Miten saada...

"Normaalit"

Välit miehen ex-vaimoon??

Toivoisin saavani asiallisia vastauksia siihen, miten voittaa miesystäväni ex-avovaimon luottamuksen??

Olemme seurustelleet vuoden verran ja lasta olen tavannut nyt vasta pari kertaa, koska tahdoin että suhteemme on vakaalla pohjalla ennen kuin tulen lapsen elämään.

Mieheni ei ole eronsa jälkeen seurustellut muiden kanssa, mutta erosta on jo 3 vuotta. Tuskin kuuluu asiaan että menisin esittelemään itseni hänelle???

Mitä olette mieltä siitä, jos minä olen mukana kun miesystäväni hakee lapsen äidiltään, siis että olisin autossa odottamassa, mutta hän kyllä näkisi minut sieltä??

Hän tietää jo olemassaolostani, mutta ei sitä että olen tavannut lapsen, pitäisikö mieheni kertoa siitä hänelle??

Mutta miten tässä tilanteessa kuuluisi toimia jotta kaikki sujuisi hyvin ja jokainen olisi "tyytyväinen" tilanteeseen. Minä kun en ole ollut aikaisemmin miehen kanssa, jolla on lapsi ja lapsia minulla ei itselläni ole.

Ja minä pidän mieheni lapsesta, hän tuntuu olevan reipas pieni poika =)

34

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiksu teidän

suhteen ja suhtautuu aikuisesti siihen niin ehkäpä jollain tavalla voisit ihan esittäytyä ja kyllä se on miehesi tehtävä mainita että lapsi on sinut tavannut ja voihan olla että lapsi on siitä kertonutkin äidilleen.

btw täällä on katkera lissu niminen ihminen hänen kanssaan EI kannata kinastella näistä asioista (hän ei näe kun oman kantansa joka kuuluu:mieheni naikkoset ei meidän lapsia nää eikä hlua nähdä koska minä käsken blaa blaa ja isä ei lapsiaan halua nähdä isän naikkoset syyllisiä ja blaa blaa)...

että parree jättää nuo kommentit omaan arvoon..:)

• jätät miehen ex vaimon

rauhaan! Minusta on todella tyhmää ja läpinäkyvää yrittää muka olla ystävää,kun todellisuudessa sulla varmaan on jokin muu taka ajatus! En ikinä usko, että aikeesi on puhtaat. Miksihaluisi olla ystävä, kun täällä huudellaan, ettei exät kuulu perheeseen, et miks ne ei tajuu olla erossa ja jättää rauhaan?

Onko sun aikomus siis, yrittää saada miehen ex ysätäväksi, jotta voi huudella, että kumma exä kun ei jätä meitä rauhaan?

Aika sairasta, sanoisin. Saatpa vierittää taas syyt toisten niskoille!

• pitäisi jättää

3 vuotta sitten eronnut mies rauhaan???.Ootko sä ihan terve jakaessasi täällä mielipiteitäsi.Ap.han kysyi neuvoa ja sinä kitiset älyttömiä mielipiteitäsi.Tässähän nyksä fiksusti yrittää hienovaraisesti tuoda olemassaolonsa ilmi,jotta se ei tulisi yllätyksenä miehen lapsen äidille.Luulisin että tässä tapauksessa parilla on aikomus virallistaa kumppanuutensa.Lopeta sinä huuhaasi ja anna exien vastata.Täällä on fiksujakin exiä jotka ehkä neuvovat ap.n tapauksessa.

• on...

tainnut elämä kaataa melkoisen paskasangon tämän kirjoittajan niskaan, kun suoltaa uloskin pelkkää sontaa.

• provo-hilma kehässä
        on... kirjoitti:

tainnut elämä kaataa melkoisen paskasangon tämän kirjoittajan niskaan, kun suoltaa uloskin pelkkää sontaa.

kun noinkin rakentavan viestin tänne laittoi...Etkö enää laittanut lempisanaasi(provo).Anna nyt hyvä pöljä fiksujen exien vastata.Sinä et kuulu siihen kategoriaan.(PALJASTUIT,TUNNEN TYYLISI).

• Hiton

kohdassa lukee että aloittaja haluaa ex:n ystäväksi. Kannattaisi lukea kirjoitus huolella ennen kuin vetää palollisen herneitä nenään !

• Nykyinen vaimo

Miksi ihmeessä sinun pitäisi tavata miehesi ex???
      Toivottavasti et todellakaan ajattele että sinun pitäisi ystävystyä miehesi ex:n kanssa. Heillä on oma menneisyytensä josta lapsi on ja sinä et kuulu siihen osaan. Sinä voit olla lapselle aikuinen ystävä ja joskus luonnostaan voi tulla tilanne että tapaat miesystäväsi entisen puolison.
      Miksi ylipäätänsä sinulla on tarve tavata miehesi ex puoliso?

• koittamassa

ystävystyä, vaan tulla toimeen normaalisti ja miten nyt tullaan toimeen ilman etten astu kenenkään reviiriin.

Siksi juuri kysynkin mielipiteitä, että miten minun tulisi käyttäytyä jotta lapsen äidin ja minun suhteeni olisi niin normaalit tässä olosuhteessa kuin vaan voi olla.

En tahdo pahoittaa kenenkään mieltä ja pysyn poissa näkyviltä jos niin tuntuu parhaalta, en tahdo loukata ketään.

• ihmisestä ja

eron syistä ja siitä, onko eroasiat ja muut selvitetty. Rehellisesti; itse ärsyynnyn jos se "uusikko" siellä autossa odottelee. En tiedä miksi, mutta se nostaa silti vit**uskäyrää... On parempi että isä vaan yksin hakee lapsen ja lähdette sitten kimpalla liikkeelle. No, tämä oma mielipiteeni, rehellinen sellainen. Muutenkaan ei minua kiinnosta kaveerata, hyvänpäivän tuttuja ollaan, mutta ei jaksa kiinnostaa. Jos jotain "hämminkiä" olisi, näkyisi ja kuuluisi se sitten lapsesta, mutta jos kaikki hyvin, ei minusta tarvitse exäni elämään puuttua. Enkä halua hänenkään puuttuvan minun elämääni, tai hänen uusikkonsa.

• ihan vapaasti

mutta ex-miehelläsi on oikeus kuljetella autossaan ketä haluaa.

• riippuu niin

siitä vastapuolesta.Minun mieheni ex on aivan ihana ihminen,olemme hyvissä väleissä.En muutenkaan ymmärrä miksi pitäisi tehdä raakaa jaottelua entisiin ja nykyisiin esim.suvun parissa.Pitääkö pakosta katkaista jotkut ystävyyssuhteet vaan sen takia,että joku pari eroaa.Olimme pari kuukautta sitten juhlissa.jossa oli mieheni,minä ja exvaimonsa.Istuimme exänsä kanssa vierekkäin eikä ollut mitään ongelmaa.Tämä ihminen on edelleen hyvin läheinen monien juhlissa olleiden ihmisten kanssa,hänet oli kutsuttu,olisiko minun pitänyt jotenkin kauhistua hänen läsnäolostaan?Olin erittäin iloinen,että hänet oli pyydetty juhliin,ei ole millään tavalla minulta pois.

• nyksien ystävä!!! Huh huh!!

En ikinä ottaisi ex miehen naista ystäväksi, joku raja sentään ja itse kunnioitusta exillä pitää olla! Miksi ihmeessä nyksät tunkisi väkisin mun kaverisksi??? Hei haloooo, niin alas minä en vajoo. Mulla ono mat ystävät, ne riittää. Aika outo ehdotus, ei pal päätä palele. Vinks vinks vaan!

• tyrkyttämässä...

seuraani hänelle, enkä koita ystävystyä vaan tulla normaalisti toimeen hänen kanssaan, miten nyt "normaalisti" tällä kuviolla tarkoitetaan.

En tahdo vaan astua kenenkää varpaille jossain asiassa, pysyttelen omaaloitteisesti taka-alalla.
        Ja päätäni ei palele kun käytän pipoa..

• järkevistä täällä
        tyrkyttämässä... kirjoitti:

seuraani hänelle, enkä koita ystävystyä vaan tulla normaalisti toimeen hänen kanssaan, miten nyt "normaalisti" tällä kuviolla tarkoitetaan.

En tahdo vaan astua kenenkää varpaille jossain asiassa, pysyttelen omaaloitteisesti taka-alalla.
        Ja päätäni ei palele kun käytän pipoa..

Totta kai on järkevää yrittää saada suhteet tarvittavan hyviksi, että lapsen asiat hoituvat eikä tarvitse tapella tapaamisista, lomista, juhlista jne.

Täällä nk. aikuiset ihmiset jakavat hyviä neuvojaan ihmissuhdeasioista eikä voi kuin ihmetellä keskustelun tasoa. Tulee ihan mieleen lasten hiekkalaatikot: sä et saa leikkiä mun kaa ja mä en ainakaan leiki sun kaa niin kauan kun sä oot noin ärsyttävä...jne. Minusta tuntuu, että exät ajattelevat jotenkin varanneensa lastensa isän loppuiäkseen, miehillä ei saisi olla mitään omaa elämää eikä ainakaan herranjestas uutta ihmissuhdetta. Voisihan siinä käydä vaikka niin, että uusi ihmissuhde olisikin jotenkin onnellisempi kuin entinen ja siinähän exä häviää...tai hänen itsetuntonsa saa pahan kolauksen ja sehän kannattaa tietysti kostaa, mieluummin lasten kautta niin kaikki tulevat onnettomiksi.

Oletteko ikinä ajatelleet, miksi lapset ja nuoret voivat niin pahoin kuin voivat? On ihan selvää, että erotilanteessa haetaan syyllistä ja onhan se kamalaa, jos tulee vaikka jätetyksi. MUTTA surusta ja tuskasta pitää päästä yli ja lapsille on annettava rauha kasvaa ja kaikki mahdollinen tuki. Joskus se voi vaatia vähän nöyrtymistä. Kyse on kuitenkin sen oman rakkaudenhedelmän tulevaisuudesta. On kätevää syyttää poissaolevaa osapuolta, mutta jospa katsoisitte peiliin: sieltä tuijottaa itsekäs hirviö, joka aiheuttaa tieten tahtoen tuskaa lapsilleen. Juhlapuheissa he ovat ne kaikkein tärkeimmät mutta entä jokapäiväisessä elämässä???

Hyvä sanonta loppuun: Katkera vanha nainen on paholaisen työtä.

• siitä että vieras nainen
        järkevistä täällä kirjoitti:

Totta kai on järkevää yrittää saada suhteet tarvittavan hyviksi, että lapsen asiat hoituvat eikä tarvitse tapella tapaamisista, lomista, juhlista jne.

Täällä nk. aikuiset ihmiset jakavat hyviä neuvojaan ihmissuhdeasioista eikä voi kuin ihmetellä keskustelun tasoa. Tulee ihan mieleen lasten hiekkalaatikot: sä et saa leikkiä mun kaa ja mä en ainakaan leiki sun kaa niin kauan kun sä oot noin ärsyttävä...jne. Minusta tuntuu, että exät ajattelevat jotenkin varanneensa lastensa isän loppuiäkseen, miehillä ei saisi olla mitään omaa elämää eikä ainakaan herranjestas uutta ihmissuhdetta. Voisihan siinä käydä vaikka niin, että uusi ihmissuhde olisikin jotenkin onnellisempi kuin entinen ja siinähän exä häviää...tai hänen itsetuntonsa saa pahan kolauksen ja sehän kannattaa tietysti kostaa, mieluummin lasten kautta niin kaikki tulevat onnettomiksi.

Oletteko ikinä ajatelleet, miksi lapset ja nuoret voivat niin pahoin kuin voivat? On ihan selvää, että erotilanteessa haetaan syyllistä ja onhan se kamalaa, jos tulee vaikka jätetyksi. MUTTA surusta ja tuskasta pitää päästä yli ja lapsille on annettava rauha kasvaa ja kaikki mahdollinen tuki. Joskus se voi vaatia vähän nöyrtymistä. Kyse on kuitenkin sen oman rakkaudenhedelmän tulevaisuudesta. On kätevää syyttää poissaolevaa osapuolta, mutta jospa katsoisitte peiliin: sieltä tuijottaa itsekäs hirviö, joka aiheuttaa tieten tahtoen tuskaa lapsilleen. Juhlapuheissa he ovat ne kaikkein tärkeimmät mutta entä jokapäiväisessä elämässä???

Hyvä sanonta loppuun: Katkera vanha nainen on paholaisen työtä.

tunkee hänen ja hänen isänsä väliin, ja näin ollen vaikeuttaa heidän yhdessä oloa. Se johtaa usei myös siihe, ettei lapsi halua enää nähdä isää, kun vieras nainen on joka hetki siinä säheltämässä, eikä anna heidän olla uhdessä.
        En tajua miksi pitää vaikeuttaa omien lasten tapaamista? Onko katkeruus noin syvä?

• katkeruus jälleen,mutta
        siitä että vieras nainen kirjoitti:

tunkee hänen ja hänen isänsä väliin, ja näin ollen vaikeuttaa heidän yhdessä oloa. Se johtaa usei myös siihe, ettei lapsi halua enää nähdä isää, kun vieras nainen on joka hetki siinä säheltämässä, eikä anna heidän olla uhdessä.
        En tajua miksi pitää vaikeuttaa omien lasten tapaamista? Onko katkeruus noin syvä?

siun katkeruutesi.Lopeta moisten kommenttien jakelu ap.lle.Hänhän pyysi neuvoja,eikä sinunlaistesi miestenvihaajien kommentteja.Olet selkeästi se jätetty,mutta pyri nostamaan pääsi pystyyn.

• on taas

tää vink, vink, honk, honk tyyppi, joka on vähän ding-dong !

• sitä että isä jättää
        katkeruus jälleen,mutta kirjoitti:

siun katkeruutesi.Lopeta moisten kommenttien jakelu ap.lle.Hänhän pyysi neuvoja,eikä sinunlaistesi miestenvihaajien kommentteja.Olet selkeästi se jätetty,mutta pyri nostamaan pääsi pystyyn.

lapsensa naikkosten tähden! Sitä ei pidä hyväksyä ja antaa lapsille huonoa esimerkkiä. He muuten kuvittelevat että niin saa tehdä. Minusta on tärkeetä se, että lapset tietää toduuden, miksi isälähti.
        Jos isä jätti jonkun naikkosen tähden heidät, se pitääkertoa, ja niin olent ehnytkin.
        Miehelle ei pidäantaa tekoa anteeksi, vain siksi että on lasten isä.
        Lapset oppivat että vääryydestä pitää maksaa.

• "naikkosten ystävä"
        sitä että isä jättää kirjoitti:

lapsensa naikkosten tähden! Sitä ei pidä hyväksyä ja antaa lapsille huonoa esimerkkiä. He muuten kuvittelevat että niin saa tehdä. Minusta on tärkeetä se, että lapset tietää toduuden, miksi isälähti.
        Jos isä jätti jonkun naikkosen tähden heidät, se pitääkertoa, ja niin olent ehnytkin.

Älä nyt kuitenkaan tartuta katkeruutta lapsiisi, vaikka hyvää heille ajatteletkin.

• hamaan hautaan
        sitä että isä jättää kirjoitti:

asti.Senkö haluat lapsillesi opettaa?

• lapset voi jättää
        hamaan hautaan kirjoitti:

asti.Senkö haluat lapsillesi opettaa?

koska tahansa, eikä heistä tavi pitää huolta. Sekö olisi lasten annettava isälle anteksi? Älä unta näe. Jos mies lapset jättää, ei ole lastenkaan pakko hyväksyä isän tekosia.
        Tuollainen ei ole hyvää esimerkkiä lapsille. He eivät saa oppia, että perheen voi jättää kenen tahansa naikkosten takia.

• eron katkeruudesta

päässeitä exiä.No minä sanoisin ettei sinun missään tapauksessa tarvitse ainakaan pokkuroida miehesi exää.Hän on ollutta ja mennyttä eikä kuulu miehesi elämään enään millään tavoin.Lapsi sen sijaan tulee olemaan myös osa teidän uutta perhettä ja siksi anna miehesi toimia kuinka toimii.Älä mene miehesi mukaan hakemaan lasta ennenkuin miehesi pyytää sinut mukaan.Kyllä hän sen tekee jossakin vaiheessa.....olethan nyt se ykkönen miehellesi...tietenkin lapsen jälkeen.Jätä nämä jätettyjen exien kommentit ihan omaan arvoonsa,et ole heidän kumppaninsa vaan miehesi kumppani.Uskoisin että uusi perheenne tulee menestymään,kuten monet uudet liitot,joissa asiat hoidetaan eri tavoin kuin siinä entisessä,joka ei ollut kestävä.Onnea sinulle.

• wilma60

Minä en ole ex:n avovaimoon tutustunut millään tavalla ja en edes tiedä minkä näköinen hän on. Lapset hänestä jotain joskus kertovat mutta en ole kokenut tarpeelliseksi tutustua. Ehkä sitten esikoisen rippijuhlissa hänet kohtaan mutta muuten ei kiinnosta olla missään tekemisissä. Ex kuuluu menneisyyteen ja jos lapsia ei olisi, niin enpä olisi hänen kanssaan missään tekemisissä. Ex:n elämä ja ihmissuhteet ei kuulu enää minulle, kuten ei minunkaan hänelle.

• sohaista

pahasti muurahaispesään.
      Kummallista miten katkerat ihmiset tulkitsevat toisen kirjoitusta aivan sen mukaan miten haluavat.
      Aloittaja puhuu asiallisista väleistä ja autossa odottamisesta, niin toiset tulkitsevat sen että hän haluaa miehensä ex:n kaveriksi ja kysyvät miksi hän haluaa tunkeutua ex:n elämään.
      Siis kirjoitusten taso on kyllä hitto huippuluokkaa.

• anna entisten hoitaa

Ei sinun tarvitse oikeastaan tuota murehtia ollenkaan. Miehesi voi itse päättää, mitä kokee tarpeelliseksi kertoa exälleen. Eihän se miehen henkilökohtainen elämä oikeastaan hänen exälleen kuulu. Tietysti lapsi varmasti kertoo sinusta jotain, ja jos se exä sieltä itse alkaa kyselemään, silloin voi olla asiallista todeta, että näin on, sinä olet olemassa ja paikalla silloinkin, kun hänen lapsensa tulee isälleen.

Tärkeintä oikeastaan siihen "menneeseen elämään" nähden on, että olet ystävällinen lapselle ja saat hänet tuntemaan olonsa turvalliseksi sinunkin puolestasi isänsä luona.

Miehesi kanssa kannattaa keskustella hänen odotuksistaan ja toiveistaan sen suhteen, mikä sinun roolisi hänen rinnallaan on lapsen kanssa. Ja sitten sinä mietit itse, mihin olet valmis ja teette sen perusteelta pelisäännöt asian suhteen.

Niin se lapsen äitikin (toivottavasti) toimii omassa elämässään ja mahdollisen uusikkonsa kanssa.

• ed. kirjoittaja

Elä sinä normaalisti miehesi rinnalla paineita ottamatta. Jos hän toivoo sinun tulevan mukaan kun lasta haetaan ja se itsestäsikin tuntuu hyvältä, niin sinähän menet. Jos se ex-vaimoa kiinnostaa, anna hänen tulla morjestamaan sinua sieltä autosta, mikäli hän ei tule, se kertoo siitä, ettei häntä kiinnosta tai asia voi tuntua hankalalta, joten silloin kannattaa kunnioittaa hänen tunnettaan ja antaa olla. Ystävällisesti voi hymyillä, tervehtiä jne. mitä nyt perinteisiin hyviin käytöstapoihin kuuluu.

Jos sitten joskus oikeasti oikein juttelette, silloin voi ottaa esille, että on hienoa nähdä, miten hyvin vanhemmat hoitavat vanhemmuutensa kahdesta eri kodista käsin, muunkinlaisia esimerkkejä kun niin paljon joutuu näkemään. Samalla antaa viestin siitä, ettei ole vanhemmuudelle uhka, "äidin paikkaa" kärkkymässä.

• Miksi yrität hyötyä hänestä ja

hänen lapsistaan? Olet melko ktkera. Kuka ex vaimo haluisi nyksiä omaan elämäänsä ja vielä ystäviksi? Täytyy olla melkoinen exä joka nyksän huolii ystäväksi kaiken sen jälkeen mitä nyksä onh änen perheelleen tehnyt? Ei ikinä!

• on...

mahdettu satuttaa pahasti kun olet noin katkera...

• väleissä

mieheni exän kanssa.Helpottaa elämää kummasti,lasten asioista on helppo sopia ja muutenkin uskoisin,että lapset arvostavat sitä,että olemme ennemmin ystävällisissä väleissä kuin toistemme vihollisia.

• Kaikille..

Jotka vastasivat asiallisesti =)
      Tästä mennään eteenpäin ja katsotaan miten kaikki lähtee rullaamaan, muutaman vastauksista sain hyviä vinkkejä, kiitos teille!!

• pysyttelet etäisyydellä

miehesi menneisyydestä..kaikki on ok..mutta aivan turha kuvitella että yrittämällä suhtautua mukavasti toiseen ihmiseen saisit mitään vastakaiukua häneltä..mieheni ex aikoinaan huusi luuriin hysteerisenä kun olin mieheni kanssa hakenut lasta "hänen pyhästä kotipaikastaan"(istuin siis kiltisti autossa,ja toki tervehdin hänen ohitse kulkevaa isäänsä)..siinä oli muka syytä raivoamiseen,ja vaikka minkälaisiin uhkailuihin..ja paljon muuta ikävää tullut sieltä suunnalta tuon lisäksi..joten totesin etten ikinä halua nähdä noin sairasta naishenkilöä.

Miehenikään ei voi sietää ex suhdettaan,eikä hänen vanhempi poikansa joka luonamme asuu siedä tuota naista..se nainen oli kuulema aivan raivopäinen käytökseltään.

• ÄIPI

Ikävä huomata, että täysin asialliseen viestiinkin tulee näitä ikäväsävyisiä vastauksia. Yleensä entiset ja nykyiset puolisot ovat sellaisessa hyvää päivää-väleissä, eikä muuta tarvitakkaan. Sinä seurustelet miehesi kanssa, ja hänen pakettiinsa kuuluu hänen lapsensa, ei hänen entistä puolisoon, luojan kiitos =)
      Minusta se on miehen harkinnassa mitä hän ex-puolisolleen kertoo, mutta älä sinä suostu mihinkään piilosleikkiin. Olettehän olleet jo pitkään yhdessä ja ilmeisesti todellakin tosissanne toistenne suhteen. Hae vaan lasta miehesi kanssa,jos törmäät ex:ään esittäydy ja tervehdi, se nyt kuuluu hyviin tapoihin. Mutta kokemusta sanon, että jätä se siihen, mitään lasta koskevaa ei hänen kanssan kannata ottaa puheeksi, sillä jos kyseessä herkkähipiäinen ex, hän kokee sinun tulevan reviirilleen. Jos hän taas itse ottaa lapsen asiat puheeksi niin se on toinen juttu.
      Ja vielä, olen erittäin pahoillani näistä muutamista vastauksista. En oikein ymmärrä miten moni näki kirjoituksesi siten, että haluat alkaa miehesi ex:n sydänystäväksi. No niistä herkkähipiäisistä puhuttaessa...
      Hyvää kevättä Sinulle, miesystävällesi ja hänen lapselleen. Nauttikaa tulevasta yhteisestä kesästä.

• yks-yh

Miehen kuuluis mun mielestä pohjustaa toi homma aika pitkälle. Ainenkaa ilman varotusta ei kantsi mennä mukaan lasta hakemaan. Itse olen aika usein kuin räjähdyksen jäljiltä (tukka pystys jne.) kun lapseni isä tulee lasta hakemaan. Ois kamalaa, jos mukana oiskin lapsen ehkä tuleva äitipuoli.

Ja ei tuo autossa odottelukaan sinällään kuulosta ihan järkevältä. Muistan kun kerran saatoin lapseni isänsä autolle ja siellä istui joku nainen, takaraivon vain näin, eikä meitä esitelty. Hieman jäi outo fiilis...

Ihan puolueettomalla maaperällä esittely kuulostaa parhaimmalta... Mutta en osaa sanoa sen enempää. Siis, että miten sen voisi toteuttaa. Tietenkin jos olette miehen kanssa tosissanne, niin hyvähän se ois luoda välit lapsen äitiin, jotta kaikki sujuisi jatkossa kitkattomasti...

Pidän itseäni "järkevänä" exänä, mutta uskon, että saattaisin olla "mustasukkainen" lapsestani salaa. Jos isin uus nainen on tosi kiva jne. Mikä siis oikeesti on tosi hyvä, jos lapsi tykkää... Muttamutta...

• rehellistä tekstiä

Mieheni jälkikasvu pitää minusta, uudesta (en nyt enää niin kovin uusi silti ole) vaimosta, ja minä tunnen samoin takaisin.

Koskaan en silti kuvittele että olisin heille äidin asemassa, meidän perheen toinen aikuinen vain olen. Joka välittää heistä ja toivoo heille kaikkea hyvää. Minusta tuntuisi pahalta, jos heistä tuntuisi pahalta, ja puolustaisin heitä varmasti ulkopuolista pahaa vastaan tarpeen tullen henkeen ja vereen. Ja silti tiedän, että jos mieheni ottaisi ja kuolisi pois, ei minulla olisi mitään oikeuksia heidän suhteensa, toki toivoisin, että äitinsä soisi heidän pitää vielä yhteyttä minuunkin. Heidän äitinsä varmastikin voisi sen suodakin, vaikka varmaan joskus on voinut kirpaistakin lasten tykkäämisen osoitukset minullekin.

Olen ajatellut, että onhan lapsilla aina yleensä elämässään isovanhempia, setiä, tätejä, sukulaisten puolisoita, jotka itse eivät varsinaisesti sukua ole, hoitajatätejä ja opettajia - pitäväthän lapset heistäkin monessa tapauksessa, eivätkä ne silti korvaa kumpaakaan omaa vanhempaa. Oma vanhempi on aina oma vanhempi, silloinkin kun joku rajoitus kiukuttaa lasta ja hän kiukun vuoksi väittää, että joku muu on paljon kivempi ja parempi kuin vanhempi itse. Ei se niin ole. Oma vanhempi on lapselle korvaamaton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe