Suoritusajan ylitys

_timonen_

Olen aikoinaan valmistunut insinööriksi. Nyt opiskelen DI:ksi. DI-koulutukseen hakiessani huomioitiin se, että olen jo insinööri. Insinööriopinnoistani siis annettiin tietynsuuruinen hyvitys.

Jossakin on määritelty sellainen asetus, että jos menee opiskelemaan DI:ksi suoraan lukiopohjalta, on 7 vuotta aikaa suorittaa tutkinto. Minun tapauksessani asetus taas sanoo, että tutkinto pitää suorittaa neljässä vuodessa, (koska valmis insinööritutkinto helpottaa ja nopeuttaa opiskelua).

Nyt näyttää siltä, että oikein hyvällä onnella ja kovalla opiskelutahdilla olisi mahdollisuus teoriassa saada kaikki kurssit suoritettua vuoden 2010 toukokuun loppuun mennessä, jolloin tulee 4 vuotta siitä, kun minut hyväksyttiin DI-opiskelijaksi. Diplomityön tekeminen siirtyisi kyllä sitten sen jälkeiselle ajalle.

Onkohan mahdollista saada esim. vielä vuosi lisäaikaa opintojen suorittamiseen, jos ei ole montaa kurssia roikkumassa, ja diplomityön yrittää suorittaa siinä samalla, viidennen vuoden aikana?

4

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bfdbfdbfdbfd

      Ööööö...

      Tätä varmaan kannattaa kysellä laitokselta, eikä täältä foorumilta.

      Yleensä noihin lyhempiin täydentäviin tutkintoihin on saanut (ainakin meillä) lisää aikaa, varsinkin jos opinnot on gradua/tippatyötä lukuun ottamatta hyvällä mallilla.

      Kannattaa aina muistaa se että laitos saa rahaa sen mukaan kuinka paljon sieltä valmistuu porukkaa, joten pieni joustaminen on laitoksen kannalta aina hyödyllistä, varsinkin jos aiot valmistua sieltä.

    • fafaas

      opintitukikuukaisia in vain tietty määrä eikä niitä saa lisää kuin vaihtmalla laajempaampaan tutkintoon mutta siitä vähennetään se määrä mitä olet jo käyttänyt. En edes ymmäärrä miksi edes opisekelet DI:ksi kun amk insinöörin saavat työtä helpommin.

      • aloittaja