Gallup: rahoituksen/laskentatoimen KTM palkka

erkku makonomi

kiinnostaisi rahoitusta ja laskentatoimea pääaineena lukeneiden ja omalle alalleen työllistyneiden ekonomien palkat/työkokemus/työtehtävien vaativuus, jotta voisi tehdä vähän vertailua.

Itse rahoitusassistenttina keskisuuressa firmassa, palkka 2,5k€ eli ei mikään hyvä. Ensimmäinen oman alan työpaikka kyseessä, työkokemusta vasta puoli vuotta.
Tehtävät ei vielä mitään hirmuisen vaativia, mutta toiveissa olisi, että vielä tämän vuoden aikana pääsisi haastavampiin /parempipalkkaisiin hommiin.

Itse olen siinä käsityksessä, että yleensä vastavalmistuneet rahoitusta ja laskentatoimea lukeneet saattavat tosiaan vetää ton sefen alkupalkkasuosituksen n. 2800e ja ylikin, kun taas useimmille KTM:lle jää haaveeksi...

Kertokaa oma tilanteenne..

8

11219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuloja liksasta

      Ei se ekonomin paperi vielä palkkaa maksa. Palkka riippuu ihan siitä mikä on tehtäväsi firmassa, olet sitten ekonomi, tradenomi tai merkonomi. 2500 e alottelevalle assistentille (jos sulla ei ole päätäntävaltaa) on ihan ok. Sitten kun tulee päätäntävaltaa niin sun vastuu kasvaa mutta palkkakin nousee.

    • KTMaisteri

      Peruspalkka vähän reilu 4500/kk, työkokemusta tulee pian 5v täyteen eli siihen nähden en ole kovinkaan tyytyväinen. Pääaine oli rahoitus, mutta hommat osittain laskentapuoleen suuntautuneita ja teollisuudessa olen.

    • iiooyytt

      Valmistuin Svenska Handelshögskolanista (Helsinki) KTM:ksi viime vuonna, pääaineena Rahoitus. Minulla oli se onnellinen tilanne että 3 yritystä oli kiinnostuneita minusta, joten pääsin viimekädessä itse valitsemaan missä aloitan. Aloituspalkka oli 3500 €, toinen firma olisi tarjonnut 200 € enemmän, mutta yritin ajatella pidemmälle tulevaisuuteen kun tein valintani.

      Nyt on sovittu että palkka nousee ensi kuussa noin 20 % kun pääsin hierarkiassa hiukan ylöspäin.

      Tilanne työmarkkinoilla on nyt vaikea ja yleisesti odotetaan vähintään 2 vuoden työkokemusta vastaavista tehtävistä. Aionkin nyt tehdä parhaani nykyisellä työpaikallani ja vasta myöhemmin katsoa mitä muilla firmoilla mahdollisesti olisi tarjolla.

      • erkku makonomi

        onnittelut sinulle hyvistä valinnoista pääaineen ja työpaikan suhteen! :)

        Tuossa aiemmin joku kommentoi, ettei pelkästä koulutuksesta makseta, vaan palkka tulee kokemuksen ja työnkuvan perusteella.
        Tämähän on aivan itsestäänselvyys, enkä minä olettanutkaan, että pelkän papereiden takia minunkin pitäisi saada 3k palkkaa.
        Tarkoitus oli kartoittaa tilannetta voidakseni arvioida tulevaa tilannetta ja mahdollisia palkkapyyntöjä mikä tilaisuus uralla etenemiseen tulee.

        Nykyisen taloustilanteen vuoksi monia minua kokeneempia on työttömänä ja siinä mielessä pitää olla tyytyväinen, että ylipäätään olen saanut mahdollisuuden päästä hyvään firmaan hankkimana kokemusta ja minulle ihan kohtuullisesti maksetaan. Uskon kuitenkin, että parin vuoden sisällä tilanne taloudessa helpottaa sen verran, että nykyisessä firmassa tai jossain muualla on tarjolla parempiakin paikkoja ja siinä vaiheessa jo uskaltaa jotain pyytääkin kun ei ihan keltanokka ole.

        Mutta tosiaan olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kommentteja alan ammattilaisilta liittyen palkkaan ja etenemiseenne.
        Myös siitä miten koette työn raskauden/ vastuun yms. työssä jaksamiseen liittyvät tekijät?


    • klklkllklklklkl

      Kotona istuva työtön tradenomi, työkokemus 0, työttömyyskorvaus 250 euroa/kk, eli ei mikään hyvä.

      Toiveissa olisi, että vielä tämän vuoden aikana pääsisi edes johonkin työhön (näin laman keskellä), vaikka työllä ei olisikaan mitään tekemistä oman koulutuksen kanssa.

    • Keke R

      KTM, pääaine laskentatoimi, palkka 2500€/kk ja työkokemusta alalta ennen tätä 0kk. Toimenkuvana lähinnä sisäinen laskenta ja raportointi. Pitää olla kyllä pirun tyytyväinen että pystyy yleensä työllistymään näinä aikoina. Ei ole vastavalmistuneilla nimittäin helppoa.

      • assarina

        Olen siis rahoitusassistenttina keskisuuressa konsernissa. Ei pörssiyhtiö. Palkka vain 2400 €. Olen ktm, mutta pääaineeni ei liity mitenkään laskentatoimeen tai rahoitukseen, mutta näihin tehtäviin olen ajautunut ja hommat ovat olleet ihan mukavia! Olen urani alussa, joten siten ihan ok-mielialalla. Opiskelen kuitenkin koko ajan työni ohella, jotta voin tarvittaessa vaihtaa rahoituspuolen hommista ihan toisaalle. Nyt on kyllä tosi huono tilanne työmarkkinoilla.


    • Ekis

      Vuoden ollut töissä. Pääaine oli rahoitus. 3300e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe