Tiistaina pukkaa

Ira¤

kiirettä,hammasläkäri toisella puolella kaupunkia,syöpä klinikalla mammoom,ja psykologille.heh,heh siinä sitä saa juosta pipo vinossa.Yritin vaihtaa aikaa hammaslääkärille,mutta se olisi siirtynyt monta kuukautta.

36

1144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöpäläinen..

sinä ira¤ tulet syöpäklinikalle tiistaina?

• Ira¤

siirtämisestä olemme varanneet teille uuden tutkimusajan
        HUS-Röntgen Syöpätautien klinikka
        24.3 klo 9.40 mammografiaan ja
        ultraääneen klo 10
        Saatte vastauksen n. kuukauden kuluttua.
        Mikäli haluat nähdä minut tule vetämään hihasta voidaan käydä kahvilla.Minulla on purppuran punainen takki,ja tumman ruskeat kiharat hiukset.
        Olisi hauska tutustua,

• syöpäläinen..
        Ira¤ kirjoitti:

ultraääneen klo 10
        Mikäli haluat nähdä minut tule vetämään hihasta voidaan käydä kahvilla.Minulla on purppuran punainen takki,ja tumman ruskeat kiharat hiukset.
        Olisi hauska tutustua,

samaan aikaan,en ehdi näin aikaisin,minulle oli lääkäri aika viikon kuluttua tutkimuksesta ja silloin kuulen tuloksen,iltapäivä aika.

Hyvää sunnuntai päivän jatkoa.

• miten kauan
        Ira¤ kirjoitti:

ultraääneen klo 10
        Olisi hauska tutustua,

HUSin potilaat joutuvat odottamaan kuvausten tulosta!! Kuukauden päästä! Tuntuu kyllä vähän kohtuuttomalta.

Itse sain viimeksi tulokset saman tien ultranneelta lääkäriltä, mutta en asukaan pääkaupunkiseudulla.

• Ira¤
        miten kauan kirjoitti:

HUSin potilaat joutuvat odottamaan kuvausten tulosta!! Kuukauden päästä! Tuntuu kyllä vähän kohtuuttomalta.

Itse sain viimeksi tulokset saman tien ultranneelta lääkäriltä, mutta en asukaan pääkaupunkiseudulla.

siinä odottamista ja jännittämistä.

• Meilahdessa..
        Ira¤ kirjoitti:

siinä odottamista ja jännittämistä.

saa ultralääkäriltä tulokset saman teen ,kun kuvataan.Minulle on joka kerta kerrottu,näkyykö mitään.
        Sitten on vielä lääkäri viikon tai kahden kuluttua ja hän kertoo suunilleen saman asian kuin ultraava lääkäri.
        Ei ole ainakaan minun tarvinnut kertaakaan jännittää tuloksia,vaikka käyn usein ultrassa ja mammossa syöppiksellä.

• Ira¤
        Meilahdessa.. kirjoitti:

saa ultralääkäriltä tulokset saman teen ,kun kuvataan.Minulle on joka kerta kerrottu,näkyykö mitään.
        Sitten on vielä lääkäri viikon tai kahden kuluttua ja hän kertoo suunilleen saman asian kuin ultraava lääkäri.
        Ei ole ainakaan minun tarvinnut kertaakaan jännittää tuloksia,vaikka käyn usein ultrassa ja mammossa syöppiksellä.

paperissa jossa aikakin tuli,että tulokset saa kuukauden sisällä.

• siitä huolimatta
        Ira¤ kirjoitti:

paperissa jossa aikakin tuli,että tulokset saa kuukauden sisällä.

ultran tekevä lääkäri jo kertoo sinulle,onko näkyykö mitään ulrassa.
        Ja röntgenhoitaja kertoo,näkyykö mammosa mitään.
        Minullkin on syöpäpolilla joka kerta kerrottu,ei ole tarvinnut jäädä jännittämään.

Kerran otettiin neulanäyte ja sitä näytteen tulosta odotin parisen viikkoa.

Kai sinä olet sitten poikkeus,jolle ei kerrota mitään ?.

• Ira¤
        siitä huolimatta kirjoitti:

ultran tekevä lääkäri jo kertoo sinulle,onko näkyykö mitään ulrassa.
        Ja röntgenhoitaja kertoo,näkyykö mammosa mitään.
        Minullkin on syöpäpolilla joka kerta kerrottu,ei ole tarvinnut jäädä jännittämään.

Kerran otettiin neulanäyte ja sitä näytteen tulosta odotin parisen viikkoa.

Kai sinä olet sitten poikkeus,jolle ei kerrota mitään ?.

näin paperissani luki.

• Kyllä kerrotaan yleensä
        Ira¤ kirjoitti:

näin paperissani luki.

Ultrattaessa saa tietää, oliko mitään erityistä, ei tarvitse odottaa, miksi et siis kysy kun menet.

• Ira¤
        Kyllä kerrotaan yleensä kirjoitti:

Ultrattaessa saa tietää, oliko mitään erityistä, ei tarvitse odottaa, miksi et siis kysy kun menet.

parempi mitä nopeammin tulokset saa.

• jouduitko odottamaan
        Ira¤ kirjoitti:

parempi mitä nopeammin tulokset saa.

Sinuahan kuvataan kolmen kuukauden välein, oletko aiemmin joutunut odottamaan vastausta kuukauden?

• Ira¤
        jouduitko odottamaan kirjoitti:

Sinuahan kuvataan kolmen kuukauden välein, oletko aiemmin joutunut odottamaan vastausta kuukauden?

odottamaan 3-4 viikkoa tuloksia.

• Ainakin ultrassa saa heti v...
        jouduitko odottamaan kirjoitti:

Onhan se outoa, jos vaan ultrataan, mutta ei kerrota mitään. Siinä vaan puhumattomina. Aina olen saanut tietää vastauksen, joskus röntgenkuvien lausuminen on vienyt aikaa, mutta ultrassa samantien.

• on ultralääkäri
        Ira¤ kirjoitti:

odottamaan 3-4 viikkoa tuloksia.

sanonut ultratessaan mitä näkee,miksi ei sanoisi juuri sinulle,kun toisillekkin sanoo.

Joka kerta olen jutellut ultralääkärin kanssa ja hän kertoo mitä näkyy.

• ....................
        Ainakin ultrassa saa heti v... kirjoitti:

Onhan se outoa, jos vaan ultrataan, mutta ei kerrota mitään. Siinä vaan puhumattomina. Aina olen saanut tietää vastauksen, joskus röntgenkuvien lausuminen on vienyt aikaa, mutta ultrassa samantien.

kertovat ja puhuvat lääkärit minulla ollut monta eri lääkäriä ultraamssa,
        kaikki kertoneet mitä näkevät.
        Jos iralla¤ unohtunut tämä asia .

• Ira¤
        .................... kirjoitti:

empä pölise ultran aikaan vaan odotan nopeasti pois pääsyä.

• syöpäläinen.
        Ira¤ kirjoitti:

mitä ultraava lääkäri sanoo ,ei niin kiire ole pois.Kyllä hän selittää siinä mitä näkee samalla kun kuvaa.
        Siinä on rentouttavaa makailla mitään ei satu eikä muuta.
        Ei lääkäri pidä ketään jännityksessä eikä sen aikasemmin pääse ulos puhuuko siinä vai tai ei.

Minulle lääkäri aika jo viikon kuluttua ultrasta että jos jotain on niin tämä lääkäri kertoo mitä tehdään.

• on tehty
        Ira¤ kirjoitti:

vatsan alueen ultra ja paksusuolentähystys monta kertaa ja joka kerralla on lääkäri kertonut heti tutkimusta tehdessään, mitä näkyy. Tietysti sitten koepalavastauksia joutuu odottelemaan pidempään.

• Olet sitten ainoa
        Ira¤ kirjoitti:

on tuo kumma juttu, jokainen muu saa kyllä tietää heti, mitä ultrassa on. Sinulleko ei ole koskaan kerrottu. Itse makailen rentona, kun tietää ettei satu, ja kuuntelen ja kyselen.

• kertoo KAIKILLE
        Olet sitten ainoa kirjoitti:

on tuo kumma juttu, jokainen muu saa kyllä tietää heti, mitä ultrassa on. Sinulleko ei ole koskaan kerrottu. Itse makailen rentona, kun tietää ettei satu, ja kuuntelen ja kyselen.

ja HETI jo ultratessaan, sitä tietoa mitään viikkotolkulla tarvitse odotella. Tämä käytäntö on niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla. Ja koko maassa on aivan sama tilanne.

• tarvitsekkaan "pölistä...
        Ira¤ kirjoitti:

ultralääkäri kertoo kyllä mitä on - ja et kai jätä vastaamatta kun hän jotain sanoo?
        Viimeksi minulle sanoi että ei ole mitään ,kaikki hyvin.
        Olin kiitollinen tiedosta ja iloisena kiitin samalla kun pyyhin sitä ainetta( mitä se muuten on ?) rinnuksista ja kainaloista pois ennen kuin siirryin sinne pikkukoppiin pukeutumaan:))

• Eri ihminen, eri tapaus
        .................... kirjoitti:

Mitäpäs jos niiden iran kuvien tulkitsemiseen tarvitaan vaikka joku spesialisti ja sen takia vastaus kestää aikansa???

Ei siinä ultratessakaan samantien kaikki näy, nehän tallentuu ne kuvaukset tietokoneelle ja epäilyttävistä kohdista voi joutua kysymään toista mielipidettä.

Ultraava lääkäri voi olla ihan tavallinen lääkäri ja lausunnon antaa joku professori tai dosentti.

Ärsyttää tuo teidän tonkimisenne toisten asioissa.

• Ira¤
        Eri ihminen, eri tapaus kirjoitti:

Mitäpäs jos niiden iran kuvien tulkitsemiseen tarvitaan vaikka joku spesialisti ja sen takia vastaus kestää aikansa???

Ei siinä ultratessakaan samantien kaikki näy, nehän tallentuu ne kuvaukset tietokoneelle ja epäilyttävistä kohdista voi joutua kysymään toista mielipidettä.

Ultraava lääkäri voi olla ihan tavallinen lääkäri ja lausunnon antaa joku professori tai dosentti.

ei todellakaan tunnu kivalle kun kaikkea epäillään.

• pystytään

tulkitsemaan heti. Näin se nyt vain on. Ja ultraava lääkäri on radiologi.
        Minua taas ärsyttää se, että ajatellaan kanssaihmisten olevan jotenkin tolvanoita ja nielevän ihan mitä tahansa, aliarvioidaan toisten kykyä päätellä asioita.

"Ärsyttää tuo teidän tonkimisenne toisten asioissa." JOS kirjoittaa julkiselle foorumille kaikista asioistaan ja vielä suht tarkasti niin varmasti ymmärtää että saa palautetta, on se palaute sitten negatiivista tai positiivista.
        Ei kait nettiin pakko tiedottaa aivan kaikesta yksityiselämästään? Tai jos haluaa niin mikäs siinä sitten..

Minä en enää näin aikuisiällä kaipaa satuja ja tarinoita, niitä tuli lapsille luettua kun olivat pieniä:)

Ihmetyttää vain miksi asioita pitää keksiä..kait siihenkin sitten jokin syy on. Joka ei tietysti_kuulu_ minulle, vaan vaikeatahan se on olla huomaamatta jos ja kun viestejä lukee. Esim. viime kesänä oli sellainen meno ja meininki että huh, huh..

• epäillään???!!!
        Ira¤ kirjoitti:

ei todellakaan tunnu kivalle kun kaikkea epäillään.

.......

• selviää tarvitseeko

esim. ottaa biopsia.

• nimenomaan kaipaat
        pystytään kirjoitti:

tulkitsemaan heti. Näin se nyt vain on. Ja ultraava lääkäri on radiologi.
        Minua taas ärsyttää se, että ajatellaan kanssaihmisten olevan jotenkin tolvanoita ja nielevän ihan mitä tahansa, aliarvioidaan toisten kykyä päätellä asioita.

"Ärsyttää tuo teidän tonkimisenne toisten asioissa." JOS kirjoittaa julkiselle foorumille kaikista asioistaan ja vielä suht tarkasti niin varmasti ymmärtää että saa palautetta, on se palaute sitten negatiivista tai positiivista.
        Ei kait nettiin pakko tiedottaa aivan kaikesta yksityiselämästään? Tai jos haluaa niin mikäs siinä sitten..

Minä en enää näin aikuisiällä kaipaa satuja ja tarinoita, niitä tuli lapsille luettua kun olivat pieniä:)

Ihmetyttää vain miksi asioita pitää keksiä..kait siihenkin sitten jokin syy on. Joka ei tietysti_kuulu_ minulle, vaan vaikeatahan se on olla huomaamatta jos ja kun viestejä lukee. Esim. viime kesänä oli sellainen meno ja meininki että huh, huh..

Oikein hakemalla haet ja tongit kuin sontakärpänen paskakasaa!

Jos et kerran kaipaa satuja, niin mitä helvettiä sitten luet ja kommentoit iran juttuja, kun niitä pidät satuina??

Oikein nautit, kun koitat etsiä epäkohtia ja ristiriitaisuuksia. Eikö sinulla todellakaan ole parempaa tekemistä?

Anna sinäkin iran olla rauhassa, tai minä alan tonkia sinun taustojasi..

• jos kaikki selviäisi ultrassa
        selviää tarvitseeko kirjoitti:

esim. ottaa biopsia.

niin mihin tarvittaisiinkaan magneettikuvausta tai tietokonetomografiaa...

Minkäs alan spesialisteja te oikein olette, kun noin pihalla olette asioista?

• Anniina64
        jos kaikki selviäisi ultrassa kirjoitti:

niin mihin tarvittaisiinkaan magneettikuvausta tai tietokonetomografiaa...

Minkäs alan spesialisteja te oikein olette, kun noin pihalla olette asioista?

käsittääkseni kyse,että kaikki seliväisi ultrassa,vaan siitä että se ultraava lääkäri kertoo siinä samalla.Esim.itselläni on ultratessa löydetty lipoomia joista on voitu ilman neulanäytettä saman tien sanoa että ovat lipoomia.Sitten on ollut kystia,nekin on heti voitu todeta siinä ultratessa kystiksi.Sitten taas epäilyttävästä on otettu neulanäyte.Sekin ihan ultran perusteella,siis todettu että vaatii sen näytteen oton.
        Ja ultrattu on vuosien aikaan,eri kohtaa elimistöä.En muista edes kertoja.Ja minulla on kyllä aina ollut ultraamassa se erikoislääkäri,röntgenlääkäri.Näin minulla.

• ultrattu usein.
        Anniina64 kirjoitti:

käsittääkseni kyse,että kaikki seliväisi ultrassa,vaan siitä että se ultraava lääkäri kertoo siinä samalla.Esim.itselläni on ultratessa löydetty lipoomia joista on voitu ilman neulanäytettä saman tien sanoa että ovat lipoomia.Sitten on ollut kystia,nekin on heti voitu todeta siinä ultratessa kystiksi.Sitten taas epäilyttävästä on otettu neulanäyte.Sekin ihan ultran perusteella,siis todettu että vaatii sen näytteen oton.
        Ja ultrattu on vuosien aikaan,eri kohtaa elimistöä.En muista edes kertoja.Ja minulla on kyllä aina ollut ultraamassa se erikoislääkäri,röntgenlääkäri.Näin minulla.

ketjussa minun käsittääkseni ira¤a mollata tai moitita.
        Kerrotaan vaan omasta kokemuksesta ultrassa:
        kyllä minullekkin ultrassa jo kerrotaan tulokset ja on otettu tarvittaessa neulanäyte.
        Se ultraan meno aina jännittää mutta onneksi ei tarvitse odotella tuloksia,koska heti saa tietää,onko jotain vialla.

• alappa sinä
        nimenomaan kaipaat kirjoitti:

Oikein hakemalla haet ja tongit kuin sontakärpänen paskakasaa!

Jos et kerran kaipaa satuja, niin mitä helvettiä sitten luet ja kommentoit iran juttuja, kun niitä pidät satuina??

Oikein nautit, kun koitat etsiä epäkohtia ja ristiriitaisuuksia. Eikö sinulla todellakaan ole parempaa tekemistä?

Anna sinäkin iran olla rauhassa, tai minä alan tonkia sinun taustojasi..

tonkia taustojani tässä ja nyt-mitä luulet sieltä löytäväsi?Kohtu ja munasarjat on poistettu melkoisen nuorena niin,että ne lapsensaanti haaveet saa heittää romukoppaan.Mutta nyt olen uskoakseni parantunut,mutta käyn palstalla kuitenkin lukemassa muiden kuulumiset ja tämä Ira¤ nimimerkillä kirjoittava on roikkunut täällä monta vuotta milloin minkäkin sairauden vuoksi-eniten mahdollisen uuden syöpäepäilyn vuoksi.Eikö hänellä ole mitään muuta elämässä,kuin tämä palsta?Itse olen syövän jälkeen tehnyt ja käynyt töissä,entiset harrastukset ovat palanneet elämääni-ratsastus ja tanssi-siksipä ihmetyttää tuo hänen ainainen säälinkerjuunsa täällä.Voiko joku ratsastaa syövällään vuosia täällä ja kertoa mitä eriskummallisempia tarinoitaan ilman,että joku alkaa hänen motiiveitaan epäillä?

• Tässä ja nytille
        alappa sinä kirjoitti:

tonkia taustojani tässä ja nyt-mitä luulet sieltä löytäväsi?Kohtu ja munasarjat on poistettu melkoisen nuorena niin,että ne lapsensaanti haaveet saa heittää romukoppaan.Mutta nyt olen uskoakseni parantunut,mutta käyn palstalla kuitenkin lukemassa muiden kuulumiset ja tämä Ira¤ nimimerkillä kirjoittava on roikkunut täällä monta vuotta milloin minkäkin sairauden vuoksi-eniten mahdollisen uuden syöpäepäilyn vuoksi.Eikö hänellä ole mitään muuta elämässä,kuin tämä palsta?Itse olen syövän jälkeen tehnyt ja käynyt töissä,entiset harrastukset ovat palanneet elämääni-ratsastus ja tanssi-siksipä ihmetyttää tuo hänen ainainen säälinkerjuunsa täällä.Voiko joku ratsastaa syövällään vuosia täällä ja kertoa mitä eriskummallisempia tarinoitaan ilman,että joku alkaa hänen motiiveitaan epäillä?

Sinut on helppo tunnistaa, sanavarastosi on varsin suppea. Ira¤ on addiktoitunut palstaan. Jospa hän huomenna saisi suunsa auki ja on se kummaa, että joka ainoa lääkäri vain ultraa sanaa sanomatta!

• niin että kolahti
        alappa sinä kirjoitti:

tuo sinun arvauksesi... Kai ira täällä saa roikkua, roikuthan itsekin, juuri viestissäsi kerrot kytänneesi häntä jo vuosia!

Ehkä olet parantunut syövästä, mutta et sinä silti terve ole. Sairaalloinen kyttäämis- ja nälvimissairaus on ongelmasi.

• oletkin niin katkera
        alappa sinä kirjoitti:

Iralle, kun hän kertoo lapsistaan..

Ei se silti hänen syynsä ole, että sinä et koskaan saanut lapsia.

• Ira¤

että joku on niin kiinnostunut toisen elämästä,että ottaa kirjoituksetkin talteen,onkos se normaalia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5020
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1169
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1089
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1083
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      959
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      759
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      723
    Aihe