monetko

lakanat?

MOnetko petivaatteet olette vauvalle hankkineet? Siis montako pussilakanaa aluslakanaa? Meneekö niitä paljon? Onko teillä aluslakanan alla joku pinnoitettu muovijuttu siltä varalta että sänky kastuu pissasta? Kyselee odottaja...

8

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverilta

mä sain kaverilta ison kassillisen lakanoita vauvalle, siinä on varmaan 10 pussilakanaa ja aluslakanaa ja minusta siinä on puolet liikaa. Äitiyspakkauksessakin on pussilakana ja aluslakana ja jos parit lakanat on lisäksi niin musta niillä pärjää. tyyliin yhet pesussa, yhet käytössä ja yhet kaapissa.
      kyllähän niitä saa pestä, jos vaippa valskaa tai vauva puklailee paljon, mut mä käytin isoa tyynyliinaa siinä aluslakanan päällä vauvan pään alla niin oli helppo aina vaihtaa jos tuli puklua. Äippäpakkauksessa on myös yks muovitettu frotee, niitä kantsii ostaa muutama lisäks, et voi sit vaihtaa tarvittaes, kirppareilta usein löytää tai sit ihan marketista. Mä oon pitäny aina sellasta lakanan alla varmuuden vuoksi ja sithän se on kans kätevä ku lapsi opettelee yökuivaksi, vahinkoja ku aina sattuu.

• lakanoita lakanoita

Meillä on kaksi kaikkea.
      Toiset käytössä ja toiset pesussa. Yleensä ehtivät kaapissakin olla muutaman päivän ennen vaihtoa.
      Vaihdan yleensä kerran viikossa, jos ei vahinkoja satu. Pukluaikana käytin harsoja pään alla, se imaisee puklun nopeasti ja on kätevä vaihtaa.
      Harsoja meillä on 24 kpl, ja siinä ei ole ollut yhtään liikaa.
      Ja siis myös kaksi muovipinnotteista froteeta löytyy.
      Lisäksi meillä on omassa sängyssäkin sellainen parisänkyversio muovifroteesta, koska varsinkin pienempänä vauva nukkui meidän välissä, ja joko vaippa valskasi tai puklutti joka yö. Säästyi siis meidän patjakin samalla :).

• meillä..

lakanoita neljät kappaleet ja hyvin ovat riittäneet..Itse en laittanut mitään muovitettua lakanan alle, koska mielestäni ikävästi hiostaa. Lakanan alla oli pyyhe ja pään alla pieni pyyhe. Eipä koskaan ole tyttö niin paljon pissannut, että olisi patja kastunut :)

• 4:n äiti

Kahdet lakanat on meillä riittaneet vauvalle hyvin. Aluslakanoita on kyllä ollut kolme, mutta kahdella olisi pärjätty hyvin.

Muovia en pienen sängyssä ole pitänyt, koska sänky kastuu sen kanssa ihan varmasti, koska hiostaa niin paljon. Vaipat eivät ole isommin falskanneet, varsinkaan kuopuksella, jolla oli kestovaipat. Kertikset falskasivat joskus, mutta ei niin pahasti että muovia olisi kaivattu.

Muovia parempi kosteussuoja on kaksinkertainen fleecepeitto lakanan alla. Lanoliinitettu villapeitto on kuulema paras, jos ei ole villa-allergiaa.

• ......................

kyllä 3 lakanat riittää ja tyynyliina kannttaa laittaa päänalle niin jää puklut siihen ja voi sit vaihtaa pelkästään sen.
      kannattaa laittaa se muovifrotee erillisen ohuen petarin alle niin ei hiosta ja petari on helppo työntää lakanan kanssa pesukoneeseen jos sattuu vahinko.

• lakanat suht kalliita

joten minä ostin esim Hemtexistä edullisia aluslakanoita ja yhdestä aluslakanasta sai kolme aluslakanaa. Saman pussilakanasta ja tyynyliinasta tuli kaksi tyynyliina. :)

• näin on pärjätty

Kokeilkaapa itse nukkua sen muovifroteen päällä, se hiostaa ihan hirveästi! En kyllä sitä laittaisi kuin ehkä petarin alle.

Meidän isommalla oli yövaipan poisjättövaiheessa petarin päällä lanoliinitettu merinovillapeitto, sen päällä froteepyyhe ja sitten lakana. Hengittävä systeemi, ja vahingon sattuessa riitti lakanan ja froteepyyhkeen pesu (ja villapeiton tuuletus). Villapeittoa halvempi ja ihan yhtä toimiva (ja silti paljon hengittävämpi) on kaksinkerroin oleva fleecepeitto. Niitä saa vaikka ikeasta 4 eurolla ;)

Vauva on nukkunut meidän sängyssä ilman vahinkoja, eli parilla vauvalakanasetillä oltaisiin pärjätty. Pään alla pidin kyllä harsoa tai käsipyyhettä, sen saattoi sitten heittää pyykkiin jos tuli pukluja.

• setit

Meillä on kolmet lakanat ja pussilakanat. Siis äitiyspakkauksen lisäksi olen ostanut itse kahdet. Ihan hyvin on pärjätty.
      Lakanan alla kannattaa pitää tosiaan muovitettua froteeta ja pään alla tyynyliinaa jos puklua tulee. Meil tosin ei oo vaipat falskannut kun ihan pikkuvauvana, nyt kun vaipat istuu paremmin niin ei ole öisin falskannut.
      Oksenneltu on sen sijaan moneenkin kertaan sänkyyn ja siinä ei pelkkä tyynyliina auta, joten muovifroteeta kannattaa laittaa myös pään kohdalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe