mitenkäs toimii käytännössä, onko enempi haittaa kuin hyötyä ?
koulutustuki ja
2
225
Vastaukset
- kokemusta on
Itse opiskelen lähihoitajaksi liiton koulutustuella. Töitä piisaa välillä liiankin kanssa, eli teen tosi pitkää päivää. Päivät koulussa, iltoja ja viikonloppuja töissä ja yöt sitten teen etätehtäviä. Palkka on suht' hyvä, ei siinä mitään. Työ myöskin on erinomainen tapa oppimiseen, saan olla töissä ihanassa yhteisössä, ja saan todella arvokasta työkokemusta samalla. Työvuoroja kuukausittain teen 10-15 näköjään. Mutta tosiaan näistä on myöskin hyötyä tehtävien tekemiseen, ja muuhunkin.
Muistaakseni saa tehdä ilman sovittelua 127 euroon asti, eli käytännössä yksi sunnuntaivuoro. Sen jälkeen sovittelu on ankara, eli jokainen ansaittu euro vie 80% päivärahasta. Toki ansiotulon verotus on huomttavasti lievempi kuin päivärahojen. Mutta tarkkaan pitää laskea, ettei tule liikaa tienestejä, nimittäin myöskin se 8 euroa (ylläpitokorvaus) menee, jos ei muutoin jäisi päivärahaa maksettavaksi. Voin tehdä töitä noin paljon, koska ansiosidonnaiseni on suuri, mutta tarkkana pitää olla.
Kannattaa myöskin katsoa kenelle keikkaa tekee. Joissakin paikoissa palkanmaksu on todella suurella viiveellä sijaisille ja keikkalaisille, joka saattaa tarkoittaa myös suurta viivettä koulutustuen maksussa. Sen vuoksi itse teen töitä vain yhdelle, hyvin palkanmaksuasiat hoitavalle työnantajalle.
Ongelma onkin siinä, että työvoimakoulutuksessa ainakin itselläni on todella kireä opiskeluaikataulu, jota ei höllätä, vaikka kuinka töitä tekisit. Eli se pitää loppuun asti. Sama koskee myös sairaslomia, itselläni tuli kuukauden kiriminen vielä lisäksi, koko opiskeluaikani on 8 kk, koska vaikka sairastuinkin, niin opiskeluaikaa ei pidennetä. Minun pelastukseni on se, että palkkatyö hyväksiluetaan työssäoppimisessa, eli joitakin aikoja saan siitä vähennettyä. En kaikkea, joten joudun itsenäisillä opinnoilla kirimään aikataulun kiinni.
Ja sitten vielä se, että yli 17 tuntia viikossa ei kannattaisi töitä tehdä (ainakaan minun, kun on niin hyväy ansiosidonnaiset), koska sitä tarkastetaan jossakin vaiheessa, joka tarkoittaa luonnollisesti myöskin työttömyyskorvauksen putoamista.
Eli jokainen miettii, mitä haluaa arvostaa. Itse valitsin kaikesta huolimatta työnteon, koska tämän työnantajan ja myöskin kassani kanssa on ollut tosi joustavaa tuo homma. Ihan älyttömiä katkoksia ei tule. Kieltäydyn niistä töistä, jotka kokemuksesta tiedän aiheuttavan hankaluuksia maksuliikenteen kanssa.
Eli minulle on enemmän hyötyä, mutta moni kertoo, että lopetti sen, koska siitä oli enemmän haittaa.- osa-aikatyö
Asianydin selvisi het kerta rysäyksellä näin seikkaperäisestä käytännön kokemuksesta. TÄYS KYMPPI SULLE !! No itselleni ei taida olla mitään hyötyä lisäkeikoist ku meen "nysse"kursseil ja keikkoi olis raksapuolel ja ihmeihme.. Verokirjalla. Hyvää kevään jatkoja ja jaksamista sulle.. :~D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14811017
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485403Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414215Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352674Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1011588Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?751445Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396