Munuaisten vajaatoiminta

Bella

Hei, meidän cockerille todettiin munuaisten vajaatoimintaa, oireita ollut esim. vapinaa (vähän niin kuin epilepsiakohtaus), pissa tulee "joka paikkaan", vertaa virtsassa joskus.
Nyt pitää ilmeisesti vaihtaa diettiruokaan (kallista varmaankin?) ja yrittää parhaamme mukaan hoitaa hyvin jotta saisimme vielä monta vuotta nauttia meidän kullanmurusta. Onko kellään mitään tietoa siitä, kuinka kauan kestää ennenkuin tauti vie voiton? Mielestäni,näin jälkeenpäin kuin ajattelee, on koiralla ollut oireita jo monta vuotta. Tämä on niin uutta meillä että olisin kiitollinen siitä, jos joku osaa kertoa edes vähän. Koiramme on nyt jo 8 v.

4

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidolla

      koira todennäköisesti pärjää lopun elämänsä. Eli lähinnä ruokavalio kuntoon. Eläinlääkäriltä saa kyllä tarkat ohjeet mitä saa syöttää ja niitä kannattaa noudattaa.

    • 0000

      Tyttärelläni 12v koira jolla munuaisvaiva yli 5vuotta kunto kohtalainen. syönyt koko ajan eläinlääkäriasemalta ostettua erikoisruokaa munuaissairaalle, Kuivamuona maksaa noin 92,- säkki ja purkkiruuan hintaa en muista. Muuta ei ole hyvä antaa kun vaan näitä erikoiswruokia niin kyllä niitä elinvuosia vielä on.

      • Bella

        Kiitos, tuntuu lohduttavalta että koiran elinikää ei välttämättä lyhenee. Riippuu tietysti siitä, miten pitkälle sairaus on jo edennyt. Jos teillä on kokemuksia esimerkiksi oireista, olisi kiva kuulla vielä.


      • sairastui..
        Bella kirjoitti:

        Kiitos, tuntuu lohduttavalta että koiran elinikää ei välttämättä lyhenee. Riippuu tietysti siitä, miten pitkälle sairaus on jo edennyt. Jos teillä on kokemuksia esimerkiksi oireista, olisi kiva kuulla vielä.

        Minun koirani sairastui munuaisten vajaatoimintaan tasan 2 vuotta sitten.Oksenteli,mikään ruoka ei maittanut,oli alla päin,tasapaino häiriöitä.Ostin eläinlääkäriltä kuivaruokaa Specific.Alkuun syötin ruuan ruiskulla suuhun.Koira ei itse pystynyt syömään.Alkuunsa oksenteli,mutta pikku hiljaa vointi parani.Tänään koiralla on syntymäpäivä 15 vuotta on mittarissa.Vointi on hyvä.Sairastaa myös sydämen vajaatoimintaa.Kahdeksan kilon säkki ruokaa maksaa 55 euroa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1482
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      901
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      52
      685
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      636
    9. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    Aihe