Mun äiti ja isä on luvannut mulle kanin, mutta välillä ne sanoo että en saakkaan sitä... auttakaa mua keksiin 5 hyvää syytä kaniin!!
Auttakaa mua saamaan kani!
8
447
Vastaukset
- muutamia
miksi minä tykkään kaneista perheenjäsenenä. Meillä kanit on nimenomaan lasten vaikka hoitovastuu on täysin minulla.
1.Hoidon helppous (verraten esim. koiraan)
2.Kanin oppivuus (mm.oppii sisäsiistiksi,tulee pyynnöstä luokse)
3.Kanin luonne (itse en olisi alkuun uskonut että kani voi olla niin luonteikas)
4.Rukintaan ei loppujenlopuksi mene niin paljon rahaa koska ylijäämä leivät voi pupulle kuivatella ja esim.salaatin teon yhteydessä jäävät tai yli jäävä salaatti on myös hyvää ruokaa. Eikä ne pelletitkään kovin paha menoerä ole :)
En sitten tiedä onko nämä syitä miksi vanhempasi lämpiäisi kanille mutta kerroinpa mielipiteeni :) - etanakaruselli
1. Kani on tarpeeksi pieni sylivauvaksi...
2. ...mutta sen kanssa voi harrastaa myös mm. estehyppyä
En keksi nyt muuta. :) - tania78
Kai olet ottanut jo kaiken selville ? (myös huonot puolet?)- jotka kannattaa myös sanoa vanhemmille...
1. Lemmikki opettaa vastuuntuntoa nuorille.
2. Kani on suht`helppo, mutta tarkka lemmikki, joka vaatii sitoutumista.
3. Kanin kanssa voi harrastaa näyttelyitä ja estehyppyä.
4. Kerran kaniin rakastuttuaan, ei voi koskaan lopettaa harrastusta!!!
Miinuksena...
1. Voi syödä listoja ja tapetteja.
2. Voi olla, ettei opi sisäsiistiksi.
3. Vanhemmat tietysti sitoutuvat maksamaan lääkärikulut.
4. Kani elää jopa yli 10v. joten vanhempien on sitouduttava siihen myös... Jos vaikka lähdet opiskelemaan ?
Käy sivuilla: http://kaniyhdistys.com
Pyydä vanhempasi mukaan näyttelyyn ja tapaamaan kasvattajia !!! Tutustumaan rotuihin ! Vaihtoehtoja on monia !
Hanki kani kasvattajalta. - etanakaruselli
1. kani ei hauku tai nau'u niinkuin koirat ja kissat. se ei riehu ja hypi kun vieraita tulee kuin koira, eikä pidä kamalaa meteliä kiimassa kuin kissa.
Mutta eihän kaikki koirat ja kissat ole tuommosia, esimerkkinä vaan laitoin :)
2. kanin kanssa ei tarvitse lähteä lenkille kamalassa sateessa, sen kanssa voi pötkötellä sisällä kuivassa.
3. Ei hypi sohville ja sängyille yhtä paljon ainakaan kuin koirat ja kissat.
4. Ne on yksinkertaisesti niin ihania että niihin rakastuu kaikki isät ja äiditkin. :)- etanakaruselli
...niillä ole niitä kamalan pelottavia häntiä niinkuin esim. gerbiileillä ja hiirillä. (mun mutsi ainaki pelkäs ihan kamalasta meidän gerbiilejä, vaikka niillä on söpöt karvaset hännät. :D)
JA! kani oppii helposti päiväeläimeksi (ne ovat enemmän yöeläimiä). Hamsterit ja muut pikku ötökät riehuu yölläkin. - hewyyywywjekkkee
etanakaruselli kirjoitti:
...niillä ole niitä kamalan pelottavia häntiä niinkuin esim. gerbiileillä ja hiirillä. (mun mutsi ainaki pelkäs ihan kamalasta meidän gerbiilejä, vaikka niillä on söpöt karvaset hännät. :D)
JA! kani oppii helposti päiväeläimeksi (ne ovat enemmän yöeläimiä). Hamsterit ja muut pikku ötökät riehuu yölläkin.ÖÖöö.. Kanit on kyllä mun mielestä ihan päivä eläimii ja ne ei oo jyrsiöitä kuten hemsteri.
- kani fani97
kiva pitää sylissä, kiva vieda lämpimällä säällä ulos, jos oot koulu ikäinen on kiva ajatella kun tulee koulusta että on söpö karva korva ottamassa sua, ne ovat suloisia, niiden kanssa voi harrastaa agilityä ja niitä voi viedä näyttelyihin
P.S. ittekkin haluisin kanin mut äiti ei suostu!- jepamoi
Juuh... mä sain sen kanin se on maailman söpöin kani:D Mun oma Allu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827