niiden toiminnasta, saattaa ehkä olla vaikea erottaa sikiön potkuja ilman tai ruoan aiheuttamasta myllerryksestä vatsassa.
Luultavasti saamme piankin täydennystä lehtiuutisen tietoihin. Siihen asti joudumme vain ihmettelemään ja arvailemaan. Toivottavasti nuori nainen saa asianmukaista apua ja hoitoa itselleen, eikä joudu ainoastaan yksin vastaamaan rikosseuraamuksista. Luultavasti hän on myös itse jonkinlainen uhri. - henrii
O - Orvokki kirjoitti:
millaisessa "maailmassa" nykyihmisiä elää Suomessakin. Kaikilla ei ole samanlaisia valmiuksia saada ja ottaa vastaan tietoa. Jos Suomessa ei nyt ihan kellareihin lapsia teljetä, niin aina silloin tällöin saa kuulla erityisesti vajaakykyisten ihmisten erikoisista kohtaloista ja tietämättömyydestä. - On vaikea kuvitella ko. nuoren naisen toimineen harkiten. Ellei ole minkäänlaista käsitystä nisäkkäiden lisääntymisestä tai naisen fyysisistä ominaisuuksista ja niiden toiminnasta, saattaa ehkä olla vaikea erottaa sikiön potkuja ilman tai ruoan aiheuttamasta myllerryksestä vatsassa.
Luultavasti saamme piankin täydennystä lehtiuutisen tietoihin. Siihen asti joudumme vain ihmettelemään ja arvailemaan. Toivottavasti nuori nainen saa asianmukaista apua ja hoitoa itselleen, eikä joudu ainoastaan yksin vastaamaan rikosseuraamuksista. Luultavasti hän on myös itse jonkinlainen uhri.lehdissä on aina pieniä asiavirheitä. Esim.. nainen ei tiennyt, että lapsi nyt jus syntyy.
O - Orvokki kirjoitti:
Luultavasti saamme piankin täydennystä lehtiuutisen tietoihin. Siihen asti joudumme vain ihmettelemään ja arvailemaan. Toivottavasti nuori nainen saa asianmukaista apua ja hoitoa itselleen, eikä joudu ainoastaan yksin vastaamaan rikosseuraamuksista. Luultavasti hän on myös itse jonkinlainen uhri.jos kyseessä on älyllisesti vajaa nainen, niin sitten ymmärrän (ehkä)tuollaisenkin tietämättömyyden, ei muuten mene jakeluuni mahdollisena, kyl se nelikiloinenkin on melkoinen murikka pittää normaalina lihomisena, entä ne lapsen vomakkaat potkutkin..eiei..
ihmettelin ja mietin, kun luin tästä tytöstä uutisen. Olen synnyttänyt viisi lasta, enkä yhdestäkään raskaudesta olisi ollut epätietoinen. Rinnatkin olivat jo alkuvaiheessa kipeät,saati silloin kun lapsi alkoi liikkua vatsassa,jokainen lapsistani liikkui siihen malliin ettei voinut erehtyä, mitä vatsa sisältää,vaikkakin jokainen oli liikkumatavaltaankin jo erilainen. Mutta en ole tuomari tuomitsemaan ketään, enkä tietäjä,kenen masussa liikkeet tuntuu ja kenen ei. Säälittää vaikka sääli onkin sairaus,tämä tapaus.
- Jaakko Ala Kotro
Paljon kiitoksia palautteestasi,
jossa tuntui elettyä elämää ja
viisautta.
Itse suhteutan asioita samoin ja
pakko hämmästellä, ettei kyseinen
äiti ole tiennyt raskaudestaan.
Toisaalta asian todellisuutta ei
tiedä. Uutinen jättää paljon aukkoja
joita osin mielikuvituksella täyttää.
Viisaasti sanoit, että tuomita ei saa.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä.
Sääli itseisarvoisesti ei toki auta,
siihen pitää liittyä joku konreettinen
liike jonnekkin suuntaa, positiivisessa
mielessä.
Todella mielyttävä palautteesi ja
kypsän, ajattelevan, naisen tekstiä.
Mukava lukea.
Kiitos paljon.
Terveisin: Jaakko Ala Kotro
- -päiväisessä
sanomalehti Kalevassa on uutinen, jossa äiti synnytti lapsen kesken lentomatkan, ja jätti hänet vessan roskakoriin.
Lapsi löydettiin tunti koneen laskun jälkeen.
Lopulta lapsi äitinsä kanssa vietiin sairaalaan, Uudessa-Seelannissa.- Jaakko Ala Kotro
Kiitos palautteestasi.
Koskettava uutinen, jonka kerroit.
Elämäänpäin suuntautuvana miehenä
ja isänä, nämä ovat todella ikäviä
uutisia.
Itseisarvoisesti elämän suojeleminen
ja varjeleminen pitäisi olla kaikille
selviö. Näin ei aina ole ja se on
ennen muuta surullista.
Kiitos palauttestasi, joka antoi
aihetta syvään ajattelemiseen ja
pohtimiseen.
Opin jälleen lisää, eli rikastuin
Kiitos.
- Masse-setä
Nuo aamulehdet kirjoittelee mitä kirjoittelee.
Tietysti jollain tapaa juttu tuntuu uskottavammalta, kun se sattui Kauhavalla.
Totuutta kannattaisi ehkäpä lähteä etsimään vaikka netistä: http://hikipedia.info/wiki/Etusivu- Jaakko Ala Kotro
Kiitos mukavasta palautteestasi.
Itse luin uutisen HS s. A ja nähdäkseni
yksityisyyden suoja jo estää lehtiä
saamasta aivan yksityiskohtaisia tietoja,
mikä sinällään on ihan hyvä.
Itsekkään en lue epävakaita
iltapäivälehtiä tai niiden sanomaa.
Sensaatiohakuisuus ei ole luonnekuvaani
liittyvä piirre.
Tässä HS uutrisessa ori tiettyjä
erityispiirteitä ja siksi se osui
silmään ja pysäyttikin.
Kiito vielä palautteestasi.
Sain uutta näkemystä ja näkökantaa.
Kiitos siitä sinulle.
- HTZA
dallaa nykyään aika paljon sen näkoistä mimmiä joille moinen on mahdollista.
Hampurilaisbaarit on saanut samanlaista aikaan myös Suomalaiselle rodulle.
Ei se enää helposti erotu.
Vartalon muotoon vaikuttava ruokavaliokin saa kipuja vatsan tienoille.
Mikä sieltä sitten tulee: Vauva vai Ilmavaiva?- Jaakko Ala Kotro
Kiitos palautteestasi.
Kun maailmalla liikkuu, yhä enemmän
arvostaa Suomalaista naiskauneutta.
Uskaltaisinko sanoa rohkeasti:
Suomalaisen naisen vartalo on varsin
kilpalukykyinen missä vain maailman
kolkassa.
Kaikella ystävyydellä hyvä herra.
Tähän kyseiseen tapaukseen liittyy
paljon asioita, joita ei tiedä ja
tiedon aukot on varsin helppo täyttää materiaalilla, joka nyt ei välttämättä
asiaan kuulu.
Kaikenkaikkiaa ikävä tapaus, jossa allekirjoittaneelle tulee mieleen
juuri mielenterveys työ ja miksi se meillä romutetaan.
Se maksaa aivan turhia ihmishenkiä.
Niitä ei valtion bujektilinjalla
korvata.
Kiitos ajatuksia herättävästä
palautteestasi. Antoi miettimistä
ja ideaa. siis rikkautta.
Kiitos paljon.
- Pirre*
uutisen meijjänpuolen lehestä, ja siinä sanottiin että naisen puoliso oli mukana lääkärissä..ja että lapsi syntyi kuolleena..
Tuntuu jotenkin ihmeeltä tää juttu, jotain ei ole tosiaan kerrottu....- Jaakko Ala Kotro
Kiitos palautteestasi.
Uskon että tosiaan yksityisyyden
suoja estää kaiken tiedon saannin,
mikä on yksilötasolla ajatellen
tyietenkin hyvä asia.
Huonoa on se, että tiedon aukkoja
mielikuvituskin lentäen, jos saan
käyttää tätä ilmaisua, ja todellisuus
saattaa olla hyvin toinen.
Mikä? Mielenkiintoista olisi
tietää.
Tulee mieleen, että kannataako
noin keskeneräistä, puolinaista uutista ylipäätään julkaista?
Mielenkiintoinen ja hyvä palaute
sinulta. taas opin uusia asioita ja
olen piirun viisaampi.
Kiitos.
- olla mahdollista
mutta suht. harvinaista, että ei tiedä olevansa raskaana. Kuukautiset tulee yhtä säännöllisesti, ehkä vartalo on hieman tukevahko ja lapsen potkuja ei tunne. Luulee ilmavaivoiksi.
Tiedän tapauksen, kun tyttö synnytti kotonaan kylpyhuoneessa, ei sentäs pyttyyn. Ei tiennyt olevansa raskaana. Lapsi syntyi elävänä ja terveenä.- Jaakko Ala Kotro
Kiitos palautteestasi.
En usko minäkään, että raskaus,
josta ei tiedä, on yleistä.
Isäksi tietämättä tuleminen lienee
aika yleistä. Etenkin joissakin
piireissä...ja olosuhteissa.
Mutta todella tämän tapaukset totuutta
ja realiteetteja ei voi tuntea, on
vaikea sanoa mitään lopullista.
Ikävintä tapauksessa on luonnollisesti,
että lapsi kuoli. Se on tragedia, joka
olisi saanut olla tulematta.
Kiitos suuri palautteestasi. Sain
informaatiota jälleen ja tiedän
elämästä taas hieman lisää.
Kiitos paljon.
Terveisin: jaakko Ala Kotro - neuvosta kiitollinen
Kiitos palautteestasi.
En usko minäkään, että raskaus,
josta ei tiedä, on yleistä.
Isäksi tietämättä tuleminen lienee
aika yleistä. Etenkin joissakin
piireissä...ja olosuhteissa.
Mutta todella tämän tapaukset totuutta
ja realiteetteja ei voi tuntea, on
vaikea sanoa mitään lopullista.
Ikävintä tapauksessa on luonnollisesti,
että lapsi kuoli. Se on tragedia, joka
olisi saanut olla tulematta.
Kiitos suuri palautteestasi. Sain
informaatiota jälleen ja tiedän
elämästä taas hieman lisää.
Kiitos paljon.
Terveisin: jaakko Ala KotroVoikos isäksi tulla vahingossa terveyskeskuksen
vessassa.Ja mitähän erinomaisia edellytyksiä
siihen tarvittaisiin.Heräsi vaan mielenkiinto kun lähellä on terveysasema.
nimimerkki neuvosta kiitollinen - Jaakko Ala Kotro
neuvosta kiitollinen kirjoitti:
Voikos isäksi tulla vahingossa terveyskeskuksen
vessassa.Ja mitähän erinomaisia edellytyksiä
siihen tarvittaisiin.Heräsi vaan mielenkiinto kun lähellä on terveysasema.
nimimerkki neuvosta kiitollinenKiitos palautteestasi.
Keskutelualoitukseni aihe on
vakava, enkä näe aihetta ottaa
kantaa millään muoto esittämääsi
kysymykseen.
Meni kauas teemasta ja oli
suhteellisesti ajatelle vielä,
jos suot anteeksi, asiaton.
Aloituksesi antoi erilaista
perspektiiviä, kiitos siitä.
Terveisin: Jaakko Ala Kotro - aja....
Kiitos palautteestasi.
Keskutelualoitukseni aihe on
vakava, enkä näe aihetta ottaa
kantaa millään muoto esittämääsi
kysymykseen.
Meni kauas teemasta ja oli
suhteellisesti ajatelle vielä,
jos suot anteeksi, asiaton.
Aloituksesi antoi erilaista
perspektiiviä, kiitos siitä.
Terveisin: Jaakko Ala KotroKyllä täytyy olla vajaa älyinen nainen, jos ei tajua olevansa raskaana, haloo, neljä kilonen vauva, ei sitä noin vaan maailmaan ponnisteta ja viela sairaalan vessaan, kummakos ei pyytäny apua huomattuaan että sieltä vauva tulee? Murhan teki, katuu myöhemmin.
aja.... kirjoitti:
Kyllä täytyy olla vajaa älyinen nainen, jos ei tajua olevansa raskaana, haloo, neljä kilonen vauva, ei sitä noin vaan maailmaan ponnisteta ja viela sairaalan vessaan, kummakos ei pyytäny apua huomattuaan että sieltä vauva tulee? Murhan teki, katuu myöhemmin.
Tuntuu että ei tosiaan lapsi tule maalimaan ihan noin vain, - vuorokausi tolokulla saanu ähistä niihen teon kanssa..
- Jaakko Ala-Kotro
aja.... kirjoitti:
Kyllä täytyy olla vajaa älyinen nainen, jos ei tajua olevansa raskaana, haloo, neljä kilonen vauva, ei sitä noin vaan maailmaan ponnisteta ja viela sairaalan vessaan, kummakos ei pyytäny apua huomattuaan että sieltä vauva tulee? Murhan teki, katuu myöhemmin.
Huomenta Sinulle ja kiitos palautteestasi.
Ihmisen älyllisyyttä on aika vaikea
määritellä ylipäätään, saatika tässä
kyseisessä tapauksessa, näillä
tiedoilla.
Olemme varmasti samaa mieltä, että
tämän vauvan kuolema oli turha ja
traaginen. Mutta kuka, tai mikä,
on syyllinen, siihen meillä ei
ole tarvittavaa informatiivista tietoa.
Mielenterveystyöstä on leikattu ja
leikataan. Mielestäni se ei ole
lainkaan hyvä asia ja siinä saattaa
eräs vastaus tähänkin tragediaan.
Palautteesi oli avoin ja
mielenkiintoinen. Ei turhia
korulauseita tai hymistelyä.
Hyvin mielenkiintoinen ja sain
minulle tärkeää tietoa.
Kiitos paljon ja kivaa
päivää sinulle.
http://www.youtube.com/watch?v=lwIgXd6avWY - kumminkin niin
Pirrejuupas kirjoitti:
Tuntuu että ei tosiaan lapsi tule maalimaan ihan noin vain, - vuorokausi tolokulla saanu ähistä niihen teon kanssa..
erilaisia, eräs tuttuni sanoi, että ihan kun olis pierassu. Synnytykset voi olla toisille ihan helppoja. Toiset saa ponnistaa tuntitolkulla,
muutta sinähän se kaiken tiedät. - Pirre*
kumminkin niin kirjoitti:
erilaisia, eräs tuttuni sanoi, että ihan kun olis pierassu. Synnytykset voi olla toisille ihan helppoja. Toiset saa ponnistaa tuntitolkulla,
muutta sinähän se kaiken tiedät.kolome on "pierastu", a 17 tuntia siinä meni.
Voihan ne jos oisi kymmenes jo tulossa, niin jo tipahtaa melkein ihestään..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770