Mua ahistaa, kun tuntuu, etten sovi mihinkään porukkaan. Mä en löydä mistään ihmistä jonka kanssa jutella asioista. Mun kaverit ja luokkalaiset tuntuu jotenkin niin etäisiltä ja ahdistuneilta mun seurassa.
Ulkosesti en usko, että mussa on mitään vikaa. Pukeudun ihan hyvin, tukka hallinnassa, hyvä iho ja komeaksikin haukuttu.
Tuntuu et oon aina tosi uppoutunu ajatuksiin, mutten oikeestaan edes ajattele mitään. Mua väsyttää kaiken aikaa ja monet ihan pikku tilanteet saattaa ahistaa tosi paljon. Mun on vaikee keksii mitään luontevaa puhuttavaa suunnilleen kenenkään kanssa. En oo aiemmin ollu sosiaalisesti mitenkään osaamaton, en tiiä mist tää johtuu.
Mä stressaan kaiken aikaa mun omia ja muiden läheisten asioita. Mä en tunne saavani mitään tehtyä, kun vaan väsyttää ja on ankeeta. Maailma tuntuu niin kurjalta. En tiedä mitä mulle tapahtuu, mut vihaan tätä.
Mä oon aiemmin sairastanu masennusta, mutta pääsin siitä yli. Tää on ihan toisenlaista, mut tavallaan tuntuu vielä hirveemmältä. Päivä päivältä mä teen aina vaan vähemmän. Mä en näe enää paljon mun kavereita, kun tuntuu, etten osaa olla niiden kanssa. Kaikki kaatuu niskaan enkä tiedä mitä tehdä. Oon keskustellu 4 vuoden aikana terapeuteille, psykologeille ja yhdelle psykiatrille. Vaikka oon avoin ja yhteistyö haluinen ei ne oo voinu auttaa mua. En jaksa enää tätä jatkuvaa onnettomuutta. Kun lähen aamulla kouluun, mua ahdistaa herääminen, liikkeelle lähtö ja ihan tutut ihmiset, joita nään päivittäin. Kun pääsen koulusta tuun kotiin, mua ahdistaa mun elämän sisällyksettömyys, yksinäisyys, saamattomuus ja väsymys. Illalla saattaa vähän helpottaa, kun kattelee TV:tä ja unohtaa hetkeks omat ongelmat. Lopuks meen nukkumaan ahdistuneena ja haluun nukahtaa, että pääsisin hetkeks ahdistusta pakoon. Sit herään aamulla huonosti levänneenä ja yhtä ahdistuneena kun edellisenäkin aamuna. Tää tilanne ei helpota.
Masennus tuli 14 vuotiaana, se kesti reilun vuoden, mutten saa asioita kuntoon. Mun elämän 4 viimestä vuotta oon tapellu arkisten ja naurettavan helppojen asioiden kanssa. Mua raivostuttaa, miten multa on jääny kaikki välistä, kun en pysty tekemään mitään kun on jatkuvasti niin väsyny ja ahdistunu. Monet vanhat kaverit joita nään kertoo miten oon muuttunu. Kysyn mihin suuntaa, eikä ne oikeen vastaa suoraan mitään. Mun elämä ei mee mihinkään suuntaan. Mä oon yks hermoraunio. Henkisesti loppu vaikka en oo tehny työtä päivääkään. Välillä saan kauheita raivareita. Viimeks toissapäivänä. Hakkasin seinää ja nyt on kädet tosi kipeet. Mua ahdistaa ajatella tulevaisuutta. Mikään ei oo neljään vuoteen muuttunu mihinkään, toivon kaiken aikaa, että muuttuu, muttei näy mitään merkkejä. Mä en pääse mitenkään pakoon tätä kaikkee.
Mä en oo pessimistinen, kun avautuessani. Suhtaudun elämää positiivisesti ja haluun vaan elää täysillä ja nauttia asioista. Harrastan melkein pakkomielteisesti liikuntaa, 5 kertaa viikossa. Se on ainoo asia, joka pitää mun viimesiä voimia sisällä. Kun katon peiliin, nään treenatun aikuisen kropan, mut en pysty yhdistämään sitä itteeni. En oo se ihminen. Oon vieläki yks heikko 14 vuotias masentunu kakara.
Toivon että jostain saisin apua tähän. Psykologit on saanu mun ajatukset vaan pahemmiks. Ne kyselee paljon sellasta, joka ei oikeestaan liity muhun ollenkaan. Sen jälkeen niist kysymyksistä tulee mun elämää. Tunti menee hetkessä eikä mitään apua löydy. Lähden pois ihan hämmentyneenä ja tuntuu, että asiat on jopa huonommin kun tullessa. Sit pitäs tulla viikon päästä uusiks. Ne sulki mut osastolle pari vuotta sitten. Sen jälkeen mun asiat on menny vaan huonompaan päin. Se oli niin väärä paikka kun vaan voi keksiä.
Mitäköhän mä oon tehny et mulle pitää tulla osaks tällanen jatkuva paskavirta niskaan. En enää edes osaa ajatella selkeesti. Mitä hyötyä tästäkään on? Avaudun vaan jollekkin palstalle. Paras lopettaa tällanen...
Jos kukaan pystyy samaistumaan mihinkään tai paininu samanlaisten ongelmien kanssa, kertokaa mitä mä teen? Tää ei voi jatkua näin.
Oon ihan kujalla..
4
655
Vastaukset
- ..............................
En tiedä miten muuttaa tilannetta, mutta jos lohduttaa, niin mulla on melkein ihan sama elämäntilanne. Koulun loputtua siinä neljän aikaan se mun päivä kuluu lähinnä kotona odotellen päivän loppumista ja sitten ku päivä loppuu niin saan kattoo telkkaria rauhas ehkä noin 2-tuntia ja sitten taas on mieli vittuuntunut, ku koulu alkaa huomenna.
Sitten tulee viikonloppu ja "Mähötän" kotona sen ajan, sunnuntai on sitten taas ihan perseestä...
MÄ EN OSAA ELÄÄ TÄYSILLÄ! Mä mietin ja mietin kauan aikaa pitäiskö sanoa mitä aikoo, vai pitääkö turpansa kiinni. Ja muut sitten ihmettelee, miks mä olen hiljaa yms. Tiedän, että en ole lähiskään niin ruma, ku moni muu poika mun luokassa, mutta mun johtopäätös on että tytöt pitää mua "vähän" omituisena, koska en puhu paljoa ja tavallaan MULKOILEN ihmisiä sellasella oudon ahdistavalla katseella, se ei ole kuulemma sellanen pervon mulkoilu, vaan sellasta oudolla tavalla pelottavaa, tai niin ainakin yksi tyttö avautui mulle lukion ykkösellä...
Tuntuu masentavalta ja ahdistavalta, että ihmiset pelkää mun katsetta. Mä olen myös aika vitun stressaantunut aina välillä, mun kainalot saattaa kastua ihan likomäriksi, ihan ainoastaan sen takia, jos joku kysyy multa jotakin(mun mielestä) ahdistavaa.
Noh, vaikka elämä olis niinku paska leffa, pakko se on loppuun katsottava, kyllähän paskoissa leffoissa saattaa olla hyviäkin kohtauksia ja kyllähän paska leffakin saattaa parantua loppua kohden.
Mun "visioni" on, että mun elämä paranee viimeistään siinä vaiheessa, kun pääsen lukiosta ja muutan eri paikkakunnalle asumaan. - Zodium
Sun elämäs kuulostaa ihan mun elämältä :/
- Jonttu1991
ja ole oma itsesi, niin kait kaikki muutkin tekevät? On hankalaa löytää itselleen "täysin samanlaista" ihmistiä, joten mitä sitä turhia jäähä itkemään nurkkaan..? Uskon, että kaikissa ihmisissä on se piilevä karismaattinen puoli, joka kun saadaan vain esiin, niin on helpompaa seurustella ja sosialistua.
Tämmöisten masennusten yli pääseminen on aika paljon itsestään kiinni. Jos oikeesti sulla on positiivinen näkemys elämään niin toimi silleen! Ei se ole vaikeaa mennä juttelemaan kellekkään.
Itselläni ei ainakaan ole ongelmia samaistua jonkin toisen persoonan kanssa. Tämän avulla tulen todella monen ihmisen kanssa toimeen, ilman että ahdistuneita ja vaivautuneita tilanteita pääsisi syntymään. Ihminen tarvitsee sen pienen rohkeuden kipinän ja siitä se lähtee rullaamaan.
Tämän kaiken lisäksi on hyvä muistaa, että toinen yksilö jolle puhut on myös ihminen. Ihminen on sosiaali metsästäjä ja aika harva kestää olla ilman toista, joten varmasti löydät itsellesi seuraa jos vain haluat.
"...etten osaa olla niiden kanssa. " Varmasti osaat, se on vain korviesi välissä. Vähän tuntuu perfektionistisiä piirteitä löytyvän, jos kerran tuntuu "ettet osaa olla niiden kanssa".
Onnea toivotan ja kyllä elämä alkaa hymyilee, muista vain että se on aika hiton paljon itsestäsi kiinni. Haluatko sen muuttuvan vai jatkuvan samaan suuntaan..?
Lycka till!- fergus1
Tiedän että elämästä nauttiminen on paljon asenteesta kiinni. Myönnän, että välillä se pääsee unohtumaan. En tiedä onko nää ongelmat loppujen lopuks vaan tätä murrosikää vai jotain syvempää. Ton aiemman vuodatukseni lisättyä luin sen läpi ja tuli sellanen tunne, että en edes yritä saada muutosta aikaan, vaan vähän niinkun hyväksyn kaikki ongelmat elämääni. Ei sinänsä mikään hyvä juttu, mutta kehitystä jos sen huomaan. Ainakin tietää mitä muuttaa. Uskon, että mulle on kehittyny jonkillainen harhakuva siitä mitä muiden ihmisten elämä mun ympärillä on. En nyt tietenkään usko, ettei muilla olis omia vaikeuksiaan, mutta aina kai kuvittelen, että mulla on se kaikken paskin tilanne. Aika naurettavaa. Itsesääli on sellanen kuoppa johon on helppo mennä piiloon. Hakea sääliä muilta ja sitä kautta saada ihmiset huomaamaan et tarviin apua. Loppujen lopuks kuitenkin onnistun vaan viestittämään tosi apaattisen ja passiivisen kuvan itestäni. Ihmiset luulee saamattomaks, lapselliseks ja avuttomaks. Paljon on itestä kiinni. Jos ei tee töitä, ei voi nauttia sen tuottamasta tuloksesta. Pätee aivan kaikessa. Päätin etten jää vaan haisemaan kotiin, soitin parille kaverille. Olin muutaman tunnin ulkona niiden kanssa. Nyt on paljon parempi olo. Päivä kerrallaan. Täytyy laittaa pieni panos omiin tekemisiin nii saa ehkä jotain muilta takas. Jos ei yritä, ei voi onnistua.
Toi sun teksti jotenkin vahvisti mun aiemmin päivällä pohtimia asioita. Pienistä asioista on hyvä alottaa. Tosi jees, että joku päätti lukea ton tekstin, vaikka se nyt oli pitkä ja ankee. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18013608
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454940Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1543726Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402853Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201801Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525