RIIKA JA TURVALLISUUS

Madam

Tällä hetkellä Latviassa on huono taloudellinen tilanne ja työttömyys 14%.
Rikokset ovat lisääntyneet huimaa vauhtia,varsinkin turistien suosimassa vanhassa kaupungissa.
Paikalliset saattavat ehdottaa kadulla rahanvaihtoa ja saat tilalle arvotonta rahaa.
Osa paikallisista tekeytyy itse turisteiksi ja liikkuvat karttojen kanssa,tulevat kysymään neuvoa ja samalla taskut/käsilaukku tyhjenee.
Suurin osa näistä ihmisistä ovat erittäin siistin ja asiallisen näköisiä ja puhuvat hyvää englantia.
Stockmannin takana olevaa torialuetta kannatta välttää,siellä liikkuvat näpistelijät.
Viereinen Origo ostoskuskus on suht turvallinen kun pitää tavaroistansa huolta.
Kannattaa käyttää maksukorttia ainoastaan isoissa liikkeissä ja baareissa käteistä. Nosta raha jo etukäteen ja käytä sisätiloissa olevia automaatteja.
Kun lähdet illalla ulos,jätä kortit,kännykkä yms tarpeeton hotelliin.Ota mukaasi kuvallinen henkilökrtti ja käteistä,rahat varmaan paikkaan ja jaa ne eri taskuihin,ei takataskuihin.
Eri kaupunginosia tulee välttää,älä koskaan mene radan alitse Stockmannin ja Origon välistä kulkevaa katua,sieltä alkaa Makavas iela ja Maskavas Forstate kaupunginosa.
Muut kaupunginosat jonne ei kannata mennä ovat:
Kengarags,Bolderaja,Zolitude,Purvciems,Ziepnekalns.
Suosittelen kaikille että olette keskustan ja vanhan kaupungin alueella,niissä molemmissa nykyisin paljon poliiseja partioimassa.

En halua peloitella ketään,mutta tilanne on todella muuttunut. Itseltäni varastettiin toinen auto ja toinen yritettiin varastaa.
Asuntooni keskellä vanhaa kaupunkia murtauduttiin.
Asunnossa valvontakamerat,hälytys jne mutta se ei näköjään pidätellyt varkaita,osa tavaroista ja auton avaimet menivät.
Onneksi on vakuutus,mutta kaikki em. tuottaa lisää työtä ja vie aikaa.
Tekijät tiedetään nyt ja saatu kiinni.Mutta aina tuollainen harmittaa.

Osa täällä asuvista suomalaisista saattaa vähätellä maan nykyistä tilannetta,mutta näin ainakin itselleni on käynyt ja ikkunasta näen usein kun poliisi ottaa kiinni taskuvarkaita yms,
varsinkin viikonloppuisin illalla ja öisin.

34

6889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelotella?

      "En halua peloitella ketään,mutta tilanne on todella muuttunut."

      Mitäs tuo sitten on jos ei pelottelua Riika-aiheisella keskustelualueella? Jos et olisi halunnut pelotella, olisit jättänyt tämän vuodatuksen kirjoittamatta.

      • Madam

        Se ei ollut ns. "vuodatus", kerroin vain faktoja,eli alueita ja tilanteita joita kannattaa ja tulee välttää.
        Ajattelin vain hieman informoida millaista nykyisin on koska muutosta tapahtunut niin nopeasti,viimeisen parin kuukauden aikana.


      • niin valistuneita
        Madam kirjoitti:

        Se ei ollut ns. "vuodatus", kerroin vain faktoja,eli alueita ja tilanteita joita kannattaa ja tulee välttää.
        Ajattelin vain hieman informoida millaista nykyisin on koska muutosta tapahtunut niin nopeasti,viimeisen parin kuukauden aikana.

        Rosvotkin ovat niin valistuneita,että ne tietävät kyllä valita kohteensa.Älkää siis omistako monta autoa ja asuntoa varsinkaan vanhan kaupungin alueella.Vievät omaisuuden vaikka ikkunasta kyttäisi,hah.


    • paikallinen

      eipä muuta mitä otsikko sanooo

      • Madam

        Ovatpa ihmiset sitten kateellisia ja katkeria.
        Minkä minä sille mahdan että kuulun ylempään yläluokkaan ja että minulla on paljon varallisuutta.

        Monet paikalliset tuttavani sanovat latvialaisten olevan kateellisia,mutta kyllä kateellisuudessa suomalaiset vievät voiton.

        Paheksutaan mikäli jollain menee muita paremmin ja toivotaan toisille vain pahaa,kyllähän sen jo näkee suomen uutisista kuinka pahoin suomalaiset voivat.

        Nyt nautin aamukahvia kirkkaassa auringonpaisteessa ja katselen yli vanhan kaupungin kattoasunnostani.

        Hyvä päivänjatkoa teille kaikille,olkaamme iloisia toistemme puolesta.


      • Madam

        Olisipa kiinnostavaa tietää missäpäin kaupunkia sinä asut koska olet "paikallinen", ja omat mielipiteesi asiasta.
        Jokut täällä asuvat suomalaiset pitävät itseänsä "paikallisina" ja ovat varmaankin unohtaneet hyvät käytöstavat ja omineet uudet tavat tönimisineen ja töykeyksineen tuolta radan ja joen toiselta puolelta olevilta alueilta.
        Paikalliset ystäväni ja minä asumme Vecrigassa,Jurmalassa ja Mezaparks´issa, siinä ovatkin ne ainoat alueet missä täällä voi edes kuvitella asuvansa.

        Nyt jatkan kahvin juontiani Kalku ielan kattoasunnossani ja katselen auringonpaistetta.

        Hyvää sunnuntain jatkoa teille kaikille.

        PS. Stockkalla pitää kyllä käydä tänään.


      • ex-asuja
        Madam kirjoitti:

        Olisipa kiinnostavaa tietää missäpäin kaupunkia sinä asut koska olet "paikallinen", ja omat mielipiteesi asiasta.
        Jokut täällä asuvat suomalaiset pitävät itseänsä "paikallisina" ja ovat varmaankin unohtaneet hyvät käytöstavat ja omineet uudet tavat tönimisineen ja töykeyksineen tuolta radan ja joen toiselta puolelta olevilta alueilta.
        Paikalliset ystäväni ja minä asumme Vecrigassa,Jurmalassa ja Mezaparks´issa, siinä ovatkin ne ainoat alueet missä täällä voi edes kuvitella asuvansa.

        Nyt jatkan kahvin juontiani Kalku ielan kattoasunnossani ja katselen auringonpaistetta.

        Hyvää sunnuntain jatkoa teille kaikille.

        PS. Stockkalla pitää kyllä käydä tänään.

        Kyllä näyttää kevät tulleen Riikaan.Monillehan se auringon valo ja luonnossa tapahtuvat muutokset aiheuttavat
        henkisiä heilahduksia ja suhteellisuuden tajun vääristymiä.
        Minä asuin muuten Jurmalassa,siellä se auringon valokin näytti kirkkaammaalta kuin kaupungin saasteiden läpi.
        Mitä kahvia Madam nykyään juotte?


      • Madam
        ex-asuja kirjoitti:

        Kyllä näyttää kevät tulleen Riikaan.Monillehan se auringon valo ja luonnossa tapahtuvat muutokset aiheuttavat
        henkisiä heilahduksia ja suhteellisuuden tajun vääristymiä.
        Minä asuin muuten Jurmalassa,siellä se auringon valokin näytti kirkkaammaalta kuin kaupungin saasteiden läpi.
        Mitä kahvia Madam nykyään juotte?

        Edelleen juon sitä espressoa ja poltan tupakkaa.
        Kevät on piristänyt minua kummasti, talvella olin alamaissa ja varsinkin kun heti uuden vuoden jälkeen tuli avioero,nyt menee jo paljon paremmin.


    • Riganieki

      Madam saa ainakin vähän säpinää palstalla aikaiseksi.
      Hieman kommentteja paikallisena, vaikka pääpiirteissään noinhan se asia menee kuten Madam kirjoitteli. Yksi ehdoton vinkki on se, että älä liiku lähiöissä varakkaan turistin näköisenä. Ei tarvi olla edes Riiassa, kyllä ihan siellä Suomessakin joku saattaa vähän sipaista otsalohkoon ja viedä liiat rahat pois. Maskavas Forstate ja Kengarags kyllä ovat sellaisia lähellä olevia alueita, joihin ei kannata lähteä.
      Purvciems ja Zolitude ovat mielestäni ihan tavallisia, joskin hemmetin isoja lähiöitä. Bolderajaan tuskin satunnainen turisti eksyy, koska sinne tulee matkaa melkoisesti. Torialue on kyllä Riian kävijälle mielenkiintoinen kokemus, mutta siellä tosiaan viihtyvät taitavat taskuvarkaatkin.
      Noihin asuinalueisiin voisi muuten lisätä vielä,
      että kyllä tuossa Kipsalan rantakadullakin voisi asua. Niin, ja on tämä maan taloustilanne positiivinen siinä mielessä, että nyt saa kyllä vanhasta kaupungistakin varsinkin vuokralle edullisesti asuntoja.

      • Madam

        Hei Riganieki,kiva kuulla että olet noin samaa mieltä,monet muut täällä niin kaunistelevat asioita
        ja kun sanon jotain niin heti älähtävät ja väittävät minun juoneeni liikaa mustaa balsamia :-).

        Se hyvä puoli on että asuntojen hinnat ovat laskeneet,tuttu vuokrasi juuri Kaleju ielalta ison ullakkoasunnon hintaan 600€/kk,siellä sauna ym. remontin yhteydessä tehtyä parannusta.

        Harmittaa vain monien paikallisten työssä käyvien puolesta jotka eivät ole saaneet palkkaa useaan kuukauteen. Ihminen tarvitsee rahaa elääkseen ja kun ei rahaa ole,niin keksitään muita esim. rikollisia keinoja sen saamiseen.


      • Riganieki
        Madam kirjoitti:

        Hei Riganieki,kiva kuulla että olet noin samaa mieltä,monet muut täällä niin kaunistelevat asioita
        ja kun sanon jotain niin heti älähtävät ja väittävät minun juoneeni liikaa mustaa balsamia :-).

        Se hyvä puoli on että asuntojen hinnat ovat laskeneet,tuttu vuokrasi juuri Kaleju ielalta ison ullakkoasunnon hintaan 600€/kk,siellä sauna ym. remontin yhteydessä tehtyä parannusta.

        Harmittaa vain monien paikallisten työssä käyvien puolesta jotka eivät ole saaneet palkkaa useaan kuukauteen. Ihminen tarvitsee rahaa elääkseen ja kun ei rahaa ole,niin keksitään muita esim. rikollisia keinoja sen saamiseen.

        Yleensä asioista nähdään vain ihanat, kauniit ja hyvät puolet noin ensikosketuksen jälkeen. Pidemmän päälle vähän gloriat rapisee.
        Saattaapi muuten olla, että tapasi kirjoittaa asioista saa suomalaisluonteen vähän ...tuuntumaan :) Sinulla on sanoisinko latvialainen tyyli tuoda tietyt asia esille. Täällähän ei ole tapana ajatella, että vaatimattomuus kaunistaa.
        Voisi muuten olla ideaa vaihtaa ajatuksia joku kerta ihan livenä kahvikupin ääressä ? Kur, cikos ?


      • kahvikupposelle
        Riganieki kirjoitti:

        Yleensä asioista nähdään vain ihanat, kauniit ja hyvät puolet noin ensikosketuksen jälkeen. Pidemmän päälle vähän gloriat rapisee.
        Saattaapi muuten olla, että tapasi kirjoittaa asioista saa suomalaisluonteen vähän ...tuuntumaan :) Sinulla on sanoisinko latvialainen tyyli tuoda tietyt asia esille. Täällähän ei ole tapana ajatella, että vaatimattomuus kaunistaa.
        Voisi muuten olla ideaa vaihtaa ajatuksia joku kerta ihan livenä kahvikupin ääressä ? Kur, cikos ?

        Hyvä idea. Menkää te kahvikupin äärelle keskustelemaan niistä vanhassa kaupungissa sijaitsevista ullakkohuoneistoistanne ja autoistanne, ja jättäkää tämä palsta meille jotka muutamaksi päiväksi olemme matkustamassa lomalle Riikaan. Autoja meillä ei ole näillä matkoilla mukana, joten niitä meiltä Riikassa varastetakaan, emmekä asuntoakaan osta tuoksi ajaksi, joten murtovarkaitakaan emme pelkää. Jatketaan täällä siis keskustelua Riikasta matkailun näkökulmasta, ja menkää te Riikalaiset tosiaan sinne kahvikupin äärelle keskustelemaan ullakkohuoneistojen vuokratasosta.


      • Expat
        kahvikupposelle kirjoitti:

        Hyvä idea. Menkää te kahvikupin äärelle keskustelemaan niistä vanhassa kaupungissa sijaitsevista ullakkohuoneistoistanne ja autoistanne, ja jättäkää tämä palsta meille jotka muutamaksi päiväksi olemme matkustamassa lomalle Riikaan. Autoja meillä ei ole näillä matkoilla mukana, joten niitä meiltä Riikassa varastetakaan, emmekä asuntoakaan osta tuoksi ajaksi, joten murtovarkaitakaan emme pelkää. Jatketaan täällä siis keskustelua Riikasta matkailun näkökulmasta, ja menkää te Riikalaiset tosiaan sinne kahvikupin äärelle keskustelemaan ullakkohuoneistojen vuokratasosta.

        No mikäs se sinun nenäsi herneillä tukki? Perussuomalainen demarille tyypillinen kateus vai mikä? Eiköhän tälläkin palstalla ole tilaa myös meidän ulkosuomalaisten jutella siinä ohessa kun te pommitatte samoilla "paljonko maksaa a) taksi b) lounas c) linja-auto d) olut e) tupakka", "onko siellä halpaa" tai onko "hotelli se ja se hyvä" -kysymyksillänne.

        P.S. Matkustat lomalle Riikaan, mutta täällä ollessasi olet Riiassa. Ah tuota kaunista suomen kieltämme.


      • Madam
        Riganieki kirjoitti:

        Yleensä asioista nähdään vain ihanat, kauniit ja hyvät puolet noin ensikosketuksen jälkeen. Pidemmän päälle vähän gloriat rapisee.
        Saattaapi muuten olla, että tapasi kirjoittaa asioista saa suomalaisluonteen vähän ...tuuntumaan :) Sinulla on sanoisinko latvialainen tyyli tuoda tietyt asia esille. Täällähän ei ole tapana ajatella, että vaatimattomuus kaunistaa.
        Voisi muuten olla ideaa vaihtaa ajatuksia joku kerta ihan livenä kahvikupin ääressä ? Kur, cikos ?

        Jep,kyllähän se vaan sopisi. Laitan hyvät sumpit ja kyytipojat.
        Missäpäin kaupunkia sä asustelet?
        Mä itse asun tässä vanhassa kaupungissa.


      • Madam
        Expat kirjoitti:

        No mikäs se sinun nenäsi herneillä tukki? Perussuomalainen demarille tyypillinen kateus vai mikä? Eiköhän tälläkin palstalla ole tilaa myös meidän ulkosuomalaisten jutella siinä ohessa kun te pommitatte samoilla "paljonko maksaa a) taksi b) lounas c) linja-auto d) olut e) tupakka", "onko siellä halpaa" tai onko "hotelli se ja se hyvä" -kysymyksillänne.

        P.S. Matkustat lomalle Riikaan, mutta täällä ollessasi olet Riiassa. Ah tuota kaunista suomen kieltämme.

        Kyllä nyt taas ihmisiä ärsyttää tämä mun asunto ja autot.....pitää pyytää Expat ja Riganieki kylään, ja sitten voidaan keskustella kolmistaan näistä ärsyttävistä asioista.


      • häipykö!
        Expat kirjoitti:

        No mikäs se sinun nenäsi herneillä tukki? Perussuomalainen demarille tyypillinen kateus vai mikä? Eiköhän tälläkin palstalla ole tilaa myös meidän ulkosuomalaisten jutella siinä ohessa kun te pommitatte samoilla "paljonko maksaa a) taksi b) lounas c) linja-auto d) olut e) tupakka", "onko siellä halpaa" tai onko "hotelli se ja se hyvä" -kysymyksillänne.

        P.S. Matkustat lomalle Riikaan, mutta täällä ollessasi olet Riiassa. Ah tuota kaunista suomen kieltämme.

        Olen ainakin itse saanut teidän vastauksista ja vinkeistä niin paljon, että älkää ihmeessä jättäkö meitä vain satunnaisesti kotikaupungissanne poikkeavia pulaan. "Koirat haukkuu ja karavaani kulkee". Jokaisella on tietysti oikeus mielipiteseensä, mutta pakkoko on lukea, jos jonkun persoona ärsyttää. Kiitos antamastanne informaatiosta ja jaksakaa vastailla meidän tyhmiinkin kysymyksiin!


      • Riganieki
        Madam kirjoitti:

        Jep,kyllähän se vaan sopisi. Laitan hyvät sumpit ja kyytipojat.
        Missäpäin kaupunkia sä asustelet?
        Mä itse asun tässä vanhassa kaupungissa.

        Voit vaikkapa laittaa postia [email protected] - toi on vähän huu&haa -posti, mutta pistä viestiä ja katsotaan tarkemmin.


      • älä yliarvioi...
        Madam kirjoitti:

        Kyllä nyt taas ihmisiä ärsyttää tämä mun asunto ja autot.....pitää pyytää Expat ja Riganieki kylään, ja sitten voidaan keskustella kolmistaan näistä ärsyttävistä asioista.

        Siinä ärsyttää kuule vain ja ainoastaan se, että nuo asiat eivät liity matkailuun millään tavalla, josta täällä pitäisi keskustella. Älä nyt yliarvioi itseäsi ja asemaasi. Pitäkää tosiaan ne kekkerit niin pääsette sitten keskenämme jauhamaan noista mitkä eivät tälle palstalle kuulu. Tänne kuuluvat juuri ne meidän "amatöörien" kysymykset, kuten "miten keskustaan", "mistä rahaa", "onko kaupat auki". Jos tuollaiset matkailuun liittyvät peruskysymykset matkailupalstalla ärsyttävät, niin mitä te täällä matkailupalstalla meidän turistijunttien kanssa yritätte saada keskustelua aikaan jostain ullakkohuoneistoista ja vedätte kilarit kun me turistijuntit emme teidän ullakkohuoneistoistanne ole kiinnostuneet?


      • piikalikka
        Madam kirjoitti:

        Jep,kyllähän se vaan sopisi. Laitan hyvät sumpit ja kyytipojat.
        Missäpäin kaupunkia sä asustelet?
        Mä itse asun tässä vanhassa kaupungissa.

        Ei kyllä kovin hienostuneelta tuo teidän suomenkielenne vaikuta.


      • siitä mitä sinulla on
        Madam kirjoitti:

        Kyllä nyt taas ihmisiä ärsyttää tämä mun asunto ja autot.....pitää pyytää Expat ja Riganieki kylään, ja sitten voidaan keskustella kolmistaan näistä ärsyttävistä asioista.

        Nuo "sun asunnot ja autot" eivät ärsytä eikä olla edes kateellisia.Mutta hymyilyttäviä tarinasi kyllä ovat.Voi olla,että sinulta jotain puuttuukin.


    • hyväuskovainen

      En ollut tätä palstaa lueskellut ennen tämänpäiväistä tapaamistani Riian huijarin kanssa. Omaa tyhmyyttäni vaihdoin pulveritornin lähellä 10 latin setelin luulemiini 10 latin kolikkoihin. Mies oli vailla seteliä kolikkoja vastaan muka parkkirahaksi. Kuitenkin kyseessä oli Liettuan valuutta, joten kusin rahat ihan kunnolla. Huomatessani asian, ukko oli tietenkin häipynyt kuin pieru saharaan. Kärsimäni tappio oli tietysti melkoisen pieni, mutta suututti kovasti. Siihen hupenivat lentokenttäkuljetuksessa säästämäni rahat...bussilla kun menin. Itseäni voin vaan syyttää! Kiitos aiheellisista varoituksista. Olen vastedes valpas.

      • Riganieki

        Yksi esimerkkitapaus huijauksesta, jossa myös huijari tuli huijatuksi.
        Olin parisen vuotta sitten lähellä Daugavan rantaa autolla parkissa ja joku paikallinen nuori mies tuli kauppaamaan kultakorua 50 latilla. Enpä taida tarvita ja vähän on kallis. Siinä turistessa hinta putosi 5 latiin, mutta edelleen osasin odottaa jonkin sortin kusetusta tulevaksi. Pelataanpa sitten sinun säännöilläsi. On vain kolikkoja, vastasin ja annon kourallisen pieniä kolikoita (eestin kruunuja itse asiassa). Samalla kaveri tipautti korun käteeni, tosin vain sen pienen ketjuosan ja oli jo samalla häipynyt. Pääsinpä eroon kahdesta asiasta samalla kertaa. Kaupustelijasta ja mitättömän arvoisista turhista naapurimaan kolikoista.
        Nämä tällaiset asiat kyllä voivat päättyä ikävämminkin, mutta tämä nyt sattui olemaan kusetus by kusetus -tapaus.


      • piikalikka
        Riganieki kirjoitti:

        Yksi esimerkkitapaus huijauksesta, jossa myös huijari tuli huijatuksi.
        Olin parisen vuotta sitten lähellä Daugavan rantaa autolla parkissa ja joku paikallinen nuori mies tuli kauppaamaan kultakorua 50 latilla. Enpä taida tarvita ja vähän on kallis. Siinä turistessa hinta putosi 5 latiin, mutta edelleen osasin odottaa jonkin sortin kusetusta tulevaksi. Pelataanpa sitten sinun säännöilläsi. On vain kolikkoja, vastasin ja annon kourallisen pieniä kolikoita (eestin kruunuja itse asiassa). Samalla kaveri tipautti korun käteeni, tosin vain sen pienen ketjuosan ja oli jo samalla häipynyt. Pääsinpä eroon kahdesta asiasta samalla kertaa. Kaupustelijasta ja mitättömän arvoisista turhista naapurimaan kolikoista.
        Nämä tällaiset asiat kyllä voivat päättyä ikävämminkin, mutta tämä nyt sattui olemaan kusetus by kusetus -tapaus.

        Venäläiset mummot ovat paljon valistuneempia,heittävät käymättömät kolikot jälkeesi.Tuntevat siis rahan.

        Asiasta toiseen,minä olen yksi niitä,jotka aikaisempia keskusteluja lukeneena olen sitä mieltä,että vaatimattomuus kaunistaa.
        Miksi joillakin/jollakin on joka keskustelussa tarve tuoda esille oma erinomaisuutensa ja asemansa.
        Eiköhän sitä suht.samanlaista reittiä ole tähän maailmaan kaikki tultu.Syntymäsivistystä ei ole olemassa,joten kaikki ovat lähtökuopissa saman arvoisia.Jos ihminen sivistyy elämänsä aikana,niin se hänelle ansioksi luettakoon.Jotkut jäävät valitettavasti tietylle tasolle ja jauhavat samaa loppuikänsä.


      • tämä nyt sitten
        piikalikka kirjoitti:

        Venäläiset mummot ovat paljon valistuneempia,heittävät käymättömät kolikot jälkeesi.Tuntevat siis rahan.

        Asiasta toiseen,minä olen yksi niitä,jotka aikaisempia keskusteluja lukeneena olen sitä mieltä,että vaatimattomuus kaunistaa.
        Miksi joillakin/jollakin on joka keskustelussa tarve tuoda esille oma erinomaisuutensa ja asemansa.
        Eiköhän sitä suht.samanlaista reittiä ole tähän maailmaan kaikki tultu.Syntymäsivistystä ei ole olemassa,joten kaikki ovat lähtökuopissa saman arvoisia.Jos ihminen sivistyy elämänsä aikana,niin se hänelle ansioksi luettakoon.Jotkut jäävät valitettavasti tietylle tasolle ja jauhavat samaa loppuikänsä.

        kuuluu tähän ketjuun?
        Eikös sivistykseen kuulu myös kirjoitettu teksti?
        eli ne kuuluisat välilyönnit?


      • piikalikka
        tämä nyt sitten kirjoitti:

        kuuluu tähän ketjuun?
        Eikös sivistykseen kuulu myös kirjoitettu teksti?
        eli ne kuuluisat välilyönnit?

        Luehan näitä ketjuja,niin ehkä ymmärrät.Täällä on yleensä aina yksi ylitse muiden "ylempään yläluokkaan" kuuluva henkilö,jonka pitää jatkuvasti korostaa omaa asemaansa.Ei täällä kukaan kysele omaisuuksistakaan,mutta joku oma alemmuuskompleksiko pistää ne aina uudestaan luettelemaan.Ja asuinpaikka sehän se vasta tärkeä onkin.
        Uskon ,että monilla muillakin täällä kirjoittelevilla olisi perunkirjoitusluettelossa yhtä sun toista,mutta ovat niin fiksuja,etteivät ala semmoisilla asioilla täällä retostelemaan,vaan kirjoittavat oikeaa asiaa.
        Minun on sama kirjoitella mitä vaan,koska minut on jo täällä lytätty nimimerkistäni päätellen sivistymättömäksi ja arvottomaksi.Enkä todella olekaan sivistynyt,mutta oman ihmisarvoni tiedän.Ja tyytyväinen olen kyllä elämääni sen suuremmin luetteloimatta.
        Nimimerkkini olisi voinut tosin olla vaikka Leijonakunigatar,Per S. Reikä,Valdis Maskvasielalta,Hatsepsut tai vaikkapa Hippo K. Rates tai Mademoiselle de Pompadour ja kaikki ne olisivat herättäneet erilaisen mielikuvan.
        Ei varmasti kuulunut tälle palstalle,mutta tässä vähän taustoja.Eikä filosofointikaan välillä pitäisi ketään haitata


      • piikalikka
        tämä nyt sitten kirjoitti:

        kuuluu tähän ketjuun?
        Eikös sivistykseen kuulu myös kirjoitettu teksti?
        eli ne kuuluisat välilyönnit?

        Paremminkin täältä voi lukea kuuluisia ylilyöntejä tai mikä tajunnan laajuuden tila nyt sattuu kulloinkin olemaan vallalla.


    • Riikaan?

      Onhan maailmassa muitakin paikkoja. Jos ei kukaan mene, loppuu varkailta hommat.

      • taksirosvo

        Valkoinen taksi, joka päivystää päivät ja yöt Riga-hotellin oven edessä veloittaa 20 latia matkasta lentokentälle. Suosittelen käyttämään punaisia takseja, jotka maksaa n. 8 latia.


      • Hinta sovitaan
        taksirosvo kirjoitti:

        Valkoinen taksi, joka päivystää päivät ja yöt Riga-hotellin oven edessä veloittaa 20 latia matkasta lentokentälle. Suosittelen käyttämään punaisia takseja, jotka maksaa n. 8 latia.

        Joskus olen kuullut neuvon,että sovi hinta kuskin kanssa etukäteen.Niissä sovituissa hinnoissakin on sitten hitonmoinen ero,että huonoa hintaa ei kannata sopia.Rautatieasemalta hypättiin kerran taksiin,jonka kuski ei suostunut sopimaan mitään hintaa vaan kertoi,että mittari näyttää hinnan.Suostuin tähän ja huomasin,että matka hotellille taittui melkoisen edullisesti,joka oli noin pari kilometriä.Hinta oli 2,65 latia.Sitten yöllä piti ottaa taksi Reval hotel latvian edestä ja kuski kertoi hinnan olevan neljä latia,vaikka matka oli nyt huomattavasti lyhyempi.Sanoin no thanks ja toinen taksi heitti kolmella latilla,joka löytyi noin 50metrin päästä. Eli hinnat vaihtelevat,kantsii olla tarkkana.


    • ei ryöstetty

      Minä ja ystävättäreni olimme Riiassa kesäkuun alussa ja asuttiin just tuolla huonolla alueella ja tultiin tyhjän torialueen läpi hotelliimme puolen yön maissa eikä kukaan ollut meistä kiinnostunut. Varmaan meistä näki päällepäin, että meillä ei ole rahaa eikä koruja...
      Ja Riika on aivan ihq paikka ja sinne mennään taas ensi kesänä! Korut ja muut aarteet isot rahakasat kotiin, niin ei ole sulhasia eikä muitakaan ketkuja kintereillä!

    • matkalainen

      Neuvoisin kans olemaan varovainen tänne matkatessa. Bilematkalaiselle käy 85% todennäköisesti hunosti, ainakin rahojen suhteen. Varmaan ihan suht turvallinen paikka jos kiertelee "nähtävyyksiä" ja kahviloita, mutta jos laittaa viihteelle.. Multa yritettiin pulittaa 800eur kuoharipullosta bilepaikassa. Olin kuulemma muka tarjonnut juoman tytöille, onneksi ei olla ihan pieniä poikia, joten nuo rahat jäi baarilla saamatta. Portsarit sanoivat soittavansa poliisit jne. pyydettiin mielellään poliiseja paikalle, mutta koskaan niitä ei näkynyt. Seuraavassa baarissa yritettiin aivan samaa ( nää oli ns. tyttöbaareja ). Kaveriporukka ( 6 poikamiestä ) oli myös tuolla myöhemmin, tulos-> Kaikilta putsattiin tilit, myös henkeä uhaten ( piti antaa pankkikorttien tunnarit ), firman korteille kirjoitettiin poskettomia laskuja jne. Eli tyttöbaareja kannattaa ihan oikeesti välttää !!!! Nyt uutisoidaan että kaupungin johtoa ja poliiseja on vaihdettu, baareja laitettu kiinni ( jopa 2 kpk, naurettavaa ), samat baarit avataan toisilla nimilla, samassa paikassa tai vieressä ja taustalla häärii samat hämäräheput. Kävin itse Riikassa 3 kertaa. Ensimmäisen, ainoan ja viimeisen, kiitos !

      • Vai ylempää yläluokkaa

        Vittu mitä paskaa. Kuka vittu tollasen halpa paska maahan edes lähtee, muut kuin köyhät.


      • Expat

        Siinä vaiheessa kun ihminen tulee sekä fyysisesti että kokemuksellisesti siihen ikään, että voi kertoa tehneensä muutakin kuin pitsinnypläämistä ja kiertäneensä muutakin kuin tahkoa, niin sitä tietää jo etukäteen, että ns. tankobaareissa on kaikkein suurin riski tulla huijatuksi riippumatta siitä onko ko. tanko baarissa Riiassa, Rivieralla, Reberbahnilla, Ranualla tai Riihimäellä.


      • Expat
        Vai ylempää yläluokkaa kirjoitti:

        Vittu mitä paskaa. Kuka vittu tollasen halpa paska maahan edes lähtee, muut kuin köyhät.

        Niin. Onneksi sinä olet rikas, joten sinun ei tarvitse. Voit käyttää aikasi paremminkin, esim. harjoittamalla korkeakulttuurista ja älykästä kielellistä osaamistasi nettipalstalla, sillä olethan mitä mainioin virtuaalimatkailija!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe