Gallup luokkakokouksessa: miten

asut?

Kaverillani oli luokkakokous, jossa hän tapasi 15 vuoden jälkeen vanhat lukiotoverinsa. Olivat kierrättäneet gallupin, jossa kysyttiin muiden kysymysten ohella, miten asut nyt.

Paikalle oli päässyt/halunnut 33 kutsutusta noin 20. Näistä 19 ilmoitti asuvansa omistusasunnossa ja heistä peräti 12 omakotitalossa. Lukio oli tavallinen pohjoishelsinkiläinen perusahjo.

Johtopäätökset asialle: tuhnut ovat käyneet vain ammattikoulun tai sitten koulut ovat jääneet kokonaan käymättä. Tämän lisäksi omakotitalot ovat ylioppilaiden asuttamia. Noh, otos on pieni ja loput 13 saattoivat ainakin osaksi olla tuhnuja... mene ja tiedä. Mutta kyllä tämä jotain osviittaa antaa.

Vaikka palstan katkerat kerrostaloläävissä elämäänsä manaavat tuhnut ja ikivelkaiset kuinka täällä riehuvat, se ei poista sitä tosiasiaa, että tavoitteisiin päästään koulutuksen kautta.

Illasta sen verran, että itse söimme vaimoni tekemän tournedos-pihvin lisukkeineen. Nyt lapset ovat nukkumassa ja juon XO-konjakkia puulämmitteisen saunan muurin aiheuttamassa jälkilämmössä. Elämä on hienoa kun sen oikein järjestää. Kohta vähän fiuf fiuf, ju nou. Kyllä kelpaa!

17

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekstiä

jota en edes viitsinyt lukea.

onnea työttömyyskorvauksella hankittuihin haaveiluihin kuitenkin.

• kun ei

ole kouluja käyty. Ei "jaksa" lukea. Epäilenpä, että tavasit kuitenkin joka sanan.

• punainen on parempaa!

Juu puhu vaan konjakkisi kanssa!!!

Tottakai koulutus auttaa...Mut...No saahan silla ainakin Nokian insinooripaikan,jos ei mitaan muuta.Mutta se taitaakin olla suomalaisen onnen hype ;)))
      Eipa toi aika ole kaukana kun jostain finninaamaisesta insinooriklopista puhuttiin "Herra insinoorina".
      Yok!!!

Mut mun pitaa tassa sanoa etta:
      Aikanani lopetin peruskoulun kesken,koskaan sita loppuun kaymatta.
      Opiskelin iltalukiossa,koskaan sita lopettamatta...
      Lahihoitajan tutkinto jai kesken...
      Lopulta paadyin opiskelemaan arkkitehtuuria ulkomaille,kun kukaan ei kuitenkaan kysy mitaan peruskoulutuspapereita jostain kapysesta Suomesta...
      Opiskelin taidehistoriaa...
      Seurasin muutaman vuoden humanistisessa...
      -Koskaan en ole saattanut mitaan opiskelua loppuun,aina on ollut liikaa toita...

-On asuttu vuokralla,karsitty nalkaa ja pummattu.
      Luottotiedot on joskus menneet...
      Kannabistuotteita polteltu,erottu ja vaihdettu kumppania.Vittuiltu poliisille,saatu merkinta ja ruvettu anarkistiksi...

-Mulle nyt kuitenkin maistuu erittain hyva Barolo viini,tottapuhuen vaikka melkein joka ilta...
      Kulinarisoin ilmakuivatuilla kinkuilla ja viininlehtivuohenjuustoilla...Teen mun 30 centin lautalillisen itsetehtya tuorepastaa etela-italialaisella oliivioljylla;jossa kiva pikantti sivumaku...
      Poltan kuin savupiippu.Sikaaritkin menee...

Lisaksi kiroilen,en usko Jumalaan enka halua edes lapsia,liian hetero ja tyonarkomani.
      -Pukeudun huonosti,kaapista loytyy kaikkea kaksi,nekin rikki...
      Olen yrittaja ja verot maksan viiveella...

Jaiko joku huono tapa tai synti mainitsematta?

Olen kolmekymppinen nainen ja mulla on 11kpl sijoitusasuntoja...
      Toita teen enaan vaan harrastuksena.
      Eli olen kuvailemasi luokkakokouksiin saapumaton looseri,koska ei koskaan kaynyt mitaan koulua loppuun.Eika mulla mihinkaan kokouksiin noita "kouluja kayneita" rintoja kahmivia porsas-loosereita olisi aikaakaan menna katsomaankaan...Muutakin tekemista...

Eli loppuu se vittuilu noista nk loosereista ja valitusta valkolakkikansasta!!!
      Rahaa tekee se jolla on aivoja/onnea;silla ei ole mitaan tekemista koulutuksen kanssa!
      Riittaa kun osaa lukea ja ajatella ;)))

Suurinosa ystavistani ovat hienostuneesti yliopistokoulutettuja,mutta heilla on vahemman rahaa ja enemman velkaa kuin meikalaisella.
      Minulla menee paremmin...
      -Siina vaiheessa kun he ovat maksaneet asuntovelkansa...asuntojeni lukumaara on monikertaistunut.Katsos kun tulee tyovaenluokasta ja on kouluttamattomalla kriteerit korkeammalla...

=Hyva etta teilla ainakin koulutuksenne kanssa menee hyvin,pihvia on saatu ja konjakkia riittaa...Laskut suoraveloituksessa ja oma katto paanpaalla...lantti pihaa...

=Elama on hyvaa,silloin kun siihen on itse tyytyvainen.Mutta ei se tarkoita etta muilla menisi huonommin...

• ölshösh

hmmm...
      asun itse omakotitalossa, täällä ruuhkasuomessa. ja olen käynyt ravintolakoulun, ja alalla edelleen.

Duunipaikalla meistä 3 asuu omakotitalossa. neljällä on oma asunto keskustassa (kahdella täysin velaton), ja olisko tollaset 4-5 jotka asuu vuokralla, kun ovat vielä aika nuoria.

Joten ei toi sun idioottiteorias oikein toimi.

Jos joku asuu vuokralla NIIN MITÄ SITTEN? Sinuna olisin enemmän huolinnani tuosta XO-konjakin jatkuvasta kittaamisesta kun toisten ihmisten asumismuodosta. Ylös ulos ja lenkille, lisää liikuntaa ja kevyempi ruokavalio! Voit uskoa että omassa työssäni näen liiankin paljon ihmisiä joille alkoholi on todella ongelma, ja tolla ruokavaliolla ja juomisen määrällä ei näytä kauheen hyvältä 10 vuoden päästä, tokkapa susta sillon on hoitamaan sitä taloa.

Joo, ja on meilläkin puusauna, onhan se loistava, mutta ei mun tartte sitä olla koko ajan mainostamassa.

• erilainen jakauma

kyllä, suurimmalla osalla oli elämä ihan hienosti.
      Omaa asunto (tai suurimmalla osalla pankin) ja perhettä jne.

Mutta hieman kalskahti korvaan kun 2/31 oppilaasta oli selvästi muita varakkaampia...molemmat luokan huonoimmat oppilaat peruskoulussa, päättötodistuksen ka. 5,5...!!!???

ja mitä vielä, molemmilla isot yritykset joissa paljon ulkomaista toimintaa ja liikevaihdot pyörivät miljoonissa...molemmat tulivat ensinnäkin paikalle vaimojensa tuomana isolla mersulla ja toinen isolla maasturilla, äijät oli täynnä kultaa ja rolexia, puvut parasta armania.

kyllä siinä muut katseli kahta opintomenestyksestä kiusattua kateellisina...

molemmilla yrittäjillä muuten vajaat 500m2 talot helsingin arvoalueilla ja lisäksi mökkiä,ferraria,mersua,loma-asuntoa ulkomailla,venettä,harrastuspeliä jne...useampien miljoonien edestä...

että joitakin lykästää...vai olisko se johtunut minun ja luokkakaverini rohkeudesta?

terveiset sinne yliopistoon...jatkakaa!

• kouluttautumattomat

amisluuserit yms. selittelevät olevansa rahoissaan ja polttavansa pilveä. Hienoa. Niin hienoa.

Joka ikisestä lauseesta kuitenkin huomaa, että kouluja ei ole käyty. Ei tuolla reaalimaailmassa eri yhteiskuntaluokat edes juttele keskenään kuin pakon edessä esim. jossain palvelutilanteessa.

• buarimesu

Vaikka en ole kouluttautunut ylenmääräisesti, töitä on aina ollut 18 -vuotiaasta asti, niin paljon kun on huvittanut ja jaksanut tehdä. En ole rikas, mutta pärjään ihan mukavasti, JA SILTI asun omakotitalossa ruuhkasuomessa.

Katsos... kun tekee ahkerasti töitä, niin kyllä sitä alemmalla ammatikouluntutkinnolla pärjää elämässä IHAN hyvin, ja tuskin tulee eteen sitä tilannetta (taantumasta ja lamasta huolimatta) ettäkö omalta alata ikinä työt loppuisi, päinvastoin.. ammattitaitoisista ihmisistä on pulaa.

Veikkanpa etttä taitaa puntti tutista kaikenmaailman nokian insinööreillä, joilla toi XO-konjakki vaihtuu nopeesti jalluun.

terveisin baarimestari

• OmaKotiParempiIhminen

Olette nyt tutkimuksella todistanut sen minkä kaikki tietää: eli koulutus, älykkyys ja viisaus ohjaa ihmiset asumaan omistusasuntoihin ja pientaloihin! Mitä koulutetumpi, älykkäämpi ja viisampi ihminen, sitä varmemmin asuu Omassa Omakotitalossa!

Itsellänikin lukio tausta!

Tänään haukea ja sisäfilettä pöydässä! Ja tämä ei ole mikään kalavale!

• oisko noin

"Itsellänikin lukio tausta!"

Sen kyllä huomaa että olet korkeasti koulutettu ja on lukio tausta.

• OmaKotiParempiIhminen
        oisko noin kirjoitti:

"Itsellänikin lukio tausta!"

Sen kyllä huomaa että olet korkeasti koulutettu ja on lukio tausta.

lukiota. Ja sitten RAOL:iin. Kova koulu!

• juhana2
        OmaKotiParempiIhminen kirjoitti:

lukiota. Ja sitten RAOL:iin. Kova koulu!

mites hauki ja sisäfile passaa yhteen. Erikoinen yhdistelmä ainakin..

• OmaKotiParempiIhminen
        juhana2 kirjoitti:

mites hauki ja sisäfile passaa yhteen. Erikoinen yhdistelmä ainakin..

perheissä syödään kaksi kertaa päivässä lämminruoka! Haukikiusaus oli jo lounaalla aamupäivästä. Nyt sisäfileet juuri pannulla hautumassa...

• on vähän

niinkuin puuroa ja jauhelihaa samalle lautaselle..Ei niin älykästä mutta ehkä ravitsevaa..

• äkkiä siihen

perheissä syödään kaksi kertaa päivässä lämminruoka! Haukikiusaus oli jo lounaalla aamupäivästä. Nyt sisäfileet juuri pannulla hautumassa...

pannun viereen. Jos et ole filettä aikaisemmin paistanut. Minuutti per puoli maks kaksi:)Lapa ja potka etc. haudutetaan ei filee...

• ou nou

kannattaa kyllä pannulla nopeasti paistaa molemmin puolin, eikä mitään haudutuksia. kuivaa pihvit vaan.
        haukikiusausata sunnuntaina lounaalla. onko aamiainen puuroineen sitten milloin. taidatte herätä sunnuntaina tosi aikaisin..

• The Rat
        äkkiä siihen kirjoitti:

pannun viereen. Jos et ole filettä aikaisemmin paistanut. Minuutti per puoli maks kaksi:)Lapa ja potka etc. haudutetaan ei filee...

Paksumpaa pihviä voi minusta paistaa kolmekin minuttia. Ja sisäfileestä kun tekee, on sellainen 5-7 senttiä hyvä pihvin paksuus... :)

Itse kyllä paistaisin sisäfileen puolikkaana pinnalta umpeen ja sitten 20 minuttia uunissa @100*c folion sisällä...

• mua taas ei kutsuttu

niiden 13 jotka eivät kokoukseen tulleet, asumismuoto jäi siis epäselväksi.

Tavallista on, että luokkakokouksissa ravaavat vain ne jotka ovat "onnistuneet" ja ne taas joilla ura ei ole lähtenyt niin lennokaasti nousuun tai joilla on takanaan avioero tai vastaavaa, eivät viitsi tulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      352
      4491
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      146
      2538
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2146
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      145
      1690
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1227
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      44
      1222
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      35
      1178
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1101
    9. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      345
      1045
    10. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      143
      1029
    Aihe