Uusi adoptiojärjestö?

Perustaja

Onkohan Suomessa mahdollista perustaa kv-adoptiotoimistoa/järjestöä? Olen vuosia seurannut kv-adoptioasioita, tiedän niistä paljon. Haluaisin tietää, millainen järjestö/yksityinen ihminen voi perustaa adoptiotoimintaa harjoittavan järjestön tms.

9

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä järjestö?

      ..onko se mahdollista, MUTTA ainakin se olisi hyvin tarpeellista!
      Muut maat saa lapset ja Suomi vain jonotuttaa ihmisiä ( odotus adoptioneuvontaan, jono luvan saamiseen) ja kun paperit laitetaan maailmalle ei ole montaa maat tarjolla. Tuntuu että uusia maita ei tule. Viimeksi tuli Kenia ja onko sieltä vieläkään tullut yhtään lasta?

      Miksi suomalaiset adoptiojärjestöt ei saa solmittua suhteita toimivien adoptiomaiden kanssa?
      Miksi suomalaiset saavat paljon vähemmän adoptiolapsia kui nesim naapurimaamme Ruotsi?

      Kyllä tälle alalle tarvittaisiin suurella sydämellä ja innokkaalla asenteella toimivaa adoptiojärjestöä.

      • Helinä-keiju3

        Suomi ei ole ratifioinut Kansainvälisen Lasten Oikeuksien Sopimuksen lapsiprostituutiota, lapsikauppaa ja lapsipornoa koskevia artikloja. En minäkään uskaltaisi tämmöseen maahan lasta luovuttaa.


      • Helinä-keiju3
        Helinä-keiju3 kirjoitti:

        Suomi ei ole ratifioinut Kansainvälisen Lasten Oikeuksien Sopimuksen lapsiprostituutiota, lapsikauppaa ja lapsipornoa koskevia artikloja. En minäkään uskaltaisi tämmöseen maahan lasta luovuttaa.

        Suomessa jopa vastasyntynyt vauvat (omat tai adoptoidut) voidaan velkaannuttaa vastaamaan aikuisten keskenään sopimasta velasta ja näitä luottohäiriöisiä lapsia meillä löytyy satapäin luottohäiriörekisteristä. Näiltä lapsilta tuhotaan tulevaisuus velkaorjuuttamalla heidät perintäyhtiöiden ruuaksi, ja heidän itse mitenkään voimatta vajaavaltaisina taaperoina sitä estää. Heiltä ryhdytään 18-vuotiaana perimään velan antajan ja aikuisen velanottajan aikoinaan heidän nimissään tekemää velkaa, jonka pääoma on kasvanut vuosikaudet korkeaa viivästyskorkoa. Heidän tulevaisuutensa tärvätään velkakurimuksessa, he eivät saa asuntolainaa, vuokra-asuntoa, kännykkäliittymää, työpaikkaa, eivätkä siten täysiä kanslaisoikeuksia tultuaan täysikäiseksi, koska muut ihmiset ovat sopineet hänen velkaannuttamisestaan esim. tilaamalla hänen nimissään lehtiä, tavaraa tai aiheuttaen verovelkaa. Jokainen luovuttajamaa tajuaa, että kun lainsäädäntö sallii lapsen taloudellisen hyväksikäytön, niin silloin joku aikuinen maassa voi adoptoida lapsia juuri tätä tarkoitusta varten, kun aikuisen omat luottotiedot Suomen tehokkaassasysteemissä on menneet.
        Ulkopuolelta katsottuna Suomeen luovutetun orpolapsen asema ei kovin turvatulta näytä.


      • ap.
        Helinä-keiju3 kirjoitti:

        Suomessa jopa vastasyntynyt vauvat (omat tai adoptoidut) voidaan velkaannuttaa vastaamaan aikuisten keskenään sopimasta velasta ja näitä luottohäiriöisiä lapsia meillä löytyy satapäin luottohäiriörekisteristä. Näiltä lapsilta tuhotaan tulevaisuus velkaorjuuttamalla heidät perintäyhtiöiden ruuaksi, ja heidän itse mitenkään voimatta vajaavaltaisina taaperoina sitä estää. Heiltä ryhdytään 18-vuotiaana perimään velan antajan ja aikuisen velanottajan aikoinaan heidän nimissään tekemää velkaa, jonka pääoma on kasvanut vuosikaudet korkeaa viivästyskorkoa. Heidän tulevaisuutensa tärvätään velkakurimuksessa, he eivät saa asuntolainaa, vuokra-asuntoa, kännykkäliittymää, työpaikkaa, eivätkä siten täysiä kanslaisoikeuksia tultuaan täysikäiseksi, koska muut ihmiset ovat sopineet hänen velkaannuttamisestaan esim. tilaamalla hänen nimissään lehtiä, tavaraa tai aiheuttaen verovelkaa. Jokainen luovuttajamaa tajuaa, että kun lainsäädäntö sallii lapsen taloudellisen hyväksikäytön, niin silloin joku aikuinen maassa voi adoptoida lapsia juuri tätä tarkoitusta varten, kun aikuisen omat luottotiedot Suomen tehokkaassasysteemissä on menneet.
        Ulkopuolelta katsottuna Suomeen luovutetun orpolapsen asema ei kovin turvatulta näytä.

        siis mitä häh? miten tällainen toiminta muka onnistuisi? taidat höpötellä ihan omiasi.


      • Helinä-keiju3
        ap. kirjoitti:

        siis mitä häh? miten tällainen toiminta muka onnistuisi? taidat höpötellä ihan omiasi.

        merkittiin luottohäiriöiseksi jo ennen kuin oli ehditty kastaa, nimellä tyttövauva Virtanen, syntymällään aiheuttamastaan sairaalalaskusta, jonka vauveli jätti maksamatta. Sairaala lähti perimään sairaalalaskua vastasyntyneeltä itseltään, jolla ei ollut millä maksaa ja hän joutui ulosottoon ja sitä tietä luottohäiriöiseksi reksiteröidyksi. Tämä on fakta. Siitä on ollut uutisissakin maininta. Muita kohtalotovereita vauvelilla on eri tavoin velkaantuneissa raha-asioissaan holtittomissa taaperoissa satoja.


      • Helinä-keiju3
        Helinä-keiju3 kirjoitti:

        merkittiin luottohäiriöiseksi jo ennen kuin oli ehditty kastaa, nimellä tyttövauva Virtanen, syntymällään aiheuttamastaan sairaalalaskusta, jonka vauveli jätti maksamatta. Sairaala lähti perimään sairaalalaskua vastasyntyneeltä itseltään, jolla ei ollut millä maksaa ja hän joutui ulosottoon ja sitä tietä luottohäiriöiseksi reksiteröidyksi. Tämä on fakta. Siitä on ollut uutisissakin maininta. Muita kohtalotovereita vauvelilla on eri tavoin velkaantuneissa raha-asioissaan holtittomissa taaperoissa satoja.

        "
        Lasten velkaantuminen
        Eduskunnan puhemiehelle

        Suomessa on noin tuhat alaikäistä ulosotossa maksamattomien velkojen vuoksi. Näistä runsaan 400:n nimi löytyy valtakunnallisesta luottohäiriörekisteristä ulosottoviranomaisten todettua heidät maksukyvyttömiksi eli varattomiksi. Osa yli 10-vuotiaiden lasten veloista on itse aiheutettuja. Ulosoton taustalla saattaa olla esimerkiksi maksamatta jääneitä tarkastusmaksuja, poliklinikkakäyntejä sekä matkapuhelinlaskuja.

        Osa lapsista on velkaantunut vanhempiensa toimien takia. Helsingin kihlakunnan ulosottovi-rastossa uskotaan, että eräät vanhemmat yrittävät välttää seuraamuksia käyttämällä lastensa nimiä oikeustoimissa. Esimerkiksi 2-vuotiaan nimiin on ostettu pörssiosakkeita ja myyntivoiton synnyttyä veroseuraamukset on jätetty hoitamatta, 5-vuotiaalla on autovakuutukset maksamatta ja 4-vuotiaalla sairaalamaksut perinnässä.

        Verovelka vanhenee, jos sitä ei ole voitu periä viisi vuotta maksuunpanovuoden jälkeen. Niin sanottu luottohäiriömerkintä on rekisterissä myös viisi vuotta. Esimerkiksi 3-vuotiaana saatu merkintä poistuu, kun lapsi on 8-vuotias. Maksuhäiriörekisterissä eivät näy kaikki perintään joutuneet lapsivelalliset, koska rekisterinpitäjä poistaa osan nimistä suojellakseen aivan nuorimpia lapsia.

        Osa veloista saattaa odottaa maksajaansa, kun nuori täyttää 18 vuotta. Velallisen nuoren ai-kuistuminen on muita vaikeampaa. Nykyinen lainsäädäntömme on tältä osin puutteellista lapsen suojelemiseksi ja aikuisuuden alun turvaamiseksi.

        Edellä olevan perusteella ja eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ään viitaten esitän valtioneuvoston asianomaisen jäsenen vastattavaksi seuraavan kysymyksen:

        Onko hallitus tietoinen siitä, että vanhemmat voivat keinotella lapsensa nimellä ja lapsen kantaessa vastuun ja

        mitä hallitus aikoo tehdä asian korjaamiseksi?

        Helsingissä 19 päivänä joulukuuta 2003
        Päivi Räsänen /kd
        "
        Lähde:
        http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_671_2003_p.shtml

        Voisin loukkaantua siitä, että epäilet minun puhuvan omiani, mutta ymmärrän että tuo lapsen huono asema maassamme tuntuu tietämättömistä epäuskottavalta. Lapsen luovuttajamaat ovat onneksi tarkkoja siitä, että luovuttavat nimenomaan sivistysmaihin, joissa lapsen taloudellinen hyväksikäyttö estetään paremmalla lainsäädännöllä kuin Suomessa.


      • asiasta kiinnostunut
        Helinä-keiju3 kirjoitti:

        "
        Lasten velkaantuminen
        Eduskunnan puhemiehelle

        Suomessa on noin tuhat alaikäistä ulosotossa maksamattomien velkojen vuoksi. Näistä runsaan 400:n nimi löytyy valtakunnallisesta luottohäiriörekisteristä ulosottoviranomaisten todettua heidät maksukyvyttömiksi eli varattomiksi. Osa yli 10-vuotiaiden lasten veloista on itse aiheutettuja. Ulosoton taustalla saattaa olla esimerkiksi maksamatta jääneitä tarkastusmaksuja, poliklinikkakäyntejä sekä matkapuhelinlaskuja.

        Osa lapsista on velkaantunut vanhempiensa toimien takia. Helsingin kihlakunnan ulosottovi-rastossa uskotaan, että eräät vanhemmat yrittävät välttää seuraamuksia käyttämällä lastensa nimiä oikeustoimissa. Esimerkiksi 2-vuotiaan nimiin on ostettu pörssiosakkeita ja myyntivoiton synnyttyä veroseuraamukset on jätetty hoitamatta, 5-vuotiaalla on autovakuutukset maksamatta ja 4-vuotiaalla sairaalamaksut perinnässä.

        Verovelka vanhenee, jos sitä ei ole voitu periä viisi vuotta maksuunpanovuoden jälkeen. Niin sanottu luottohäiriömerkintä on rekisterissä myös viisi vuotta. Esimerkiksi 3-vuotiaana saatu merkintä poistuu, kun lapsi on 8-vuotias. Maksuhäiriörekisterissä eivät näy kaikki perintään joutuneet lapsivelalliset, koska rekisterinpitäjä poistaa osan nimistä suojellakseen aivan nuorimpia lapsia.

        Osa veloista saattaa odottaa maksajaansa, kun nuori täyttää 18 vuotta. Velallisen nuoren ai-kuistuminen on muita vaikeampaa. Nykyinen lainsäädäntömme on tältä osin puutteellista lapsen suojelemiseksi ja aikuisuuden alun turvaamiseksi.

        Edellä olevan perusteella ja eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ään viitaten esitän valtioneuvoston asianomaisen jäsenen vastattavaksi seuraavan kysymyksen:

        Onko hallitus tietoinen siitä, että vanhemmat voivat keinotella lapsensa nimellä ja lapsen kantaessa vastuun ja

        mitä hallitus aikoo tehdä asian korjaamiseksi?

        Helsingissä 19 päivänä joulukuuta 2003
        Päivi Räsänen /kd
        "
        Lähde:
        http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_671_2003_p.shtml

        Voisin loukkaantua siitä, että epäilet minun puhuvan omiani, mutta ymmärrän että tuo lapsen huono asema maassamme tuntuu tietämättömistä epäuskottavalta. Lapsen luovuttajamaat ovat onneksi tarkkoja siitä, että luovuttavat nimenomaan sivistysmaihin, joissa lapsen taloudellinen hyväksikäyttö estetään paremmalla lainsäädännöllä kuin Suomessa.

        Tuo ratifiointi edistyy kaiketi pikkuhiljaa. Pitää muistaa, että päätökset eivät synny virallisella taholla aivan sitä nopeutta kuin ne yksityisellä ihmisellä syntyvät. Uskon, että nyt ei ole tahdosta kiinni asia kuitenkaan. Tässä tuolta ulkoministerin vastaus Lapintien kysymykseen asiasta:

        "Eduskunnan puhemiehelle

        Eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ssä mainitussa tarkoituksessa Te, Herra puhemies, olette toimittanut asianomaisen ministerin vastattavaksi kansanedustaja Annika Lapintien /vas näin kuuluvan kirjallisen kysymyksen KK 59/2009 vp:

        Mitä hallitus aikoo tehdä, että Suomi vihdoin ratifioi lapsikauppaa, lapsiprostituutiota ja lapsipornografiaa käsittelevän lapsen oikeuksien sopimuksen lisäpöytäkirjan,
        mikä on se syy, että Suomi ei ole kyseistä lisäpöytäkirjaa ratifioinut ja
        onko lasten oikeuksien lisäpöytäkirja niin vähäpätöinen asia, että sitä voi roikottaa "valmisteltavana" 10 vuotta?
        Vastauksena kysymykseen esitän seuraavaa:

        Yhdistyneiden Kansakuntien lapsen oikeuksien yleissopimusta (SopS 59-60/1991) on vahvistettu 25 päivänä toukokuuta 2000 hyväksytyllä lasten myyntiä, lapsiprostituutiota ja lapsipornografiaa koskevalla valinnaisella pöytäkirjalla, jonka Suomi on allekirjoittanut 7 päivänä syyskuuta 2000. Pöytäkirja on tullut kansainvälisesti voimaan 18 päivänä tammikuuta 2002. Tähän mennessä siihen on liittynyt 131 valtiota.

        Valinnainen pöytäkirja lasten myynnistä, lapsiprostituutiosta ja lapsipornografiasta velvoittaa sopimusvaltioita kieltämään lasten myynnin sekä lasten hyväksikäytön prostituutiossa ja pornografiassa. Pöytäkirja sisältää määräyksiä rikoslainsäädännön ja tuomiovallan alueellisesta ulottuvuudesta, rikoksentekijän luovuttamisesta ja oikeusapuun liittyvästä yhteistyöstä sopimusvaltioiden kesken. Pöytäkirjassa myös määrätään siinä tarkoitettujen rikosten tekemiseen käytettyjen esineiden ja rikosten tuottaman hyödyn takavarikoimisesta ja menetetyksi tuomitsemisesta, lapsiuhrien oikeuksien ja etujen suojelemisesta kaikissa rikosoikeudenkäyntimenettelyn vaiheissa sekä uhreille maksettavasta vahingonkorvauksesta.

        Valinnaisen pöytäkirjan asettamat velvoitteet ovat sellaisia, jotka jo pääosin sisältyvät muihin Suomea velvoittaviin kansainvälisiin instrumentteihin ja joiden edellyttämät lainsäädäntömuutokset on jo pääosin tehty. Esimerkkeinä rikoslainsäädännön puolelta voidaan mainita kansainvälisen järjestäytyneen rikollisuuden vastaisen Yhdistyneiden Kansakuntien yleissopimuksen lisäpöytäkirja ihmiskaupan, erityisesti naisten ja lasten kaupan ehkäisemisestä, torjumisesta ja rankaisemisesta (SopS 70/2006), Euroopan unionin neuvoston puitepäätös ihmiskaupan torjunnasta (2002/629/YOS, EYVL N:o L 203, 1.8.2002, s. 1) ja Euroopan unionin neuvoston puitepäätös lasten seksuaalisen hyväksikäytön ja lapsipornografian torjumisesta (2004/68/YOS, EUVL N:o L 013, 20.1.2004, s. 44). Niihin liittyvät kriminalisointivelvoitteet on toteutettu vuonna 2004 tehdyillä rikoslain muutoksilla (laki 650/2004).

        Valinnaisen pöytäkirjan ratifiointi on valmisteltavana ulkoasiainministeriössä. Ulkoasiainministeriössä on laadittu alustava luonnos hallituksen esitykseksi pöytäkirjan hyväksymiseksi. Ratifioinnin on kuitenkin arvioitu edellyttävän vielä muun muassa rikoslainsäädännön täydentämistä niin, että pöytäkirjan 3 artiklan edellyttämän mukaisesti säädetään rangaistavaksi suostumuksen hankkiminen adoptiota varten asiattomilla keinoilla. Tällainen teko on Suomen voimassaolevan lainsäädännön mukaan rangaistavaa vain, kun esimerkiksi ihmiskaupparikoksen tai pakottamisen tunnusmerkistö täyttyy. Pöytäkirja voidaan ratifioida tarvittavien lainsäädäntömuutosten tekemisen jälkeen. Tarpeelliset lainsäädäntömuutokset on tarkoitus ehdottaa tehtäviksi hallituksen esityksessä, jolla pöytäkirja saatetaan eduskunnan hyväksyttäväksi.

        Ulkoasiainministeriö on helmikuussa 2008 asettanut työryhmän, joka on selvittänyt niitä toimenpiteitä, joita Euroopan neuvoston yleissopimuksen ihmiskaupan vastaisesta toiminnasta ratifiointi edellyttää. Koska valinnainen pöytäkirja liittyy sisällöltään yleissopimukseen, työryhmän tehtäväksi on sittemmin annettu myös selvittää pöytäkirjan ratifioinnin edellyttämät toimenpiteet. Työryhmän määräaika päättyy vuoden 2009 lopussa.

        Valinnaisen pöytäkirjan kansallisen täytäntöönpanon aloittaminen on muun muassa sisällytetty toimenpiteenä hallituksen lapsi- ja nuorisopolitiikan kehittämisohjelmaan 2007-2011.

        Helsingissä 5 päivänä maaliskuuta 2009

        Ulkoasiainministeri Alexander Stubb"


      • Helinä-keiju3
        asiasta kiinnostunut kirjoitti:

        Tuo ratifiointi edistyy kaiketi pikkuhiljaa. Pitää muistaa, että päätökset eivät synny virallisella taholla aivan sitä nopeutta kuin ne yksityisellä ihmisellä syntyvät. Uskon, että nyt ei ole tahdosta kiinni asia kuitenkaan. Tässä tuolta ulkoministerin vastaus Lapintien kysymykseen asiasta:

        "Eduskunnan puhemiehelle

        Eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ssä mainitussa tarkoituksessa Te, Herra puhemies, olette toimittanut asianomaisen ministerin vastattavaksi kansanedustaja Annika Lapintien /vas näin kuuluvan kirjallisen kysymyksen KK 59/2009 vp:

        Mitä hallitus aikoo tehdä, että Suomi vihdoin ratifioi lapsikauppaa, lapsiprostituutiota ja lapsipornografiaa käsittelevän lapsen oikeuksien sopimuksen lisäpöytäkirjan,
        mikä on se syy, että Suomi ei ole kyseistä lisäpöytäkirjaa ratifioinut ja
        onko lasten oikeuksien lisäpöytäkirja niin vähäpätöinen asia, että sitä voi roikottaa "valmisteltavana" 10 vuotta?
        Vastauksena kysymykseen esitän seuraavaa:

        Yhdistyneiden Kansakuntien lapsen oikeuksien yleissopimusta (SopS 59-60/1991) on vahvistettu 25 päivänä toukokuuta 2000 hyväksytyllä lasten myyntiä, lapsiprostituutiota ja lapsipornografiaa koskevalla valinnaisella pöytäkirjalla, jonka Suomi on allekirjoittanut 7 päivänä syyskuuta 2000. Pöytäkirja on tullut kansainvälisesti voimaan 18 päivänä tammikuuta 2002. Tähän mennessä siihen on liittynyt 131 valtiota.

        Valinnainen pöytäkirja lasten myynnistä, lapsiprostituutiosta ja lapsipornografiasta velvoittaa sopimusvaltioita kieltämään lasten myynnin sekä lasten hyväksikäytön prostituutiossa ja pornografiassa. Pöytäkirja sisältää määräyksiä rikoslainsäädännön ja tuomiovallan alueellisesta ulottuvuudesta, rikoksentekijän luovuttamisesta ja oikeusapuun liittyvästä yhteistyöstä sopimusvaltioiden kesken. Pöytäkirjassa myös määrätään siinä tarkoitettujen rikosten tekemiseen käytettyjen esineiden ja rikosten tuottaman hyödyn takavarikoimisesta ja menetetyksi tuomitsemisesta, lapsiuhrien oikeuksien ja etujen suojelemisesta kaikissa rikosoikeudenkäyntimenettelyn vaiheissa sekä uhreille maksettavasta vahingonkorvauksesta.

        Valinnaisen pöytäkirjan asettamat velvoitteet ovat sellaisia, jotka jo pääosin sisältyvät muihin Suomea velvoittaviin kansainvälisiin instrumentteihin ja joiden edellyttämät lainsäädäntömuutokset on jo pääosin tehty. Esimerkkeinä rikoslainsäädännön puolelta voidaan mainita kansainvälisen järjestäytyneen rikollisuuden vastaisen Yhdistyneiden Kansakuntien yleissopimuksen lisäpöytäkirja ihmiskaupan, erityisesti naisten ja lasten kaupan ehkäisemisestä, torjumisesta ja rankaisemisesta (SopS 70/2006), Euroopan unionin neuvoston puitepäätös ihmiskaupan torjunnasta (2002/629/YOS, EYVL N:o L 203, 1.8.2002, s. 1) ja Euroopan unionin neuvoston puitepäätös lasten seksuaalisen hyväksikäytön ja lapsipornografian torjumisesta (2004/68/YOS, EUVL N:o L 013, 20.1.2004, s. 44). Niihin liittyvät kriminalisointivelvoitteet on toteutettu vuonna 2004 tehdyillä rikoslain muutoksilla (laki 650/2004).

        Valinnaisen pöytäkirjan ratifiointi on valmisteltavana ulkoasiainministeriössä. Ulkoasiainministeriössä on laadittu alustava luonnos hallituksen esitykseksi pöytäkirjan hyväksymiseksi. Ratifioinnin on kuitenkin arvioitu edellyttävän vielä muun muassa rikoslainsäädännön täydentämistä niin, että pöytäkirjan 3 artiklan edellyttämän mukaisesti säädetään rangaistavaksi suostumuksen hankkiminen adoptiota varten asiattomilla keinoilla. Tällainen teko on Suomen voimassaolevan lainsäädännön mukaan rangaistavaa vain, kun esimerkiksi ihmiskaupparikoksen tai pakottamisen tunnusmerkistö täyttyy. Pöytäkirja voidaan ratifioida tarvittavien lainsäädäntömuutosten tekemisen jälkeen. Tarpeelliset lainsäädäntömuutokset on tarkoitus ehdottaa tehtäviksi hallituksen esityksessä, jolla pöytäkirja saatetaan eduskunnan hyväksyttäväksi.

        Ulkoasiainministeriö on helmikuussa 2008 asettanut työryhmän, joka on selvittänyt niitä toimenpiteitä, joita Euroopan neuvoston yleissopimuksen ihmiskaupan vastaisesta toiminnasta ratifiointi edellyttää. Koska valinnainen pöytäkirja liittyy sisällöltään yleissopimukseen, työryhmän tehtäväksi on sittemmin annettu myös selvittää pöytäkirjan ratifioinnin edellyttämät toimenpiteet. Työryhmän määräaika päättyy vuoden 2009 lopussa.

        Valinnaisen pöytäkirjan kansallisen täytäntöönpanon aloittaminen on muun muassa sisällytetty toimenpiteenä hallituksen lapsi- ja nuorisopolitiikan kehittämisohjelmaan 2007-2011.

        Helsingissä 5 päivänä maaliskuuta 2009

        Ulkoasiainministeri Alexander Stubb"

        Adoptiojärjestöjen on turha kuvitella, että jos ratifiointi joskus saadaan läpi, lapsenluovuttajamaat luopuisivat saman tien käsityksestään, mikä Suomesta on muodostunut vuosien, tai jopa vuosikymmenten saatossa Lapsen Oikeuksien näkökulmasta.
        Tätä negatiivistä mielikuvaa ei myöskään paranne erittäin lieviksi todetut pedofiilien tuomiot Suomessa, joita voi verrata vaikka myymälänäpistyksiin.


    • ap.

      Kiitos vastauksista. Vieläkin mielelläni lukisin aiheesta, jos joku siitä jotain tietää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe