Mulla ei ole ollut netissä koskaan mitään kuvia, mutta oon nyt ajatellut irc-galleriaan laittaa, jos vaikka sais uusia kavereita :)
Olen ottanut kuvia kännykällä. Olen ne sitten pistänyt koneelle, mutta ne ovat todella pieniä, vain hieman suurempia kuin kännykän näyttö. Olen niitä lähettänyt sähköpostiinkin, mutta ovat silti yhtä pieniä. Kysymys siis onkin, että jos laitan niitä kuvia galleriaan niin näkyvätkö ne sielläkin pieninä vai suurenevatko ne itsestään normaalin kokoiseksi? Pitääkö mun siis eka jotenkin suurentaa itse ne kuvat (meillä ei ole kyllä mitään sellaista juttua kai, joilla ne vois suurentaa) vai suurentaako irc-galleria jotenkin automaattisesti?
Sitten jos jotkut kommaa mun kuvia niin pystynkö halutessani poistamaan niitä kommentteja? Ei nimittäin ole kiva, jos joku sanoo jotain tyhmää mulle ja sit kaikki näkee sen.
Pystynkö lähettämään toiselle käyttäjälle yksityisviestejä, etteivät muut näe sitä?
Sitten te joilla on kokemusta galleriasta niin miten helposti teidän kuvat on huomattu ja siis muutkin kuin kaverit, jotkut random tyypit esim.? Miten helposti random tyypit kommaa? Mitä kannattaisi kommata, jollekin tyypille joka vaikuttaa kivalta, jos ei tunne sitä yhtään?
Onko teillä mitään negatiivistä kokemusta siitä irc-galleriasta?
Itseäni vähän pelottaa laittaa sinne kuvia, mutta toisaalta haluaisin, koska mulla ei oo hirveesti kavereita ja netissä ois helpompi tutustuu uusiin ihmisiin, koska oon aika ujo ja epäsosiaalinen oikeassa elämässä.
Saattaa olla vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta kiitos kaikille, jotka viitsii vastata :)
Irc-galleriasta kysymyksiä :)
4
1537
Vastaukset
- gdsgdsgdsgds
- Kyllä, pystyt halutessasi poistamaan saamiasi kommentteja vaikka ihan yhden kerrallaan.
- Pystyt lähettämään toiselle käyttäjälle yksityisiä kommentteja, mikäli tilaat VIP-ominaisuuden. Jos sinulla ei ole sitä, ovat kaikki kommentit julkisia.
- IRC-Gallerian merkitys on hämärtynyt ihan älyttömästi. Itse liityin vuonna 2005, ja kyllä silloin vielä jonkin verran sai kommentteja satunnaisilta ohikulkijoilta, "hienot hiukset," tms. IRC-Galleria oli paikka uusien tuttavuuksien löytämiseen. Nykyään IRC-Galleriasta on tullut suurimmaksi osakseen pelkkä yhteydenpitoväline, - vieläpä melko huono sellainen. Kuin mese, mutta kaikki voivat lukea keskustelun. Jengi vaan kommailee kavereilleen, ja randomikommentteihin suhtaudutaan "o.O mitä kyttäät mun kuvii?" Toki jos olet tosi erikoisen näköinen tai laitat esille taideteoksiasi, saatat saada kommenttia tuntemattomiltakin.
Eli: aika pieni todennäköisyys, että kukaan tulee sinua Galleriassa hihasta kiskomaan. Sitäkin on kyllä sattunut, itsellenikin, mutta ei sen asian takia kannata Galleriaan liittyä. Mutta tietenkin Galleriaa voi käyttää apuna kavereiden hankinnassa: syvennä suhteita moikkailukavereihisi kommentoimalla heille, tai etsi jostain chatista mukava tyyppi ja menkää Galleriaan "jatkoille." Lisäksi auttaa jos keskustelet sinua kiinnostavissa yhteisöissä aktiivisesti.
Poistin kuvat, koska en saanut loppuaikana juuri mitään kommenttia.
- Voit kokeilla kuvien toimivuutta rekisteröitymällä sinne Galleriaan. Todennäköisesti kuvat eivät siitä enää suurene. Puhut "normaalista" koosta. Oletko siis joskus saanut siirrettyä kuvat koneelle isomman kokoisina? Kännykkäkuvat eivät itsellänikään ole koneelta katsottuna saman kokoisia kuin digikamerakuvat, mutta kyllä ne on silti paljon isompia kuin kännykän näyttö. - irc-gallerian käyttäjä
noista kuvista en osaa sanoa, itselläni ne näkyy ihan normaalina (siis niinkuin muillakin) vaikka olen ottanut ne kännykällä...
ja kommentteja pystyy poistamaan, kyllä :)
yksityisviestejä voit lähettää toisille mielestäni silloin, kun hankit vip-ominaisuuden, eli saat kaikkea kivaa niinku just yksityisviestit, näät enemmän vierailijoita jne... vip maksaa muistaakseni 10 e vuodelta ja 2 e kuukaudelta. varma en tosin ole, kannattaa tarkistaa gallerian sivuilta.
no mulle itelleni kommaa lähinnä kaverit, pari kertaa on jotkut random tyypit kommannu jotain tyyliiin "oot kaunis dlfjslkdjf" :D mut siis kyllä vieraslistassa näkyy ihan randomtyyppejä, mut harvemmin ne mulle ainakaan kommaa.
tyypille joka vaikuttaa kivalta kannattais kommata vaikka että moi vaikutat kiinnostavalta voitaisko tutustuu tai jotain sellasta. :)
no ei oikeestaan oo negatiivista sanottavaa, mitä nyt jotkut tyhmät kommentit jotka saa pois :D
mieki jännitin aluksi mut nopeesti se hävis ku tajus miten kivaa se on :D kannattaa laittaa :)
niin ja lisää tietoa löytyy tosiaan irc-gallerian sivuilta, vaikkapa esittely tai tietoa kohdista.kuvat pysyy pienenä jos ne sellaisia on alunperinkin.
kyllähän randomit tulee juttelemaan, jos itse tekee niin. vähän kummalista jos vaan odottaa saavansa kommentteja tekemättä itse mitään.
ja mielenkiintoisten kuvien laittaminen ehkä auttaa myös.
- ainomuumi
Itselläni on kuvia galleriassa, ja tiätääkseni se ei suurenna automaattisesti kuvia ! Siihen ratkaisun löydät lataamalla esim ilmaisen ohjelman nimeltä photo filtre. Avaat ohjelman ja sinne "vedät" kuvan ja sitten klikkaat oikeanpuoleista hiiren painiketta ja sieltä image size. Siinä lukuja isommaksi niin pitäisi onnistua.
Ja kommentteja on mahdollista poistaa sivun vasemmasssa laidassa löytyvällä "poista kommentteja" toiminnolla.
toisille käyttäjille voi lähettää yksityisviestäjä "yksäreitä" jos tilaa ensin itselleen vipin (muistaakseni 3 e , 2kk ) . Ja aika kivasti käy kävjöitä itsellä, tosin harvat kommentoivat, mutta voihan keskustelun aloittaa ihan vain sanommalla esim "moi, oon sulle varmaan tuntematon mut suhun vois olla ihan jees tutustua (;" tai jotenkin noin, onhan se piristävää saada tuollainen kommentti sillon tällöin ! (: ja negatiivisiä puolia omalle kohdalle ei ole sattunut yhtään !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408227
- 1265247
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786