Miettiessäsi työskentelyä ilman työlupaa Alanyassa on hyvä tiedostaa seuraavat seikat: Sanomalehdissä ilmoitetaan puhelinnumero, jonne saa kuka tahansa ilmoittaa ilman työlupaa työskentelevästä henkilöstä. Turisti lähetetään siitä paikasta pois maasta ja 2n vuoden kielto tulla maahan.
Yritys saa tuntuvat sakot ja yritys voidaan sulkea koko sesongiksi.
Tarkastuksia jatketaan tehostetummin kuin viime kesänä, jolloin jäi 500 turistiä kiinni ilman työlupaa.
Mahdollinen työkentely pimeästi
7
814
Vastaukset
- alanya-opas
Kyllä, totta on! Ei kannata ottaa riskiä ja tehdä pimeesti töitä TURKISSA. Ensimmäisen kerran kiinni jäädessään saa varoituksen ja jos sama toistuu niin joutuu maasta ulos eikä ole tänne mitään tekemistä moneen vuoteen. Kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin tulee töihin pimeesti maahan.
Jos sinun työantajasi on isompi firma pyydä ehdottomasti että hakevat sinulle työluvan. Se ei ole helppoa saada ja voi kestää kauan mutta hakemuksen lähetettyä saat työskennellä kunnes lupa tulee (tai ei). Ja toki voi hakea montakin kertaa. Riippuu paljon työnantajasta, aika harva haluaa edes hakea luvan jos olet vain tulossa kesätöihin.
Laillisesti aina varmin.- ??????
Jos ei "pääse" takaisin tuonne tunkiolle???
- ihan oikeasti
?????? kirjoitti:
Jos ei "pääse" takaisin tuonne tunkiolle???
kuinka jaksat roikkua täällä sivuilla jos olet noin kovasti Turkkia vastaan?
En minäkään pitänyt Kanariasta, joten en myöskään siellä sivuilla pyöri, yhden kerran heti matkan jälkeen kerroin itse kokemani epäkohdat.
Sen jälkeen en ole käynyt, ei vaan kiinnosta.
Sinulla tuntuu olevan hyvinkin vahva kiinnostus Turkkia kohtaan, et kai vaan kehtaa sitä jostain syystä myöntää.
Kaikesta näkee että mielipiteesi ei perustu mihinkään itse koettuun, korkeintaan Turkin poika on vienyt vaimosi.
Se ehkä selittäisi melkeinpä fanaattisen tarpeesi kommentoida kirjoitusta kuin kirjoitusta.
Mutta koeta voittaa pelkosi ja ennakkoluulosi ja käy kerran Turkissa ja muodosta mielipide vasta sitten.
Lähes poikkeuksetta tuntemani ihmiset, niin miehet kuin naiset, jotka ovat siellä käyneet ovat myös paikasta pitäneet. - !!!!!!
ihan oikeasti kirjoitti:
En minäkään pitänyt Kanariasta, joten en myöskään siellä sivuilla pyöri, yhden kerran heti matkan jälkeen kerroin itse kokemani epäkohdat.
Sinulla tuntuu olevan hyvinkin vahva kiinnostus Turkkia kohtaan, et kai vaan kehtaa sitä jostain syystä myöntää.
Kaikesta näkee että mielipiteesi ei perustu mihinkään itse koettuun, korkeintaan Turkin poika on vienyt vaimosi.
Se ehkä selittäisi melkeinpä fanaattisen tarpeesi kommentoida kirjoitusta kuin kirjoitusta.
Mutta koeta voittaa pelkosi ja ennakkoluulosi ja käy kerran Turkissa ja muodosta mielipide vasta sitten.
Lähes poikkeuksetta tuntemani ihmiset, niin miehet kuin naiset, jotka ovat siellä käyneet ovat myös paikasta pitäneet.eivät varmasti käytä nauhallisia kenkiä...
- kenkiä
!!!!!! kirjoitti:
eivät varmasti käytä nauhallisia kenkiä...
ollenkaan.
Käsivoimin puusta puuhun.
Mutta et vieläkään vastannut miksi tunnet niin suurta kiinnostusta Turkkia kohtaan, että pyörit täällä jopa enemmän kuin ne, jotka siellä ovat käyneet.
Itse osallistun keskusteluihin ainoastaan aiheista jotka minua kiinnostavat.
Ja niin varmaan sinäkin.
Tykkäät kurkkia mitä muut tekevät, ja kateellisena siitä kun et itse mihinkään pääse, haukut paikkoja vastoin parempaa tietoa...
Säälittävää. - hyvä ku joku puuttuu tuohon
ihan oikeasti kirjoitti:
Lähes poikkeuksetta tuntemani ihmiset, niin miehet kuin naiset, jotka ovat siellä käyneet ovat myös paikasta pitäneet.ittiä ärsyttää just nuo jokka ikinä eivät turkkiin lähde ku joku "turkkilainen karvakäsipitsanpaistaja" vikitelly heidän vaimoa. oon kysyny oletko ikinä turkissa käynyt niin ei monikaan inisijä ole käyny ja tunnustaneet vaimon pettäneen..tämä tietty kertoo myös jotain suomalaisista naisista, mutta eipä yleistetä sitäkään, turkissa olen tykänny ihmisistä ruuasta lämmöstä yms.turkissa on kiva käydä. espanjaan ei lähtä enää ikinä kaksi kertaa siellä pettyny, turkkiin toukokuussa vasta kuudetta kertaa olen menossa.
- vielä ja
!!!!!! kirjoitti:
eivät varmasti käytä nauhallisia kenkiä...
muutenkin vaatetuksesta.
Jos joskus sinulla olisi varaa mennä Turkkiin, huomaisit kuinka siellä paikalliset ihmiset pukeutuvat hyvin.
Miehetkin aina siisteissä, puhtaissa vaatteissa, paidat silitettyinä, ja mihin väkisin kiinnittää huomiota, hiukset aina siististi ja hyvin leikattu.
Ei niskavilloja tai korvan päälle karkaavia karvoja.
Ja jos on kalju, niin ajavat hiukset kokonaan pois eivätkä yritä epätoivoisesti peittää kaljua sivulta tai takaa vedetyllä rasvaisella liipakkeella.
Toisin on usein täällä, onneksi poikkeuksiakin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1603566Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.512030Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281088
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381024- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872