Kajaanin

työvoimatomisto

on perseestä

yhtyykö kukaan?

20

1305

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ossoo

sannoo kun en oo tarvinnu koko laitosta! Voi ollakkin.

• pitäisi

yhtyä?

• kaisa-tiina

ei se nyt ihan sieltä ole.

• mediaa seurannut?

ihmettelen suuresti kun kukaan joka katsoi tän ajan kohtais ohjelman tästä työttömien kierrätyksestä ei noussut takajaloilleen. kysynkin miksi?... onko oikein et meillä on näitä euro joppareita jotka ottavat isot rahat valtioilta ja kunnilta ja työntekiä saa vain sen minimi palkan,sitävastoin työn vastaan ottaja esim:siivouksen tilannut ihminen joutuu maksamaan saman kuin yksityisen firman tekemä työ. miksi näistä keino työllisyys asioista ei kukaan purnaa?minusta ainakin on väärin et perustetaan virmoja ihmisten keinotyölistämiseen.koska ihan oikeisiin töihin saatais palkattua työttömiä.töihin haluavia ihmisiä. onko vain niin et kun joku perustaa kunnan nimiin hienolta kalskahtavan virman.niin sitten voidaan työtön palkata huonolla palkalla mihin töihin vain ja aina töitä löytyy. ja virma käärii rahat pussiin.työttömät pelotellaan henkihieveriin herrat eikun porskuttaa. en tiedä mä aikoinaan olen purnannut esm:pätkätöistä miksi kukaan teistä työttömistä ei valita?miksi ette tee jotain? sanotte et ei se auta ei varmaan jos ette itse halua vaikuttaa.

• muutama

sen näköinen joihin voisi tosiaan yhtyä.

• senkun vielä kerrot

miksi se on perseestä? senkun vielä kerrot.

• Työ Läinen

Mutta eikös ne samat työttömät pyöri siellä niinkun pieru kirnussa. Kurssilta toiselle pompotetaan ja elämäntarinaa kirjoitellaan, opetellaan tietokoneen käyttöä, elämänhallintaa harjoitellaan ja puuhastellaan muuta joutavata. Sitten palataan takaisin kortistoon, ja uskotaan kun Katainen uhitteee työvoimapulalla.
        Piiri pieni pyörii. Oikeastihan työttömät ja muut tukiaisten saajat pitäisi panna rapsehtimaan saamiensa tukiaisten eteen. Lumet odottavat Luojaansa, vesakot harventajaansa, vanhukset ulkoiluttajaa ja niin edespäin.
        Ja samaan aikaan terveet ihmiset lahoavat sohvillaan Kauko Säädin kourassan ilman virikkeen häivääkään.
        Onko tässä järjen hiventä. Ei ole sanon minä!

• odottaa luojaansa?
        Työ Läinen kirjoitti:

Mutta eikös ne samat työttömät pyöri siellä niinkun pieru kirnussa. Kurssilta toiselle pompotetaan ja elämäntarinaa kirjoitellaan, opetellaan tietokoneen käyttöä, elämänhallintaa harjoitellaan ja puuhastellaan muuta joutavata. Sitten palataan takaisin kortistoon, ja uskotaan kun Katainen uhitteee työvoimapulalla.
        Piiri pieni pyörii. Oikeastihan työttömät ja muut tukiaisten saajat pitäisi panna rapsehtimaan saamiensa tukiaisten eteen. Lumet odottavat Luojaansa, vesakot harventajaansa, vanhukset ulkoiluttajaa ja niin edespäin.
        Ja samaan aikaan terveet ihmiset lahoavat sohvillaan Kauko Säädin kourassan ilman virikkeen häivääkään.

Tai vesakot harventajaa? Tai vanhukset ulkoiluttajaa?

Ei sitä kuule voi kenenkään tontille mennä noin vaan lapion kanssa heilumaan. Tällaiset asiat nostetaan aina esiin kun puhutaan työttömistä. Näin työllistäminen ei toimi. Työn puutteen pitää synnyttää uutta työtä, eli jos ei ole työtä pitää alkaa synnyttämään sitä. Työn pitää olla myös tuottavaa. Lumenluonti on työtä siinä kuin mikä muu tahansa mutta jonkun tulee maksaa saamastaan hyödystä, eli työllä pitää olla aina ostaja.

• oikeassa
        Työ Läinen kirjoitti:

Näin ainakin minun kohdallani on. Karenssin uhalla pakotetaan kursseille tai jonnekkin tyhjänpäiväseen hommaan. Olen käynyt rapsehtimassakin ja halusin rapsehtia eräässä paikassa uudestaan, mutta se kun ei käynyt. Kun puoli vuotta saa vain olla samassa paikassa. Sitten valitetaan työvoimapulaa. Ja viimeksisin kun tästä asiasta kävin keskustelemassa, niin ei kerrassaan käynyt, että saisin mennä siihen samaan paikkaan. Käskettiin vaan itse soitella muualle. Eli kyllä meitä on varmaan paljonkin, ketkä haluaisivatkin rapsehtia tukiasten eteen, mutta kun ei saa kuin sen puoli vuotta. Tällainen tapaus minulla, mutta en tiedä onko muilla ollut vastaavaa.

• Omillaan pelaa.
        oikeassa kirjoitti:

Näin ainakin minun kohdallani on. Karenssin uhalla pakotetaan kursseille tai jonnekkin tyhjänpäiväseen hommaan. Olen käynyt rapsehtimassakin ja halusin rapsehtia eräässä paikassa uudestaan, mutta se kun ei käynyt. Kun puoli vuotta saa vain olla samassa paikassa. Sitten valitetaan työvoimapulaa. Ja viimeksisin kun tästä asiasta kävin keskustelemassa, niin ei kerrassaan käynyt, että saisin mennä siihen samaan paikkaan. Käskettiin vaan itse soitella muualle. Eli kyllä meitä on varmaan paljonkin, ketkä haluaisivatkin rapsehtia tukiasten eteen, mutta kun ei saa kuin sen puoli vuotta. Tällainen tapaus minulla, mutta en tiedä onko muilla ollut vastaavaa.

Useista kirjoituksista on käynyt ilmi se asia että yritykset käyttävät hyväkseen tuota puolenvuoden työllistämistä edullisesti.Tuon ajan jälkeen entinen pois ja uusi tilalle verovaroin. No mikä olisi lääke ?
        Mitäpä jos osailisivat tuon pykälän sellaiseksi että jos ei voi jatkaa puolen vuoden jälkeen töitä ei uuttakaan orjaa saa tilalle tuettuna. Ja jos tuo peli jatkuu niin vedetään TE-keskuksen rahahanat myös kiinni noilta taktikko yrityksiltä.

• ex-työtön

Työkkärin entisenä asiakkaana tiedän sen minkä muutkin: Ei siellä mitään töitä järjestetä ihmisille. Korkeintaan pakotellaan joillekin jonninjoutaville kursseille tai työharjoitteluun (joka sekin pitää hommata itse). Käsketään vain soittelemaan sinne ja tänne ja kyselemään töitä. Vau! Auttaa ihan saatanasti! Vittu sama kun ei olisi koko puljussa kirjoillakaan kun ainoa apu, mitä sieltä saa, on kehotus soittelemaan ja kyselemään. Ihmiset on siellä kirjoilla vain sen takia että saavat kelalta tökäreitä.

Silloin kun itse olin työtön, sain hommata joka vitun ainoan työ- ja harjoittelupaikan itse. Työkkäristä ei ollut mihinkään. Nyt olen vakityössä eikä työkkärin tantoilla ollut sen löytämiseen osaa eikä arpaa vaan löysin töitä itse.

Työkkäri on yhtä turha laitos kuin stondis paavilla.

• nämä yritykset
        Omillaan pelaa. kirjoitti:

Useista kirjoituksista on käynyt ilmi se asia että yritykset käyttävät hyväkseen tuota puolenvuoden työllistämistä edullisesti.Tuon ajan jälkeen entinen pois ja uusi tilalle verovaroin. No mikä olisi lääke ?
        Mitäpä jos osailisivat tuon pykälän sellaiseksi että jos ei voi jatkaa puolen vuoden jälkeen töitä ei uuttakaan orjaa saa tilalle tuettuna. Ja jos tuo peli jatkuu niin vedetään TE-keskuksen rahahanat myös kiinni noilta taktikko yrityksiltä.

lopettaisivat poliitikkojen ja virkamiesten sponsoroinnin jos eivät saisi siitä mitään hyötyä.

• joo_.
        oikeassa kirjoitti:

"Karenssin uhalla pakotetaan kursseille tai jonnekkin tyhjänpäiväseen hommaan."

Tuo on kyllä väärin, että pakotetaan johonkin ammattikurssille ikään kuin työttömän sopivuus ja kiinnostus ko. alalle olisi sillä selvä. Kurssin jälkeen työvoimatoimisto pyrkii ohjaamaan samaista työtöntä kurssia vastaavaan työhön vaikka työttömällä ei alkujaankaan ollut kiinnostusta tuolle alalle.

Eihän se noin toimi. Väärä koulutus menee hukkaan ja se maksaa, ja työtöntä pyritään ohjaamaan ns. väärille raiteille. Siinä vierähtää helposti vuosia hukkaan. Näin oli ainakin ennen, liekö tyyli muuttunut, tuskinpa?

• MMM

No en yhdy, ku en tiiä asiasta mitään tänä pänä. Aikoinaan oli kyllä perseestä. Ei muuta kuin kortiston jatkoksi pisti miestä reipasta ja ripeää. No vittu!
      Itteppä otin sitten toimeksi ja painuin muille maille vierahille....Enkä ole katunut.kajaani on perseestä.....Työvoimatoimisto varsinkin....ja sossu....

• muuallakin

Minulla on kokemusta kursseista ja koulutuksista,
      taitaa olla jo yli 10 eri ammattia paperilla.
      Kilttinä olen kaikki käynyt, mitä on tarjottu.
      Opintolainaa makselen nälkäkuoleman partaalla.
      Katottiin sossussa tulona aikoinaan, mutta nyt ei lueta menoksi.
      Syy miksi en ole työllistynyt, on monet krooniset sairaudet ja nivelvaivat.
      Kuka työnantaja olisi niin itseensä kyllästynyt, että valmiiksi vaivasen ja sairaan töihin ottaisi.
      Sekin minua ärsyttää, että täytyy kokoajan olla soittamassa eri työpaikkoihin, menee viimeiset sentit puhelinmaksuihin.
      Mol.fi sivuilta löytää soiton aiheita enemmän kuin työkkäristä. Mikä lie suojatyöpaikka.
      Valtaahan siellä saa käyttää työntekijä, voi katkaista vaikka päivärahasi, jos ei osaa vastata oikein heidän tivatessa:mikä on suunnitelmasi? Vastaappa siihen että yritän pysyä hengissä.. voi v...u

• laiskurit

niin ei tarvi valittaa turhista! Olis tämäkin ketju säästynyt.

• perskuta rallaa..

Tässä sitä kinttaat käessä outettaa, jos joku palkkatyötä antaisi.
        Ilimaseks sua tarppoo nii paljo ku tahtoo, vua perkelleesti maksaa tuo ruoka ja asuminen, pittäe suaha palakka.
        Jos sullo töetä tarjolla kunno palakalla ni ota perskeles töehi eläkä vittuile siellä...

• ilmoitus
        perskuta rallaa.. kirjoitti:

Tässä sitä kinttaat käessä outettaa, jos joku palkkatyötä antaisi.
        Ilimaseks sua tarppoo nii paljo ku tahtoo, vua perkelleesti maksaa tuo ruoka ja asuminen, pittäe suaha palakka.
        Jos sullo töetä tarjolla kunno palakalla ni ota perskeles töehi eläkä vittuile siellä...

hesariin et kaenuun komea uros tarjolla kaekenlaisiin töihin leski eukolle ja rikkaille naesille niin kyllä kuule rahoo tuloo.Eikä tartte olla rahan puutteessa,viikko hesassa ja kaks viikkoo kotona kuukaudessa.

• nyt en

tämä sama ruudinkeksijä, joka on varmaan suhteella jossain töissä tekemättä mitään, arvostelee, jos toinen on työtön, minä järjestän liputuspäivän, JOS JA TOIVOTTAVASTI JÄÄT TYÖTTÖMÄKSI !

• perseestä

perseestä se on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      90
      5785
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4752
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3077
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      2734
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2006
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1533
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      189
      1348
    Aihe