Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

sirkecin alue Galatan sillan lähellä? Prince hotelli?

hjelppiä

ekaa kertaa menossa, olisiko sijainti ok? molemmille puolille kaupunkia pääsee, sekä vanhaan että Taksimiin?

16

2127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isabel Horowitz

      Varmaan muut täällä kohta jo huutaa että ei missään nimessä mutta sanonpa kumminkin, minusta on ollut oikein mainio vaihtoehto. Olen majaillut Erboy-hotellissa siinä rautatieaseman vieressä ja sijainti oli kiva, kumpaankin suuntaan pääsi kätsysti. Olen toki majaillut myös Taksimilla pari kertaa ja siitä sitten pääseen paremmin bailaamaan jos sitä tahtoo. Sirkecissä ja Sultanahmetissa on se hyvä puoli, että lentokentältä tulo käy kätevästi metro-ratikka-yhdistelmällä.

      • kumpaankin suuntaan?

        Istanbulissa on kaksi puolta, Euroopan ja Aasian puoli. Jos te ajattelette vanhaa kaupunkia ja Kultaisensarven pohjoispuolta sinä "toisena", puhutte vain noin puolesta koko kaupungista.
        Mielipiteitä on monia ja toki saa ollakin. Itse kuulun niihin, jotka kaupunkia melko hyvin tuntevana eivät halua Sirkeciä suositella. Toki sieltä on helppo kulkea "pakollisille" nähtävyyksille ja uudemmalle puolella Kultaisensarven pohjoispuolelle.
        Taksimiin pääsee käteväti Havasin bussilla ja taksikaan ei hirveesti maksa. Moni hotelli myös järjestää edullisia kuljetuksia. Helpomminkin voi perille päästä kuin metrolla, mutta vähän kalliimmaksi se tulee.
        Lämpimästi suosittelen käymään siellä Aasian puoleisellakin rannalla.


      • Zeynep1
        kumpaankin suuntaan? kirjoitti:

        Istanbulissa on kaksi puolta, Euroopan ja Aasian puoli. Jos te ajattelette vanhaa kaupunkia ja Kultaisensarven pohjoispuolta sinä "toisena", puhutte vain noin puolesta koko kaupungista.
        Mielipiteitä on monia ja toki saa ollakin. Itse kuulun niihin, jotka kaupunkia melko hyvin tuntevana eivät halua Sirkeciä suositella. Toki sieltä on helppo kulkea "pakollisille" nähtävyyksille ja uudemmalle puolella Kultaisensarven pohjoispuolelle.
        Taksimiin pääsee käteväti Havasin bussilla ja taksikaan ei hirveesti maksa. Moni hotelli myös järjestää edullisia kuljetuksia. Helpomminkin voi perille päästä kuin metrolla, mutta vähän kalliimmaksi se tulee.
        Lämpimästi suosittelen käymään siellä Aasian puoleisellakin rannalla.

        samaa mielta edellisen kanssa.

        en suosittele Sirkecia, se on likainen turistirysa, johon kukaan paikallinen ei tule vapaa-aikaansa viettamaan (paitsi ne, jotka haluavat liehitella turistityttoja tai myyda kraasaa).

        vanhaan kaupunkiin "helppo paasta lentokentalta" - no jaa - paljon helpompi on hypata suoraa terminaalin edesta havasin siistiin ilmastoituun bussiin ja ajaa silla suoraa taksim-aukiolle ilman mitaan vaihtoja tai laukkujen raahaamisia ja maksaa lipusta 9 TL. Kun kyse on alle 3 euron saastosta en todellakaan lahtisi vaihtelemaan metroja ja ratikoita Aksarayssa etc....

        Terveisin Istanbulista.


      • Zeynep1 kirjoitti:

        samaa mielta edellisen kanssa.

        en suosittele Sirkecia, se on likainen turistirysa, johon kukaan paikallinen ei tule vapaa-aikaansa viettamaan (paitsi ne, jotka haluavat liehitella turistityttoja tai myyda kraasaa).

        vanhaan kaupunkiin "helppo paasta lentokentalta" - no jaa - paljon helpompi on hypata suoraa terminaalin edesta havasin siistiin ilmastoituun bussiin ja ajaa silla suoraa taksim-aukiolle ilman mitaan vaihtoja tai laukkujen raahaamisia ja maksaa lipusta 9 TL. Kun kyse on alle 3 euron saastosta en todellakaan lahtisi vaihtelemaan metroja ja ratikoita Aksarayssa etc....

        Terveisin Istanbulista.

        Heippa Zeynep1-nimimerkki
        Kurvataan siipan kanssa nyt 1.4. -5.4.2009 Istanbuliin ja sieltä hotel Inkaan. Voinko pyytää kauniisti nopeinta väylää hotelliin, maksammeko 25 ekee taksista suoraan hotellin ovelle, vai seikkailemmeko ratikalla tai Havas-busalla ?
        Kiitos sinulle jo etukäteen! -Marja


      • Zeynep1
        Nitsa kirjoitti:

        Heippa Zeynep1-nimimerkki
        Kurvataan siipan kanssa nyt 1.4. -5.4.2009 Istanbuliin ja sieltä hotel Inkaan. Voinko pyytää kauniisti nopeinta väylää hotelliin, maksammeko 25 ekee taksista suoraan hotellin ovelle, vai seikkailemmeko ratikalla tai Havas-busalla ?
        Kiitos sinulle jo etukäteen! -Marja

        Moikka Nitsa,

        Mielestani sulla on kaksi vaihtoehtoa:

        1) Taksilla - hinta n. 13-15 e: Jos teita on kaksi henkiloa (tai enemman) taksilla meneminen maksaa vain 2.5 euroa enemman per hlo kuin bussi.

        Taksi maksaa n. 30 TL (13 e) eli 10 TL (4.5e) enemman kuin bussi, jossa liput maksaa 10TL / hlö.

        Nayta kuskille lappua jossa on hotellin nimi ja osoite ja kirjoita siihen itse "Havalimani-Tepebaşi taksi ücreti 35 TL'den daha olamaz" (suomeksi: taksimatka lentokentalta Tepebasiin ei voi maksaa enemman kuin 35TL). Taten tuskin uskaltaa kierrattaa tai vedattaa.

        Tai sitten:

        2) Bussilla: Hyppaat Havasin bussiin suoraa terminaalin edesta ja jaatte pois Tepebasissa Pera Palas-hotellin ja TRT-televisiotalon edessa - siis vahan ennen Taksimia. Sano tasta maksaessasi lippua ja ala valmistautua kun naet oikealla noin 50 lamppukauppaa (Sishane, tasta et voi erehtya).

        Jaatyasi autosta pois kysy missa hotelli on, se on n. 100m vanhaa USA:n konsulaattia vastapaata, 5 minuutin kavelymatkan paassa televisiotalosta ja Pera Palasista (jota tosin korjataan talla hetkella).

        Unohda ratikka, se ei vie Tepebasiin tai Taksimiin ollenkaan.

        Tulette kenties keskiviikkona THY:lla? Olen ehka samassa koneessa mutten ole viela ihan varma. Etta hyvaa matkaa vaan :)


      • Zeynep1 kirjoitti:

        Moikka Nitsa,

        Mielestani sulla on kaksi vaihtoehtoa:

        1) Taksilla - hinta n. 13-15 e: Jos teita on kaksi henkiloa (tai enemman) taksilla meneminen maksaa vain 2.5 euroa enemman per hlo kuin bussi.

        Taksi maksaa n. 30 TL (13 e) eli 10 TL (4.5e) enemman kuin bussi, jossa liput maksaa 10TL / hlö.

        Nayta kuskille lappua jossa on hotellin nimi ja osoite ja kirjoita siihen itse "Havalimani-Tepebaşi taksi ücreti 35 TL'den daha olamaz" (suomeksi: taksimatka lentokentalta Tepebasiin ei voi maksaa enemman kuin 35TL). Taten tuskin uskaltaa kierrattaa tai vedattaa.

        Tai sitten:

        2) Bussilla: Hyppaat Havasin bussiin suoraa terminaalin edesta ja jaatte pois Tepebasissa Pera Palas-hotellin ja TRT-televisiotalon edessa - siis vahan ennen Taksimia. Sano tasta maksaessasi lippua ja ala valmistautua kun naet oikealla noin 50 lamppukauppaa (Sishane, tasta et voi erehtya).

        Jaatyasi autosta pois kysy missa hotelli on, se on n. 100m vanhaa USA:n konsulaattia vastapaata, 5 minuutin kavelymatkan paassa televisiotalosta ja Pera Palasista (jota tosin korjataan talla hetkella).

        Unohda ratikka, se ei vie Tepebasiin tai Taksimiin ollenkaan.

        Tulette kenties keskiviikkona THY:lla? Olen ehka samassa koneessa mutten ole viela ihan varma. Etta hyvaa matkaa vaan :)

        Moikka ! kiitos vastauksestasi, joo tullaan keskiviikkona 1.4. klockan 13.55 lähtevällä lennolla. Mä arvasin et noi turkkilaiset on koijareita mut taitavat olla pahempia ku egyptiläiset. Jos ollaan samassa koneessa kiva ois vaihtaa pari sanaa, me tullaan Jyväskylästä.Alustava plaani on jo päässä mitä tehdä ja yksi on Bosporin salmen lauttakeikka, Neidon torni...:) heh, no kunhan me maalaiset palloillaan miljoona kaupungissa huuli pyöreänä. Mieheni on kyllä aika pitkä 188 cm korsto, jotta jospa ne ei ryöstä. Kantsiiko muuten ottaa liiroja mukaan täältä, ilmeiseti inflaatio syö hintoja siellä koko ajan. Ihana kun on joku jolta voi hiukan kysellä, onhan opuksia pilvin pimein ja nykyaikana tää netti mahdollistaa kyllä kaiken.
        Kiitos ja halaus: ) T:Marja


      • kertoa lisää
        Nitsa kirjoitti:

        Moikka ! kiitos vastauksestasi, joo tullaan keskiviikkona 1.4. klockan 13.55 lähtevällä lennolla. Mä arvasin et noi turkkilaiset on koijareita mut taitavat olla pahempia ku egyptiläiset. Jos ollaan samassa koneessa kiva ois vaihtaa pari sanaa, me tullaan Jyväskylästä.Alustava plaani on jo päässä mitä tehdä ja yksi on Bosporin salmen lauttakeikka, Neidon torni...:) heh, no kunhan me maalaiset palloillaan miljoona kaupungissa huuli pyöreänä. Mieheni on kyllä aika pitkä 188 cm korsto, jotta jospa ne ei ryöstä. Kantsiiko muuten ottaa liiroja mukaan täältä, ilmeiseti inflaatio syö hintoja siellä koko ajan. Ihana kun on joku jolta voi hiukan kysellä, onhan opuksia pilvin pimein ja nykyaikana tää netti mahdollistaa kyllä kaiken.
        Kiitos ja halaus: ) T:Marja

        "Mä arvasin et noi turkkilaiset on koijareita mut taitavat olla pahempia ku egyptiläiset."
        Kuinka hyvään turkkilaisten tuntemukseen tämä arvauksesi perustuu?


      • kertoa lisää kirjoitti:

        "Mä arvasin et noi turkkilaiset on koijareita mut taitavat olla pahempia ku egyptiläiset."
        Kuinka hyvään turkkilaisten tuntemukseen tämä arvauksesi perustuu?

        On myös ystäväpiirissä :) ei kaikkea tarvitse tosissaan ottaa :)


      • kun tuntee
        Nitsa kirjoitti:

        On myös ystäväpiirissä :) ei kaikkea tarvitse tosissaan ottaa :)

        kaupungin ja asuu siellä, tuntee myös taksikuskien tavat.


      • kun tuntee kirjoitti:

        kaupungin ja asuu siellä, tuntee myös taksikuskien tavat.

        Tarkoitus ei ollut kuitenkaan ketään loukata sanoillani. Olen silti kiitollinen kaikesta tiedosta, sillä uskon ja tiedän Istabulin olevan enemmän kuin muutaman päivän arvoinen, siellä on historian havinaa jota emme ehdi kuin hiukan raapaista.Odotamme tätä reissua tosi innolla ja mieli avoinna.


      • utelias olen
        Nitsa kirjoitti:

        Tarkoitus ei ollut kuitenkaan ketään loukata sanoillani. Olen silti kiitollinen kaikesta tiedosta, sillä uskon ja tiedän Istabulin olevan enemmän kuin muutaman päivän arvoinen, siellä on historian havinaa jota emme ehdi kuin hiukan raapaista.Odotamme tätä reissua tosi innolla ja mieli avoinna.

        Olen vain utelias tietämään millä "tiedoilla" ihmiset noita kommenttejaan heittelee.
        Käy nyt sitten siellä Kadiköyn puolellakin vaikka aikaa ei paljoa olekaan. Laivalla pääset Eminönüstä helposti.


      • utelias olen kirjoitti:

        Olen vain utelias tietämään millä "tiedoilla" ihmiset noita kommenttejaan heittelee.
        Käy nyt sitten siellä Kadiköyn puolellakin vaikka aikaa ei paljoa olekaan. Laivalla pääset Eminönüstä helposti.

        :)ja kiitos palautteesta ja että voin oikaista väärän käsityksen itsestäni.


      • Zeynep1
        Nitsa kirjoitti:

        Moikka ! kiitos vastauksestasi, joo tullaan keskiviikkona 1.4. klockan 13.55 lähtevällä lennolla. Mä arvasin et noi turkkilaiset on koijareita mut taitavat olla pahempia ku egyptiläiset. Jos ollaan samassa koneessa kiva ois vaihtaa pari sanaa, me tullaan Jyväskylästä.Alustava plaani on jo päässä mitä tehdä ja yksi on Bosporin salmen lauttakeikka, Neidon torni...:) heh, no kunhan me maalaiset palloillaan miljoona kaupungissa huuli pyöreänä. Mieheni on kyllä aika pitkä 188 cm korsto, jotta jospa ne ei ryöstä. Kantsiiko muuten ottaa liiroja mukaan täältä, ilmeiseti inflaatio syö hintoja siellä koko ajan. Ihana kun on joku jolta voi hiukan kysellä, onhan opuksia pilvin pimein ja nykyaikana tää netti mahdollistaa kyllä kaiken.
        Kiitos ja halaus: ) T:Marja

        No problem, egyptissa en ole kaynyt mutta turkkilaiset siella matkailleet valittavat kovasti etta siella huijataan, kiskotaan ja yritetaan vetaa valista joka hetki. Turkkilaiset matkustavat aika paljon egyptiin - varmaan samassa mittakaavassa kuin suomalaisetkin ja kohteet on ne samat sharm ja hurghada.

        Istanbulissa torkeita on yleensa ainoastaan taksikuskit, heistakin suurin osa rehellisia ja ne pahimmat huijarit huijaavat myos paikallisia. Muissa palveluissa en ole pahemmin huijauksiin tormannyt viimeisen 10 vuoden aikana.

        Kannattaa tosiaan seikkailla eri kaupunginosissa, erityisesti bosporin rannalla ortakoyssa, arnavutkoyssa jne. Taksimin ja Sultanahmetin lisaksi. Kadikoy on myos kiva ja Bagdat Caddesin ostoskatu nakemisen arvoinen myos. Ortakoysta lahtee halpa tunnin risteily (moskeijan takaa, kahvilan vieresta). Sita suosittelisin erityisesti jos kelit sallii.


      • kommentti sinulle
        Zeynep1 kirjoitti:

        No problem, egyptissa en ole kaynyt mutta turkkilaiset siella matkailleet valittavat kovasti etta siella huijataan, kiskotaan ja yritetaan vetaa valista joka hetki. Turkkilaiset matkustavat aika paljon egyptiin - varmaan samassa mittakaavassa kuin suomalaisetkin ja kohteet on ne samat sharm ja hurghada.

        Istanbulissa torkeita on yleensa ainoastaan taksikuskit, heistakin suurin osa rehellisia ja ne pahimmat huijarit huijaavat myos paikallisia. Muissa palveluissa en ole pahemmin huijauksiin tormannyt viimeisen 10 vuoden aikana.

        Kannattaa tosiaan seikkailla eri kaupunginosissa, erityisesti bosporin rannalla ortakoyssa, arnavutkoyssa jne. Taksimin ja Sultanahmetin lisaksi. Kadikoy on myos kiva ja Bagdat Caddesin ostoskatu nakemisen arvoinen myos. Ortakoysta lahtee halpa tunnin risteily (moskeijan takaa, kahvilan vieresta). Sita suosittelisin erityisesti jos kelit sallii.

        Asutko Istanbulissa?

        Itse olen yrittänyt tavoittaa suomalaisia täältä, mutta toistaiseksi ei ole montaa
        tullut vastaan..
        Asun siis itse myös täällä.


      • juhani lyly
        kommentti sinulle kirjoitti:

        Asutko Istanbulissa?

        Itse olen yrittänyt tavoittaa suomalaisia täältä, mutta toistaiseksi ei ole montaa
        tullut vastaan..
        Asun siis itse myös täällä.

        Hienoa jos sais joltain Istanbulia tuntevalta kommentin meidän mahdolliseen hotellivalintaamme Askoc. Siinä rautatieaseman vieressä. Onko se huono vai kelvollinen paikka?
        Kolistaako junat koko ajan? ja haiseeko siinä rautatieasemalle?
        Entä sen alueen turvallisuus ja rauhallisuus?
        vai onko kovin levotonta seutua?


      • juhani lyly
        juhani lyly kirjoitti:

        Hienoa jos sais joltain Istanbulia tuntevalta kommentin meidän mahdolliseen hotellivalintaamme Askoc. Siinä rautatieaseman vieressä. Onko se huono vai kelvollinen paikka?
        Kolistaako junat koko ajan? ja haiseeko siinä rautatieasemalle?
        Entä sen alueen turvallisuus ja rauhallisuus?
        vai onko kovin levotonta seutua?

        Onko se Zeynep SultanCami sinulle tuttu hotelli tai peräti sinun hotellisi?
        nimimerkkisi vaan viittaa siihen mahdollisuuteen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe