Yle teemalta tuli dokkari Keith Haringista. Kovasti näytti tutunnäköiseltä tavaralta. Onko hänen grafiikkansa käytetty joskus 80-luvulla Valion mainoksissa? Jotenkin hämärästi tuli mieleen jokin maitomainos... Vai oliko kyseessä jokin tyyli ripoff?
Keith Haring & Suomi
8
3735
Vastaukset
- en_tykkää
En ymmärrä koko Haring-hymistelyä. Mun mielestä sen tekemät kuvat on paskoja.
kuvataide on niin herkullista, että siitä ollaan täysin eri mieltä monin tavoin. Yksi kaukana Euroopan pimeimmässä peränurkassa sanoo jotakin paskaksi, josta taiteen maailman keskuksissa tapellaan älyttömän suuria summia maksaen. Eikä toinen ole toista parempi, molemmat ovat vain mielipiteitä, eivät totuuksia.
Haringista äsken tv:ssä esitetty dokumentti kertoi paljon hänestä ja hänen taiteestaan. Ainakin minä pidän häntä loistavana virtuoosina nähtyäni hänen käsittämättömällä nopeudella tekevän valtavia seinämaalauksia. Oliko hänen pitäytymisensä vain tiettyjen kuvioiden toistoon heikkous vai vahvuus, on makuasia. Ainakin se puri niin kriitkoihin kuin suureen yleisöön USAssa.- syykin...
ilpittore kirjoitti:
kuvataide on niin herkullista, että siitä ollaan täysin eri mieltä monin tavoin. Yksi kaukana Euroopan pimeimmässä peränurkassa sanoo jotakin paskaksi, josta taiteen maailman keskuksissa tapellaan älyttömän suuria summia maksaen. Eikä toinen ole toista parempi, molemmat ovat vain mielipiteitä, eivät totuuksia.
Haringista äsken tv:ssä esitetty dokumentti kertoi paljon hänestä ja hänen taiteestaan. Ainakin minä pidän häntä loistavana virtuoosina nähtyäni hänen käsittämättömällä nopeudella tekevän valtavia seinämaalauksia. Oliko hänen pitäytymisensä vain tiettyjen kuvioiden toistoon heikkous vai vahvuus, on makuasia. Ainakin se puri niin kriitkoihin kuin suureen yleisöön USAssa.(((Ainakin se puri niin kriitkoihin kuin suureen yleisöön USAssa.)))
...selvisi ohjelmassa. Kukaan ei halunnut olla se kuka hylkää seuraavan Van Goghin. Tällä varjolla on varmasti tehty enemmän tuhoa taiteelle, kuin sitä edistetty ja kehitetty. syykin... kirjoitti:
(((Ainakin se puri niin kriitkoihin kuin suureen yleisöön USAssa.)))
...selvisi ohjelmassa. Kukaan ei halunnut olla se kuka hylkää seuraavan Van Goghin. Tällä varjolla on varmasti tehty enemmän tuhoa taiteelle, kuin sitä edistetty ja kehitetty.väite on kommentissasi: "Kukaan ei halunnut olla se kuka hylkää seuraavan Van Goghin. Tällä varjolla on varmasti tehty enemmän tuhoa taiteelle, kuin sitä edistetty ja kehitetty."
Vanhastaan tiedetään, että uudet ilmiöt, jollainen nopeasti suureen suosioon noussut "tähtikin" on, lisäävät yleistä kiinnostusta taiteeseen. Erikoisesti näin käy, kun ao. taiteilija vielä kuolee suht. nuorena uransa huipulla.- h2o
ilpittore kirjoitti:
väite on kommentissasi: "Kukaan ei halunnut olla se kuka hylkää seuraavan Van Goghin. Tällä varjolla on varmasti tehty enemmän tuhoa taiteelle, kuin sitä edistetty ja kehitetty."
Vanhastaan tiedetään, että uudet ilmiöt, jollainen nopeasti suureen suosioon noussut "tähtikin" on, lisäävät yleistä kiinnostusta taiteeseen. Erikoisesti näin käy, kun ao. taiteilija vielä kuolee suht. nuorena uransa huipulla.Itse olin ihan liekeissä nähtyäni kyseisen dokumentin, olen törmännyt Haringin töihin aiemminkin, mutta nyt jotenkin kolahti täysillä! Töistä tarttuu suunnatonta elämänjanoa ja iloa ja positiivisuutta, kuin lääkettä turtuneelle sielurievulleni. Ihmiset tarvitsee erilaisia asioita ja esteettiset mieltymykset ja näkemykset vaihtelee laidasta laitaan elämän aikana, siksi on mahtavaa, että taidetta on paljon erilaista. Kaikkein kurjinta olisi tunkea kaikki samaan muottiin.
- Anonyymi
Mä muistan lapsuudesta valion muoviset maitopikarit(1-2lk/-88-89v) joissasamanlaisia värikkäitä ukkoja! Mietin juuri samaa olivatko ideat ’lainattu’ vai lisenssillä! Haha, kasari memory lane
tuo on ihan totta. Mutta nyt ei hakemallakaan löydy enää mistään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569