kun mulle sanottiin tänään jotta koirille ei saa antaa oliiviöljyä?miksi?onko vaarallista?Ole syöttänyt tuolle pennulle ruokalusikallisen joka aamu kohta 10kk ja mitä on lesetiini sitä kehotettiin antamaan mutta ei kerrottu mitä se on?ja mistä saa?Kiitoksia neuvoistanne jo etuk käteen.Tietämätön:)
oliivi öljy
20
3138
Vastaukset
- ja...
soijassa nyt ainaskii o lesetiiniä
- laadusta
saakos kananmunaa sitten antaa?raakana,keitettynä,paistettuna,meillä syödään papanoita pääasiassa,parikertaa viikossa on raakaliha päiviä:)
- Pukeli.
laadusta kirjoitti:
saakos kananmunaa sitten antaa?raakana,keitettynä,paistettuna,meillä syödään papanoita pääasiassa,parikertaa viikossa on raakaliha päiviä:)
kananmunaa, mutta ainoastaan keltuaisen.
- Saa antaa,
laadusta kirjoitti:
kananmunaa. Raakana ja kuorineen,sitä valkuaista ei suositella annettavaksi, sen voi valuttaa pois ja sitten murskaa kuoret keltuaisen sekaan.
Minä annan aikuiselle koiralle kokonaisena kananmunan, itse se sen rikkoo ja syö kaikkine valkuaisineen. Anna myös hapanmaitotuotteita, viiliä, piimää ja raejuustoa papanoitten lisäksi.Myös raakoja luita on hyvä antaa. Pukeli. kirjoitti:
kananmunaa, mutta ainoastaan keltuaisen.
No mitäs vikaa valkuaisessa on ? ;)
Minä olen antanut kautta aikojen koirilleni
olivi-öljyä, hyvin on voineet koirani, ihot ja turkit ollu aina hyvässä kunnossa, ite suosittelen
myös kaikille kasvateillenikin tuota olivi-öljyä...- Manta.Elviira
kasvisöljy käy...
Googlesta löytyy:
http://www.google.com/search?client=opera&rls=fi&q=koiran ruokinta ja kananmuna&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
:-)- Pukeli.
halvempaa.
juu käy kotimainenkin kasvisöljy...
meillä vaan koirat on tottuneet olivi-öljyyn, ei kelpaa muu...kerran jouduin testaamaan, kun oliviöljy oli päässyt loppumaan...laitoin jotain muuta koiralle, ei koskenut ruokaansa, vaan tuijotti mua odottavana, et tuohan sitä oikeeta öljyä, sitte aattelin et se tunnisti et se pullo oli erilainen, ja kaadoin salaa tyhjään olivi-öljy pulloon jotain kasvisöljyä, ja lorautin sitte sitä öljyä olivi-öljy pullosta...ei onnistunut huijausyritykseni...piti kipaista kauppaan hakemaan sitä oikeata öljyä ;))- Manta.Elviira
Sikra kirjoitti:
juu käy kotimainenkin kasvisöljy...
meillä vaan koirat on tottuneet olivi-öljyyn, ei kelpaa muu...kerran jouduin testaamaan, kun oliviöljy oli päässyt loppumaan...laitoin jotain muuta koiralle, ei koskenut ruokaansa, vaan tuijotti mua odottavana, et tuohan sitä oikeeta öljyä, sitte aattelin et se tunnisti et se pullo oli erilainen, ja kaadoin salaa tyhjään olivi-öljy pulloon jotain kasvisöljyä, ja lorautin sitte sitä öljyä olivi-öljy pullosta...ei onnistunut huijausyritykseni...piti kipaista kauppaan hakemaan sitä oikeata öljyä ;))olla "nirsoja".
Ei kelpaa ihan heti uudelta tuoksuva ruoka ensihätään, ei välttämättä edes siihen toiseenkaan "nälänhätään".
Vaatii toisinaan totuttelua noinkin pienoinen ruokinnan muutos jos aikoo eläimen syövän joka kerta yhtälaisella ruokahalulla. - aloittajahan se kiittää
tossa on kivasti asiaa kiitos sinulle
- öljyistä ymmällä
aloittaja tässä ihmettelee mikä toi juttu oli jotta en saisi antaa oliiviöljyä koirilleni?
Mutta kiitos teille kaikille olen huojentunut ja iloinen ohjeistanne,uutta oli tuo kananmuna juttu kuorineen,noh aamulla koirulini saavat elämänsä yllätyksen,munaa ilman valkuaista ja kuorien kera:)kiitos todella paljon huojentunut koirallinen:)Ei kun anna se koko muna vaan,niin saa enemmän ravinteita.Mitään estettä ei sille ole.Päinvastoin.Se ettei voi antaa,tai pitää paistella tai keitellä,on pelkkää urbaanilegendaa,joka vieläkin näkyy kummittelevan ;)
molossi kirjoitti:
Ei kun anna se koko muna vaan,niin saa enemmän ravinteita.Mitään estettä ei sille ole.Päinvastoin.Se ettei voi antaa,tai pitää paistella tai keitellä,on pelkkää urbaanilegendaa,joka vieläkin näkyy kummittelevan ;)
koirilleni kananmunat keitettyinä kuorineen.
en ollut koskaan kuullut että saattavat olla vaarallisia. jotkut sitten sanoivat että ei missään tapauksessa saa antaa keitettynä koska kuorista tulee keitettyinä teräviä?????
pelästyin tosiaan. miten on? kuinka vaarallista se on. ja jos on niin kannattaa laittaa se tiedoksi kun ei välttämättä sitä ajattele.majorica kirjoitti:
koirilleni kananmunat keitettyinä kuorineen.
en ollut koskaan kuullut että saattavat olla vaarallisia. jotkut sitten sanoivat että ei missään tapauksessa saa antaa keitettynä koska kuorista tulee keitettyinä teräviä?????
pelästyin tosiaan. miten on? kuinka vaarallista se on. ja jos on niin kannattaa laittaa se tiedoksi kun ei välttämättä sitä ajattele.Jotkut on sitä mieltä,tai huomanneet,ettei ne kuoret hienone riittävästi,tai ne tulee pääasiallisesti läpi.
Joten ne silloin hienonnetaan huhmareella ym.Jos siis haluaa ne ylipäätään antaa.
Ei ole vaarallista.Minäkin olen kuullut kyllä jotain tuonsuuntaista,mutta taidan pistää sen johonkin kummin-kaiman mutu-juttusarjaan...
Parasta on aina monipuolisuus.Niin myös öljyissä.Koska eri öljyt on koostumukseltaan hieman erilaisia,ja pitoisuuksiltaan.Monipuolisin on ravintoarvoltaan pellavansiemenöljy.Mutta ihan ok on antaa vaikka niin,että yhden pullon antaa ensin toista,ja sitten taas toista,ja nimenomaan kylmäpuristettua kasvisöljyä.
Lesitiiniä nyt varsinaisesti ei pidä lisäravinteena antaa,vaikka sitä sellaisenakin on.Lisätietoa siitä saat kuukelilla ;)
Kananmunaa voi ja kannattaakin antaa kokonaisena,eli niin keltuainen kuin valkuainen.Jotkut antaa myös kuorineen,jos koiralle vaan kelpaa.
Kananmunan voi ihan hyvin antaa raakana,mitään estettä sille ei ole,ja raakan ruuan ravintoarvohan on aina korkeimmillaan ;)
Kananmuna on käyttöarvoltaan koiralle ihan huippuluokkaa,eli melkoinen proteiinitankkaus.
Kasvavien koirien kanssa se kannattaa huomioida,varsinkin rotujen,joilla on ongelmia luuston kanssa.Muuten sitä voi anniskella muutamiakin kertoja viikossa,ja lisäprotskun tarpeeseen,tietenkin koiran koko huomioiden.- aloittaja taasen täs
utelee jotta kun koirani syö pääasiassa papanoita
ROYAL CANIN MERKKISIÄ LEMMIKKIKAUPASTA olen luullut jotta niissä on kaikki muu tarvittava paitsi öljyä lisätään,no raaka lihaa meillä annetaan parikertaa viikossa.Voinko silti antaa tota muna juttuu siihen lisäksi parikertaa viikossa ja vähennänkö silloin papanoitten määrää.Mulla 18kg tolleri viikon päästä 10kk:) aloittaja taasen täs kirjoitti:
utelee jotta kun koirani syö pääasiassa papanoita
ROYAL CANIN MERKKISIÄ LEMMIKKIKAUPASTA olen luullut jotta niissä on kaikki muu tarvittava paitsi öljyä lisätään,no raaka lihaa meillä annetaan parikertaa viikossa.Voinko silti antaa tota muna juttuu siihen lisäksi parikertaa viikossa ja vähennänkö silloin papanoitten määrää.Mulla 18kg tolleri viikon päästä 10kk:)No täytyy sanoa,että en niin kauheesti ole enää perehtynyt noihin teollisiin,kun ei kuulu meidän kotisusille.
Mutta jos vaikka annat välillä kananmunan tuon lihapläjäyksen tilalla,niin tuskinpa haittaakaan on.
En ole perehtynyt tuohon rotuun luustonpuolesta ym.mutta kun on kasvunsa kasvanut ja kehittynyt,niin sitten viimeistään voit sille munaa antaa ihan hyvin sillointällöin,eikä tarvi siis papanoita vähennellä.- aloittajahan taas
molossi kirjoitti:
No täytyy sanoa,että en niin kauheesti ole enää perehtynyt noihin teollisiin,kun ei kuulu meidän kotisusille.
Mutta jos vaikka annat välillä kananmunan tuon lihapläjäyksen tilalla,niin tuskinpa haittaakaan on.
En ole perehtynyt tuohon rotuun luustonpuolesta ym.mutta kun on kasvunsa kasvanut ja kehittynyt,niin sitten viimeistään voit sille munaa antaa ihan hyvin sillointällöin,eikä tarvi siis papanoita vähennellä.meneeeköhän masu sekasin jos yllättäen pistän munaa ruokaan,meillä kyllä aina uutta antaessa annetaan maitohappopakteeri jauhetta samalla jotta vältyttäisiin ripulilta:)kiitos vinkeistä kuitenkin olen iloinen jotta jotain uutta tietoa saan...paljon kiitoksia
aloittajahan taas kirjoitti:
meneeeköhän masu sekasin jos yllättäen pistän munaa ruokaan,meillä kyllä aina uutta antaessa annetaan maitohappopakteeri jauhetta samalla jotta vältyttäisiin ripulilta:)kiitos vinkeistä kuitenkin olen iloinen jotta jotain uutta tietoa saan...paljon kiitoksia
Kaikkee uutta kannattaa antaa aina hiukan ekaks,ja lisätä pikkuhiljaa.Varsinkin jos ei ole kyseessä kotiruokakoira,joka on jo kasvattajalta lähtien totutettu monipuolisuuteen.
Eli anna ensin vaan pieni määrä,ja sitten kasvata koko munan sisällöksi.
Voit myös ensin keittää,ja katsoa mitä muna ylipäätään vaikuttaa,ja sitten siirtää raakaan.
Ai niin,ja meillä annetaan välillä paistettuakin.Se on sitten lähinnä sellaista herkkua,ja käytetään myös palkkana koulutuksissa joskus :)
Mutta nyt menen seukkaamaan unijukan kanssa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174