vaatii tilaa ja siinä on lähes kaikki 1,5gt pahimmillaan atomaatti jutut tietämättömällä vie 18-19gt ei se niin yksinkertaista ole että linus koneeseen 10min asennusta ,siitä vasta kaikki alkaa jos hidas netti aikaa menee päiviä. jos ei osaa kaikki vain alkaa alusta.kyllä jämpti on näin esim 256 netillä saadakseen kaikki päivitykset kestää noin 35 tuntia että hommat on hanskas ..asennus tosin vie vaivaiset 12 min mutta se sekoilu kaiken maailman distrojen kans vaatii päätä automaatti päivitys määrittelemättömänä sekoittaa koneen vääjäämättä .............tv linu fan.
linuxin
11
371
Vastaukset
- Penguin
Ilmeisesti siis et ollutkaan pyytämässä apua vaan trollaamassa.
Mitä pitää tehdä jonkin yleisesti käytetyn distron asennuksessa, että saa menemään 18-19 gigaa kovoa?
Joo ei, Linux Mintin asennusvaihe kestää tälläkin koneella noin 15min, kymmenellä ei pärjää.
35 tuntia? Et kai vain päättänyt asentaa joka ikistä pakettilähteistä saatavaa ohjelmaa? Ei näin. Ei missään nimessä näin.
Millä tavalla se pitäisi määritellä, ettei sekoittaisi? Mitä ihmettä sekoilet? Puhutko nyt jakeluversion päivittämisestä, vai ihan tavallista erinäisten ohjelmistojen päivityksestä?- huvikseni...
ihan hyvin toimii jos ei mene painamaan nappia joka on AUTOMAATTINEN, ehdotus? mutta jos hallitsee itse juden homma toimii ok. koneella itsellä ...mandriva kde ...genome......molemmat ...ympäristöt erikseen käynnistettävissä ..sekä suse ..fedora...ja win xp.. toiselle levylle asennettuna vielä vista koska se ei halua asentua minkään näistä kumppaniksi suosikkini on ehdottomasti mandriva genome .vain siksi että laitteiden tuki on siinä laajin.eli en kai ole trolli..täh
- Penguin
huvikseni... kirjoitti:
ihan hyvin toimii jos ei mene painamaan nappia joka on AUTOMAATTINEN, ehdotus? mutta jos hallitsee itse juden homma toimii ok. koneella itsellä ...mandriva kde ...genome......molemmat ...ympäristöt erikseen käynnistettävissä ..sekä suse ..fedora...ja win xp.. toiselle levylle asennettuna vielä vista koska se ei halua asentua minkään näistä kumppaniksi suosikkini on ehdottomasti mandriva genome .vain siksi että laitteiden tuki on siinä laajin.eli en kai ole trolli..täh
Joo siis mikähän jakelu on kyseessä?
En tunne yhtäkään jakelua, joka asentaa vakiona melkein 20 gigaa tavaraa. Vaikka olisi "AUTOMAATTINEN ehdotus" mitä ikinä tarkoittaakaan.
En tosin tunne noita RedHatteja ja muita .rpmvekottimia kovin kummoisesti...
Jos sinulla on jokin ongelma, voit kertoa siitä suoraan. Ei tarvitse mitään höpöhöpöä selittää että tavallinen asennus veisi parikymmentä gigaa tilaa ja kestäisi 35 tuntia neljännesmegaisella kaistallakaan... - sinä.............
Penguin kirjoitti:
Joo siis mikähän jakelu on kyseessä?
En tunne yhtäkään jakelua, joka asentaa vakiona melkein 20 gigaa tavaraa. Vaikka olisi "AUTOMAATTINEN ehdotus" mitä ikinä tarkoittaakaan.
En tosin tunne noita RedHatteja ja muita .rpmvekottimia kovin kummoisesti...
Jos sinulla on jokin ongelma, voit kertoa siitä suoraan. Ei tarvitse mitään höpöhöpöä selittää että tavallinen asennus veisi parikymmentä gigaa tilaa ja kestäisi 35 tuntia neljännesmegaisella kaistallakaan...ainakaan kauhean matemaattinen ole oliko aku ankka laskuopintunneilla mukana ei muuten ole ihme että olet noin vietävissä tv rett hattu.. tuskin eds tuskaann mitään outoa huomasit ...olisko niin .. että pässi mikä pässi... paan ubuntun NYT nukkumaan aamulla kattellaan onko sulla väsy vai etkö oikeesti osaa laskea???? heh heh tyhmää on helppo naruttaa koita laskee niin tiedät riittääkö??
Verrattuna Vistaan on Linux täysasennuksessakin hyvin kevyt, vieden vähän tilaa. Otapa huomioon, että saat täyden toimisto-ohjelmapaketin, videon- ja kuvankäsittelyohjelmat sekä multimedian toistoon sopivat sovellukset kaikki laakista: Ei sähläämistä esim. Officen, Adoben, Javan, Quicktimen tai selainten asennusten ja päivitysten kanssa, ei hidasteluja em. sovellusten omien automaattipäivitysten kanssa vaan kaikki yhdestä paikasta aina päivitettynä.
Päivitykset ja sovellusasennukset muuten hoituvat taustalla, ainoastaan kernelin päivityksessä tarvitaan uudelleenkäynnistelyjä. Tällaista toiminnallisuutta ei Windowsiin saa rahallakaan. ;)- näin................
menet lapin mökille matkanetti toimii juuri ja juuri 5kts no mistä ne helvatin päivitykset sammutetaan ja se jättäis linjan VAIN MINUN TARPEISIINI ???=??? kerro jos osaat ...ulkoinen linjamittaus kerttoo olevan liikennettä mutta oma ompi vaiti ??? peevelin super linjoilla surffaavat
- kollimanaattori
annat paljon neuvoja jotka on hanurista no mitä sitten hauskkakin se voi olla mutta !!!!!!!jokin voi pian jopa uskoa sinua se johtuu vain siitä että on kokematon .....mitä itse sanot sellaisesta läppärineuvosta jossa oli softavika????sinun tietämyksesi riitti sanomaan "se on rikki" uusi hankintaan ?????? ymmärräksä..mitä käyttis voi tehdä järjestemässä ja mitä se ei voi ??????????????oot outo sekoittaja jolla on halu tietää mutta olisko aika opiskella tai olla hiljaa ja kuunnella kun älykkäämmät juttelee ..."siitäkin oppii"..
- Penguin
näin................ kirjoitti:
menet lapin mökille matkanetti toimii juuri ja juuri 5kts no mistä ne helvatin päivitykset sammutetaan ja se jättäis linjan VAIN MINUN TARPEISIINI ???=??? kerro jos osaat ...ulkoinen linjamittaus kerttoo olevan liikennettä mutta oma ompi vaiti ??? peevelin super linjoilla surffaavat
Ei ole mahdollisuuksia antaa neuvoa tuollaiseen, jos et kerro mikä käyttis on kyseessä. Siis Ubuntu, Gentoo, Slackware, jne... Sekä mielellään työpöytäympäristö kuten Gnome tai KDE vaikkapa. Näissä kun tietyt hommat tehdään eri tavoin.
Tässä käyttiksessä taitaa päivitykset kulkea vain silloin, kun itse ne päätän päivittää. Ihan vain minun tarpeisiini menee kaista. - sunatt---
kollimanaattori kirjoitti:
annat paljon neuvoja jotka on hanurista no mitä sitten hauskkakin se voi olla mutta !!!!!!!jokin voi pian jopa uskoa sinua se johtuu vain siitä että on kokematon .....mitä itse sanot sellaisesta läppärineuvosta jossa oli softavika????sinun tietämyksesi riitti sanomaan "se on rikki" uusi hankintaan ?????? ymmärräksä..mitä käyttis voi tehdä järjestemässä ja mitä se ei voi ??????????????oot outo sekoittaja jolla on halu tietää mutta olisko aika opiskella tai olla hiljaa ja kuunnella kun älykkäämmät juttelee ..."siitäkin oppii"..
saahun --- annat paljon neuvoja jotka on hanurista no mitä sitten hauskkakin se voi olla mutta !!!!!!!jokin voi pian jopa uskoa sinua se johtuu vain siitä että on kokematon .....mitä itse sanot sellaisesta läppärineuvosta jossa oli softavika????sinun tietämyksesi riitti sanomaan "se on rikki" uusi hankintaan ?????? ymmärräksä..mitä käyttis voi tehdä järjestemässä ja mitä se ei voi ??????????????oot outo sekoittaja jolla on halu tietää mutta olisko aika opiskella tai olla hiljaa ja kuunnella kun älykkäämmät juttelee ..."siitäkin oppii"..
kollimanaattori kirjoitti:
>"....mitä itse sanot sellaisesta läppärineuvosta jossa oli softavika??"
En tiennyt, ja voisin olla jopa pahoillani, ellen _yleensä_ neuvoisi kysyjää softavirheiden eliminoimiseksi boottaamaan joltain Linux Live-levyltä. Koska tuo neuvoni turhan usein aiheuttaa palstamme armaissa apinanaivoisissa trolleissa aggressiivisen primitiivireaktion, olen saattanut jättää sen joskus pois. Anteeksi kaikille.näin................ kirjoitti:
Ainakin minun käyttämäni jakelu tekee päivitykset vain ollessaan kiinteässä verkossa. Se ei olekaan Windows... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321423
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011114Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81908