Kokemuksia Mauritiukselta Le Victoria ja Paradis hotellista?

tuleva häämatkalainen

Olemme lähdössä syyskuussa häämatkalle mauritiukselle. Olisi mukava kuulla kokemuksia erityisesti hotelleista Le Victoria ja Paradis hotel. Löytyykö ketään näissä käyneitä?

4

5882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellen

      Noista ei ole, mutta Shandrani hotellissa olin häämatkalla 2002. Voin suositella. Mauritius on melko hotellikeskeinen, joten kannattaa varmistaa, että hotellilla viihtyy koko loman. Eli tarjolla mielekästä ohjelmaa, useita ravintoloita jne. Jos ette ole vielä varanneet matkaa niin kannattaa myös harkita Seychellejä, olin siellä juuri jouluna ja pidin enemmän. ovat laskeneet siellä nyt hintojakin kun turistit on vähentyneet. Jos omatoimimatka, niin lento Dubain kautta ei ole huono vaihtoehto, siellä voi pyöriä paripäivää shoppailemassa. Tosin Finnairin suorat lennot taitaa alkaa vasta lokakuussa. Mutta finskillä Dubaihin 6h ja sieltä Emiratesilla 4h Seychelleille. Ei paha.

      • mikko...

        Le Victoria on todella hieno paikka. Saarella ei ole juurikaan ruokapaikkoja hotellien ulkopuolella joten Victorian puolihoitoa kannattaa harkita, etenkin koska buffet on aivan erinomainen! Jokaisella illalla on oma teemansa ja kokkeja lennätetään Ranskasta ja Italiasta. Lisäksi hotellissa on yksi parhaista koskaan vierailemistani italialaisista ravintoloista, mahdollisesti jopa paras. Tämä ei ole kevyt suositus koska matkailu on intohimoinen harrastukseni ja italialainen keittiö ensimmäinen valintani maailman ruokakirjosta.

        Hotellissa on myös suomalainen sauna, ihan aito sellainen joskin saksalaisia varten varustettuna tiimalasilla sillä yli 15min saunominen on tunnetusti kovin haitallista! ;)

        Hotellin edustalla odottelee iso liuta takseja joiden vuokraaminen päiväksi kuljettajineen ei juuri 50 euroa enempää maksa ja kuskit osaavat ajaa hyvin mielenkiintoisiin paikkoihin. Itse vierailin Ramadanin aikaan ja hindusta muslimiksi kääntynyt kuljettaja kärvisteli etupenkillä ilman vesipisaraakaan samalla kun itse söimme takapenkillä paikallisia herkkuja ja joimme cokea. Asenne saarelaisilla on juuri tuo, jokainen saa tehdä oman uskontonsa ja tuntemuksiensa mukaan eikä muille yritetä tyrkyttää mitään väkisin. :)

        Itse lensin Mauritiuksella ihan vaan rantalomalle muistaakseni Wienistä. Mauritius on todella hotellikeskeinen kuten edellinen kirjoittaja osuvasti toteaa. Saari on melko karu ja kaukana trooppisesta paratiisista, joskin hyvin mielenkiintoinen muuten erityisesti loistavan ruokansa (hotellissa) ja mielenkiintoisen demografiansa (ihmiset ja kulttuuri) puolesta.

        Seychelleillä olen lomaillut myös ja se on erittäin paljon vihreämpi paikka ja saarella on myös hieman korkeuseroja lättänästä Mauritiuksesta poiketen.

        Riippuu siis mitä haette, Mauritiuksen hotelli rantaelämä on ehkä maailman hienointa, Seychelleillä enemmän nähtävää hotellin ulkopuolella. Molemmissa viihdytte taatusti!


      • uudestaan!
        mikko... kirjoitti:

        Le Victoria on todella hieno paikka. Saarella ei ole juurikaan ruokapaikkoja hotellien ulkopuolella joten Victorian puolihoitoa kannattaa harkita, etenkin koska buffet on aivan erinomainen! Jokaisella illalla on oma teemansa ja kokkeja lennätetään Ranskasta ja Italiasta. Lisäksi hotellissa on yksi parhaista koskaan vierailemistani italialaisista ravintoloista, mahdollisesti jopa paras. Tämä ei ole kevyt suositus koska matkailu on intohimoinen harrastukseni ja italialainen keittiö ensimmäinen valintani maailman ruokakirjosta.

        Hotellissa on myös suomalainen sauna, ihan aito sellainen joskin saksalaisia varten varustettuna tiimalasilla sillä yli 15min saunominen on tunnetusti kovin haitallista! ;)

        Hotellin edustalla odottelee iso liuta takseja joiden vuokraaminen päiväksi kuljettajineen ei juuri 50 euroa enempää maksa ja kuskit osaavat ajaa hyvin mielenkiintoisiin paikkoihin. Itse vierailin Ramadanin aikaan ja hindusta muslimiksi kääntynyt kuljettaja kärvisteli etupenkillä ilman vesipisaraakaan samalla kun itse söimme takapenkillä paikallisia herkkuja ja joimme cokea. Asenne saarelaisilla on juuri tuo, jokainen saa tehdä oman uskontonsa ja tuntemuksiensa mukaan eikä muille yritetä tyrkyttää mitään väkisin. :)

        Itse lensin Mauritiuksella ihan vaan rantalomalle muistaakseni Wienistä. Mauritius on todella hotellikeskeinen kuten edellinen kirjoittaja osuvasti toteaa. Saari on melko karu ja kaukana trooppisesta paratiisista, joskin hyvin mielenkiintoinen muuten erityisesti loistavan ruokansa (hotellissa) ja mielenkiintoisen demografiansa (ihmiset ja kulttuuri) puolesta.

        Seychelleillä olen lomaillut myös ja se on erittäin paljon vihreämpi paikka ja saarella on myös hieman korkeuseroja lättänästä Mauritiuksesta poiketen.

        Riippuu siis mitä haette, Mauritiuksen hotelli rantaelämä on ehkä maailman hienointa, Seychelleillä enemmän nähtävää hotellin ulkopuolella. Molemmissa viihdytte taatusti!

        Samaa mieltä, Le Victoria oli oikein hieno! Huone oli hieno ja tilava. Hotelli alue oli kaunis ja viihtyisä, uima-allas iso! Ranta myös hieno. Kun tullessa lähestyimme hotellia bussilla, huolestutti kun ei ollut vähään aikaan näkynyt muuta kuin sokeriruokopeltoa!

        Kolme krt päivässä sai syödä vatsan täyteen. Häämatkalaisille kuului lounas päivällä. Muutoin oli "vain" aamiainen ja illallinen. Ruoka oli hyvää ja sitä oli paljon! Huh! Nälkä ei pääse varmasti tulemaan. Illalla ravintolassa oli ohjelmaa (taisi olla joka ilta jotain).
        Palvelu oli hyvää, tosin Sandsissa vielä parempaa, siellä sai rannallekin helposti juotavaa ja aterian. Koska oli pienempi paikka. Mutta Sands hotellina ei ollut niin hieno ja lounas ei kuulunut häämatkapakettiin. Ja ruokavalikoima oli suppeampi.

        Lähellä ei ollut kuin pari pientä kauppaa (pieni ruokakauppa aika eksoottinen...), mutta taksit edullisia. Kiersimme taksilla saarta. Kävimme myös veneretkellä. Kävimme mm. katsomassa delfiinejä ja sukeltamassa.

        Meille kyllä yritettiin myydä yhdessä paikassa matto väkisin... Kannattaa välttää mattokauppoja! Muuten ei ollut mitään tyrkytystä ja sai olla rauhassa. Rannalla tosin oli kaupustelijoita, mutta kun löhöilee silmät kiinni tai sanoo ei kiitos, he kyllä häipyvät.

        Pidin enemmmän kuin Sandsista vaikka siinäkin oli omat hyvät puolensa.


      • Matkailijahullu
        mikko... kirjoitti:

        Le Victoria on todella hieno paikka. Saarella ei ole juurikaan ruokapaikkoja hotellien ulkopuolella joten Victorian puolihoitoa kannattaa harkita, etenkin koska buffet on aivan erinomainen! Jokaisella illalla on oma teemansa ja kokkeja lennätetään Ranskasta ja Italiasta. Lisäksi hotellissa on yksi parhaista koskaan vierailemistani italialaisista ravintoloista, mahdollisesti jopa paras. Tämä ei ole kevyt suositus koska matkailu on intohimoinen harrastukseni ja italialainen keittiö ensimmäinen valintani maailman ruokakirjosta.

        Hotellissa on myös suomalainen sauna, ihan aito sellainen joskin saksalaisia varten varustettuna tiimalasilla sillä yli 15min saunominen on tunnetusti kovin haitallista! ;)

        Hotellin edustalla odottelee iso liuta takseja joiden vuokraaminen päiväksi kuljettajineen ei juuri 50 euroa enempää maksa ja kuskit osaavat ajaa hyvin mielenkiintoisiin paikkoihin. Itse vierailin Ramadanin aikaan ja hindusta muslimiksi kääntynyt kuljettaja kärvisteli etupenkillä ilman vesipisaraakaan samalla kun itse söimme takapenkillä paikallisia herkkuja ja joimme cokea. Asenne saarelaisilla on juuri tuo, jokainen saa tehdä oman uskontonsa ja tuntemuksiensa mukaan eikä muille yritetä tyrkyttää mitään väkisin. :)

        Itse lensin Mauritiuksella ihan vaan rantalomalle muistaakseni Wienistä. Mauritius on todella hotellikeskeinen kuten edellinen kirjoittaja osuvasti toteaa. Saari on melko karu ja kaukana trooppisesta paratiisista, joskin hyvin mielenkiintoinen muuten erityisesti loistavan ruokansa (hotellissa) ja mielenkiintoisen demografiansa (ihmiset ja kulttuuri) puolesta.

        Seychelleillä olen lomaillut myös ja se on erittäin paljon vihreämpi paikka ja saarella on myös hieman korkeuseroja lättänästä Mauritiuksesta poiketen.

        Riippuu siis mitä haette, Mauritiuksen hotelli rantaelämä on ehkä maailman hienointa, Seychelleillä enemmän nähtävää hotellin ulkopuolella. Molemmissa viihdytte taatusti!

        Ei muka ole ravintoloita Mauritiuksella hotellien ulkopuolella! Höpö höpö! Olimme marraskuussa 2009 kymmenen päivää Bain Boefin alueella pohjoisessa omatoimimatkalla. Asuimme rannan tuntumassa aidatulla alueella pienkerrostalossa yksityisen vuokraamassa tilavassa asunnossa. Alueella asui myös paljon paikallisia ja siihen kuului uima-allasalue, joka päiväsaikaan oli lähes autio ja meidän "yksityiskäytössä". Iltaisin paikalliset tulivat työpäivän jälkeen koko perheen voimin uiskentelemaan. Kävimme joka ilta eri ravintolassa syömässä joko lähikylässä Pereyberessä tai hiukan isommassa Grand Bayssa. Okei, yhdessä kiinalaisessa ravintolassa kävimme jopa kaksi kertaa, koska siellä oli niin hyvää ruokaa ja edulliset hinnat. Valittavissa on paikallisia kreolilaisia ravintoloita sekä paljon kiinalaisia ja intialaisia. Myös italialaisessa kävimme. Retkeilimme omin päin bussilla pääkaupunkiin, taksilla Pamplemoussen kasvitieteelliseen puutarhaan, pari meriretkeä (ihania) ja vain löhöilimme rannoilla tai uima-altaalla. Mauritius on aivan ihana lomakohde ja meiltä jäi paljon vielä näkemättä. Ei kannata jäädä käkkimään hotellialueelle vaikka sieltä kaikki tarvittava löytyisikin. Emme yleensä halua kahta kertaa samaan matkakohteeseen, mutta sinne voisi lähteä uudelleenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2816
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      100
      2114
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      146
      908
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe