Vanha äitini on alkanut kysellä 1973 kuolleen isänsä vanhaa perukirjaa.Uskon että hänellä on kuolinpesän osakkaana ollut oma kappaleensa mutta se on tainnut muutossa hävitä.Voisinko minä kysellä jostain viranomaiselta edes kopiota näin vanhasta asiasta,kun se hänen mieltään tuntuu vaivaavan.
Mistä vanha perukirja
9
13061
Vastaukset
- . . . . . . . . . . . . .
käräjäoikeudesta, nykyisin uudemmat verotoimistosta.
- Kaikki Perunkirjat löytyvät sen kunnan Verotoimiston arkistoista, missä vainaja oli kuolinhetkellään kirjoilla!Koska ns."perunkirja" on itseasiassa ihan sama asia, kuin Veroilmoitus! Kyse on enimmäkseen siitä, ettei vaan Valtio joudu nuolemaan näppejään, jos vaikkapa vainajalta olisi saattanut jäädä huomattavakin omaisuus, jota tietty tulee verottaa? Kysele asiaa sieltä?
- ------
VekeVee kirjoitti:
- Kaikki Perunkirjat löytyvät sen kunnan Verotoimiston arkistoista, missä vainaja oli kuolinhetkellään kirjoilla!Koska ns."perunkirja" on itseasiassa ihan sama asia, kuin Veroilmoitus! Kyse on enimmäkseen siitä, ettei vaan Valtio joudu nuolemaan näppejään, jos vaikkapa vainajalta olisi saattanut jäädä huomattavakin omaisuus, jota tietty tulee verottaa? Kysele asiaa sieltä?
Yli kymmenen vuotta vanhat perukirjat löytyvät käräjäoikeudesta, vain sitä uudemmat verotoimistosta.
- beebbeeb
------ kirjoitti:
Yli kymmenen vuotta vanhat perukirjat löytyvät käräjäoikeudesta, vain sitä uudemmat verotoimistosta.
En muista tarkkaan, minä vuonna muuttui, mutta enää perukirjoja ei rekisteröidä käräjäoikeuksiin. Velvoite poistui joskus 90-luvun ensimmäisellä puoliskolla. Olisko ollut 1993 tai 1994.
- Anonyymi
Verotoimisto ilmoittaa sivuillaan selvästi, että ennen vuotta 1994 laaditut perukirjat säilytetään käräjäoikeuksissa. Kyseessä on siis vainajan viimeisen kotikunnan käräjäoikeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verotoimisto ilmoittaa sivuillaan selvästi, että ennen vuotta 1994 laaditut perukirjat säilytetään käräjäoikeuksissa. Kyseessä on siis vainajan viimeisen kotikunnan käräjäoikeus.
Vanhat perukirjat on käräjäoikeuksista siirretty maakunta-arkistoihin. Mutta käräjäoikeudesta saa tiedon, onko näin tehty ja mihin maakunta-arkistoon. Maakunta-arkistosta perukirjasta voi hyväksyttävään tarkoitukseen tilata perukirjan ja liitteiden kopiot.
- Anonyymi
Käsittääkseni osa perukirjoista on edelleen käräjäoikeuksissa.
Uusimmista perukirjoistahan ei mikään viranomainen enää säilytä alkuperäiskappaletta, joten ihmisten pitäisi opetella ihan itse pitämään nämä elämänsä yhdet tärkeimmät paperit tallessa.
- Anonyymi
en löydä minäkään,,,mistään,,isäni kuoli 11kk.1973. ja kaikki virastot sanovat ei,oota.Kai ne jostain pitäisi löytyä,,luulisi ainakin,,ja äitini sanoo,että ne on tehty. Apua,,,auttakaa
- Anonyymi
1973 perukirjat arkistoitiin kihalkunnan- ja raastuvaoikeuksiin, nykyisiin käräjäoikeuksiin. Kysy siis kuolinpaikan käräjäoikeudesta. Jos perukirjat on siirretty maakunta-arkistoon, niin saat tiedon käräjäoikeudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791