Sain paketin Serto-nimistä pyykinpesuainetta.
Se sisältää valkaisuainetta, joka pakkauksen selostuksen mukaan tosin alkaa toimia vasta 60'C:ssä.
Miten on värillisten vaatteiden laita?
Vaalentaako jatkuvassa käytössä värejä, jos pesee ALLE 60?
Voinko luottaa, että valkaisuaine toimii vasta 60? Uskallanko siis pestä värillisiä vaatteita tällä pesuaineella???
Käytätkö Serto-pyykinpesuainetta?
7
11118
Vastaukset
- Anni-täti
Ja ajattelin kyllä luottaa ao kuvaukseen.
Miksi siirryn Sertoon? Ei sisällä zeoliittia.- *tyhmä*
Joo, en tiedä mitä se on, kertoisitko? :)
- Joopa joo
*tyhmä* kirjoitti:
Joo, en tiedä mitä se on, kertoisitko? :)
Se on se pesukoneiden painajainen nro 1.
Varsinkin uusille pesukoneille, joissa pestään pienellä vesimäärällä, tuo Z tukkii joka paikan.
Käytetään varsinkin hajusteettomissa pesuaineissa, sensitive yms. - Pyykkäri
Joopa joo kirjoitti:
Se on se pesukoneiden painajainen nro 1.
Varsinkin uusille pesukoneille, joissa pestään pienellä vesimäärällä, tuo Z tukkii joka paikan.
Käytetään varsinkin hajusteettomissa pesuaineissa, sensitive yms.myös hajusteettomana. Se on hyvä pesuaine just ton zeoliitittomuuden takia. SItten vain joku miedosti hajustettu huuhteluaine, niin puhdasta ja hyväntuoksuista pyykkiä tulee.
- Mari
Pyykkäri kirjoitti:
myös hajusteettomana. Se on hyvä pesuaine just ton zeoliitittomuuden takia. SItten vain joku miedosti hajustettu huuhteluaine, niin puhdasta ja hyväntuoksuista pyykkiä tulee.
Zeoliittihan on vedenpehmennysaine, muistaakseni savipohjainen. Se jää myös pölynä puhtaaseen pyykkiin ja voi aiheuttaa astmaisille ja allergisille oireita / altistaa terveen ihmisen. Zeoliitin korvike fosfaatti aiheuttaa puolestaan ympäristökuormitusta, eikä ole suositeltavaa käyttää fosfaattipitoisia pesuaineita alueilla, joilla ei ole kunnallista viemäröintiä. Sertohan sisältäää fosfaattia.
Itse en näe tarpeellisena käyttää huuhteluainetta, pyykin silitys/kuivausrummun käyttö ajaa saman asian, pehmentäen pyykit miellyttäviksi. Huuhteluaineet lisää muutenkin valtavaa kemikaalikuormaa ympäristölle ja ihmisille. Huuhteluainetta käytän vain neuleiden pesussa poistamaan sähköisyyttä.
- minä
Paras pyykinpesuaine, ei tuoksu(haise pahalle) ei zeoliittia, olen käyttänyt vuosia, vaatteet ei ole haalistuneet.
- Maija
Jos pesen yli 60 VÄRIpyykkiä niin
haaleneeko ne? Purkissa lukee että
valkaisuaine alkaa aktivoituun
60 :ssa???
On ollu hyvä aine!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468