Miten menetellä

sellaisessa tilanteessa

jos pääsee "paukku". Eli normaalistihin tuollaiset asiat tulee hoitaa vessassa, mutta jos on syönyt huonosti ja ilmattaa niin silloin paukku voi yllättää. Luulen että kenelle tahansa voi käydä niin... Miten siis menetellä moisessa tilanteessa. Mielestäni tuossa olisi kolme vaihtoehto, joista en tiedä onko oikeita, lisäksi joku muu voi tietää oikeamman vaihtoehdon? Tässä kuitenkin omani:
1. Pyydä anteeksi. Siis sanot vain "anteeksi" ja jätät asian siihen.
2. Pyydät anteeksi ja selittelet että yleensä et ole näin brutaali, mutta nyt on vatsa poikkeuksellisen sekaisin.
3. Et sano mitään, todennäköisesti kukaan muukaan ei sano mitään ja asia "unohtuu". Voit kyllä saada oudon maineen, mikäli "paukku" osataan yhdistää sinuun"

Miten pitäisi siis menetellä? Kysyn koska nyt on maha kiertänyt viikon poikkeuksellisen paljon ja ensiviikolla joutunen edustamaan työkseni.

13

938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaapi tässä:

      Sunkin kannattais ottaa pari paukkua, nussia vaimoos ja ottaa vähän iisimmin.
      Nyt nimittäin näyttäisi siltä, että vanne kiristää päätäsi kovasti.

    • Ja ÄKKIÄ!

      Ääliöjuntti sittisontiainen on näköjään taas herännyt talviuniltaan kiven alta, ja ryöminyt esille etsimään lantakikkarettaan.

      • mahda jos ilmattaa

        Kyllä paremman väenkin ja aatelin kakkareijästä tulee kaasua jos ilmattaa.


      • mitä soopaa
        mahda jos ilmattaa kirjoitti:

        Kyllä paremman väenkin ja aatelin kakkareijästä tulee kaasua jos ilmattaa.

        Mitä on ilmattaminen? Jos pierettää/on ilmavaivoja, niihin on saatavissa lääkkeitä apteekista. Jos on taipumusta samaan vaivaan toistuvasti, pitää mennä lääkäriin ja tutkia vaivan taustat. Myös ruokavaliolla voi sangen paljon ennaltaehkäistä tuota taipumusta.

        Etikettimielessä pöydässä piereskeleminen on tietysti katastrofi. Ei ole häpeä pistäytyä "puuteroimassa" ja palata raikkaana aterialle.


      • anoppi
        mitä soopaa kirjoitti:

        Mitä on ilmattaminen? Jos pierettää/on ilmavaivoja, niihin on saatavissa lääkkeitä apteekista. Jos on taipumusta samaan vaivaan toistuvasti, pitää mennä lääkäriin ja tutkia vaivan taustat. Myös ruokavaliolla voi sangen paljon ennaltaehkäistä tuota taipumusta.

        Etikettimielessä pöydässä piereskeleminen on tietysti katastrofi. Ei ole häpeä pistäytyä "puuteroimassa" ja palata raikkaana aterialle.

        Siis minua hävettää ihan suunnattomasti kun
        anoppi muka osoittaa kunnioitusta ruokaa kohtaan
        röyhtäilemällä äänekkäästi ruoka/kahvipöydässä.
        Ja mitä isot edellä.....hänen kaikki kolme aikuista lastaan tekevät ihan samoin.
        Olin järkytyksestä kankeana eka kerralla kun tajusin että tämähän on täällä ihan tapa.
        Samoin kun se että jossain vaiheessa ruokailua
        puhe kääntyy suolen toimintaan.
        Siis aivan kaameata. Se alkaa siitä että joku kertoo minkälaisia mahavaivoja on saanut mistäkin ruoasta ja toinen jatkaa ja pistää paremmaksi.
        Nautippa siinä sitten ruoasta ja koita kääntää keskustelua vaikka säähän...


      • nyt ei voi
        anoppi kirjoitti:

        Siis minua hävettää ihan suunnattomasti kun
        anoppi muka osoittaa kunnioitusta ruokaa kohtaan
        röyhtäilemällä äänekkäästi ruoka/kahvipöydässä.
        Ja mitä isot edellä.....hänen kaikki kolme aikuista lastaan tekevät ihan samoin.
        Olin järkytyksestä kankeana eka kerralla kun tajusin että tämähän on täällä ihan tapa.
        Samoin kun se että jossain vaiheessa ruokailua
        puhe kääntyy suolen toimintaan.
        Siis aivan kaameata. Se alkaa siitä että joku kertoo minkälaisia mahavaivoja on saanut mistäkin ruoasta ja toinen jatkaa ja pistää paremmaksi.
        Nautippa siinä sitten ruoasta ja koita kääntää keskustelua vaikka säähän...

        kukaan mitään.


      • poden sitä
        nyt ei voi kirjoitti:

        kukaan mitään.

        Minulla on tuo tauti. Eikä todellakaan käytös ole tuon mummon tasolla, edustan työkseni ja syön ravintoloissa asiakkaiden kanssa. Mitä luulet, piereskelenkö ja röyhtäilenkö siellä pitkinpoikin? En.


      • anoppi
        poden sitä kirjoitti:

        Minulla on tuo tauti. Eikä todellakaan käytös ole tuon mummon tasolla, edustan työkseni ja syön ravintoloissa asiakkaiden kanssa. Mitä luulet, piereskelenkö ja röyhtäilenkö siellä pitkinpoikin? En.

        on lähinnä sairaus mutta mummon huonot käytöstavat ovat ihan korvien välissä.
        Ja aika ihmeelistä olisi jos koko sukuun iskisi
        yhenäkin sama ja aina ruokapöydässä.
        Niin että ei mene se teoria läpi...


      • mutta ryystämisestä
        anoppi kirjoitti:

        Siis minua hävettää ihan suunnattomasti kun
        anoppi muka osoittaa kunnioitusta ruokaa kohtaan
        röyhtäilemällä äänekkäästi ruoka/kahvipöydässä.
        Ja mitä isot edellä.....hänen kaikki kolme aikuista lastaan tekevät ihan samoin.
        Olin järkytyksestä kankeana eka kerralla kun tajusin että tämähän on täällä ihan tapa.
        Samoin kun se että jossain vaiheessa ruokailua
        puhe kääntyy suolen toimintaan.
        Siis aivan kaameata. Se alkaa siitä että joku kertoo minkälaisia mahavaivoja on saanut mistäkin ruoasta ja toinen jatkaa ja pistää paremmaksi.
        Nautippa siinä sitten ruoasta ja koita kääntää keskustelua vaikka säähän...

        kun suku on koolla ja syödään alkukeittoja.nöf nöf


      • tunnen reflux potilaan
        anoppi kirjoitti:

        on lähinnä sairaus mutta mummon huonot käytöstavat ovat ihan korvien välissä.
        Ja aika ihmeelistä olisi jos koko sukuun iskisi
        yhenäkin sama ja aina ruokapöydässä.
        Niin että ei mene se teoria läpi...

        Tunnen erään reflux potilaan, joka kyllä kotioloissa ja määrättyjen vieraiden aikana käyttäytyy kuin sika. Vetoaa tautiinsa. Edustaa työkseen myös, ei voi siellä kyllä käyttäytyä samalla tavalla kun on työlounailla ym.

        Että johtopäätös...?


    • näköjään

      taas herännyt keskikalja- ja pilleripöhnästään...

    • riittää

      Mielestäni "anteeksi" riittää kuittaamaan tilanteen. Tai sitten on vaan kiinnittämättä huomiota asiaan ja kommentoimatta mitään. En haluaisi vastapuolella kuulla mitään selvitystä ilmavaivojen syystä.

    • tuoata tuota...

      Ilmavuotoja nyt sattuu kelle vaan.Jos et itse kiinnitä huomiota,ei muutkaan.Paitsi jos tulee varren kanssa se paukku...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe