Hellou tufnut ja muulit

red

Ostettiin ok 2000 ja myytiin 2008 tupla hinnalla.
Nyt odotellaan kun taas kohta ostetaan. Harvalta vaan onnistuu se että ostaa silloin kun ollaan alhaalla ja myydään kun ollaan ylhäällä. Muistattehan että ensimmäisen 10v aikana laina ei lyhenny vielä ollenkaan. Voipi käydä niin että kun myy niin vielä jää velkaa.

5

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehtiin sama

siksi niitä asuntoja on niin paljon myytävänä...

buahhahhaaaaaa

• mutta totta on

ostin myös 2000-luvun alkupuolella ja sain tuplahinnan vain viidenvuoden omistuksen jälkeen, ei voi kuin ihmetellä maailman menoa.

Siinä tuli jo vähän "ilmaista" rahaa, kyllä nyt kelpaa rauhassa katsella hintojen laskua.

En usko tuollaisen ihan pian toistuvan, jos koskaan, uskon että asuntomarkkinoista lähtee kunnolla ilmat lähi vuosien aikana, hinnat pysyvät pitkään alhaalla ja jäävät pysyvästi reaalisesti nykyistä alemmalle tasolle, koska suomalaisten ostovoima jää tämän taantuman jälkeen nykyistä alhaisemmalle tasolle aasian maiden nostaessa elintasoaan ja kilpailukykyään.

Minulla on mukava vuokra-asunto, olenkin ajatellut kokeilla seuraavaksi pörssiä, olisiko sieltä jotain saatavissa, vielä en ole aloittanut ostoja, jotenkin tuntuu, että suuresta laskusta huolimatta lasku ei ole vielä loppu ;)

Onnea kaikille asuntokauppoihin ja pörssimarkkinoille!

• mutta ostettu 1995

myyty 2007...nyt vuokralla asossa ja miettinyt samaa pörssiin sijoittamista...tietyt ovat laskeneet aivan jumalattomasti ja pelkona onkin että moniko niistä menee nurin?...tuolloin edes halpa hinta ei pelasta sijoitusta...

itsellä tarkoitus sijoittaa 200-300.000€ osakkeisiin ja rahastoihin.

laittaisin enemmänkin mutta jätän kuitenkin toisen puolikkaan vielä tilille odottamaan josko sitten saisi jälleen asunnonkin "järkihintaan"...1995 taso kun oli mielestäni realistinen suomalaisten asuntojen laatuun ja näköön...tuolloin neliö maksoi espoossa n.700€...

• neuvon,

sinulle on jäänyt pahasti murrosikä päälle,
      vaikka taidat olla jo 23vuotias
      ja pitäisi olla aikuinen.

• mistä niin päättelit

minulla kyllä on murrosikäisiä lapsia, mutta että itse??? Se on varmaan niin, että seura tekee kaltaisekseen ;)

Pari omistusasuntoa olen omistanut, eikä asunnonosto nyt houkuta, osakkeet sen sijaan ovat laskeneet mielenkiintoiselle tasolle, toki ne voivat pudota tästä vielä toisen mokoman, joten toistaiseksi vasta katselen siihen suuntaan, tarkoituksenani on käynnistää ostot ennen syksyä.

Hyvä jos olen säilynyt "freesinä", haluan elämässäni kokeilla ja nähdä kaikenlaista ja se on kyllä onnistunut hyvin ;) En pelaa varman päälle, sellainen elämä olisi tylsää, vaan etsin luovia ja itselle ja perheelle sopivia, joskus omalaatuisiakin ratkaisuja. Varsin hyvin ovat kuitenkin toimineet ja itse olen tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      93
      5984
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe