kaamea

peto?

Olinpa sitten saksanpaimenkoira urokseni kanssa lenkillä.
Koirani ei siedä muita koiria, ja tämän olen koko naapuruston koiran omistajille kertonut etteivät tunge iholle.
koirani on koulutettu se ei hauku rähjää jne muille koirille. (koputan puuta)
Olin ohittamassa naapurin vanhaa rouvaa ja tämän fifiä.
Koirani oli sivulla ja söi nameja kädestäni, kun rouva nosti fifinsä syliin.
No koirani nosti välittömästi karvat pystyyn mutta sain sen silti pysymään kiltisti vierelläni.
Tilanteen rauhoituttua totesin rouvalle että onko hän tietoinen että syliin nostaminen on uhkaavaa minun koiralleni ja mitä suuremmalla syyllä se yrittää hyökätä.
Tähän saan vastaukseksi pidä vittu turpas kii äläkä päästä sitä petoa tänne.!
johon vastaan etten ole koiraani päästämässäkään halusin vain kertoa.
johon hän vastaa:
Vie nyt helvettiin se peto täältä ja pidä turpas kiinni.!

Suu ihmetyksestä auki jatkan matkaa.
Kun olen päässyt n 200 metrin päähän autiolle tielle jota ympäröi pellot päästän koirani irti.
Ja alkaa huuto: ota se peto kiinni tai hän soittaa poliisit.

Tässä vaiheessa niin paskamaisen käytöksen jälkeen en jaksanut enää olla ystävällinen.
Huusin rouvalle takasiin että ottaa sen fifinsä nyt äkkiä syliin ennenkuin peto hyökkää ja soittaa äkkiä nyt sitten ne poliisit paikalle. ja jatkoin matkaa.

Koirani ei missään vaiheessa murissut haukkunut tms. ainut ketä käyttäytyi uhkaavasti oli tämä rouva henkilö.

Miksi ihmeessä ihmiset käyttäytyvät näin?
Ja varsinkin nämä vanhemmat ihmiset.
Itse olen 22-vuotias ja aina on saanut kuulla miten nuoriso käyttäytyy huonosti..
Vois ne vanhuksetkin katsoa peiliin ennenkuin alkavat suutaan aukomaan.

36

1781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirasi ei

ole sosiaalinen ei sitä saa pitää vapaana jos siellä kulkee muita koiria.

• ymmärtää?

se ei ole missään kiellettyä että epäsosiaalista koiraa ei saa ulkoiluttaa.
        Emme olleet missään koirapuistossa.
        Ja matkaa tähän toiseen koirakkoon oli noin 200 metriä.

• juu..
        ymmärtää? kirjoitti:

se ei ole missään kiellettyä että epäsosiaalista koiraa ei saa ulkoiluttaa.
        Emme olleet missään koirapuistossa.
        Ja matkaa tähän toiseen koirakkoon oli noin 200 metriä.

Pidit sitten koiraasi vapaana 1.3. - 19.8. välisenä aikana. Liekö sinulla lupaa edes muulloin?

Minä olisin tuon fifin omistajana ihan oikeasti soittanut ne poliisit. Muille koirille agressiivinen koira vapaana ja vielä maaliskuussa.

• sakemaanikko

ristus! Älä välitä, tyypillinen fifi-mummo.

• kerroit

että koirasi on saksanpaimenkoira niin odota vaan...kaikki sakemannien vihaajat tulee haukkuun sut tänne lyttyyn ja sanomaan saman et se koira pidetään kiinni....ihan sama mitä niille sanoo! Täää on tämmöstä täällä palstoilla!

• Noh,tässäpä tätä kommunikointia.Hieno homma,että olet kertonut muille,että koirasi ei tarvi seuraa,ja koirasi käyttäytyy hyvin.

Toisaalta en ymmärrä,kannattaako välttämättä "opettaa"muita ihmisiä,jos toinen ei varsinaisesti tee mitään haittaavaa.
      Helposti siinä käy niin,että varsinkin,jos ei hyvin diplomattisesti asiaa esitä,niin voi tulla vähemmän kivaa takaisin.Mikä ei tietenkään ole erikoisen fiksua.
      Voipi myös olla niin,että vanha rouva oikeestui syystä tai toisesta pelkäsi koiraasi,ja katsoi parhaaksi ottaa koiransa syliin suojaan.
      Ja se,että olet silloin puhunut koirasi hyökkääväisyydestä,tuskin auttoi asiaa.
      Ja jos sen maininnan jälkeen vielä päästit koiran irti,niin ei ihme jos sanomiset jatkui.

En puolustele siis vanhan rouvan kielenkäyttöä,ei todella asiallista,mutta ehkä jotain takana oli hänen käytöksessään.

Ai niin,mikä rotu on fifi ? :)

• vanha rouva

Oma pikkukoirani (olkoon vaikka Fifi) pelkää isoja koiria. Tarvittaessa otan koirani syliini. Toivon, että jokainen pystyy hallitsemaan hankkimansa koiran. Kovin epävarmalta alkuperäinenkin kirjoittaja sakemannistansa vaikuttaa...Olis kannattanut hänenkin hankkia vaan Fifi.

• ihme

Olisi mukava tietää miksi pidät koiraasi irti?Oleta että fifi ei tottele ollenkaan joten kyseinen omistaja olettaa samaa sinun koirastasi.Pidät koirasi kiinni niinkuin jokainen vastuunsa tunteva koiran omistaja eikö niin?Etkä pilaa meidän muiden koiran omistajien mainetta ja osoita kaikkien olevan välinpitämättömiä omaan napaan tuijottajia.

• tosiaan..

sinun tehtävsi tai oikeutesi kertoa muille, miten heidän tulee koiriaan kohdella, jottei vain sinun koirasi hyökkäisi kimppuun. Muut voivat vaikka kantaa koiransa koko lenkin ajan sylissä ja sinun tehtävänäsi on vain pitää huolta omasta koirastasi ja sen käyttäytymisestä. Ainoa asia, josta voi toisen koiran omistajalle sanoa, on se, jos ei halua että koira tulee tervehtimään ja toinen on ilman lupaa päästämässä.

Ja vapaana ei tietääkseni koiraa saa pitää muualla kuin koirapuistossa.

• Entä oma käytöksesi?

Kyllä sinä olet varsinainen ego-rajoitteinen täti kuule, eikä koirasi ole hallinnassasi jos sinun täytyy syöttää sille NAMEJA kun ohitatte toisen koiran.
      Ihan kuin vanhemmat ihmiset eivät saisi pitää koiria / muitakin kuin kouluttamattoimia sussareita..
      olet 22 vuotias - ja sen huomaa;
      sitä paitsi - tuskin se toinen koiran taluttaja noin sinulle huusi?
      Mielikuvitusta koko juttu jolla peität sen, ettei sinulla ole hurtta hallinnassa.'
      Te olettekin vaarallinen pari, sinä epäsosiaalinen vanhempia ihmisiä vihaava ja hurttasi " ei siedä muita koiria! "
      Niin kirjoitit.
      Kyllä koiransa saa nostaa syliin jos vastaan tulee tuollainen isokokoinen, toisia koiria EI sietävä sussari.
      Olisiko tädin pitänyt antaa hurttasi repia se pienempi koira palasiksi, vai?

Jos mielestäsi täti käyttäytyi huonosti, se johtui pelosta - pelosta että kouluttamton koirasi tekee jotain.
      Normaalisti koirat kyllä sietävät toisia koiria - mitä sinun koirallesi on tapahtunut, ettei siedä?
      Kouluta ensin hurttasi ja mene sitten säikyttelemään vanhoja tätejä, mahtoi se sinusta tuntua hienolta, kun sain tädin pelästymään.

Oliko oma kielenkäyttösi sopivaa?
      Epäilen suuresti.

• peto?

ilmeisesti tämäkin palsta on täynnä sakumannien vihaajia. Nyt alan ymmärtää näitä ihmisiä millä on hihnassa vetävä pelottavan näköinen sakemanni. ei ainakaan tulla suuta aukomaan.
        Kiitos kun todistitte minun olevan oikeassa.

• sinä olet
        peto? kirjoitti:

ilmeisesti tämäkin palsta on täynnä sakumannien vihaajia. Nyt alan ymmärtää näitä ihmisiä millä on hihnassa vetävä pelottavan näköinen sakemanni. ei ainakaan tulla suuta aukomaan.

oman lähiösi napa, jonka ympärillä kaikki pyörii ja se kenen mukaan muut koiranomistajat elävät. Kyse ei ole pelkästään koirastasi(oikein pidetty sakemanni ei ole sen kummempi kuin muutkaan koirat), vaan sinun itsesi käytöksestä ja sinusta myös johtuu se ettei koirasi siedä muita.

• Huono huonompi................
        peto? kirjoitti:

Heikoissa kantimissa elämä on, jos siihen tarvitaan sakemanni suojelemaan...ettei tulla päätä aukomaan..

• vain sen
        peto? kirjoitti:

että et tiedä koirista mitään ja luulet että muiden pitää tanssia sun pillisi mukaan. opettele huomioimaan muita, niin hommasta voi tulla jotain.

• sakemaanikko
        sinä olet kirjoitti:

oman lähiösi napa, jonka ympärillä kaikki pyörii ja se kenen mukaan muut koiranomistajat elävät. Kyse ei ole pelkästään koirastasi(oikein pidetty sakemanni ei ole sen kummempi kuin muutkaan koirat), vaan sinun itsesi käytöksestä ja sinusta myös johtuu se ettei koirasi siedä muita.

täällä taas kaikki hyvin tiedetään. Ei se todellakaan ole noin. Olen itse sosiaalinen palveluammatissa työskentelevä, pidän ihmisistä (kunnes toisin todistetaan, eli metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan), mutta pidän myös dominoivista koirista. En siis pidä mielistelevistä luimistelijoista omina koirinani. Vaikka itse siis jäisin mielelläni juttelemaan vastaantulijoiden kanssa, koirani eivät ole samaa mieltä.

• peto? kirjoitti:

Ei ole.

Omasta puolestani vaan yritän nähdä asiat kummastakin puolesta ;)

Itse kun harrastan isoja vahvoja rotuja (kuin myös pientä),niin ihan oikeasti on tullut huomattua joidenkin pienten omistajien pelko kohdatessa.Ja se pelko saa tekemään monenmoista.
        Eli sille ei voi mitään,ja joskus on tapahtunut myös sellaisia juttuja koirien kesken,että ei ihme,jos ylireagoidaan ;)

Se vaan on kuitenkin niin,että hyvin helposti myös reagoidaan voimallisesti,jos menee vierasta ihmistä "neuvomaan".Näinkin se vaan on.Tosin joskus voi olla kyse siitäkin,miten asian esittää.
        Koira-asioissa vaan monesti otetaan turhankin helposti niitä herneitä nenuun.Puolin ja toisin.

• sitä että
        sakemaanikko kirjoitti:

täällä taas kaikki hyvin tiedetään. Ei se todellakaan ole noin. Olen itse sosiaalinen palveluammatissa työskentelevä, pidän ihmisistä (kunnes toisin todistetaan, eli metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan), mutta pidän myös dominoivista koirista. En siis pidä mielistelevistä luimistelijoista omina koirinani. Vaikka itse siis jäisin mielelläni juttelemaan vastaantulijoiden kanssa, koirani eivät ole samaa mieltä.

et voi edellyttää vieraiden ihmisten toimivan kuten pyydät tai tahdot. mikäli itse jaan kaikkiin naapuritaloihin laput, että koirani kohdatessa sille pitää heittää pala sisäfilettä, niin ohitus sujuu ok, niin voinko olettaa kaikkien kantavan sisäfilettä aina taskussaan?

ongelman ydin on se että vastaantuleva koiranomistaja tai lapsiperhe tai mikävaan voi tehdä ihan mitä sattuu ja koirasi pitää olla silti kontrollissa. toki jos kerrot asiasta muille se auttaa, mutta et voi silti edellyttää muilta haluamaasi käytöstä.

• sakemaanikko
        sitä että kirjoitti:

et voi edellyttää vieraiden ihmisten toimivan kuten pyydät tai tahdot. mikäli itse jaan kaikkiin naapuritaloihin laput, että koirani kohdatessa sille pitää heittää pala sisäfilettä, niin ohitus sujuu ok, niin voinko olettaa kaikkien kantavan sisäfilettä aina taskussaan?

ongelman ydin on se että vastaantuleva koiranomistaja tai lapsiperhe tai mikävaan voi tehdä ihan mitä sattuu ja koirasi pitää olla silti kontrollissa. toki jos kerrot asiasta muille se auttaa, mutta et voi silti edellyttää muilta haluamaasi käytöstä.

en tuo aloittaja ole, joten hauku oikeaa puuta, kiitos.

• makesannikko
        sakemaanikko kirjoitti:

en tuo aloittaja ole, joten hauku oikeaa puuta, kiitos.

sama se ketä ohjeistaa. kyllä toi avauksen paisti tän lukee.

• mielipiteitä...

No myös sakemannin omistajana täytyy sanoa, että ei sinunkaan käytöksesi ollut kovin fiksua, eikä todellakaan kannata mennä neuvomaan muita miten heidän tulee kkävellä tai tehdä omien koiriensa kanssa. Sinä olisit vain voinut jatkaa matkaasi, eikä olisi tarvinut sanoa tälle mummolle mitään niin ei hänkään olisi varmaan sinulle mitään sanonut.

Tuohon irti pitämiseen en sano mitään, jos olit kerta alueella jossa ei ollut muita. Itsekkin pidän koiran lenkillä irti, kun asutaan maalla ja kävelen aina pientä metsätietä jossa ei vastaan tulijoita ole ikinä ja koira on kuitenkin hallinnassa.

Omasta kokemuksesta arvostelen kans hieman näitä fifin omistajia siinä että heidän mielestään iso koira on aina se paha heidän koirassa ei ikinä ole mitään vikaa!!! Esimerkkinä se, että meillä on tuttavilla monilla pieniä koiria ja he eivät voi ikinä tulla koiriensa kanssa meille kylään koska MEIDÄN KAUHEA PETO SYÖ HEIDÄN PIENET FIFINSÄ!!! Kerran koirat ovat kohdanneet ja meidän koira katseli pääkallellaan ja yritti vähän haistella, mutta tämä fifi näytti hammasta ja hyökkäs kohti... meidän koira väisti ja katsoi ihan hölmistyneenä... Tässä tilanteessa meidän koira ei tehnyt mitään pahaa vaan se oli se pieni FIFI, mutta meille ei voi tulla kun vika on tietenkin meidän koirassa kun se on ISO!!! Juuri toiset tuttavamme olivat käymässä luonamme pentunsa kanssa ja ei ollut mitään ongelmaa. Koirat tuli mainiosti toimeen ja leikkivät keskenään vaikka silmällä toki piti pitää, että meidän poika ei tallaa alleen pientä, mutta olin todella iloinen että he rohkeasti tulivat, että katsotaan menee.

Ison koiran omistajana täytyy vaan tottua siihen, että kaikki on aina oman koiran syytä koska se on ISO. Ikinä ei pienissä koirissa ole vikaa vaikka hyökkäävät päälle ja näyttävät hammasta ja niin edelleen.. ei.. kun aina on vika meissä ja meidän koirassa, koska se on KAUHEA SAKSANPAIMENKOIRA.

• kumpijakampi

Yksi juttu:
        jos se kaamea fifi hyökkää, niin ei synny yhtä pahaa jälkeä kuin sussarin jäljiltä, eikö`????

• kirjoittaja
        kumpijakampi kirjoitti:

Yksi juttu:
        jos se kaamea fifi hyökkää, niin ei synny yhtä pahaa jälkeä kuin sussarin jäljiltä, eikö`????

siinä olet oikeassa, en kiellä sitä. Se siinä vaan ärsyttää, että kun sitä OLETETAAN HETI; ETTÄ NIIN TULEE KÄYMÄÄN. Huolimatta siitä onko se koira ikinä käyttäytynyt ketään ei koiraa eikä ihmistä kohtaan aggressiivisesti.

Pointti oli kuitenkin se, että fifin omistaja ei ikinä sano, että ei voida tulla teille kun tuo MEIDÄN FIFI ei pidä teidän koirasta vaan asia on aina niin että meidän koira syö hänen koiran.

• taas on
        kirjoittaja kirjoitti:

siinä olet oikeassa, en kiellä sitä. Se siinä vaan ärsyttää, että kun sitä OLETETAAN HETI; ETTÄ NIIN TULEE KÄYMÄÄN. Huolimatta siitä onko se koira ikinä käyttäytynyt ketään ei koiraa eikä ihmistä kohtaan aggressiivisesti.

Pointti oli kuitenkin se, että fifin omistaja ei ikinä sano, että ei voida tulla teille kun tuo MEIDÄN FIFI ei pidä teidän koirasta vaan asia on aina niin että meidän koira syö hänen koiran.

se että.... ymmärrän jos pikkukoirien omistajat harmittavat, mutta jos kadulla kävelee mies linkkuveitsi kädessä pelkään hieman. jos taas hänellä on iso käsiase pelkään enemmän. ihan sama onko hän ampunut ikinä ketään. käytännössä se vaan menee niin, että mitä suurempi uhka sen suurempi pelko ja tässä suojeleva reaktion on erittäin normaali ja jopa järkevä.

• Il Duce III
        taas on kirjoitti:

se että.... ymmärrän jos pikkukoirien omistajat harmittavat, mutta jos kadulla kävelee mies linkkuveitsi kädessä pelkään hieman. jos taas hänellä on iso käsiase pelkään enemmän. ihan sama onko hän ampunut ikinä ketään. käytännössä se vaan menee niin, että mitä suurempi uhka sen suurempi pelko ja tässä suojeleva reaktion on erittäin normaali ja jopa järkevä.

Eikö sentään ole parempi varoa, kuin katsoa mitä tapahtuu - eli käykö se sussari kiinni vai ei?
        Siitä on leikki kaukana silloin.
        Pienten koirien omistajat eivät halua että sussari repii suikalelihaa pienestä rakkaasta koirastaan.

• ...

Anteeksi tyhmyyteni, mutta kerrotko tarkemmin tuosta, että sinun koirasi kokee uhaksi, kun toinen koira on sylissä? Vai kokeeko se uhaksi kun toinen koira nostetaan syliin, siis kumartuvan ihmisen?

Koirien syliin nostoahan pyritään välttämään yleensä sen pikkukoiran turvallisuuden vuoksi; se ei paljasta tahtomattaan vatsaansa ja kokee olonsa turvallisemmaksi kun on jalat alla ja pääsee pakoon...

Mutta eikö ole jo aika oikeasti miettiä, onko sinulla nyt turhan peto se koira, jos se kokee uhkaavaksi käytökseksi jos joku kumartelee? Jos joku ihminen joskus kumartuu vaikka kengännauhojen takia, etkä sinä ole osannut varautua, koska tällä vastaantulijalla ei ole koiraa, niin mitäs sitten kun koira ei olekaan sinulla tiukassa hallinnassa?

• jotta taajamassa aina on

pidettävä koira kytketynä.tuo hallinnassa ja kytkettävissä sääntö pätee vain maaseudulla lain mukaan ja silloinkin kiinnipito pakko on pesimiskautena eli kesällä.vapaana juoksevan koiran joka hyökkää fifin tai ihmisen kimppuun saa lopettaa keinolla millä hyvänsä ilman mitään seuraamuksia.kokemusta on sakemannille puuko keuhkoihin ja ei edes sakkoja.

• ...
        jotta taajamassa aina on kirjoitti:

pidettävä koira kytketynä.tuo hallinnassa ja kytkettävissä sääntö pätee vain maaseudulla lain mukaan ja silloinkin kiinnipito pakko on pesimiskautena eli kesällä.vapaana juoksevan koiran joka hyökkää fifin tai ihmisen kimppuun saa lopettaa keinolla millä hyvänsä ilman mitään seuraamuksia.kokemusta on sakemannille puuko keuhkoihin ja ei edes sakkoja.

...kysymykseeni.

Siis miksi koira kokee uhkaavaksi kun toinen otetaan syliin?

• sakemaanikko
        ... kirjoitti:

...kysymykseeni.

Siis miksi koira kokee uhkaavaksi kun toinen otetaan syliin?

välttämättä uhkana sitä koekaan, vaan siinä voi napsahtaa saalistusvietti päälle. Mikä on muutenkin aina vaarana, kun iso kohtaa pienen. Sitten on myös yltiöpäisiä kääpiörotuisia, jotka irvistelevät sieltä mamman sylistä. Eihän ne koirat itse omaa kokoaan ymmärrä, se on meidän omistajien tehtävä pitää huolta, ettei vahinkoja satu.

• tekstisi on asenteellinen

mikä on valitettavaa.

Sinulla on vääränlainen koira, jos et sitä hallitse ilman, että joudut opastamaan muita ulkonaliikkujia siitä miten toimia.

Kieltämättä on typerää nostaa koira syliin (nimenomaan sen nostettavan koiran kannalta), kun toinen koira lähestyy, mutta kumartuminen ja koiran syliin ottaminen voi johtua muustakin, kuten varmasti hyvin tiedät. Ja sinun tulee varautua siihen, ei siis niinpäin, että koko naapurusto toimii sinun koirasi ehdoilla.

Jos minun naapurustossani olisi koira, jonka omistaja on mainostanut olevan aggressiivinen kaikkia muita koiria kohtaan, niin minäkin hermostuisin jos näkisin tällaista koiraa pidettävän vapaana. Käyttäisin kyllä korrektia kieltä tai ehkä todennäköisemmin veisin oman koirani muualle, mutta hermostuisin kuitenkin.

Muistathan myös, että naapurustossasi saattaa liikkua myös vieraita koiria? Et siis voi olettaa oikeasti kaikkien tietävän sinun koirasi rajoitteista.

• jatkan vielä

sen verran, että fifiksi kutsuminen on ihan yhtä typerää kuin pedoksi haukkuminen.

• Mummo, jolla on pieni koira
        jatkan vielä kirjoitti:

sen verran, että fifiksi kutsuminen on ihan yhtä typerää kuin pedoksi haukkuminen.

Haukkukoot vain fifiksi - nämä ego-rajoitteiset sussarim omistajat.
        Ketä se haittaa? EI minua ainkaan vaikka minullakin on pieni koira.
        Niistä sussareista sen verran: näistä kirjoituksista huomaa, että sussarin omistajat ovat ylpeitä kun fifin omistajat ja vanhat mummon pelkäävät iso koiraa ?
        Jos se on sussarin omistamisen tarkoitus niin onpa ego-rajoitteinen sitten hyvin, hyvin onnellinen...............

• emiliaq

Vastuulliseksi koiranomistajaksi sinua ei voi kyllä kutsua hyvällä tahdollakaan.
      Ei ole muiden, sosiaalisten koirien omistajien tehtävä väistellä ja varoa sinun epäsosiaalista koiraasi ja käyttäytyä sen mukaan, ettei sinun koirasi vain prosoidu.Eri asia sitten, jos joku yrittää "väkisin" tuoda vuffeaan tutustumaan, mutta tuollaiset idiootit ovat sitten ongelma erikseen.

Ensinnäkin, anteeksi kielenkäyttöni, mutta miksi helvetissä pidät koiraasi vapaana, jos tiedät, että se on agressiivinen muita koiria kohtaan? Vaikka juuri sillä hetkellä ei toisia koiria näy, voi joku tulla ns. puun takaa, ja mitä sitten?
      Mitäpä jos tämä rouva fifinsä kanssa olisi tullut vastaan, kun koirasi oli irti?

Toisekseen,mainostat ensin naapurustollesi koirasi agressiivisuutta, ja sitten alat moittimaan, kun "naapurin rouva pelkää petoasi", missä logiikka? Sinua ei ehkä paljoa nappaa, koska kyseessä ei ole oman koirasi turvallisuus, mutta minusta on typerää osoitella syyttelevällä sormella jotakuta, koska tämä mieluummin on varovainen,kuin jälkiviisas.
      Ja se niskakarvojen nostelu on uhkaava käytöstä, ja myönnät itsekkin koirasi provosoituneet, joten millä logiikalla eukko oli ainut, joka käyttäytyi uhkaavasti?

Ja ennen kuin saan kuulla olevani "fifin omistava idiootti", niin voin kertoa, että kotoa löytyy myös "tappajakoiraksi" tituleerattu lempeä jätti, jota vieraiden pikku-koirien omistajat yleensä väistävät kadun toiselle puolelle.
      Mutta kykenen ymmärtämään tuon pikkuisten omistajien käytöksen täysin, koska olen joutunut tilanteeseen, jossa "hyvinkoulutettu rottikka" raateli oman "fifin". Kyllä siinä veristä ja kirkuvaa koiraa lääkäriin kuljettaessa kirosi itsensä alempaan helvettiin, kun ei tajunnut napata sitä omaa koiraa kainaloon ja vaihtaa suuntaa, vaan luotti siihen että omistajalla on koira hallussa.

• fifiämmät

Noi fifiämmät käyttäytyvät aivan liian usein kuin terrorostit. Kuvittelevat omistavansa koko maailman ja vittuilevat syyttömille ihmisille. Kyllä niille kannattaa antaa kunnon palautetta. Paskapäitä ei pidä armahtaa.

• rekanniina

Itsellä on ollut noita kyseenalaista mainetta niittäneitä jättiläisiä koko ikäni. Amstaffeja,Rotweilereita jne. Silti en ole koskaan saanut kuulla muuta,kuin positiivista palautetta koiristani, vaikka usein kulkevat ilman narua pk-seudulla.
        Minusta jo aloitusviestissä paljastuu ko. henkilön luonne, ja "minä maailman napa"-asenne.Naapureiden pitäisi varoa,etteivät provosoi koiraa jne. Käsittämätntä, että joku on myynyt koiran tuolle 22-vuotiaalle. Selvästikkään ei kontrollia, ja kova uho. Paha yhdistelmä..

• raukkoja

Tämä maailma ja varsinkin Suomi on pullollaan ei-niin-lahjakkaita ihmisiä, jotka ovat omaksuneet kotoaan vihamielisen ja katkeran asenteen kaikkia muita kohtaan. Niitä isän vyönsoljen kipeitä osumia sitten kostetaan muulle maailmalle lopun ikää.

Se sitten näkyy koirapiireissäkin.

• Sääli ihmisiä ja koirien l...

Niin näkyy - kun koiranpentua myydään, pitäisi kyllä olla vähän tarkempi syyni - jos ostamaan tulee rahatukun kanssa joku täysi idiootti uhoten rehvastellen - niin eipäs pitäsi myydä.
        Heikolla itsetunnolla varustettu omistaja ja isokokoinen, vahva ja vaikeasti hallittava koira se on pahaa sen.
        Me pienempien koirien omistajat - saamme sitten varoa näitä paksupäisiä koiranomistajia jotka kirkkain silmin selittävät että `koira on aggressivinen - ei siedä muita koira ´olepas niin hyvä ja mene siitä helvettiin kun ME tulemme.
        Voi, jospa saisi ottaa koirat pois näiltä uhoojilta.
        Olen senkin nähnyt, miten räkäkännissä oleva, arviolta n 25 neitokainen uhosi keskellä jalkakäytävää että " tästä ei jumalauta kukaan mene ennenko annan luvan! ".
        Juu, ei kulkenut ei.
        Ei tehnyt mieli nähdä oma koira raadeltuna..
        Sinulle, jonka koiraa raadeltiin, otan syvästi osaa ja toivon, että se parani?
        Terveisiä kaikille vuffen ja fifin omistajille. Meillä on yhtäläiset oikeudet kuin sussareiden uho-omistajilla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      399
      8566
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      171
      2897
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1252
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1008
    5. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      64
      938
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      916
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      913
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      903
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      852
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      832
    Aihe