patti kohdunsuun vieressä

pelottaa

Elikkäs ikää on 30 ja kävin papassa kun kutsu tuli. No näytettä ottaessa terveydenhoitaja totesi, että teillä onkin valtava talikertymä kohdunsuun vieressä, siinä kohdun napukassa, mutta se puhkeaa kyllä sitten ajallaan. Papa otettiin ja tuloksia odottelen nyt sitten (menee kuulemma noin kuukausi).Jäi vaan vaivaamaan tuo talikertymä ja sitten kun kotona kokeilin sormella niin järkytyin, sehän on peukalonpään kokoinen ja tunsin sen selvästi.Yritin puristaa, ei tullut mitään, ei myöskään arista. En olisi tiennyt koko patista mitään jos ei terkkari olisi sanonut, muta nyt kun tiedän niin häiritsee tosi paljon.
Kuinka luotettava on terkkarin väite että se olisi "vain talikertymä" eikä siis mitään vaarallisempaa? Mulla on 9 vuotta sitten ollut solumuutoksia ja tehty kolposkopia, silloin tilanne kuitenkin normalisoitui ajan kanssa. Sen jälkeen olen kuitenkin aina tuota papaa jännittänyt.
Mitä mieltä olette, pitäisikö varata aika gynelle kuitenkin? Täällä meidän kunnassa vaan on pirun vaikeaa saada lekuriaikaa, terveydenhoitaja tuntuu monillekin vain vähättelevän ja sanovansa että kyllä hän tietää milloin on aihetta lekuriin, mutta minä hieman epäilen että silmämääräisesti pystyisi täsmälleen sanomaan mistä on kyse.
Auttakaa!

6

3944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaa..

Sinuna varaisin aikaa lähimmälle yksityiselle gynelle, itse en luota enää pätkääkään noihin arvauskeskuksen lekureihin tai terkkareihin.

Kävin terveyskeskuksessa tammikuussa papassa, ja kun aloin vuotamaan verta, niin se terkkari sanoi, että se on "epänormaalia" ja mulla voi olla jotain polyyppeja, kystaa tai myoomaa.

No, varasin sitten yksityiselle gynelle aikaa, kun alkoi mietityttämään, koska se vuoto on muka papan yhteydessä "epänormaalia", vaikka itse papa oli puhdas. Lisäksi pilsujen kanssa on tullut ylimääräisiä vuotoja, joten vaihdoin merkkiä samalla.

No, gyne ultrasi munasarjat ja kohdun, teki sisätutkimuksen, ja tutki myös samalla rinnat, ja ylläri: Kaikki oli ok! Ei mitään polyyppejä tms, ja vuoto papan yhteydessä on kuulemma ihan normaalia, sillä joillakin e-pillereiden käyttäjillä limakalvot ovat herkemmät ja ohuemmat ja vuotoakin voi esiintyä.

Jos haluat mielenrauhan, ja asiantuntevan diagnoosin, niin varaa vain yksityiselle aikaa. Ite en noiden puoskareiden juttuihin enää usko, hoitokin on vähän sitä ja tätä. Menet kävellen heidän pakeilleen, ulos tulet arkussa tai jalat edellä :)

• kokematon nuori

Olen 16.vuotias tyttö ja minua askarruttaa eräs asia,
      tamponia laittaessa olen havainnut tuollaisen samanlaisen ''patin'' ja nyt en tiedä mitä tekisin. Patti on ollut jo melko kauan, mutta en ole vielä puhut kellekkään asiasta. Pitäisikö siis kertoa äidille? vaikka onhan se tietenkin noloa. Haluaisin vain saada selville, että onko tämä kyseinen patti joku talikertymä vai mikä. Ja mistä se talikertymä edes syntyy ja onko siitä haittaa/haittoja? Lähteekö se pois itsestään?
      Olisin tosi kiitollinen jos joku osaisi auttaa!

• tunnistatko

Sinulta 16-vuotias kysyn, tiedätkö minkälainen on kohdunnapukka? Tunnetko sen vai tunnistatko sen lisäksi jonkun toisen patin.
        Kohdunnapukka voi hyvin olla nenäsi kokoinen.

• kokematon nuori
        tunnistatko kirjoitti:

Sinulta 16-vuotias kysyn, tiedätkö minkälainen on kohdunnapukka? Tunnetko sen vai tunnistatko sen lisäksi jonkun toisen patin.
        Kohdunnapukka voi hyvin olla nenäsi kokoinen.

No, olen ainakin lukenut siitä minkälainen tämä kohdunnapukka on mutta en minä siitä vielä kaikkea tiedä. Olen neitsyt, eli ei se luultavasti voi mikää kasvain tai syöpä olla? Patin keskellä on jonkilainen reikä/aukko mikä lie..toisia patteja en ole havainnut. Onko kohdunnapukka normaali asia, vai onko syytä hakeutua gynelle?

• tätitäpinä
        kokematon nuori kirjoitti:

No, olen ainakin lukenut siitä minkälainen tämä kohdunnapukka on mutta en minä siitä vielä kaikkea tiedä. Olen neitsyt, eli ei se luultavasti voi mikää kasvain tai syöpä olla? Patin keskellä on jonkilainen reikä/aukko mikä lie..toisia patteja en ole havainnut. Onko kohdunnapukka normaali asia, vai onko syytä hakeutua gynelle?

Kohdunnapukka on normaali, se on kaikilla naisilla ja onhan siinä se reikäkin keskellä, mistäs ne vauvat muuten sitten putkahtaisi :) tosin se reikä siinä synnytyksessä "vähän" aukeaa :)

• vinopelle

onko normaalia että kohdunnapukka on ns. vinossa? esimerkiksi enemmän vasemmalla tai oikealla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5086
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1770
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1639
    Aihe