Mulla on 8-vuotias poika joka asuu äitinsä kanssa. Poika ei halua tulla mun luo. Oikeudessakin käytiin, jossa sanottiin että lapsi tulisi joka toinen viikko mun luo. Selvityksissä tuli esille äidin vihamielisyys mua kohtaan ja sen vaikutus lapseen. Pari kertaa poitsu kävi ja nyt ei enää suostu tulemaan. Olen soitellut ja kysellyt pojalta miksi ei tule, sanoo vaan ettei halua, jättäisin rauhaan. Tiedän että poika on vihainen mulle siitä, mitä tein hänen äidilleen, mutta enhän tehnyt sitä hänelle. Soitan pojalle silloin, kun tiedän ettei äiti ole paikalla vaikuttamassa, mutta siitä huolimatta sanoo ettei tule. Olen yrittänyt hieman lahjoakin. Pitäisikö antaa ajan kulua ja yrittää sitten uudelleen. Ex-puoliso sanoo ettei aio pakottaa ja maksaa vaikka uhkasakot, jos siihen mennään. En haluais pahoittaa pojan mieltä enempää, mitä teen?
Kun lapsi ei halua
6
557
Vastaukset
- "halua"
Jos olet ollut väkivaltainen pojan äidille, sitä saat mitä olet tilannut. Poika on aiheesta vihainen. Jos "vaan" pettänyt aika saattaa tasottaa. Koita pitää poikaan muutakin yhteyttä kuin painostaa tulemaan luoksesi koko viikonlopuksi. Saattaa kokea sen ahdistavana, kun tietää, ettei äiti tykkää vierailuista. Jos eksäsi on kiusantekijätyyppi,saattaa tarjota pojalle mieleisiä juttuja tapaamisviikonloppuina... ethän halua mennä isälle kun silloin olisi vieraita, retkeä ja ostosmatkaa... tietysti saat itse päättää en minä voi pakottaa sinua menemään isän luo... Poika pääsee ahdistavasta tilanteesta, kun ei "halua" tulla - jätä rauhaan. Ja jos jätät rauhaan, kohta ex nostaa metelin, että olet hylännyt lapsen ja hakee yksinhuoltajuutta.
- tilanteeseesi
"Tiedän että poika on vihainen mulle siitä, mitä tein hänen äidilleen"
Poikasi on nyt vihainen sinulle eikä halua tavata sinua. Lapsi ajattelee lapsen näkökulmasta asioita ja jos vielä alat pakotamaan niin lapsi menee entistä enemmän henkisesti solmuun eikä ehkä halua nähdä sinua myöhemminkään. Oikeuskäsittelyt ovat aika raskaista lapsen näkökulmasta, niin meilläkin lapset olivat henkisesti aika väsyneitä turhan oikeuskäsitelyn takia.
Miksi on niin vaikea antaa lapsen käsitellä asiaa? Ehkä se autaisi, jos pystyisitte (sinä, äiti ja lapsi) juttelememaan siitä asiasta, josta lapsi (ja luultavasti myös äiti) on sinulle vihainen? Ehkä jonkunlainen vilpitön anteeksipyyntö siitä vaikeasta asiasta voisi laukasista tilanteen? - perheneuvolasta.
He selvittävät pojan kanssa, miksi hän ei halua tulla luoksesi. Siinä prosessissa pojan ajatukset kaivetaan esille. Äiti todennäköisesti hermostuu, kun hänet jätetään ulkopuolelle.
- fghjghjfghjfgjhfgjh
lapsi kiikutetaan sossuun ja perheneuvolaan tutkittavaksi kun äiti ja isä eivät tule toimeen keskenään.??
Ei se asia kuulu lapselle. Lapsi tulisi jättää oikeasti rauhaan. Kuvittele nyt miltä lapsesta tuntuu kun hän joutuu viranomaisten haastatteluun vaikka haluaisi vain elää rauhassa. Mitä siitä seuraa. Sossujen ja perheneuvoloiden ym tapaamiset ovat todella raskaita lapsille. Ssiitä koituu vain vihaa isää kohtaan, joka on järjestänyt tämän ikävän tapaamisen lapselle. Se ei todellakaan auta suhteen muodostumista. Lapsi voi pakolla ja pelosta alkaa käymään isänsä luona, mutta myöhemmin se kostautuu. Isä on uhka, joka voi lähettää sossut perään jos ei tee niin kuin hän haluaa. Kannattaa todella meittiä mitä tekee, ettei isästä muodostu perheen ulkopuolista uhkaa, joka koko ajan tulee sotkemaan turvallista arkea. - lauseesi
fghjghjfghjfgjhfgjh kirjoitti:
lapsi kiikutetaan sossuun ja perheneuvolaan tutkittavaksi kun äiti ja isä eivät tule toimeen keskenään.??
Ei se asia kuulu lapselle. Lapsi tulisi jättää oikeasti rauhaan. Kuvittele nyt miltä lapsesta tuntuu kun hän joutuu viranomaisten haastatteluun vaikka haluaisi vain elää rauhassa. Mitä siitä seuraa. Sossujen ja perheneuvoloiden ym tapaamiset ovat todella raskaita lapsille. Ssiitä koituu vain vihaa isää kohtaan, joka on järjestänyt tämän ikävän tapaamisen lapselle. Se ei todellakaan auta suhteen muodostumista. Lapsi voi pakolla ja pelosta alkaa käymään isänsä luona, mutta myöhemmin se kostautuu. Isä on uhka, joka voi lähettää sossut perään jos ei tee niin kuin hän haluaa. Kannattaa todella meittiä mitä tekee, ettei isästä muodostu perheen ulkopuolista uhkaa, joka koko ajan tulee sotkemaan turvallista arkea.olisi voinut olla suoraan minun "kynästäni". Muutenkin kirjoituksesi oli täyttä asiaa!
- mammmmma
vanhin lapsemme on 8vuotias ja eron jälkeen meni aikaa ennenkuin poika suostui menemään isälleen. Lapset myös tiesivät että isällä on uusi nainen koska tämä uusi muutti ex:n luo heti meidän muutettua pois. Ekan isällä vietetyn viikonlopun jälkeen ei poika enää suostunut sinne menemään. en tiedä miksi, koska en kuitenkaan ole puhunut ex:stä lapsille pahaa (ei hän lapsille pahaa tehnyt).ehkä tuonikäinen lapsi osaa ajatella jo asiaa eri tavalla.poika on kahtena viikonloppuna päättänyt että ei halua mennä. enkä ole pakottanut eikä ex myöskään. mutta nyt on erosta kulunut jonkun aikaa ja poika alkaa kaivata isäänsä ihan ilman mitään houkuttelua ja minustakin on mukavaa kun lapsilla hyvät välit isäänsä.ei sun kannata varmaan painostaa kunhan vaan lapsesi tietää että välität hänestä. ja muista viettää ihan omaa aikaa pojankin kanssa, luulen että mun ex teki siinäkin virheen kun ei enää tee samoja juttuja pojan kans ku aiemmin ennen eroa.uusi nainen vie liikaa aikaa luulisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734678Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv852924Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232414Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska221805- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131425- 1851318