perätön syytös

Mitä käy??

Voiko ihminen (perättömästi) väittää että olen häneltä tavaraa varastanut ja vaatia asiasta rikostutkintaa? Mitä olisi seuraamukset minulle?

11

3456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väittää

      Voi tietenkin väittää.

      Seuraamus sinulle on poliisin suorittama rikostutkinta, jossa varmastikin sitten selviää, että syytös oli perätön.

      Tämän jälkeen voitkin sitten itse pyytää poliisia selvittämään, syyllistyikö tuo perättömän ilmoituksen tekijä rikokseen.

    • karvas

      Ei ainakaan Oulun poliisit ota kantaa perättömiin syytöksiin ja rikosilmoituksiin. Itellekkin oikein tehtailtiin syytöksiä
      ja yritettiin sillä konstiin kiristää rahaa.
      Eipä onnistuneet, koska tiesin syytteet perättömäksi. JA NIIN muuten poliisitkin. Vielä mustasivat maineeni julkisilla paikoilla huutelemalla. Oulun poliisit sanoi vaan, että ei niitä kukaan usko.

      • ........

        Mitään sellaista rikosta, kuin perätön syytös, ei Suomessa ole. Rikos, joka tulisi kysymykseen on nimeltään väärä ilmianto. Siinä on kuitenkin kynnys niin korkealla, että se ei helpolla toteudu.
        Kun poliisi tutkii vain rikoksia, niin sellaisia ilmoituksia, jotka eivät sisällä rikosta, ei tutkita.


      • pulliainen
        ........ kirjoitti:

        Mitään sellaista rikosta, kuin perätön syytös, ei Suomessa ole. Rikos, joka tulisi kysymykseen on nimeltään väärä ilmianto. Siinä on kuitenkin kynnys niin korkealla, että se ei helpolla toteudu.
        Kun poliisi tutkii vain rikoksia, niin sellaisia ilmoituksia, jotka eivät sisällä rikosta, ei tutkita.

        Meinaan minusta tehtiin väärä ilmianto. Asia oli kuitenkin niin pieni (kunnianloukkaus, huutelu), että syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen. Pystyn kuitenkin todistamaan ilmiannon vääräksi, koska minulla on tilanteesta nauhoitus, kuva ääni. Miten käy?


      • sesti........
        pulliainen kirjoitti:

        Meinaan minusta tehtiin väärä ilmianto. Asia oli kuitenkin niin pieni (kunnianloukkaus, huutelu), että syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen. Pystyn kuitenkin todistamaan ilmiannon vääräksi, koska minulla on tilanteesta nauhoitus, kuva ääni. Miten käy?

        Väärä ilmianto olisi toteutunut, jos sinut olisi ilmiannon perusteella syyttömänä vangittu, tuomittu rangaistukseen, syytetty, tai olisit joutunut vaaraan, että sinut pidätetään tai joutuisit muun pakkokeinon kohteeksi.
        Kohdallasi tuskin näin on käynyt.


      • kantaa mihkään

        yleensäkään!
        Vaan käräjäoikeus sitten tehtailee mitä haluaa, kaikkea paskaa ne uskookin!

        Syyttäjät eli mies ja nainen syyttivät meitä perättömistä asioista, olivat sitten kertoneet sopineensa meidän kans asian, siis, ei todella olleet sopineet asiasta mitään ei soitto tai textaria tullut ikinä, no syytettä ei meille tullutkaan!

        Mutta emme jaksa enää kertoa totuutta käräjäoikeudelle, vaikka nuo valehtelivat asiat päin persettä!

        Voitaisi toki käräjäjuttu nostaa, mutta noiden avuttomien valheiden takia ei jaksa, koska tiedämme heidän aina keksivän kaikkea paskaa tyhjästä, koska nainen on ollut sijaislapsemme joskus, ja varasti meiltä ja muualta jatkuvasti kaikkea, ja teki kaikkea paskaa aikanaan, nyt muka sysää syyt meihin!
        Kiertäköön paska rattaassa edelleen.. elämässään...


      • pulliainen
        sesti........ kirjoitti:

        Väärä ilmianto olisi toteutunut, jos sinut olisi ilmiannon perusteella syyttömänä vangittu, tuomittu rangaistukseen, syytetty, tai olisit joutunut vaaraan, että sinut pidätetään tai joutuisit muun pakkokeinon kohteeksi.
        Kohdallasi tuskin näin on käynyt.

        Kyllähän siinä sellainen vaara oli, useampi ihminen syyttämässä. Olisihan siitä voinyt syyte tulla ja tuomiokin, jollei syyttäjä olisi pitänyt niin mitättömänä.

        Mutta lähinnä kysyin käytännön kokemuksia, onko kynnys väärään ilmiantoon puuttumiseen korkea?


    • Myyntimiesten mies

      Joo mulle kävi niin, että entinen työnantaja takavarikoitti tietokoneeni ja teetätti kotietsinnän. Mitään ei löytynyt, vituttaa tuollainen touhu.. voikohan tällaisesta saada jotain korvausta ja vaatia tuomiota perättömästä syytteestä ja takavarikoinnista. Tuli oikeasti yli 5000€ kuluja, kun joku mielenterveysongelmainen sekoilee.

    • Anonyymi

      En tiedä. Minua syytetty monista asioista, joita en ole sanonut enkä tehnyt mutta kukaan ei kuuntele.

      • Anonyymi

        Kun koulussa kysyttiin poissaolon syytä niin kirjoitin "syytön", jälki-istuntoa tuli


    • Anonyymi

      Suomessa vain syyttäjä syyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe