Suoritusajan ylitys

_timonen_

Olen aikoinaan valmistunut insinööriksi. Nyt opiskelen DI:ksi. DI-koulutukseen hakiessani huomioitiin se, että olen jo insinööri. Insinööriopinnoistani siis annettiin tietynsuuruinen hyvitys.

Jossakin on määritelty sellainen asetus, että jos menee opiskelemaan DI:ksi suoraan lukiopohjalta, on 7 vuotta aikaa suorittaa tutkinto. Minun tapauksessani asetus taas sanoo, että tutkinto pitää suorittaa neljässä vuodessa, (koska valmis insinööritutkinto helpottaa ja nopeuttaa opiskelua).

Nyt näyttää siltä, että oikein hyvällä onnella ja kovalla opiskelutahdilla olisi mahdollisuus teoriassa saada kaikki kurssit suoritettua vuoden 2010 toukokuun loppuun mennessä, jolloin tulee 4 vuotta siitä, kun minut hyväksyttiin DI-opiskelijaksi. Diplomityön tekeminen siirtyisi kyllä sitten sen jälkeiselle ajalle.

Onkohan mahdollista saada esim. vielä vuosi lisäaikaa opintojen suorittamiseen, jos ei ole montaa kurssia roikkumassa, ja diplomityön yrittää suorittaa siinä samalla, viidennen vuoden aikana?

4

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bfdbfdbfdbfd

Ööööö...

Tätä varmaan kannattaa kysellä laitokselta, eikä täältä foorumilta.

Yleensä noihin lyhempiin täydentäviin tutkintoihin on saanut (ainakin meillä) lisää aikaa, varsinkin jos opinnot on gradua/tippatyötä lukuun ottamatta hyvällä mallilla.

Kannattaa aina muistaa se että laitos saa rahaa sen mukaan kuinka paljon sieltä valmistuu porukkaa, joten pieni joustaminen on laitoksen kannalta aina hyödyllistä, varsinkin jos aiot valmistua sieltä.

• fafaas

opintitukikuukaisia in vain tietty määrä eikä niitä saa lisää kuin vaihtmalla laajempaampaan tutkintoon mutta siitä vähennetään se määrä mitä olet jo käyttänyt. En edes ymmäärrä miksi edes opisekelet DI:ksi kun amk insinöörin saavat työtä helpommin.

• aloittaja

Niin, opiskelemaan lähdin joskus aikoinaan ihan hyvästä syystä, ja tietysti odotuksin, että opiskelu ei kestä kovin montaa vuotta. Monta kertaa olen ajatellut, että töihinkin voisi taas palata. Ei vaan viitsi enää jättää opiskeluja kesken, kun on kerran aloittanut.

Niin, opintotukikuukaudet loppuu mulla varmaan 3kk:n päästä, eli siinä mielessä pitää koittaa selviytyä rahan kannalta ensi lukuvuodesta. Lähinnä mietitytti se, että kauanko koulussa saa jatkaa, ennen kuin potkitaan pois (tuli opintotukea tai ei).

• Kuopa
        aloittaja kirjoitti:

Niin, opiskelemaan lähdin joskus aikoinaan ihan hyvästä syystä, ja tietysti odotuksin, että opiskelu ei kestä kovin montaa vuotta. Monta kertaa olen ajatellut, että töihinkin voisi taas palata. Ei vaan viitsi enää jättää opiskeluja kesken, kun on kerran aloittanut.

Niin, opintotukikuukaudet loppuu mulla varmaan 3kk:n päästä, eli siinä mielessä pitää koittaa selviytyä rahan kannalta ensi lukuvuodesta. Lähinnä mietitytti se, että kauanko koulussa saa jatkaa, ennen kuin potkitaan pois (tuli opintotukea tai ei).

Sinun kannattaa ottaa yhteyttä oman oppilaitoksesi opintotoimistoon.

Saat kyllä varmasti jatkaa vielä opintoja, jos esität, millä aikataululla tulet viemään ne päätökseen. Eihän oppilaitos halua potkaista melkein valmista opiskelijaa pois listoiltaan, yliopistothan saavat rahaa valmistuneista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2473
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1546
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      120
      1314
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1140
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      1041
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      260
      892
    7. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      21
      891
    8. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      882
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      860
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe