Jos esim. Sol:ille kysyy siivous paikkaa, minkälaista kokemusta, tutkintoo firma vaatii? Onko eroa jos hakee 2h/pv tai kokopäiväistä vaki paikkaa (7,5/pv)? Etenemismahdollisuudet?
Ammattitutkinto
14
886
Vastaukset
- pakolliseksi
Siiousala on niin vaativa, että alalle ei pitäisi otaa pystymetsästä enää ,yhtään, ketään, koskaan. Ammattitaidottomat pilaavat koko amaattiryhän maineen samoin kuin ne jotka ovat tutkintonsa suorittaneet vuodelta "Paavo Nurmi".
Ensin koluun ja sitten töihin.- mieluiten ihminen
pystymetsästä ja ihan siitä syystä, että ammattilaiset saatetaan mieltää vaikeiksi.
Ammattitutkintopakko olisi hauska juttu. Siivoojista tulisi armoton pula ja palkat nousisi auttamatta ja hyviä työoloja alettaisiin painottaa. Niin ei kuitenkaan tule tapahtumaan koska siivoojaksi ajautuu kaikki koulupudokkaat ja muutenkin kaikissa opinnoissaan elämässään epäonnistuneet. Monelle on kynnys suorittaa se yksikin tutkinto elämässään. Omalla laikkarikurssilla oli 22 henkilöä joista suurin osa yli 50v naisia. Yhdelläkään ei ollut kansakoulun jälkeistä koulutusta. - toinen puoli...
mieluiten ihminen kirjoitti:
pystymetsästä ja ihan siitä syystä, että ammattilaiset saatetaan mieltää vaikeiksi.
Ammattitutkintopakko olisi hauska juttu. Siivoojista tulisi armoton pula ja palkat nousisi auttamatta ja hyviä työoloja alettaisiin painottaa. Niin ei kuitenkaan tule tapahtumaan koska siivoojaksi ajautuu kaikki koulupudokkaat ja muutenkin kaikissa opinnoissaan elämässään epäonnistuneet. Monelle on kynnys suorittaa se yksikin tutkinto elämässään. Omalla laikkarikurssilla oli 22 henkilöä joista suurin osa yli 50v naisia. Yhdelläkään ei ollut kansakoulun jälkeistä koulutusta.Totta, olen nähnyt ja tavannut monia vakkarisiivojia, jotka ovat koulupudokkaita ja myöskin niitä, jotka ammattikurssilla kokevat senkin opiskelun aivan ylitsepääsemättömän vaikeaksi. Mutta mutta,on myös niitä siivojia, jotka siivoavat opintojen ohessa, kun sopivaa työtä on vaikea limittää opintojen ohella esim. toimistotyöt ovat lähes kaikki poikkeuksetta päivätöitä, jos päivälläopiskelet niin vaikeahan on samaan aikaan olla kahdessa paikassa.
- osa siivoojista on
toinen puoli... kirjoitti:
Totta, olen nähnyt ja tavannut monia vakkarisiivojia, jotka ovat koulupudokkaita ja myöskin niitä, jotka ammattikurssilla kokevat senkin opiskelun aivan ylitsepääsemättömän vaikeaksi. Mutta mutta,on myös niitä siivojia, jotka siivoavat opintojen ohessa, kun sopivaa työtä on vaikea limittää opintojen ohella esim. toimistotyöt ovat lähes kaikki poikkeuksetta päivätöitä, jos päivälläopiskelet niin vaikeahan on samaan aikaan olla kahdessa paikassa.
siivoustyössä, koska eivät jaksa, pysty , haluakaan opiskella tai tehdä muuta. Itse olen viihtynyt kaikista vaikeuksista huolimatta siivousalalla.
Vapaus viehättää:). Olen yo. suorittanut matkailualan ammattitutkinnon, perhepäivähoitajakoulutuksen, olen ollut yrittäjänä n. 10 vuotta. Osaan sujuvasti ruotsia englantia, jonkin verran saksaa ja ranskaa. Olen atk taitoinen ja suoritin laitoshuoltajan ammattitutkinnon työn ohessa näyttöinä ryhmäni ensimmäisenä ja parhaana vaikka olen 48 v. (Nuoriakin oli ryhmässä useita!) Se siitä ikärasismista! Ei iän karttuminen tyhmyyttä lisää!
Kuulostaa ansioluettelolta tms. mutta väitän että siivoojanakin voi viihtyä. Ei ne muutkaan työt esimiehineen asiakkaineen kaikkineen aina niin herkkua ole.
Pidän työstäni vaikka on myös huonoja hetkiä kuten elämässä kuuluukin. Ei siivoojan tarvitse olla sivistymätön moukka, kyllä niitä moukkia on muutkin alat pullollaan:) - turhan
osa siivoojista on kirjoitti:
siivoustyössä, koska eivät jaksa, pysty , haluakaan opiskella tai tehdä muuta. Itse olen viihtynyt kaikista vaikeuksista huolimatta siivousalalla.
Vapaus viehättää:). Olen yo. suorittanut matkailualan ammattitutkinnon, perhepäivähoitajakoulutuksen, olen ollut yrittäjänä n. 10 vuotta. Osaan sujuvasti ruotsia englantia, jonkin verran saksaa ja ranskaa. Olen atk taitoinen ja suoritin laitoshuoltajan ammattitutkinnon työn ohessa näyttöinä ryhmäni ensimmäisenä ja parhaana vaikka olen 48 v. (Nuoriakin oli ryhmässä useita!) Se siitä ikärasismista! Ei iän karttuminen tyhmyyttä lisää!
Kuulostaa ansioluettelolta tms. mutta väitän että siivoojanakin voi viihtyä. Ei ne muutkaan työt esimiehineen asiakkaineen kaikkineen aina niin herkkua ole.
Pidän työstäni vaikka on myös huonoja hetkiä kuten elämässä kuuluukin. Ei siivoojan tarvitse olla sivistymätön moukka, kyllä niitä moukkia on muutkin alat pullollaan:)Mitä järkeä itsensä kouluttaa??? koska siivous alalle pääsee ihan tuosta van
- jos kerran siivoojana
turhan kirjoitti:
Mitä järkeä itsensä kouluttaa??? koska siivous alalle pääsee ihan tuosta van
viihtyy, niin mitä vikaa siinä on? Vai ovatko muut kateellisia jos joku on tyytyväinen elämäänsä? Jokainen elää itse elämäänsä:)
omalla tavallaan:) Palkka on toki tärkeä, mutta muitakin arvoja on:) jokainen ne tärkeysjärjestykseen elämänarvonsa asettaa kuten haluaa...
kaikella ystävyydellä ja kunnioituksella kaikkia kohtaan, viihdyn siivoojana:) - puhuttaa
turhan kirjoitti:
puheenollen, kukahan on moukka? Moukkamaista on ettei ole vaivautunut edes kirjoittamaan oikein.Menehän sinäkin takaisin koulunpenkille, ihan sinne ala-asteelle että opit edes kirjoittamaan.
- sitten töihin
no niin taisi muutama virhekin lipsahtaa kun niin kiireellä kirjoitin. tarkoitin vain sitä, että siivoojan on tiedettävä hurjan paljon asioita ennenkuin pystyy tekemään työnsä tuloksellisesti ja tehokkaasti ja vielä niin, eetä se tuo työniloa. Tässä työnantajatkin voisivat ryhsistäytyä ja ottaa töihin vain koulutettuja ihmisiä
- Tupsukkainen
mieluiten ihminen kirjoitti:
Ammattitutkintopakko olisi hauska juttu. Siivoojista tulisi armoton pula ja palkat nousisi auttamatta ja hyviä työoloja alettaisiin painottaa. Niin ei kuitenkaan tule tapahtumaan koska siivoojaksi ajautuu kaikki koulupudokkaat ja muutenkin kaikissa opinnoissaan elämässään epäonnistuneet. Monelle on kynnys suorittaa se yksikin tutkinto elämässään. Omalla laikkarikurssilla oli 22 henkilöä joista suurin osa yli 50v naisia. Yhdelläkään ei ollut kansakoulun jälkeistä koulutusta.Moni noista moittimistasi 50 vuotiaista on kasvattanut työnsä ohella aikuisiksi muutaman lapsen.Järjenköyhyyttä tuntuu olevan monenlaista.
- koskekaan sinua kun
turhan kirjoitti:
sinulla ei ole mitään edellytyksiä edes siivousalallekaan.
- kasvattamattakin.
Tupsukkainen kirjoitti:
Moni noista moittimistasi 50 vuotiaista on kasvattanut työnsä ohella aikuisiksi muutaman lapsen.Järjenköyhyyttä tuntuu olevan monenlaista.
Ihan kuin lasten kasvattaminen olisi jotain hirveän erikoistakin. Minullakin kasvaa niitä nurkissa kolme ja kasvavat ihan omin voimin, ei tarvitse yhtään kasvaa heidän puolestaan. Opiskelemaankin pystyn ja käymään töissäkin aivan luonnikkaasti, vaikka perheen ainoa tienaava aikuinen olenkin.
- anelma
turhan kirjoitti:
Koulutuksessa on järkeä, tärkeimpänä koin ergonomian parantumisen. Paremmat työasennot parantavat myös vapaa-ajan laatua kun jaksaa enemmän.
- ei oikeasti kysytä
eikä se nosta palkkaa.Koulutuksen työmenetelmät eivät sovellu käytettäviksi siivousfirmoissa. Työajat olivat n. 30 v. sellaiset, että niitä meneyelmiä olisi ehkä pysytnyt käyttämään.
- Kerropa joku
menetelmä mihin ei ole siivousfirmoissa aikaa? Ja kyllä koulutus palkkaan vaikuttaa, koska silloin saa parempia paikkoja esim kunnalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026448
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h834933Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1053191Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303032Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262235Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191616Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961211Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391192Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311106- 48884