Minä olen kypsynyt näihin näsäviisaisiin ja väärällä asenteella varustettuihin "asiakaspalvelun ammattilaisiin", joita siis suomessa riittää.
Tarkoitan näitä jotka eivät osaa nöyrää palveluasennetta. Suomalaiset mötkyt hävettää etenkin turistien silmissä...
Ei tarvitse matkustaa sen pitemmälle kuin Ruotsiin, niin johan taso asiakaspalvelussa paranee. -puhumattakaan Saksasta. No, siellä osataan myös vaatia myyjiä, tarjoilijoita ja aspahenkilöitä palvelemaan kunnolla.
Finnairin lennoilla teen joka kerta "palvelutestin" ja painan tarjoilija -nappia. Jos lentoemoa ei kuulu, nostan asiasta sellaisen haloon että pois alta risut ja männynkävyt! Olen lähes hommannut yhdelle emolle potkut.
Kuulkaas asiakaspalvelijat
65
5874
Vastaukset
- vaikka Ruotsiin...
Suomalaisella kun on toi itsekunnioitus tallella...
Nimim. En oo sun vitun palvelija...- aloittaja
Jos asiakaspalvelutehtävässä olet, ja sen ammatin olet valinnut, niin tasan tarkkaan muuten olet!!!
Se on ihan oma valinta.
Ja esimiehesi kautta tarvittaessa varmistan, että myös saan sinulta palvelua. Ja jos ei se tie auta, otetaan kraivelista kiinni. - minä vaan...
aloittaja kirjoitti:
Jos asiakaspalvelutehtävässä olet, ja sen ammatin olet valinnut, niin tasan tarkkaan muuten olet!!!
Se on ihan oma valinta.
Ja esimiehesi kautta tarvittaessa varmistan, että myös saan sinulta palvelua. Ja jos ei se tie auta, otetaan kraivelista kiinni."Ja esimiehesi kautta tarvittaessa varmistan, että myös saan sinulta palvelua. Ja jos ei se tie auta, otetaan kraivelista kiinni." Ja poistut kaupasta poliisiauton takatilassa.
- toi jäkätys nyt
aloittaja kirjoitti:
Se on ihan oma valinta.
Ja esimiehesi kautta tarvittaessa varmistan, että myös saan sinulta palvelua. Ja jos ei se tie auta, otetaan kraivelista kiinni.vitun pässi.. tolla asenteella myyn sulle kilon paskaa. ei hemmetti mitä tekstiä. asiakaspalvelu työssä on asiakkaan ja myyjä/asiakaspalvelijan välillä oltava tietynlainen side ja yhteys, sitä kautta homma toimii paremmin. Paskalla asenteella saa samaa takaisin. kokeileppa joskus mennä ystävällisesti johonkin ja katso mikä on sit lopputulos. voipi olla että joskus sun kohdallakin asiat menis ihan mukavasti, niin ei tarvii täällä ruikuttaa. taitaa ulkomailla sun saama palvelu johtua siitä että kukaan ei siellä tajua sua, hymyilevät vaan hölmöinä. ja siellä varmasti asiakkaatkin osaa olla kunnolla.
- ........................
aloittaja kirjoitti:
Se on ihan oma valinta.
Ja esimiehesi kautta tarvittaessa varmistan, että myös saan sinulta palvelua. Ja jos ei se tie auta, otetaan kraivelista kiinni."Jos asiakaspalvelutehtävässä olet, ja sen ammatin olet valinnut, niin tasan tarkkaan muuten olet!!!
Se on ihan oma valinta."
Vaan kun ei ole. Kyse on usein korkeintaan valinnasta työttömyyden ja asiakaspalvelutyön välillä. - 4342342
aloittaja kirjoitti:
Se on ihan oma valinta.
Ja esimiehesi kautta tarvittaessa varmistan, että myös saan sinulta palvelua. Ja jos ei se tie auta, otetaan kraivelista kiinni.Asiakaspalveluammatissa työskentelevä ei ole sama kuin asiakkaan nöyrä kumarteleva palvelija. Työssä tehdään juuri ne asiat mitä yleisesti odotetaan, eli myydään tuotteita, asetetaan niitä esille, tehdään varastossa hommia ja neuvotaan asiakasta. Siihen EI kuulu yletön nöyristelu, perseen nuolenta tai alistuminen. Jos näet alituvan asiakaspalvelijan, se on ihan hänen omasta luonteestaan kiinni ja asennoitumisesta, ei siitä että sitä vaaditaan työssä. Ei yksinkertaisesti voi vaatia. Jos joku pomo on niin natsi että vaatii nöyristelyä, tyhmä saa olla jos siellä on töissä.
Asiakaspalvelu on yhteistyötä asiakkaan ja työntekijän kesken, neuvoja ja apua. Ei mitään "kyllä,herra"-meininkiä. Ei Suomessa ainakaan, ehkä jossain maassa jossa elintasoerot ovat valtavat ja ihmisiä kuolee nälkään jos ei työtä ole. - ohrake
........................ kirjoitti:
"Jos asiakaspalvelutehtävässä olet, ja sen ammatin olet valinnut, niin tasan tarkkaan muuten olet!!!
Se on ihan oma valinta."
Vaan kun ei ole. Kyse on usein korkeintaan valinnasta työttömyyden ja asiakaspalvelutyön välillä.Asiakaspalvelussa ns. "palvelevan" henkilön kuuluu olla ystävällinen ja auttava, muussa tapauksessa (valitettavasti) se on huonoa Peeärrää kaupalle/muulle yritykselle. Asiakasta autetaan, eli palvellaan. Senhän vuoksi se on asiakasPALVELUA.
On tosiaan valitettavaa, että asiakkaat MONTA kertaa purkavat henkilökohtaisia patoutumiaan asiakaspalvelutilanteissa myyjään. Tiedän kokemuksesta, koska olen ollut kirjastossa töissä, ja paikalle on sattunut rääkyjiä ja haistattelijoita.
Mutta se on VÄÄRIN, että tahallaan on karsea asiakas, eikä ajattele yhtään toisen tunteita! Olet hankkinut melkein emolle potkut? Mitä sairasta mielihyvää koet aiheuttamalla toiselle mielipahaa ja melkein ottamalla toisen elinkeinon pois?
Ja jollei osaa kunnolla toimia asiakaspalvelutöissä, odottaa että tulee toinen työ kohdalle. Hengissä pysyy sillä aikaa työttömyystuella ja yleisellä asumis/toimeentulotuella.Ärsyttävää kun itse on hyvällä tuulella ja menee ystävällisesti jotain kaupassa myyjältä kysymään,on vastaus yrmeä "no kato ite".
Kerran menimme Turun nummen Siwaan ja kassalla ei ollut ketään. Tiskillä oli kello, jota lappu kehoitti painamaan palvelu nopeuttamiseksi. Painoimme, muttei kello päästänyt mielestämme ääntäkään. Painoimme sen jälkeen noin kolme kertaa ihmetellen ja pian ilmestyi nainen huutaen että ei sitä tarvitse rämpyttää, hänellä on kädet täynnä niin ei hän tule silloin. Mutisten hän tarttui ostoksiimme ja heitti niitä laitoja päin lyöden ne kassaan. Ei kiitosta, ei ole hyvää. Jäi paha mieli. Emme kuulleet kelloa ja tämän saimme palkaksi. JOS tämä nainen sattuu tunnistamaan itsensä, tiedoksi että ensi kerralla emme jää hiljaisiksi vaan annamme samalla mitalla takaisin. - vai kraivelista kiinni!
aloittaja kirjoitti:
Se on ihan oma valinta.
Ja esimiehesi kautta tarvittaessa varmistan, että myös saan sinulta palvelua. Ja jos ei se tie auta, otetaan kraivelista kiinni.Mä vedin perseeseen tommosia veteliä vässyköitä linnassa ja nykyään oon "asiakaspalvelu" hommissa!!!
- ....
aloittaja kirjoitti:
Se on ihan oma valinta.
Ja esimiehesi kautta tarvittaessa varmistan, että myös saan sinulta palvelua. Ja jos ei se tie auta, otetaan kraivelista kiinni.Jos käyt asiakaspalvelijan kraiveliin kiinni, niin pääset pian tarkastelemaan poliisilaitokselle sen henkilökunnan asiakaspalvelutaitoja... Löydät niistäkin varmasti valittamista!
- Itsekin myyjä
ohrake kirjoitti:
Asiakaspalvelussa ns. "palvelevan" henkilön kuuluu olla ystävällinen ja auttava, muussa tapauksessa (valitettavasti) se on huonoa Peeärrää kaupalle/muulle yritykselle. Asiakasta autetaan, eli palvellaan. Senhän vuoksi se on asiakasPALVELUA.
On tosiaan valitettavaa, että asiakkaat MONTA kertaa purkavat henkilökohtaisia patoutumiaan asiakaspalvelutilanteissa myyjään. Tiedän kokemuksesta, koska olen ollut kirjastossa töissä, ja paikalle on sattunut rääkyjiä ja haistattelijoita.
Mutta se on VÄÄRIN, että tahallaan on karsea asiakas, eikä ajattele yhtään toisen tunteita! Olet hankkinut melkein emolle potkut? Mitä sairasta mielihyvää koet aiheuttamalla toiselle mielipahaa ja melkein ottamalla toisen elinkeinon pois?
Ja jollei osaa kunnolla toimia asiakaspalvelutöissä, odottaa että tulee toinen työ kohdalle. Hengissä pysyy sillä aikaa työttömyystuella ja yleisellä asumis/toimeentulotuella.Ärsyttävää kun itse on hyvällä tuulella ja menee ystävällisesti jotain kaupassa myyjältä kysymään,on vastaus yrmeä "no kato ite".
Kerran menimme Turun nummen Siwaan ja kassalla ei ollut ketään. Tiskillä oli kello, jota lappu kehoitti painamaan palvelu nopeuttamiseksi. Painoimme, muttei kello päästänyt mielestämme ääntäkään. Painoimme sen jälkeen noin kolme kertaa ihmetellen ja pian ilmestyi nainen huutaen että ei sitä tarvitse rämpyttää, hänellä on kädet täynnä niin ei hän tule silloin. Mutisten hän tarttui ostoksiimme ja heitti niitä laitoja päin lyöden ne kassaan. Ei kiitosta, ei ole hyvää. Jäi paha mieli. Emme kuulleet kelloa ja tämän saimme palkaksi. JOS tämä nainen sattuu tunnistamaan itsensä, tiedoksi että ensi kerralla emme jää hiljaisiksi vaan annamme samalla mitalla takaisin.Asiakkaidenkin pitäisi ymmärtää kaupan työntekijöitä. Esim. juuri Siwoissa ollaan yleensä aina yksin töissä. Kuitenkin työt pitää saada ajallaan tehtyä. Jos myyjä juoksee koko ajan takahuoneesta kassalle, niin hänen työstään takahuoneessa ei tule mitään.
Tämä ei tietysti ole asiakkaan vika, vaan työnantajien, joiden takia myyjät ovat paljon yksin töissä ja heidän pitäisi olla monessa paikassa yhtä aikaa.
Myyjä ei saisi näyttää turhautumistaan asiakkaille, mutta myyjätkin ovat vain ihmisiä...
- nostat
taas sen suuren HALOON! niin kannattaa muistaa, että melko pitkälti sellaista palvelua saa miten itse käyttäytyy. Eli jos lentoemoa tai myyjää ei heti kuulu voi syy olla siinä, että jollain muulla asiakkaalla sattuu olemaan vuoro ennen sinua.
- "ping ping!"
Tai lentoemoilla on kiire kun parisataa samanlaista idioottia "testaa palvelua" myös painelemalla sitä nappia ja juoksuttaa syyttä suotta... Voi huoh, täytyy olla köyhä elämä jos pitää kaikki asiat testailla erikseen, siinä tuhlataan vain omaa ja aspan ja kaikkien muidenkin aikaa ja vaivaa kun normaalien hommien lisäksi joku vielä vaivaa tahallaan ylimääräistä. Hommaa elämääs jotain muutakin kuin toisten "vikojen" etsiminen, ja jos niin täytyy tehdä niin katso peiliin ja löydä eka sieltä omat viat ja korjaa ne ennen kuin puutut muiden asioihin noin kärkkäästi.
Tai oikeastaan, kerro missä sinä olet töissä niin minä voin tulla "testailemaan" kuinka sinä hoidat omat työsi??? - !!!
"ping ping!" kirjoitti:
Tai lentoemoilla on kiire kun parisataa samanlaista idioottia "testaa palvelua" myös painelemalla sitä nappia ja juoksuttaa syyttä suotta... Voi huoh, täytyy olla köyhä elämä jos pitää kaikki asiat testailla erikseen, siinä tuhlataan vain omaa ja aspan ja kaikkien muidenkin aikaa ja vaivaa kun normaalien hommien lisäksi joku vielä vaivaa tahallaan ylimääräistä. Hommaa elämääs jotain muutakin kuin toisten "vikojen" etsiminen, ja jos niin täytyy tehdä niin katso peiliin ja löydä eka sieltä omat viat ja korjaa ne ennen kuin puutut muiden asioihin noin kärkkäästi.
Tai oikeastaan, kerro missä sinä olet töissä niin minä voin tulla "testailemaan" kuinka sinä hoidat omat työsi???Mä voin myös tulla aloittajan työpaikalle juoksuttamaan turhan takia, kyselemään kaikkea turhaa, vaatimaan kaikkea kummallista, haukkumaan, arvostelemaan, syyttelemään, kyttäämään joka liikkeen, uhkailemaan, kiroilemaan, hoputtamaan ym. kivaa! Osaisin sen homman varmasti hyvin, kun oon myyjänä kuullut itse kaikenlaista piristävää!
- ......................
Itse en onneksi asiakaspalvelutehtävissä ole, enkä jaksaisi sitä hommaa ollenkaan juuri sinunkaltaisten asiakkaiden takia! Itse käyttäydyn asiallisesti ja saan AINA hyvää palvelua - niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan! Kauhulla katselen välilä, miten asiakaspalvelija joutuu kestämää juuri tuollaisia ääliöitä, jotka kuvittelevat, että heillä on oikeus käyttäytyä miten sattuu.
Ehdotan, että muutat sinne Ruotsiin ja katsot, miten kauan siellä sinua jaksetaan. Epäilen, että olet saanut hyvää palvelua, koska olet säälittävä suomalainen turisti, jolle sitten takahuoneessa nauretaan. Tsemppiä vain sinulle, olet varsinainen narsisti!- saan aina
hyvää palvelua, oli kyse kaupasta tai virastosta. Puhun asiallisesti, ystävällisellä äänellä enkä koskaan käyttäydy hyökkäävästi. 40 vuotta on tällä konseptilla menty eikä valitettavaa löydy.
Eräs työkaverini kertoi entisen aviomiehensä olevan juurikin tuollainen öykkäri. Häntä kuulemma aina hävetti silmät päästä mennä miehen kanssa ravintolaan tai vaikkapa laivalle, koska säännöllisesti mies joka kerta järjesti kohtauksen kuvitellusta huonosta palvelusta. Kertoo hyvin paljon ihmisen sivistystasosta tuollainen.
- olet juuri sinä
Elävä esimerkki suomalaisesta kääkästä. Missään muualla maailmassa ei ole tämän kaltaisia öykkäröiviä kännikaloja. Ollaan kuin euroopan omistaja ja maailman valtia. Kuvitellaan että asiakkaana on jotenkin puolijumala, tai ihan jumala itse jota kuuluu palvoa.
Missä on se maailmalla tunnettu kohteliaisuus? Miksi Suomesta löytyvät nämä pahimmat pellet, itsensä nolaajat ja öykkärit?- tarpeeksi tuollaisia kestänyt
Naurattaa oikeasti juuri tuollaisella ylimielisellä asenteella olevat asiakkaat jotka luulevat itsestään liikoja. Itse tuskin olet ollut päivääkään asiakaspalvelutyössä! Ei ole ihmekään jos saat töykeää asiakaspalvelua. Minä en ainakaan tuollaisten persettä nuole.. Ja pomoni nuolee vielä vähemmän, joten tule vain meidän putiikkiin asioimaan. Jonkinlainen ihmisarvo kuules meilläkin asiakaspalvelijoilla on senkin aasiakas!
- hyvää asiakaspalvelua
tarpeeksi tuollaisia kestänyt kirjoitti:
Naurattaa oikeasti juuri tuollaisella ylimielisellä asenteella olevat asiakkaat jotka luulevat itsestään liikoja. Itse tuskin olet ollut päivääkään asiakaspalvelutyössä! Ei ole ihmekään jos saat töykeää asiakaspalvelua. Minä en ainakaan tuollaisten persettä nuole.. Ja pomoni nuolee vielä vähemmän, joten tule vain meidän putiikkiin asioimaan. Jonkinlainen ihmisarvo kuules meilläkin asiakaspalvelijoilla on senkin aasiakas!
Kyllä olen aloittajan puolella, paitsi etten itse mitenkään testaa ketään.
Tosi on että lahden toisella puolella saat mukavampaa ja jouhevampaa palvelua.
Siellä tuo työpaikkakulttuuri on korkeammalla kuin meillä.
Tuo sana "mötkö" oli kiva, kiitos, saan ehkä luvallasi lainata sitä.
Kyllä suomalaisen myyjän alkunaaman asetelma on jo sitä luokkaa kun liikkeeseen astuu, että hän kuin pilaantunutta kalaa haistelisi.
Asiakaspalvelijat typeryyksissään juuri ajattelevat että hyvä asiakaspalvelu on jotain nuolemista ja kumartamista!
Kannatan myyjille ihan oman alansa parantamisen ja itsensäkin vuoksi, jotta saisivat vaikka ihan työpaikan puolesta matkan eurooppaan katselemaan kuinka hommat siellä sujuu!
Ostan paljon tuotteita netin kautta, miksiköhän?
- asiakaspalvelu-
työssä ja täytyy kyllä myöntää et työpaikallani on näitäki asiakaspalvelijoita jotka suorastaan rupeavat huutamaan jos asiakas erehtyy kysymään jotain.
Itse olen saanut monen kiukkuisen asiakkaan leppymään pysymällä rauhallisena ja iloisena ja olen saanut näin paljon kiitosta asiakkailta hyvästä asiakaspalvelutaidosta. Ja ihan vain tiedoksi että näitten asiakkaitten kiukkuisuus ei ole johtunut minusta vaan he ovat olleet pahal pääl jo kauppaan tullessaan.- 3045983
"Kyllä suomalaisen myyjän alkunaaman asetelma on jo sitä luokkaa kun liikkeeseen astuu, että hän kuin pilaantunutta kalaa haistelisi."
Piipahdapa Venäjälle vaikka Viipuriin ostoksille niin odotan innolla löydätkö sille "palvelualttiudelle" edes kuvausta!! :)
Joku kehaisi Saksan palvelua! Kännissä täytynyt ollut liikkeellä eikä mitään oikeita muistikuvia. Kaupan kassan suusta saattaa päästä ihan mitä tahansa, huutoakin on kuultu ja vaihtorahaa on turha odottaa käsi ojossa. Se kun läimästään ostoshihnalle tai "kuppiin" josta hilut saa itse poimia. Ja auta armias jos joku (asiakas) ei ymmärtänyt saksaa. Vain pieniä esimerkkejä. On ilo asioida nykyisin kotoisissa ruokamarketeissa! - heh
3045983 kirjoitti:
"Kyllä suomalaisen myyjän alkunaaman asetelma on jo sitä luokkaa kun liikkeeseen astuu, että hän kuin pilaantunutta kalaa haistelisi."
Piipahdapa Venäjälle vaikka Viipuriin ostoksille niin odotan innolla löydätkö sille "palvelualttiudelle" edes kuvausta!! :)
Joku kehaisi Saksan palvelua! Kännissä täytynyt ollut liikkeellä eikä mitään oikeita muistikuvia. Kaupan kassan suusta saattaa päästä ihan mitä tahansa, huutoakin on kuultu ja vaihtorahaa on turha odottaa käsi ojossa. Se kun läimästään ostoshihnalle tai "kuppiin" josta hilut saa itse poimia. Ja auta armias jos joku (asiakas) ei ymmärtänyt saksaa. Vain pieniä esimerkkejä. On ilo asioida nykyisin kotoisissa ruokamarketeissa!Menkäähän ihmeessä myös ranskaan, jossa käännytään nokka tuhisten, jos et satu osaamaan ranskaa bonjouria enempää. :D Oikeasti näin on itselleni käynyt. Töykeästi katsoi ja häipyi heti kun aloin enlantia puhumaan! ja tämä vielä turistipaikassa!
- vastaan jos
heh kirjoitti:
Menkäähän ihmeessä myös ranskaan, jossa käännytään nokka tuhisten, jos et satu osaamaan ranskaa bonjouria enempää. :D Oikeasti näin on itselleni käynyt. Töykeästi katsoi ja häipyi heti kun aloin enlantia puhumaan! ja tämä vielä turistipaikassa!
vängetään että jossain russialassa on huonoa palvelua, kuka siitä puhuu, puhutaan lahden toisella puolella olevasta ihmisläheisestä myyntityöstä.
Ei kiukkuinen asiakas palaa takaisin, eikä tule myöskään alistettu, nolattu asiakas uudestaan kokeilemaan jos myyjällä olisi parempi päivä!
Täällä on oikein negatiivisella tavalla kuuluisa marketin palvelupiste johon on ilmeisesti koottu kaikkein kauheimmat mimmit työhönsä.
Sitä paitsi on todella mielenkiintoista seurata näitä palstoja koska näissä oikein kulminoituu myyjien älykkyysosamäärä ja inho asiakasta kohtaan.
Niin, ja tuosta ranskasta vielä, ainakin pariisissa ne on oikein kuuluisia siitä kun kaikkien pitäisi puhua ranskaa, ne ei ole ymmärtävinäänkään mitään muuta kieltä.
Koppavia. - näinkin
3045983 kirjoitti:
Joku kehaisi Saksan palvelua! Kännissä täytynyt ollut liikkeellä eikä mitään oikeita muistikuvia. Kaupan kassan suusta saattaa päästä ihan mitä tahansa, huutoakin on kuultu ja vaihtorahaa on turha odottaa käsi ojossa. Se kun läimästään ostoshihnalle tai "kuppiin" josta hilut saa itse poimia. Ja auta armias jos joku (asiakas) ei ymmärtänyt saksaa. Vain pieniä esimerkkejä. On ilo asioida nykyisin kotoisissa ruokamarketeissa!kanarialla käydessä kiinnitin huomiota erittäin iloisiin kassoihin. vaan ei mennyt kuin muutama päivä kun törmäsin näihin vähemmän palvelualttiisiin kassoihin. toiset pakkaavat ostokset kassiin valmiiksi, toiset eivät. eikä edes ruuhkasta johtuvaa ollut. no, haluankin mielummin pakata itse, ei siinä mitään.
eräs tietty kassa sopii juuri tuohon määritelmään "kuin pilaantunutta kalaa haistelisi". kaiken lisäksi hän pimitti itselleen vaihtorahasta yhden sentin. no, talous ei kaadu siihen, mutta itse kassaneitinä kun olen... hän menetteli erittäin törkeästi. olisin jopa ymmärtänyt jos hän olisi selittänyt että yksi senttiset loppuivat kassasta. mutta ei, vaihtorahat törkättyään hän vain kääntyi vetämään seuraavan ostoksia. - kauppaan?
vastaan jos kirjoitti:
vängetään että jossain russialassa on huonoa palvelua, kuka siitä puhuu, puhutaan lahden toisella puolella olevasta ihmisläheisestä myyntityöstä.
Ei kiukkuinen asiakas palaa takaisin, eikä tule myöskään alistettu, nolattu asiakas uudestaan kokeilemaan jos myyjällä olisi parempi päivä!
Täällä on oikein negatiivisella tavalla kuuluisa marketin palvelupiste johon on ilmeisesti koottu kaikkein kauheimmat mimmit työhönsä.
Sitä paitsi on todella mielenkiintoista seurata näitä palstoja koska näissä oikein kulminoituu myyjien älykkyysosamäärä ja inho asiakasta kohtaan.
Niin, ja tuosta ranskasta vielä, ainakin pariisissa ne on oikein kuuluisia siitä kun kaikkien pitäisi puhua ranskaa, ne ei ole ymmärtävinäänkään mitään muuta kieltä.
Koppavia.On se vaan jännä juttu että sattuu aina muiden kohdalle nämä "kalan haistelija" myyjät. Ei mulle tule äkkiseltään mieleen myymälää tai muutakaan paikkaan mihin en enää työntekijän käytöksen takia menisi uudestaan.
"Sitä paitsi on todella mielenkiintoista seurata näitä palstoja koska näissä oikein kulminoituu myyjien älykkyysosamäärä ja inho asiakasta kohtaan."
Kirjoittajista puhumattakaan... ;) - lalaa*
kauppaan? kirjoitti:
On se vaan jännä juttu että sattuu aina muiden kohdalle nämä "kalan haistelija" myyjät. Ei mulle tule äkkiseltään mieleen myymälää tai muutakaan paikkaan mihin en enää työntekijän käytöksen takia menisi uudestaan.
"Sitä paitsi on todella mielenkiintoista seurata näitä palstoja koska näissä oikein kulminoituu myyjien älykkyysosamäärä ja inho asiakasta kohtaan."
Kirjoittajista puhumattakaan... ;)siis "asiakkaiden" kirjoituksista..
Suurin osahan täällä on provoja, miltä tuo aloituskin haiskahtaa, vai onko noin juntteja oikeesti liikkeellä.. - Kassaneiti
lalaa* kirjoitti:
siis "asiakkaiden" kirjoituksista..
Suurin osahan täällä on provoja, miltä tuo aloituskin haiskahtaa, vai onko noin juntteja oikeesti liikkeellä..Olen itse kassamyyjä, reilun vuoden yhteensä ollut ja kyllä näitä on liikkeellä. Itse työskentelen pienen paikkakunnan paikallisessa K-marketissa ja meillä käy esimerkiksi yksi eläkkeellä oleva alikersantti joka tavaa jokaikisen tuotteen hinnan sentilleen ja jos kuitissa on edes sentin heitto siihen hintaan joka hyllyssä näkyy niin hän pistää hirveän huutokonsertin pystyyn "KYLLÄ MINÄ TIEDÄN ETTÄ NE HINNAT VOI TARKISTAA SIELTÄ HYLLYSTÄ AAMULLA JA LAITTAA KUNTOON!!!! KAIKKIALLA MUUALLA NÄIN TEHDÄÄN......" ja niin eespäin.
Tuohon myyjien "happamuuteen" täytyy sanoa sen verran, että ainoastaan isompien kaupunkien isoissa kaupoissa olen satunnaisesti kohdannut sellaisia kassoja jotka ovat "tylyjä" vaikka itse heitä kohtaan käyttäydynkin aina ystävällisesti. Ottaahan se vähän päähän asiakkaana, mutta koska tiedän kuinka raskasta työ voi olla, niin sallin sen. En muutenkaan halua tehdä myyjälle ylimääräistä hommaa ja yritän toimia niin kuin itse toivon asiakkaiden toimivan.
Mutta kyllä itse ainakin yritän aina, oli asiakas kuinka pahalla päällä tahansa, käyttäytyä ystävällisesti. En kertaakaan ole ryhtynyt väittelemään asiakkaan kanssa enkä muutenkaan sanonut heille mitään ilkeää - sillä asiakas on aina oikeassa. Muutenkin ainakin meidän kaupassa kaikki työntekijät ovat hyvinkin asiakaspalveluhenkisiä, eivätkä he näytä pahaa päiväänsä asiakkaalle vaan se v*tutus puretaan muulla ajalla.
Kyllä Suomessa asiakaspalvelu taidetaan, varsinkin pienemmissä paikoissa. Ja isojen kaupungienkin asiakaspalvelijoista suurin osa ON mukavia, eivätkä he ole mitään huonoja myyjiä. - I love germany
3045983 kirjoitti:
Joku kehaisi Saksan palvelua! Kännissä täytynyt ollut liikkeellä eikä mitään oikeita muistikuvia. Kaupan kassan suusta saattaa päästä ihan mitä tahansa, huutoakin on kuultu ja vaihtorahaa on turha odottaa käsi ojossa. Se kun läimästään ostoshihnalle tai "kuppiin" josta hilut saa itse poimia. Ja auta armias jos joku (asiakas) ei ymmärtänyt saksaa. Vain pieniä esimerkkejä. On ilo asioida nykyisin kotoisissa ruokamarketeissa!voin sanoa että kyllä siellä saa hyvää palvelua iahn tavallisessa ruokakaupassakin,siellä toivotetaan hyvää päivänjatkoa ja kysytään oliko kaikki hyvin(löysittekö mitä halusitte) ja rahat siellä useissa kaupoissa laitetaan sellaiseen "kippoon" ,ne onkin siitä helpompi kaivaista kukkaroon,kuin sileältä pinnalta ja muista joka maassa on omat tapansa.Saksassa ei missään sinutella!
- s**tanan imbesilli
Monissa maissa asiakaspalvelua ei katsota niin halvalla kuin Suomessa. Kaupan kassaa moni pitää huonostikoulutettuna alempana työntekijän jonka tehtävä on vain rahastaa. Monesti kassat, varsinkin erikoismyymälöissä tekevät monia tehtäviä, ja rahastamienen on vain osa siitä.
Ihmetyttää tuollaiset kyylät kuin sinä, painelet nappeja ja odotat suorastaan huonoa palvelua jotta voisit valittaa. Jotenkin tyypillistä suomalaista käytöstä sekin. Jos haet kokoajan niitä huonoja puolia, näetkin niitä herkemmin ja ruinaat joka pikkuasiasta.
Asikaspalvelutöistä ei Suomessa makseta niin hyvin että asiakkaita jaksaisi nöyrästi palvella hyvin. Jos kassa saa työstään 1500€/kk, ja vielä odotetaan paskaa nielevää asennetta jokaiselta urpolta mitä eteen tulee työaikana, no - ei se kovin montaa innosta.
Moni asiakaspalveluammattilainen kokee alan omakseen ja on luonnollisesti avoin ja ylpeä työstään. Nöyryys on vähän huono sana tuohon, asiakaspalvelijanhan ei ikinä missään tapauksessa pidä alentua asiakkaan edessä, siitä ei makseta palkkaa ja se vain antaa huonon kuvan. Ihmisen ei missään normaalissa työsuhteessa pidä alentua kenenkään edessä, ei edes pomon. Suomessa tässä asiassa ollaan vähän hakoteillä, pomoja pelätään liikaa. Alentuja työntekijä ei ole luova eikä kehitä ympäristöään koska pelkää sanovansa jotain väärää.
Suomessa kyllä vaaditaan joissakin paikoissa hyvää asiakaspalvelua työntekijöiltä, heille silloin myös maksetaan(toivottavasti) paremmin siitä.
Hyvään asiakaspalveluun kuuluu jämpti, mukavanoloinen asenne, tervehtiminen ja rauhallisuus. Mitään muuta ei vaadita, Suomessa kun tuo hymyileminenkään ei ole kaduilta kovin tuttua, miksi sitä pitäisi vaatia asiakaspalvelijalta? Kovin harva asiakaskaan sitä osaa..
Asiakaspalvelijan pitää olla mahdollisuus myös pitää oman puolensa. Jos asiakas on suorastaan sika, henkilökohtaisuuksiin menevä persläpi, minun mielestäni hänelle saa sanoa vaikka haista v*ttu päin naamaa. Sitä saa mitä tilaa. Muuten, töykeästi ei mielestäni pidä käyttäytyä asiakastilanteissa, eikä missään tapauksessa tehdä aloitetta huonoon kommunikaatioon - eli ei edesauta asiakkaan huonoa oloa olemalla nyrpeä.
Tiedän isohkon ketjun jossa on sanomaton sääntö että kerran vuodessa saa asiakaspalvelija sanoa asiakkaalle mitä haluaa jos siltä tuntuu, ja vaikka asiakas valittaisi tästä, se sivuutetaan esimiestenkin taholta, eli ei edes varoitusta tule asiakaspalvelijalle. Mielestäni loistava keksintö, mutta se kerran vuodessa avautuminen pitää vain osata sijoittaa oikeaan paikkaan :)
Eli vaikka sitten se "painu v*ttuun" on sallittu jos asiakas on aloittanut haistattelun. - Tikulla silmään tollasia.
Kuulostat aivan mun vakioasiakkaalta! Hahaha! Mun esimiestä voi pyytää paikalle koska se on yrityksemme pomo ja pitää alaistensa puolia aina.Onneksi hän on jalat maassa-ihminen ja tietää itsekin asiakaspalvelua tehneenä ihmisenä että tollasia tärkeileviä perseen reikiä on olemassa ja niille ei pidä antaa sitä iloa että nöyristeltäisiä heidän edessä.Tollasille näytetään ovea ja ilmotetaan ettei tarvita heitä asiakkaiksi. Harmi että te perseen reiät yleensä palaatte.
Senkin tärkeilevät hapannaamat!- peili on keksitty
Ooh, tätähän ketjua piisaisi vaikka kuinka, aloittaja aina härnää ja naureskelee kun myyjät suuttuu.
Tosiasia on että esim.kassat saavat törkeän vähän palkkaa, mutta onko se asiakkaan vika.
Onko se asiakkaan vika jos edellinen asiakas on ollut hankala, miksi siirtää uudelle!
Tuo ylläolevan kirjoitus on kyllä....fiksuutta ei taideta kysyä eikä testata reklamaatiovaiheessa.
- in your dreams
Onpa noissa maissa tullut käytyä kaupoissa, ja täytyy olla toista mieltä. Päin ei katsota, ei tervehditä, ei osata neuvoa, kassalla ollaan tuppisuuna, eikä loppusummaa sanota ja vaihtorahat paiskataan tiskille. Muu aika kyräillään hyllyn takaa, ettei se vaan kysy mitään.
Että semmoista asiakaspalvelua Saksassa ja Ruotsissa.
Saat hävetä ihan rauhassa, minua ainakin hävettäisi seurata kaltaisesi aasin öykkäröintiä. - puuppelo
Ensinnäkin huonohko provo.Mutta mikäli olisit tosissasi niin voin kertoa 17 vuoden kokemuksella että sinunlaisesi kullittomat jurpot tekevät työpäivästäni aina mukavalla tavalla haastavan.Totuushan on se,että Sinä et jallita minua vaan päinvastoin,et vain itse tajua sitä enkä ilmaise sitä sinulle suoraan.Toisekseen,potkuja et kykene hankkimaan kenellekkään,sillä työsuhdetta ei irtisanota siksi että joku ilman pillua jäänyt vanhapoika PÄÄTTÄÄ niin.Toisaalta voithan lohduttautua ajatuksella että juuri sinun vuoksesi ainakin meillä aspoilla on takahuoneessa ja tauolla helvetin hauskaa kun muistelemme kohtaamista kanssasi.
- töriset
Kiksit takahuoneessa paranee, mitä suurempi juntti kyseessä..
- ...........
Kyllä niitä oikeesti kohtaa ja miettii, että mitä olen tehnyt väärin, kun ei ole tehnyt mitään väärin. Sellaisia etenkin vanhempia miesasiakkaita saattaa olla, jotka kiusaavat ja härnäävät ja haukkuvat sinua tyhmäksi ja saattavat vielä harrastaa seksuaalista häirintää. Se kun taitaa olla lakienkin vastaista, mutta myyjiä kohtaan ilmeisesti ihan okei, siinä sitten yrität hymyillä. En minä ole itkenyt, mutta mieli olisi joskus tehnyt. Kenenkään ei pitäisi joutua kärsimään työpaikkakiusaamisesta. Ja, aloittajalle, kannattaa tosiaan vaikka lentoemäntien/stuerttien kannalta katsoa,että onko heillä joku toinen asiakas tai myyjienkin kannalta, järjestys se on palvellessakin. ei voi miten tahansa hyppiä. Toki on niitäkin, jotka eivät vain jaksa tulla.
- fuioaehoi
Suurin osa as palvelijoista on jotain kadulta reväistyjä narkkareita tai alkkiksia, ei voi olettaakkaan et ne rapulassa pystyis hoitamaan hommansa. Onneks itellä on paalua, voin vaatia ja ostaa sitä hyvää palvelua.
- älä tule vastaan
fuioaehoi kirjoitti:
Suurin osa as palvelijoista on jotain kadulta reväistyjä narkkareita tai alkkiksia, ei voi olettaakkaan et ne rapulassa pystyis hoitamaan hommansa. Onneks itellä on paalua, voin vaatia ja ostaa sitä hyvää palvelua.
Tuolla asenteellasi et tosiaan koskaan mitään normipalvelua tule edes saamaan, paitsi maksamalla reilusti. Kas kun se oma öykkäröivä käytös voi singahtaa takaisin.
- faehofha
älä tule vastaan kirjoitti:
Tuolla asenteellasi et tosiaan koskaan mitään normipalvelua tule edes saamaan, paitsi maksamalla reilusti. Kas kun se oma öykkäröivä käytös voi singahtaa takaisin.
Ei se ole "öykkäröintiä" jos vaatii ok palvelua. En tarkoita että menen kauppaan kuin vanhoissa suomileffoissa huutamaan "PALVELUA!". Vaan esimerkiksi jos menen ostamaan pukua ja siellä on joku amiksen vaatetuslinjalta valmistunut pissis krapulassa palvelemassa että "emmä tiiä", "kai se on ihan hyvä" niin vittu...
Toki on hyviä asiakaspalvelijoita, ystävällinen ja iloinen asenne riittää minulle hyväksi palveluksi.
- mitä?!
Mitäs teet idiootti ite työkses?! mitä jos asiakkaatkin joskus tulisivat liikkeeseen sellaisella "että hyvää huomenta" asenteella, sen sijasta että ruikutetaan heti kun ei välttämättä tiedetä mistä edes puhutaan. Lentoemolle potkut?! mitä helvettiä, mitä jos et itse istu paikallasi hiljaa niin kielletäänkö sinua menemästä ulkomaille?! urpo
- Asiakaspee
Mistä te oikein jankkaatte. Jos minä en saa asiakaspalvelua,en käy enää kyseisessä paikassa/liikkeessä.
Eihän se ole ongelma. Tietysti laitan esimiehelle huonosta palvelusta palautetta ja mene kauaakaan kun voi jo asioida kyseisessä paikassa. Mutta,hups,ei olekaan enää siellä sitä henkilöä töissä.
Ei tarvitse nöyristellä,mutta ei kukaan "norsunpersenaama" sovi asiakasPALVELUUN.
- Kaaleppi
hieman vaihtaa ajattelutapaa.
Vai pitäisi sinua nöyristellä. Minkähänlainen sinun itsetuntosi on? Surkea vai tosisurkea?
Vietin pitkän loman eräässä köyhässä maassa. Asuin tietenkin hotellissa jossa muut asiakkaat oli ranskalaisia ja saksalaisia. He sättivät tarjoilijoita jatkuvasti ja pahimmillaan löivät heitä sormille. Minä kohtelin tarjoilijoita tasavertaisina ja ammattitaitoisiina ihmisinä. Kuinka sitten kävikään? Minulla oli aina oma tarjoilija pöydän vieressä ja muut saivat palvelua sitten kun tarjoilijoille sopi. Pääsin käymään myös yhden tarjoilijan kotona keskellä viidakkoa. Se oli oma elämyksensä.
Kohtele asiakaspalvelussa olevia ihmisiä ihmisinä niin saat palvelua. - provo hgfdhur
mutta vastaan kuitenkin. Olin muutaman vuoden asiakaspalvelijana ja täytyy sanoa, että monet suomalaiset ovat oikeasti täysiä tolloja. Jostain naurettavasta asiasta kitistään tai naama punaisena tullaan huutamaan, ja haukutaan tietenkin väärää puuta.Olin asiakaspalvelija, en mikään nöyristelijä. Jos käyttäydytään tökerösti, voidaan nakata pihalle. Kenenkään ei tarvitse kaikkea kuunnella ja vastaan saa sanoa. Varsinkin vanhemmat naiset olivat pahimpia. Ajattelivat, että nuorelle naiselle saa sanoa mitä sattuu. Olin hyvä työssäni ja hyvä aspa, mutta mitään vit...lua en suostunut kuuntelemaan.
- myymäläpäällikkö
Yhdyn mielipiteeseen: keski-ikäiset naiset ovat ne pahimmat! Muuten tästä koko aiheesta: ajattele jos se idiootti joka aloitti tän keskustelun tietäisi miten homma oikeasti menee:
Jos on kusipää asiakas:
Saat huonoa palvelua
Joudut odottaa pidempään
Sinulle nauretaan kahvihuoneessa
Pahimmassa tapauksissa sinusta kerrotaan kavereille ja tieto että olet oikea kusipää leviää.
Minusta hauskin juttu: Et saa ikinä alennus MISTÄÄN! Hahaha!
Sen sijaan ystävällinen (normaali riittää mulle) asiakas saa hyvää palvelua, kantoapua, nopeaa palvelua, nopea toimitus sekä kaikki alennukset mitä löytyy.
Tälläkin hetkellä minulla on yksi paskapää asiakas joka kaksi viikkoa sitten tilasi tuotteen vittuiltuaan mulle eka vartti. Tuote saapui viime viikolla mutta enpä ole vielä viittinyt soittaa sille... =)
Ehkä ehtisin sitten ensi viikolla soittaa, jotta se hakee sen ennen kun tuote tulee alennukseen kahden viikon päästä.
Eli näin se menee, ja tuntuu HYVÄLTÄ! Hehehe! - :=)
myymäläpäällikkö kirjoitti:
Yhdyn mielipiteeseen: keski-ikäiset naiset ovat ne pahimmat! Muuten tästä koko aiheesta: ajattele jos se idiootti joka aloitti tän keskustelun tietäisi miten homma oikeasti menee:
Jos on kusipää asiakas:
Saat huonoa palvelua
Joudut odottaa pidempään
Sinulle nauretaan kahvihuoneessa
Pahimmassa tapauksissa sinusta kerrotaan kavereille ja tieto että olet oikea kusipää leviää.
Minusta hauskin juttu: Et saa ikinä alennus MISTÄÄN! Hahaha!
Sen sijaan ystävällinen (normaali riittää mulle) asiakas saa hyvää palvelua, kantoapua, nopeaa palvelua, nopea toimitus sekä kaikki alennukset mitä löytyy.
Tälläkin hetkellä minulla on yksi paskapää asiakas joka kaksi viikkoa sitten tilasi tuotteen vittuiltuaan mulle eka vartti. Tuote saapui viime viikolla mutta enpä ole vielä viittinyt soittaa sille... =)
Ehkä ehtisin sitten ensi viikolla soittaa, jotta se hakee sen ennen kun tuote tulee alennukseen kahden viikon päästä.
Eli näin se menee, ja tuntuu HYVÄLTÄ! Hehehe!Hyvä, myymäläpäällikkö, sulla on asiakaspalveluasenne kohdallaan!!
Asiakkaiden kannattaisi tosiaanki ajatella, että mitä huonommin he itse käyttäytyvät, sitä huonompaa palvelua he saavat! Ei asiakaspalvelijoiden tarvitse alkaa nöyristelemään ketään.
- mt
Työntekijöiden tylyyteen on usein syynä se,että joutuu yksin tekemään monen ihmisen hommat,ja samalla asiakkaat valittavat,koska joutuvat odottamaan. Kannattaisi ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa valittamaan sellaisesta mistä itsellä ei ole mitään tietoa. Ja valittavat asiakkaat ovat yleensä vanhempia ihmisiä,jotka luulevat että heitä kuuluu palvella heti,mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. He saisivat odottaa ihan hiljaa ja kiltisti niinkuin muutkin.
Siinä vaiheessa kun työpaikoille tulee tasa-arvo,ja hommataan tarpeeksi työntekijöitä,niin tule sitten valittamaan.
Sellainen ihminen ketä ei ole itse ikinä ollut asiakaspalvelu työssä,ei todellakaan voi tietää,että työntekijöiden tylyys johtuu juuri niistä idiooteista,ketkä valittavat kaikesta. Ja myöskin idiooteista työnantajista,ketkä pistävät yhden ihmisen esim. hoitamaan grillikahvion lounas-ajan yksin, yhdessä laiskan kokin kanssa,millä ei tunnu olevan muuta tekemistä. kuin vaappua edestakaisin keittiön ja kahvipannun väliä.Näin meillä maalla!
Jos on sellainen pomo ketä ymmärtää asioista jotain,ei välitä tippaakaan tollasista "potkujen hommaajista",niitä riittää maailmassa ja niillä ei ole mitään ihmisarvoa. Pysykää kaikki tollaset ihmiset niissä kaupunkikopeissanne, ja haistelkaa sitä "raitista" ilmaa parvekkeiltanne. EN yleistä mitenkään,ei kaikki kaupunkilaiset ole samanlaisia. Ja myös maalta löytyy ihan yhtä paljon itserakkaita ihmisiä. Mutta voisin väittää,että kirjoittaja on kaupunkilainen.
Asiakaspalvelu on ihanaa hommaa silloin,kun sen saa rauhassa tehdä,ilman kiirettä ja valittavia asiakkaita!! - aspal
Toki asiakaspalvelussa täytyy olla palvelualtis, mutta ei se tarkoita orjan tasolle nöyrtymistä. Asiakaspalvelija on tavallinen työntekijä, jonka on kaikesta huolimatta säilytettävä ihmisarvonsa, eikä hänen tarvitse aivan kaikkea kestää. Hyvä aspa ei ole tyhmempi kuin asiakas, joten aspaa on kohdeltava ihmisenä kunnioitettavasti.
- kassaxxx
itse myyjänä ihmettelen kun kaupan kassa kysyy "haluatko kuitin?" tottakai koska se on ainoa dokumentti jos on virhe tapahtunut tai tuote viallinen.Monta juttua olen asiakkaalle korjannut juuri kuitin avulla joten ihmettelen myös ihmisiä jotka sanovat etteivät kerää niitä.Kannattaisi kyllä kotona aina katsoa ainakin isommat laskut koska mekin kassalla olemme vain ihmisiä ja virheitä sattuu.
- ***** "asiakaspalvelija"
Muuta ulkomaille!! Adios vaan!!
- aspa.net
Narskuille löytyy oma soma lokero johon nämä unohdetaan. Psykopaatit hieman vaikeampia.
- minä vaan
lukekaapa tuolta foorumilta vähän millaisten asiakkaiden kanssa me asiakaspalvelijat
pahimmillaan joudumme työtämme tekemään. - minä vaan
minä vaan kirjoitti:
lukekaapa tuolta foorumilta vähän millaisten asiakkaiden kanssa me asiakaspalvelijat
pahimmillaan joudumme työtämme tekemään.nettiosoite pitää olla www.aasiakas.net
- osoitetta osata
minä vaan kirjoitti:
nettiosoite pitää olla www.aasiakas.net
antaa.
Aika kypsymätöntä touhua ns. aspoilta aina vinkki tuonne!
Mutta eihän se asiakkaiden vika ole että otetaan nuoria töihin jotka rutisee ja rutisee. - on kukka!
minä vaan kirjoitti:
nettiosoite pitää olla www.aasiakas.net
Ehkäpä tarkoitit narsistia?
- saatanan reppana
ymmärrä että kaikki koittaa vaan putsata sun rahat ja nauraa sulle kun sä oot lähteny. Oot mukamas saanu jotain aikaan mouhoomisellas!
Asiakaspalvelua ei nykyään saa kuin huorilta joten koitappas vaikka niitä!! - Chaos87
Ei asiakaspalvelijan TARVITSE nöyristellä ja nuoleskella. Näin saa tehdä muttei se ole pakollista. Riittää kun vaan hoitaa hommansa.
Minä olen ruokakaupassa töissä ja työtehtäviini kuuluu asiakkaan neuvominen hukassa olevan tuotteen luokse, tai noudan sen hänelle itse ja hänen kysymyksiinsä vastaaminen.
Ja ihan omasta tahdostani neuvon myös henkilökohtaisemmissa asioissa jos asiakas sitä pyytää, esim. miten tehdä lasagnea matkalta palaavalle miehelle.
Inhoan sitä kun asiakkaat käyttäytyy kuin ne olis meidän pomoja ja kuin kaikki olisi meidän vika.
Mukavia asiakkaita on toki suurin osa mutta se tekee pahan mielen koko loppupäiväksi jos joku tulee suu vaahdossa räyhäämään esimerkiksi pullokoneen viallisuudesta minulle vaikkei asia minun vikani olisikaan. Ei silloin tee mieli kiitellä ja hymyillä kun tullaan huutamaan pallo punaisena.
Jos joku asia asiakasta vaivaa, hänen tulee se kertoa meille asiallisesti niin me yritämme asian hoitaa.- Saksassa
No, itse Saksassa vuosia asuneena voin sanoa sen, että ei se asiakaspalvelu siellä keskimäärin yhtään parempaa ole kuin Suomessa. Koko maassa on jo niin paljon enemmän ihmisiä kuin Suomessa, että asiakaspalvelijoitakin löytyy vähän joka lähtöön. Ainoa ero on se että ihmisiä teititellään poikkeuksetta asiakaspalvelutilanteissa, mutta siihen ne erot sitten jääkin.
- asiakaspalvelija
Saksassa kirjoitti:
No, itse Saksassa vuosia asuneena voin sanoa sen, että ei se asiakaspalvelu siellä keskimäärin yhtään parempaa ole kuin Suomessa. Koko maassa on jo niin paljon enemmän ihmisiä kuin Suomessa, että asiakaspalvelijoitakin löytyy vähän joka lähtöön. Ainoa ero on se että ihmisiä teititellään poikkeuksetta asiakaspalvelutilanteissa, mutta siihen ne erot sitten jääkin.
vai olenko? Eikös mikä tahansa työ, jossa ihminen myy palvelua, olkoon vaikka jätehuoltokuljetusta, ole jollain tapaa asiakaspalvelua?
Kun vie auton huoltoon niin ostaa huoltopalvelun. Kun ostaa talon avaimet käteen tyylillä, ostaa rakennuspalvelua.
Tuollainen alkuperäisen kaltainen asiakaskunta pitäisi viedä ladon taakse ja työntää pää sontaläjään. Ampumalla eivät lopu.
Hän varmaan joutuessaan sairaalaan, juoksuttaa hoitajaa ja lääkäriä niin, että muut potilaat saavat kärsiä. Ihan vaan siksi, että pitää testata hoitajan palvelukyky.
Tuonkaltainen asiakas kokee (sairasta) omistavansa kunkin yrityksen, jonka palvelua käyttää sillä hetkellä.
Tsemppiä vaan kaikille, jotka törmäätte vastaaviin avohoitoihin työssänne. Ihan noin pahaa tapausta ei minulle koskaan ole eteen tullut.
Muistan kyllä muutaman työkseen hankalan ihmisen, joiden kaikki laskut piti aina käydä rivilleen läpi. En tiedä mikä sairaus oli kyseessä. Kun sitten suivaantuivat jostain asiasta ja päättivät ottaa palvelun muusta firmasta niin mehän olimme vain tyytyväisiä. Jos nyt kaksi asiakasta lähtee ja kymmenet tuhannet jää, niin mitä väliä. Myös muille asiakkaille moiset ihmiset aiheuttaa ikäviä tilanteita. Kiva ilta voi hetkeksi häiriintyä häirikköasiakkaan huutaessa selällään lattialla. - hoh ja hoijaa
asiakaspalvelija kirjoitti:
vai olenko? Eikös mikä tahansa työ, jossa ihminen myy palvelua, olkoon vaikka jätehuoltokuljetusta, ole jollain tapaa asiakaspalvelua?
Kun vie auton huoltoon niin ostaa huoltopalvelun. Kun ostaa talon avaimet käteen tyylillä, ostaa rakennuspalvelua.
Tuollainen alkuperäisen kaltainen asiakaskunta pitäisi viedä ladon taakse ja työntää pää sontaläjään. Ampumalla eivät lopu.
Hän varmaan joutuessaan sairaalaan, juoksuttaa hoitajaa ja lääkäriä niin, että muut potilaat saavat kärsiä. Ihan vaan siksi, että pitää testata hoitajan palvelukyky.
Tuonkaltainen asiakas kokee (sairasta) omistavansa kunkin yrityksen, jonka palvelua käyttää sillä hetkellä.
Tsemppiä vaan kaikille, jotka törmäätte vastaaviin avohoitoihin työssänne. Ihan noin pahaa tapausta ei minulle koskaan ole eteen tullut.
Muistan kyllä muutaman työkseen hankalan ihmisen, joiden kaikki laskut piti aina käydä rivilleen läpi. En tiedä mikä sairaus oli kyseessä. Kun sitten suivaantuivat jostain asiasta ja päättivät ottaa palvelun muusta firmasta niin mehän olimme vain tyytyväisiä. Jos nyt kaksi asiakasta lähtee ja kymmenet tuhannet jää, niin mitä väliä. Myös muille asiakkaille moiset ihmiset aiheuttaa ikäviä tilanteita. Kiva ilta voi hetkeksi häiriintyä häirikköasiakkaan huutaessa selällään lattialla.joillakin menee viinan juonti käsistä ja joillakin menee tuo asiakkaan olo käsistä. Ollaan vähän niinku juovuksissa kun ollaan nyt niin asiakasta-että!
Maanista touhua.
Voipi muuten tuo palvelu muutenkin alkaa kärsiä kun työporukkaa heitetään pihalle ja sama määrä työtä pitäisi kuitenkin tehdä.
Ylityöt ja ylisuuret odotukset asiakkailta ja pomo taas tahtoo viivan alle hyvää. Jossain kohtaa sitten työntekijä poksahtaa.
Jossainhan on taas kokeilussa se, että asiakas hoitaa itse ne kassatyötkin.
- RE:kuulkaas asiakaspalvelijat
Sinulla ei hyvin mene elämässä jos pitää tehdä "palvelutestejä"....Sääliksi käy tuollaiset ihmiset,olivatpa he asiakkaita tai ei.Tollaset ihmiset ovat yleensaä surullisia,yksinäisiä,katkeria,kateellisia kauniille nuorille ja vähän vanhempia rouvia.
- paskakurki
joku lentoperämies avaa joskus oven ja heittää sinut ovesta ulos varisten seuraksi, saamerin paskakurki.
Lentoemännät ei ole mitään emoja. - turistityö
Työskentelen pääosin ulkomaalaisten turistien kanssa ja täytyy sanoa, että ovat huomattavasti miellyttävämpiä asiakkaita, kuin tiukkapipoiset suomalaiset. (ei tietenkään kaikki). Voisi asiakkaille sanoa, että sitä saa mitä tilaa...jos asiakas itse on valmiiksi asenne vammainen, niin turha kuvitella saavansa haluamaansa palvelua. Semmoisia ihmisiä kun on aika vaikea miellyttää. Että katse siihen peiliin aina välillä.
On toki paikkoja, joissa palvelun taso on hieman heikohko, mutta syy on silloin työnjohdossa, ei semmoisia mötkyjä pidä palkata. - joketsulu
Tuollaisia ihmisiä Suomi tarvitsee.Hommataan vaan kaikille asiakaspalvelussa oleville potkut.
- kahikaHI
"Tarkoitan näitä jotka eivät osaa nöyrää palveluasennetta. Suomalaiset mötkyt hävettää etenkin turistien silmissä..."
Maailmaa kiertäneenä varmaan sitten muistat että näissä ns. palvelukulttuureissa on käytössä juomarahan maksaminen. Suomi juntin on ihan mahdotonta käsittää ettei se palvelu ole ilmaista näissä asiakaspalvelun kultamaissakaan. Suomi jutti kuvittelee että se tarjoilija hymyilee leveästi ja passaa häntä ihan vain sen takia että pitää mauttomasti pukeutuneen moukan naamasta. Palvelun taso riippuu ihan juomarahan määrästä. Suomalaiset ovat persaukista kansaa ja persaukisille on persaukisten palvelutaso muuallakin. - Myös asiakas
Tämän kaltaisista provoilioista ei vaan kannata välittää, niiden elämästä puuttuu ihmiset jotka oikeasti kunnioittavat niitä, niin sitten sitä kunnioitusta täytyy hakea asiakaspalvelusta jne.
Taitaa vaimo käydä vieraissa ja muksut sylkeä naamalle heh
Kannattaa muuten tsekata http://www.aasiakas.net - Koulutusneuvoja
hei! uusilla www.koulutus.fi sivuilta löytyy koulutusta erilaisiin asiakaspalvelutilanteisiin. Kannattaa käydä katsomassa!
- Mieti käytöstäsi!
Oletko ikinä tullut ajatelleeksi, että saat huonoa palvelua juuri siksi, että hommaat ihmisille "lähes potkut" omalla riehumisellasi? Lentoemoilla on varmasti paljon tehtävää, eivätkä he välttämättä ehdi samantien sinua palvelemaan, kun keksit painaa nappia. Jospa koneessa on monta muutakin hölmöä, jotka painelevat nappia ihan huvikseen ja lentoemo joutuu juoksemaan näiden napinpainelijoiden takia turhaan ympäriinsä?!
Asiakaspalvelijatkin ovat vain ihmisiä. Heidänkään ei tarvitse sietää ihan mitä vain. Tuskin kovin moni palvelee sinunlaistasi öykkäriä kovin mielellään!
Korjaa oma asenteesi ja käyttäytymisesi, niin saat varmasti parempaa palvelua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837