Miksi

olempa vaan

Jaksan edelleen ihmetellä että miksi Apunetti lopetettiin???
Kyllä tämä paikka on niin kuollut ja ei kukaan vastaa eikä täällä synny minkäänlaista keskustelua eikä ystävyyttä.
Tuo toinen omaishoitajien keskustelukanava on täysin sisäänpäin lämpiävä,jossa nämä muutamat kirjoittelevat keskenään,ei sinne mukaan pääse jos et heti kerro itsestäsi kaiken,niinkuin AR joka kertoo lasten lapsien insestinkin.
En itse ole heti valmis kertomaan koko sukuni asioista enkä oman oloni huonoista asioista,ehkä sitten myöhemmin,mutta en heti.
Voisimmeko me vanhat Apunettilaiset perustaa uuden keskustelukanavan tänne johon ei tarvitse monien mutkien kautta kirjautus ja joka olisi yhtä selkeä kuin Apunetti???
En osaa niin kovin hyvin käyttää tietokonetta joten olisi mukava kun olisi yhtä selkeä juttukanava kuin oli Apunetti.

18

2607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen typerys

      AR haluan pyytää anteeksi sanojani,en taasen ajatellut sanojani loppuun ja kuinka pahoitin mielesi.
      Olet antanut minulle paljon hyviä neuvoja ja vinkkejä miten selviytä tästä elämäntyöstä.
      Olit ystäväni Apunetissä ja tuossa toisessa olet vaan niin vieras.
      Anna anteeksi pahat sanani.

    • ollut vuosia.

      Voisihan tänne ehdottaa uutta keskustelupalstaa, tämä on omaishoitajien palsta, joten ei samanlaista voi enää perustaa, ehkä toisella nimikkeellä.
      "Entiset Apunettilaiset"?
      Tai jokin sellainen missä on aihe minkä ympärille keskustelu rakentuu.
      Meillä jokaisella on oma tapamme kirjoittaa, AR ja Syysleimu olivat palstan kantavia voimia.
      Olen kirjoitellut sinne toiselle omaishoitajien palstalle.
      Viis veisaan vastataanko minulle vai ei.
      Käyn tällä suomi24 palstalla, rekisteröitynäkin.
      Terv. Kajsa

      • puukottaja?

        En keksi muutakaan syytä kuin yllä olevan viestin syyksi siihen että jouduin mustalle listalle eräällä palstalla. En ole koskaan kirjoittanut kenestäkään mitään henkilökohtaisesti ja tunnistettavasti loukkaavaa. Pitänee selvittää mikä mättää. Olen hyvin pahoillani tapahtuneesta ja tunnen itseni hyvin loukatuksi. Mielestäni asiaa olisi pitänyt kysyä ensin minulta ja antaa mahdollisuus puolustautua. Jos syrjiminen ei johdu tästä niin en voi muuta kuin vaatia näyttöä siitä mitä oikein olen tehnyt! En ole kirjoittanut kahta ensimmäistä viestiä. Kajsa


      • puukottaja? kirjoitti:

        En keksi muutakaan syytä kuin yllä olevan viestin syyksi siihen että jouduin mustalle listalle eräällä palstalla. En ole koskaan kirjoittanut kenestäkään mitään henkilökohtaisesti ja tunnistettavasti loukkaavaa. Pitänee selvittää mikä mättää. Olen hyvin pahoillani tapahtuneesta ja tunnen itseni hyvin loukatuksi. Mielestäni asiaa olisi pitänyt kysyä ensin minulta ja antaa mahdollisuus puolustautua. Jos syrjiminen ei johdu tästä niin en voi muuta kuin vaatia näyttöä siitä mitä oikein olen tehnyt! En ole kirjoittanut kahta ensimmäistä viestiä. Kajsa

        En ole vieläkään saanut vastausta siihen miksi minut bannattiin eräältä omaishoitajien keskustelupalstalta.
        En keksi muuta syytä kuin kuin yllä olevan viestiketjun.
        Vastasin aloittajalle jonka oletin kirjoittaneen mielen- kuohun vallassa.
        Onko syynä:
        - Kuviteltiin minun vastanneen itselleni
        - Ehdotin uutta keskustelupalstaa
        - En välitä vastataanko minulle ko. palstalla
        - En välitä tulla liian läheiseksi muiden kirjoittajien kanssa

        Laitoin useita tiedusteluja miksi minut bannattiin.
        Ainoa vastaus oli että olen selkään puukottaja.

        Eikö palstanpitäjällä ole vastuuta kirjoittajista.
        Muutenkin kuormitettu ja väsynyt ihminen joutuu häväistyksi ilman varoitusta ja mahdollisuutta puolustautua.


      • vanha poosu
        auli-auli kirjoitti:

        En ole vieläkään saanut vastausta siihen miksi minut bannattiin eräältä omaishoitajien keskustelupalstalta.
        En keksi muuta syytä kuin kuin yllä olevan viestiketjun.
        Vastasin aloittajalle jonka oletin kirjoittaneen mielen- kuohun vallassa.
        Onko syynä:
        - Kuviteltiin minun vastanneen itselleni
        - Ehdotin uutta keskustelupalstaa
        - En välitä vastataanko minulle ko. palstalla
        - En välitä tulla liian läheiseksi muiden kirjoittajien kanssa

        Laitoin useita tiedusteluja miksi minut bannattiin.
        Ainoa vastaus oli että olen selkään puukottaja.

        Eikö palstanpitäjällä ole vastuuta kirjoittajista.
        Muutenkin kuormitettu ja väsynyt ihminen joutuu häväistyksi ilman varoitusta ja mahdollisuutta puolustautua.

        kirjoittanut,esimerkillisen hienosti,"Suomihan on oikeusvaltio" pistä vain reilusti nimet pöytään ja luota siihen että suurin osa Suomalaisista on kaikesta hässäkästä huolimatta vielä rehellisiä. Ja solidaarisuutta löytyy ainakin merimiehiltä.vp


      • vapaa ja onnellinen'
        auli-auli kirjoitti:

        En ole vieläkään saanut vastausta siihen miksi minut bannattiin eräältä omaishoitajien keskustelupalstalta.
        En keksi muuta syytä kuin kuin yllä olevan viestiketjun.
        Vastasin aloittajalle jonka oletin kirjoittaneen mielen- kuohun vallassa.
        Onko syynä:
        - Kuviteltiin minun vastanneen itselleni
        - Ehdotin uutta keskustelupalstaa
        - En välitä vastataanko minulle ko. palstalla
        - En välitä tulla liian läheiseksi muiden kirjoittajien kanssa

        Laitoin useita tiedusteluja miksi minut bannattiin.
        Ainoa vastaus oli että olen selkään puukottaja.

        Eikö palstanpitäjällä ole vastuuta kirjoittajista.
        Muutenkin kuormitettu ja väsynyt ihminen joutuu häväistyksi ilman varoitusta ja mahdollisuutta puolustautua.

        Kun liittyy johonkin "klikkiin" niin pitää varautua siihen että on oltava mielin kielin tai ei hyvä seuraa:(


      • auli-auli..
        vapaa ja onnellinen' kirjoitti:

        Kun liittyy johonkin "klikkiin" niin pitää varautua siihen että on oltava mielin kielin tai ei hyvä seuraa:(

        Olen selvinnyt suurista vaikeuksista ainakin toistaiseksi hengissä, erään omaishoitajien palstan "vertaistuesta" huolimatta.
        Suru jää ikuisiksi ajoiksi sydämeen, ei lapsen kuolema unohdu, kokeneet sanovat että vuoden kuluttua helpottaa, toivon niin.
        Olet oikeassa netti on viidakko, ei aina tiedä mihin loukkuun päänsä työntää.


      • 17+9
        auli-auli.. kirjoitti:

        Olen selvinnyt suurista vaikeuksista ainakin toistaiseksi hengissä, erään omaishoitajien palstan "vertaistuesta" huolimatta.
        Suru jää ikuisiksi ajoiksi sydämeen, ei lapsen kuolema unohdu, kokeneet sanovat että vuoden kuluttua helpottaa, toivon niin.
        Olet oikeassa netti on viidakko, ei aina tiedä mihin loukkuun päänsä työntää.

        Hän ei sopeutunut yhteisöön. Hän katseli sitä kuin lapsi aikuisten elokuvaa, nauroi oikeissa kohdissa. - Risto Rasa


      • uusi:)
        vapaa ja onnellinen' kirjoitti:

        Kun liittyy johonkin "klikkiin" niin pitää varautua siihen että on oltava mielin kielin tai ei hyvä seuraa:(

        Jotain sisäpiirin juttuja?


      • auli-auli*

        Alla on viesti joka johti bannaamiseeni eräältä keskustelupalstalta.

        "Voisihan tänne ehdottaa uutta keskustelupalstaa, tämä on omaishoitajien palsta, joten ei samanlaista voi enää perustaa, ehkä toisella nimikkeellä.
        "Entiset Apunettilaiset"?
        Tai jokin sellainen missä on aihe minkä ympärille keskustelu rakentuu.
        Meillä jokaisella on oma tapamme kirjoittaa, AR ja Syysleimu olivat palstan kantavia voimia.
        Olen kirjoitellut sinne toiselle omaishoitajien palstalle.
        Viis veisaan vastataanko minulle vai ei.
        Käyn tällä suomi24 palstalla, rekisteröitynäkin.
        Terv. Kajsa "


    • Uusi omaishoitaja

      Tsekkaan heti tuon Apunetin. En ole koskaan kuullutkaan.
      Minäkin kaipaisin kunnollista keskustelua omaishoitajuudesta. Sekä käytännön neuvoja että henkistä tukea ja näkökulmia.
      Lisäksi haluaisin pohtia sitä, mitä omaishoitajat voisivat tehdä nykyjärjestelmän parantamiseksi. Minun kantava ajatukseni on se, että laitoshoitoa ja omaishoitoa pitäisi sekoittaa. Nyt järjestelmä toimii liian jokotai.
      Laitoksessa olevien kotilomia pitäisi tukea.
      Laitosten henkilökunnalle ja omaisille pitäisi olla yhteisia koulutuksia ja tilaisuuksia.
      Kotona omaista hoitaville pitäisi olla nykyistä selvästi enemmän tukea ja apua.
      Tämä ei lisäisi luultavasti kustannuksia pitkällä aikavälillä. Täälläkin käydään aina välillä keskustelua siitä, ryhtyäkö omaishoitajaksi vai ei ja mitä sitten jos ei jaksakaan. Voimavarat - omaisten ja kuntien - pitäisi nivoa paremmin yhteen. Nyt monet omaishoitajat kokevat olevansa ikuisessa velvoitteessa eivätkä halua tai uskalla pyytää apua. Siltä ainakin vaikuttaa.

      • on omaishoitajien

        keskustelupalsta.
        Siitä ei varmaan monikaan tiennyt kun ei riittänyt kirjoittajia.
        Valitettavasti se loppuu tämän kuukauden loputtua.


      • Hoitaja minäkin
        on omaishoitajien kirjoitti:

        keskustelupalsta.
        Siitä ei varmaan monikaan tiennyt kun ei riittänyt kirjoittajia.
        Valitettavasti se loppuu tämän kuukauden loputtua.

        Lukijoiden ja kirjoittajien pitäisi löytää tämä.
        Ei täällä ole ollut asiattomia kirjoituksia niinkuin jotkut väittävät.
        Päinvastoin, ei tunne olevansa koko ajan tarkkailun alla, eikä huomautuksia tule jokaisesta pikkuasiasta.
        Jos teksti sisältää asiattomauutta tai mainoksia ym.. ne voi pyytää poistettavaksi.
        Nytkin on ollut paljon kohinaa omaishoitajina toimineiden sukulaisten taloudellisista väärinkäytöksistä.
        Mielipiteeni on se, että niinkin voi olla, mutta enemmistö on asialleen omistautunutta ja tunnollista porukkaa.
        Kateellisia aina löytyy, omaishoitajan pitäisi kai maksaa omasta pussistaan kaikki kulut ja jättää hoidettavan eläke pankkiin, raha ei ole tärkeää jos sitä on tarpeeksi, mutta kituuttaminen toimeentulon äärirajoilla voi tehdä rahasta hyvin tärkeän asian.


      • Hermsdorf30
        Hoitaja minäkin kirjoitti:

        Lukijoiden ja kirjoittajien pitäisi löytää tämä.
        Ei täällä ole ollut asiattomia kirjoituksia niinkuin jotkut väittävät.
        Päinvastoin, ei tunne olevansa koko ajan tarkkailun alla, eikä huomautuksia tule jokaisesta pikkuasiasta.
        Jos teksti sisältää asiattomauutta tai mainoksia ym.. ne voi pyytää poistettavaksi.
        Nytkin on ollut paljon kohinaa omaishoitajina toimineiden sukulaisten taloudellisista väärinkäytöksistä.
        Mielipiteeni on se, että niinkin voi olla, mutta enemmistö on asialleen omistautunutta ja tunnollista porukkaa.
        Kateellisia aina löytyy, omaishoitajan pitäisi kai maksaa omasta pussistaan kaikki kulut ja jättää hoidettavan eläke pankkiin, raha ei ole tärkeää jos sitä on tarpeeksi, mutta kituuttaminen toimeentulon äärirajoilla voi tehdä rahasta hyvin tärkeän asian.

        On totta että tämä on aika kuollut palsta. Jos kirjoituksia tulee keskimäärin 2-3 päivässä, on kyse ilmanmuuta kuolleesta palstasta. Itsekin löysin palstan vasta nyt. Olen ehkä erilainen omaishoitaja. 30-mies joka hoitaa omaa lastaan joka ei ole kehitysvammainen, vaan sairastaa muutoin vakavaa sairautta. Olisi mielenkiintoista jakaa ajatuksia täällä, mutta toisaalta ei viitsi jakaa tällä julkisella palstalla kaikkea mahdollista. Suomi on näet pieni maa.


      • auli-auli*
        Hermsdorf30 kirjoitti:

        On totta että tämä on aika kuollut palsta. Jos kirjoituksia tulee keskimäärin 2-3 päivässä, on kyse ilmanmuuta kuolleesta palstasta. Itsekin löysin palstan vasta nyt. Olen ehkä erilainen omaishoitaja. 30-mies joka hoitaa omaa lastaan joka ei ole kehitysvammainen, vaan sairastaa muutoin vakavaa sairautta. Olisi mielenkiintoista jakaa ajatuksia täällä, mutta toisaalta ei viitsi jakaa tällä julkisella palstalla kaikkea mahdollista. Suomi on näet pieni maa.

        Ei muilla omaishoitajien palstoilla ole sen vilkkaampaa.
        Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti lukemassa ja tykkään kirjoittaa silloin tällöin tänne. Toivon että palsta pysyy hengissä.
        Täällä saa tuoda mielipiteensä vapaasti julki eikä ole ollut paljonkaan asiattomuutta.
        Asiattomat viestit ylläpito poistaa kun klikkaa viestin oikeassa alakulmassa olevaa tekstiä "ilmoita asiattomasta viestistä.
        Yleensä nettikirjoittelussa kannattaisi pitää melko matalaa profiilia. Itse olen ollut melko avoin, ei siitä minulle haittaa ole ollut.
        Toivon sinulle voimia lapsesi kanssa. Lapsellesi paranemista jos se on mahdollista. Oma, aikuinen lapseni sairastui vakavasti, se ei päättynyt hyvin, mutta ei aina niin tarvitse käydä.
        On hienoa että sinulla on tilaisuus olla lapsellesi hoitajana ja tukena vaikeana aikana. Se on asia jota et koskaan tule katumaan.


      • florac
        Hermsdorf30 kirjoitti:

        On totta että tämä on aika kuollut palsta. Jos kirjoituksia tulee keskimäärin 2-3 päivässä, on kyse ilmanmuuta kuolleesta palstasta. Itsekin löysin palstan vasta nyt. Olen ehkä erilainen omaishoitaja. 30-mies joka hoitaa omaa lastaan joka ei ole kehitysvammainen, vaan sairastaa muutoin vakavaa sairautta. Olisi mielenkiintoista jakaa ajatuksia täällä, mutta toisaalta ei viitsi jakaa tällä julkisella palstalla kaikkea mahdollista. Suomi on näet pieni maa.

        Luulen, että siihen verrattuna, minkä verran meitä omaishoitajia on, niin ei tämä mikään kuollut palsta ole. Meitä ei ole suurta joukkoa ja eihän monella ole tarvetta edes kirjoittaa, siis tarkoitan, ettei kaikki ole sellaisia, ketkä kirjoittavat vaikka asiaakin voisi olla. Niin ja kun tätä on tehnyt pitkään, ei asiaa ole juurikaan joka päivälle... :)

        Oletko katsonut oman paikkakuntasi Leijonaemot toimintaa...kyllähän sinne isitkin ovat varmasti tervetulleita, on myös Jaatinen, eli Jaatisposti. Minusta tämä S24 on ihan ok palsta... mulla on myös kokemusta yhdestä palstasta, jossa iäkkäät ex omaishoitajat ovat ne jokapäiväiset kirjoittajat, ruoka ja siivousohjeineen... :D Tällä S24 palstalla kirjoitetaan sentään omaishoitajuudesta suorin sanoin.. Sulle olisi hyvä löytää joku oman ikäisesi suht samanlaisessa tilanteessa oleva omaishoitaja, silloin se vertaistuki toimii parhaiten, toinen tajuaa puolesta lauseesta, mitä on tilanne...


      • olen suomalainen-
        Hermsdorf30 kirjoitti:

        On totta että tämä on aika kuollut palsta. Jos kirjoituksia tulee keskimäärin 2-3 päivässä, on kyse ilmanmuuta kuolleesta palstasta. Itsekin löysin palstan vasta nyt. Olen ehkä erilainen omaishoitaja. 30-mies joka hoitaa omaa lastaan joka ei ole kehitysvammainen, vaan sairastaa muutoin vakavaa sairautta. Olisi mielenkiintoista jakaa ajatuksia täällä, mutta toisaalta ei viitsi jakaa tällä julkisella palstalla kaikkea mahdollista. Suomi on näet pieni maa.

        Olisi mielenkiintoista jakaa ajatuksia täällä, mutta toisaalta ei viitsi jakaa tällä julkisella palstalla kaikkea mahdollista. Suomi on näet pieni maa.

        Kun asuu pienellä paikkakunnalla asiat tiedetään tosi tarkkaan. Ystävät ja kylänmiehet ovat paremmin perillä paikkakuntalaisten asioista kun puheiden kohde itse.
        Keskutelupalstoilla leimautuu helposti jos kirjoittaa paljon samalla nikillä. Se pätee kaikkiin palstoihin.
        Suomi on pieni maa, joka kulmalla törmää ainakin tuttavan tuttavaan:)


      • Hermsdorf30
        olen suomalainen- kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista jakaa ajatuksia täällä, mutta toisaalta ei viitsi jakaa tällä julkisella palstalla kaikkea mahdollista. Suomi on näet pieni maa.

        Kun asuu pienellä paikkakunnalla asiat tiedetään tosi tarkkaan. Ystävät ja kylänmiehet ovat paremmin perillä paikkakuntalaisten asioista kun puheiden kohde itse.
        Keskutelupalstoilla leimautuu helposti jos kirjoittaa paljon samalla nikillä. Se pätee kaikkiin palstoihin.
        Suomi on pieni maa, joka kulmalla törmää ainakin tuttavan tuttavaan:)

        "Kun asuu pienellä paikkakunnalla asiat tiedetään tosi tarkkaan. Ystävät ja kylänmiehet ovat paremmin perillä paikkakuntalaisten asioista kun puheiden kohde itse."

        Täytyy sanoa että onneksi en muuttanu kotipaikkakunnalle pienelle paikkakunnalle. Ensinnäkin, epäilen että tarvikkeista ja eri tukimuodoista olisi varmasti joutunut taistelemaan kovasti. On sairasta että 2011-luvun Suomessa ei vieläkään saa tasapuolista kohtelua jos on esim vakavasti sairas lapsi.

        On nimittäin niin että omaishoidontukea saa joillain paikkakunnilla taistella kovasti kun taas toisilla paikkakunnilla etuus on lain hengen mukainen eikä asiaa tarvi viedä oikeusasteille. Entäs mahdolliset tarvikkeet? mm. Joensuussa asiat ovat yllättävän hyvin. Siellä kaupunki kustanataa ainakin joissain sairauksissa kaikki tarvikkeet. Espoossa ja Helsingissä sensijaan joudut pulittamaan itse huomattavan osan lääkkeistä(jos ei kuulu kelan korvauksiin) tai sitten tarvikemaksuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe