yx juttu kannattaa huomioida tässä vaatekeskustelussa,nimittäin se,että eivät ainoastaan romanien koreat vaatteet herätä närää ja arvostelua suomalaisten keskuudessa. jos pukeutuu mihin tahansa hienoihin vaatteisiin ja asusteisiin,poiketen valtavirran tuulipuku-ja ruttorättityylistä, on 100% varmaa,että p****a sataa niskaan. en ole ikinä saanut olla rauhassa esim. ostosreissulla tai muualla, aina on kateellisia ämmiä osoittamassa mieltään jollain säälittävällä tavalla,esim ostos-tai lastenvaunuilla tönimistä,vihaista ja mustasukkaista kyttäämistä,kassojen mielenosoituksista puhumattakaan.miespuoliset säästävät nämä manoorit ystävällisesti miespuoliselle kaverilleni,joka hänkin pukeutuu ärsyttävän tyylikkäästi.
se,mitä ihminen on sisältä tai miten hän käyttäytyy,on aivan yhden tekevää. se,jolla on komeet releet,on vihattavaa,alistajaluokkaa tai muuten vain kateudenkohteena ainostaan tuhoamisen arvoinen.
olen matkustellut, eikä ikinä missään maailmanpuolella,jossa olen ollut,ole hyvännäköiseen pukeutumistyyliin suhtauduttu niin törkeästi,kuin suomessa.
vielä jokunen aika sitten pahoitin mieleni tällaisesta kohtelusta, ja sehän siinä onkin tarkoitus. nykyään täysin säälimättä lyön tuollaisille kateellisille surkimuksille leiman otsaan: RUMA ja kärsii siitä.
henkilökohtaisina terveisinä kaikille naisille,tahtoisin toivottaa kaunista kevättä ja pukeutukaa niin upeasti ja tyylikkäästi,kun ikinä vaan suinkin pystytte ja haluatte!
taas ne vaatteet
10
568
Vastaukset
- Valkolainen joku
Omasta puolesta voin sanoa ettei ne isot hameet herätä mitään närää tai kateutta.
Sääliksi vaan käy niiden käyttäjiä, koska eivät ne hyvältä näytä ollenkaan, pönäköiltä saavat kantajansa näyttämään, kulku on raskasta ja kaikenkukkuraksi niin samanlaisilta romanit näyttävät kuosissaan ettei hameen omistajaa erota kuin kasvonpiirteistä.
Tukkakin on kaikilla samanlainen, mikä pakko on olla kuin jostain sarjatuotannosta kaikki?
Kateus on tosiaan nolojen tauti, mutta toisaalta joskus mietin miksi joidenkin sitten pitää ylikoreasti pukeutua joka paikkaan?
Siisteyden ja tyylikkyyden vielä ymmärrän, mutta mitä sellainen ihminen joka on aina parhaimmissaan, haluaa oikein viestiä ympärilleen?
Huomiotako haluaa? - Mankkaan Mirkku
Ihan oman kokemuksen nojalla en ole samaa mieltä. Pukeudun erittäin värikkäästi ja todella valtavirrasta poiketen. Usein intialaisiin, koristeltuihin vaatteisiin tai espanjalaistyylisiin pitkiin monivärisiin kukkakuosihameisiin, unkarilaispuseroihin ym.
En koskaan ole saanut keneltäkään negatiivista palautetta, haukkumisista puhumattakaan. Usein tuntemattomatkin ihmiset tulevat sanomaan: mitkä ihanat värit, voi kun rohkenisi itse käyttää samanlaisia. No siihen ei voi sanoa muuta kuin: mikset/te käytä? "No ei meikäläinen voi, mutta sulle ne sopii.."
Ja onhan se huonon käytöksen huippu, jos avoimesti arvostelee päin naamaa toisen pukeutumista, vaikka sisimmässään ajattelisi mitä. Ehkä ne vaikenijat sitten eivät tykkää, mutta päin naamaa ei kukaan ole sanonut mitään.
t. Mirkku- saadaan tällasta
niin jokapäivä,etten kyllä tippaakaan liioittele. olen myös luonteeltani hieman tiukanoloinen, jospa se peläyttää työläiset? käyttäydyn kyllä erittäin asiallisesti itse heitä kohtaan. mutta en todellakaan ala kenenkään kiitoksen edessä matelemaan.syökööt saamarin kuvottavat rättinsä,alaluokkaiset ja kateelliset pikkumielet.silloin,kun olen pukeutunut kuin kehitysvammainen,kirkkaisiin toppavaatteisiin,tulevat samat naamat mun päätä silittään.missä on vika?
- Mankkaan Mirkku
saadaan tällasta kirjoitti:
niin jokapäivä,etten kyllä tippaakaan liioittele. olen myös luonteeltani hieman tiukanoloinen, jospa se peläyttää työläiset? käyttäydyn kyllä erittäin asiallisesti itse heitä kohtaan. mutta en todellakaan ala kenenkään kiitoksen edessä matelemaan.syökööt saamarin kuvottavat rättinsä,alaluokkaiset ja kateelliset pikkumielet.silloin,kun olen pukeutunut kuin kehitysvammainen,kirkkaisiin toppavaatteisiin,tulevat samat naamat mun päätä silittään.missä on vika?
kun olet törmännyt huonosti käyttäytyviin ja ilmeisen huonon itsetunnon omaaviin ihmisiin. Pukeutuminen on kyllä, jos mikään, jokaisen oma asia. Katselen joskus itsekin niitä tuulipukuja vähän alta kulmain, varsinkin jos nainen on yhdistänyt niihin korkokengät (!), mutta mitä se mulle kuuluu, missä räteissä toiset kulkee.
Tuossa joku kirjoitti, että huomiotako haetaan pukeutumalla "parhaimpiin" arkena. Kuka sen "parhaimman" pukeutumisen määrittelee? Ei kaunis pukeutuminen ole mikään synti ja väärin. Sillä tavoin voi ilahduttaa ainakin itseään ja samalla muitakin. Itse masennun ikävistä väreistä: en koskaan voi käyttää harmaata ja beigeä. Onhan se todistettukin, että värit vaikuttavat suuresti jopa mielialaan. Siispä oranssia, keltaista, syvänpunaista, turkoosia..tietysti maulla yhdisteltynä ja mustaa "sidosväriksi".
Pukeudu vaan just niinkuin haluat ja sano haukkujille, että vaatteesi olet itse maksanut ja itse kannat, mitä niistä toiset vaivaa näkemään.
t. Mirkku - ystävällisyydestä
Mankkaan Mirkku kirjoitti:
kun olet törmännyt huonosti käyttäytyviin ja ilmeisen huonon itsetunnon omaaviin ihmisiin. Pukeutuminen on kyllä, jos mikään, jokaisen oma asia. Katselen joskus itsekin niitä tuulipukuja vähän alta kulmain, varsinkin jos nainen on yhdistänyt niihin korkokengät (!), mutta mitä se mulle kuuluu, missä räteissä toiset kulkee.
Tuossa joku kirjoitti, että huomiotako haetaan pukeutumalla "parhaimpiin" arkena. Kuka sen "parhaimman" pukeutumisen määrittelee? Ei kaunis pukeutuminen ole mikään synti ja väärin. Sillä tavoin voi ilahduttaa ainakin itseään ja samalla muitakin. Itse masennun ikävistä väreistä: en koskaan voi käyttää harmaata ja beigeä. Onhan se todistettukin, että värit vaikuttavat suuresti jopa mielialaan. Siispä oranssia, keltaista, syvänpunaista, turkoosia..tietysti maulla yhdisteltynä ja mustaa "sidosväriksi".
Pukeudu vaan just niinkuin haluat ja sano haukkujille, että vaatteesi olet itse maksanut ja itse kannat, mitä niistä toiset vaivaa näkemään.
t. Mirkkutässä hesan keskustan alueella on aika skabat ihmisten välillä,ja se kyllä tuntuu. kaikki koittaa olla kukkona tunkiolla parhaansa mukaan,tietenkin minä myös. aika hyvännäköinen on muuten,jos on ghettoglittertyylisesti verkkarit ja korkkarit jollain nuorella varrella;), itelläni ei oikein ihan kans...
ottaa vain niin pahasti se tylyys,kun itelle on ihan yx hailee,mitä joku muu päälleen laittaa,kunhan ei haise pahalta...varmaan sekin vaikuttaa naisten välisiin suhteisiin tosi negatiivisesti, kun on niin kova kilpailu miesten huomiosta. paljon näkee sellasta,että ihan suoraan jotkut tytöt tyrkyttää itteensä miehille,joilla on selvästi oma nainen vieressä. mun mielestä naiset ei ole nykyään naisellisia pääosin oman käytöksensä vuoksi,pukeutuminen on vaan osa naisellisuutta. on aika vaikeeta selvitä kaikesta pelkästään naisen asussa,jos sanois tän tälleen rivien välistä,omaa lehmää ojasta hilaten. - Valkolainen joku
Mankkaan Mirkku kirjoitti:
t. MirkkuJuu, ei ole kaunis pukeutuminen syntiä ei, ajattelin kait aiemmassa kommentissani jotain sellaista esimerkkiä joka tieten tahtoen sitä huomiota hakee vaatetuksellaan, ja mikäs siinäkään jos sellaista kaipaa...ei ole multa pois sekään.
Kyllä itse aloittajalla taitaa se ongelmiensa syy olla jossain muualla kuin pelkästään niissä vaatteissa. - oma ittensä
Valkolainen joku kirjoitti:
Juu, ei ole kaunis pukeutuminen syntiä ei, ajattelin kait aiemmassa kommentissani jotain sellaista esimerkkiä joka tieten tahtoen sitä huomiota hakee vaatetuksellaan, ja mikäs siinäkään jos sellaista kaipaa...ei ole multa pois sekään.
Kyllä itse aloittajalla taitaa se ongelmiensa syy olla jossain muualla kuin pelkästään niissä vaatteissa.mä oon pukeutunut aina miten sattuu ja meikkaaminen on jäänyt aika vähiin. olen pullukka ja miehiä on pyörinyt ympärilläni aina .kun olin nuori ,kundit kilpailivat seurastani.nyt olen keski-ikäinen naimissa-kahden muksun äiti-mummokin löhsähtänyt korppu mutt silti saan kehuja.luulempa ettei ratkaisevaa ole ulkokuori vaan sen sisältö.
- 22vespoos
...ja muuta värikästä vaatetta käyttävänä olen joskus saanut kehuja ventovierailtakin.
En kylläkään meikkaa,enkä käyttäydy muuta kuin omalla ystävällisellä tyylilläni.
Joillakin on vähän sellainen kopea,yläluokkainen suhtautuminen kaikkeen.
En tarkoita ketään tähän keskusteluun osallistunutta.
Törmäsin tässä päivänä muutama sellaiseen henkilöön tuossa Espoon torilla.
Yritti jopa eteeni kauppajonossa,ikäänkuin ei olisi minua nähnytkään.
Minä vain hilpeänä otin oman paikkani ja vielä kiitin tätä rouvaa tilan antamisesta.
Meni rouva aika hämillisen näköiseksi ja sitten nakkeli niskojaan.
Siinähän nakkeli!
Olen opetellut pitämään oman tilani ja opetellut tekemään sen kohteliaasti ja ystävällisesti.
Ja se totisesti tehoaa!!! - Mankkaan Mirkku
22vespoos kirjoitti:
...ja muuta värikästä vaatetta käyttävänä olen joskus saanut kehuja ventovierailtakin.
En kylläkään meikkaa,enkä käyttäydy muuta kuin omalla ystävällisellä tyylilläni.
Minä vain hilpeänä otin oman paikkani ja vielä kiitin tätä rouvaa tilan antamisesta.
Siinähän nakkeli!
Olen opetellut pitämään oman tilani ja opetellut tekemään sen kohteliaasti ja ystävällisesti.
Ja se totisesti tehoaa!!!Ison-Roban UFF-myymälään tulee aika ajoin iso erä intialaisia vaatteita Englannista, koska siellä asuu suuri intialainen yhteisö. Ihan pilahinnalla voi ostaa! Valitettavasti myyjät ei tiedä etukäteen, milloin niitä tulee, täytyy vain käydä aina katsastamassa. Mutta sieltä olen hankkinut tosi paljon. Intian Basaarissa kauhistelin juuri, että joku puseronretale voi maksaa 45 euroa, ja sekin oli alennettu hinta! Mutta ihania hameita siellä on nytkin, kunhan tässä pääsen rahoihin taas käsiksi, voi olla, että joku peilipaljettihame lähtee taas mukaan.
Kyllä puolensa täytyy pitää, mutta sen voi juuri tehdä kohteliaasti ja leikkiäkin laskien. Ehkä viesti juuri sillä tavalla menee paremminkin perille, kuin jos alkaisi huutamaan ja metelöimään.
t. Mirkku - vaikka et
22vespoos kirjoitti:
Siinähän nakkeli!
Ja se totisesti tehoaa!!!tarkoittanutkaan ketään tästä keskustelusta, myönnän kyllä,että minun tyylini on kopean yläluokkainen, mutten ikinä alentuisi etuilemaan kassajonossa,toisin kuten niin kovin monet niin sanotusti normaalimieliset tekevät. minulle on kunniakysymys kohdella kaikkia ihmisiä, yhteiskuntaluokkaan katsomatta, yhtä kohteliaasti. sydämen sivistys on kuitenkin naisen kaunein koristus. mitä tulee hienoihin vaatteisiin, niitä kyllä löytää kirpputoreilta puoli-ilmaiseksi,tästä menen valalle. ja ainahan voi itse muokata,jos ei löydy sopivaa kokoa.jos ei tuhlaa jatkuvasti,voi ostaa laatua,mitä köyhän kannataakin mielestäni suosia,koska laatuvaatteen käyttöikä on moninkertainen.sitäpaitsi halpavaatteiden massatuotanto on todellinen globaali ongelma.
t.saarnaaja luonnon ja kauneuden puolesta....
p.s eikä vakava...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107582
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293517Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352564Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?621364