Suoritusajan ylitys

_timonen_

Olen aikoinaan valmistunut insinööriksi. Nyt opiskelen DI:ksi. DI-koulutukseen hakiessani huomioitiin se, että olen jo insinööri. Insinööriopinnoistani siis annettiin tietynsuuruinen hyvitys.

Jossakin on määritelty sellainen asetus, että jos menee opiskelemaan DI:ksi suoraan lukiopohjalta, on 7 vuotta aikaa suorittaa tutkinto. Minun tapauksessani asetus taas sanoo, että tutkinto pitää suorittaa neljässä vuodessa, (koska valmis insinööritutkinto helpottaa ja nopeuttaa opiskelua).

Nyt näyttää siltä, että oikein hyvällä onnella ja kovalla opiskelutahdilla olisi mahdollisuus teoriassa saada kaikki kurssit suoritettua vuoden 2010 toukokuun loppuun mennessä, jolloin tulee 4 vuotta siitä, kun minut hyväksyttiin DI-opiskelijaksi. Diplomityön tekeminen siirtyisi kyllä sitten sen jälkeiselle ajalle.

Onkohan mahdollista saada esim. vielä vuosi lisäaikaa opintojen suorittamiseen, jos ei ole montaa kurssia roikkumassa, ja diplomityön yrittää suorittaa siinä samalla, viidennen vuoden aikana?

4

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bfdbfdbfdbfd

      Ööööö...

      Tätä varmaan kannattaa kysellä laitokselta, eikä täältä foorumilta.

      Yleensä noihin lyhempiin täydentäviin tutkintoihin on saanut (ainakin meillä) lisää aikaa, varsinkin jos opinnot on gradua/tippatyötä lukuun ottamatta hyvällä mallilla.

      Kannattaa aina muistaa se että laitos saa rahaa sen mukaan kuinka paljon sieltä valmistuu porukkaa, joten pieni joustaminen on laitoksen kannalta aina hyödyllistä, varsinkin jos aiot valmistua sieltä.

    • fafaas

      opintitukikuukaisia in vain tietty määrä eikä niitä saa lisää kuin vaihtmalla laajempaampaan tutkintoon mutta siitä vähennetään se määrä mitä olet jo käyttänyt. En edes ymmäärrä miksi edes opisekelet DI:ksi kun amk insinöörin saavat työtä helpommin.

      • aloittaja

        Niin, opiskelemaan lähdin joskus aikoinaan ihan hyvästä syystä, ja tietysti odotuksin, että opiskelu ei kestä kovin montaa vuotta. Monta kertaa olen ajatellut, että töihinkin voisi taas palata. Ei vaan viitsi enää jättää opiskeluja kesken, kun on kerran aloittanut.

        Niin, opintotukikuukaudet loppuu mulla varmaan 3kk:n päästä, eli siinä mielessä pitää koittaa selviytyä rahan kannalta ensi lukuvuodesta. Lähinnä mietitytti se, että kauanko koulussa saa jatkaa, ennen kuin potkitaan pois (tuli opintotukea tai ei).


      • Kuopa
        aloittaja kirjoitti:

        Niin, opiskelemaan lähdin joskus aikoinaan ihan hyvästä syystä, ja tietysti odotuksin, että opiskelu ei kestä kovin montaa vuotta. Monta kertaa olen ajatellut, että töihinkin voisi taas palata. Ei vaan viitsi enää jättää opiskeluja kesken, kun on kerran aloittanut.

        Niin, opintotukikuukaudet loppuu mulla varmaan 3kk:n päästä, eli siinä mielessä pitää koittaa selviytyä rahan kannalta ensi lukuvuodesta. Lähinnä mietitytti se, että kauanko koulussa saa jatkaa, ennen kuin potkitaan pois (tuli opintotukea tai ei).

        Sinun kannattaa ottaa yhteyttä oman oppilaitoksesi opintotoimistoon.

        Saat kyllä varmasti jatkaa vielä opintoja, jos esität, millä aikataululla tulet viemään ne päätökseen. Eihän oppilaitos halua potkaista melkein valmista opiskelijaa pois listoiltaan, yliopistothan saavat rahaa valmistuneista...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe