Olisko poliisilla aihetta tutkia?????

Ihmettelijä2

Noiden mutu pizzerioiden taustat kun vähänväliä nimeä muuttavat ja samat naamat siel pyörii??? Ei ole todellakaan normaalia!!!!Mitähän veroja tuolla kierretään/tukia nostetaan???Nimiä mainitsematta tuos keskustan alueella lähes joka mumu pisseria on nimeänsä vaihtanu vähintään kerran vuodessa OUTOA!!!!!Ja sitten vielä miten yhdessä pikkupizzerias voi olla jopa 7 tyyppiä töissä???????????????? Onko pimeetä työvoimaa vai mitä????Ei ainakaan tavallisella suomalaisella yrittäjällä olisi rahaa palkata tuollaista määrää ihmisiä!!!!!Hyvä jos yhden!!!

38

1659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkkaa siellä saa..

..edes pimeenäkään, ei se pizzan vääntö ja kuskaus niin leiville lyö. Varsinkin jos on kilpailua kuten usein tuppaa olemaan.

Oli just hiljattain kokemus jostain annnoin palautetta niin yllätys oli suuri kun halusivat korjata virheensä ilmaisella pizzalla eli perhepizza toimitettuna. Kielitaidoissa on niin paljon puutteita että homma kusee toisinaan, tosin tämä kieliasia on nyt ensimmäistä kertaa vastaantullut asia.

Täälläpäin kun voi tilata myös netin kautta pizzan niin ei siinä ainakaan veroja kierrellä. Muutoin en tiedä sitten vaikka pientä vilppia voi ollakkin koska ei mulle ole ikinä tarjottu kuittia pizzatilauksesta.

Eikö ole parempi että nämä sentään todella tekevät töitä eivätkä ole kortistossa kuten heimolaiset ja suurin osa maahanmuuttajista, pakolaisista jne. Kyllä ne pizzeriat syynissä varmaan on että ei siellä hirveästi voi verottaa kusettaa varmaan.

Näin tämän viesti tuolla uusissa viesteissä ja kun samaa se on muuallakin kun olen nähnyt että takahuoneessa istuu xx-määrää samaa kerhoa olevia vaikka tuskin kaikki voi olla palkkalistoilla. Tämä ei ole siis Vaasan pizzerioista vaan pk-seudun.

• Jo vain,

..mutta kyllä tässä maassa pitää kaikkien, varsinkin alkuperäisten saada myös samat edut ja oikeudet, ja etenkin tuossa yrittämisessä / yritystoiminnassa!

t. ent, yrittäjä.

• liol
        Jo vain, kirjoitti:

..mutta kyllä tässä maassa pitää kaikkien, varsinkin alkuperäisten saada myös samat edut ja oikeudet, ja etenkin tuossa yrittämisessä / yritystoiminnassa!

t. ent, yrittäjä.

Vaikuttais et tuolla firman nimenmuutoksil ja omistajan vaihdoksil haetaan tuota starttirahaa jonka saa kun avaa yrityksen. Vaihdetaan jonkun sukulaisen nimiin niin homma on taas vuodeksi selvä.. Ja tätähän täällä on ollu nähtävissä jo monta vuotta,ainakin kerran vuodes nimi vaihtuu... Eihän tuollases ole muuten mitään järkeä ellei jotai hyötyä asiasta olisi!!Ja mistäs sitä tietää vaikka olis jotain muitakin bisneksiä taustalla???? Arvailla vain voi....

• työllistävät
        liol kirjoitti:

Vaikuttais et tuolla firman nimenmuutoksil ja omistajan vaihdoksil haetaan tuota starttirahaa jonka saa kun avaa yrityksen. Vaihdetaan jonkun sukulaisen nimiin niin homma on taas vuodeksi selvä.. Ja tätähän täällä on ollu nähtävissä jo monta vuotta,ainakin kerran vuodes nimi vaihtuu... Eihän tuollases ole muuten mitään järkeä ellei jotai hyötyä asiasta olisi!!Ja mistäs sitä tietää vaikka olis jotain muitakin bisneksiä taustalla???? Arvailla vain voi....

itsensä ja sukunsa. ketä sinä olet työllistänyt????

• ainoastaan...
        liol kirjoitti:

Sen pikkusumman takia ei kannata paljon maalailla, hommata uuneja ja availla pitserioita.

Entiselle yrittäjälle sen verran, että yrittäjää tuetaan kyllä apua saa alussa. Pitää vaan osata anoa sitä. Muuten tulee helposti entinen sellainen heti lähdössä.

• nyk. yrittäjä
        ainoastaan... kirjoitti:

Sen pikkusumman takia ei kannata paljon maalailla, hommata uuneja ja availla pitserioita.

Entiselle yrittäjälle sen verran, että yrittäjää tuetaan kyllä apua saa alussa. Pitää vaan osata anoa sitä. Muuten tulee helposti entinen sellainen heti lähdössä.

osaa lukea rivien välistä.

Aikoinaan aloittaessani luin työkkärin vihkosta, jossa kerrottiin startti -rahasta. Silloin siinä vielä nimenomaan luki, ettei esim. yrityksen rekisteröinti estä saamasta startti -rahaa. Käytännössä kuitenkin asia oli toisin. Turhaan sitä avustusta hain, koska Vaasan työkkärissä oli omat systeeminsä, kuten bossi minulle sitten myöhemmin valaisi asiaa.

• Jo vain,
        ainoastaan... kirjoitti:

Ehkä joitain tuolla starttirahalla, ja sellaisilla tempuilla mitä ovat Suomen valtion taholta lainsäädännöillä varanneet näille mamuille.

Itse olen jo eläkkeellä, jonka olen ITSE maksanut et sinä, etkä ikipäivänä maksa minun menoja tässä yhteiskunnassa!

Joten voi kertoa niistä mahdollisista avustuksista näille tuleville tai nykyisille yrittäjille.

t. yli 60v

• poliisipiiri
        työllistävät kirjoitti:

itsensä ja sukunsa. ketä sinä olet työllistänyt????

Täällä eteläsuomessa, eräässä pikkukaupungissa Pitzeriat työllistävät myöskin poliiseja. Nyt on vähän rauhallisempaa kun eräs pitzanpyörittäjä sai 7,5 vuoden tuomion törkeästä huumausainerikoksesta. Tietysti tämäkin tuomio leimattiin rasistiseksi,olisi pitänyt saada muutama tunti yhdyskuntapalvelua.

• kuuskymppinen
        Jo vain, kirjoitti:

Ehkä joitain tuolla starttirahalla, ja sellaisilla tempuilla mitä ovat Suomen valtion taholta lainsäädännöillä varanneet näille mamuille.

Itse olen jo eläkkeellä, jonka olen ITSE maksanut et sinä, etkä ikipäivänä maksa minun menoja tässä yhteiskunnassa!

Joten voi kertoa niistä mahdollisista avustuksista näille tuleville tai nykyisille yrittäjille.

t. yli 60v

Et sinä ole eläkettäsi maksanut aikoinasi, vaan me tänä päivänä työtä tekevät pidämme huolen siitä, että saat sen joka kuukausi.

Jos esimerkiksi maan talous huononee yllättäen, niin myös sinun eläkkeesi laskee. Sitä se ei tekisi, jos sinä olisit sen jo maksanut.

Ymmärrättekö?

• ymmärrä
        kuuskymppinen kirjoitti:

Et sinä ole eläkettäsi maksanut aikoinasi, vaan me tänä päivänä työtä tekevät pidämme huolen siitä, että saat sen joka kuukausi.

Jos esimerkiksi maan talous huononee yllättäen, niin myös sinun eläkkeesi laskee. Sitä se ei tekisi, jos sinä olisit sen jo maksanut.

Ymmärrättekö?

koska minulle tulee edelleen eläke kertymiä joita sinä et sentinkään edestä tue!

Vaan ne on omalla työuralla hankittuja!
        Ei sinun sosiaaliturvalla, joista minä taas maksan veroina sinunkin puolesta.

Ymmärrät kai sen, oli sitten hyvät tai huonot ajat sinulla. Toisin on minun kohdalla, koska omat eläketulot ainoastaan nousevat toisin kuin sinun tulot.

• Pizzerioista

Kilpailu on tosi kovaa. Ja se turvallisin tapa aloittaa toiminta aina on parin kaverin kanssa. Mutta silloin se ei enää kannata. Lopulta on hyväksyttävä se tosiasia ja muuttaa yrityksen toimintaa. Usein siinä käy sitten niin, että joku toinen näistä kumppaneista jatkaa, eikä aina hän, joka on kantanut päävastuun ja näin myös nimeä joudutaan muuttamaan. Se vanha päävastuun kantanut voi kuitenkin jäädä sinne hommiin.

Yksikään pizzeria ei palkkaa 7 kokopäiväistä leipuria, vaan he tulevat töihin pariksi tunniksi pikkurahasta, silloin kun on eniten asiakkaita. Jotkut omistajalle sukua olevat tekevät sen jopa ilmaiseksi, varsinkin perheenjäsenet.

Parhaiten tomivat pizzeria on yhden miehen omistuksessa. Hän saapuu töihin aamulla kello 8 ja alkaa paloittelemaan tomaatteja, tekemään tomaattisosetta jne ja panee uunin lämpenemään. Käväisee siinä sitten vielä ostamassa lisää raaka-aineita seuraavaa päivää varten, ennen kuin avaa oven. Ensimmäiset asiakkaat alkavat sitten tulla kello 11 maissa ja silloin tarvitaan jo usein kaveria.
      Iltapäivällä on sitten vähän hiljaisempaa ja hän pärjää yksinkin. Illemmalla tulee sitten uusi aalto ja kello 9 toimitetaan ne viimeiset pizzat. Apujoukot lähtevät kotiin, lukuuottamatta 1-2 kaveria ja paikat on siivottu puoli 11 aikaan.

Jos jollain tekee kipeää, ei muuta kuin aloittaa vaan pizzeria ja taivas aukesi!!

Järjestelmä tukee yrittäjää hieman alussa ja säännöt ovat samat kaikille.

• ne yritykset

Suomessa, jotka jatkavat vaimon nimellä kun miehen bisnekset menivät vi*****i. Eikä mikään takaa, että maahanmuutajan yritys toimisi aina heti kättelyssä.

• aatu hiller

Onkohan näiltä kultamunilata kukaan koskaan kysäissyt hygieniapassia joka vaaditaan kyllä muissa paikoissa.

• PIZZA on P***aa
        aatu hiller kirjoitti:

Onkohan näiltä kultamunilata kukaan koskaan kysäissyt hygieniapassia joka vaaditaan kyllä muissa paikoissa.

Mä en mamujen pitsoja syö.

• ja kebabia
        PIZZA on P***aa kirjoitti:

kans!

• kuuluvat myös
        aatu hiller kirjoitti:

valvonnan piiriin. Jos menee liian sotkuiseksi, niin pizzat on tehty.

Aika jännää tuo teidän sensaationhakuisuus.

Hankkikaa nyt ihmeessä elämä hyvät ihmiset.

• Vitun rasistit
        PIZZA on P***aa kirjoitti:

Oon aina syönyt pizzaa siellä missä se on halvin ja parhain!
        Äitin parhaan kaverin mies omistaa Kokkola Pizzerian.
        Oon melkein aina siellä syömässä ja o0on vieläkin elossa en oo tullu sairaaks tai mitään muutakaan!

• tutkittukin..
        kuuluvat myös kirjoitti:

valvonnan piiriin. Jos menee liian sotkuiseksi, niin pizzat on tehty.

Aika jännää tuo teidän sensaationhakuisuus.

Hankkikaa nyt ihmeessä elämä hyvät ihmiset.

ja epäselvyyksiä on aina löytynyt. turussa jopa yheyttä terrorismiin. siitä tuli MOTn ohjelmakin.

eli valvonta toimii, mutta ei tehoa?

• pizzeria?
        Vitun rasistit kirjoitti:

Oon aina syönyt pizzaa siellä missä se on halvin ja parhain!
        Äitin parhaan kaverin mies omistaa Kokkola Pizzerian.
        Oon melkein aina siellä syömässä ja o0on vieläkin elossa en oo tullu sairaaks tai mitään muutakaan!

jonka ulkopuolella kävi kaksi eri etnistä ryhmää reviiritaistelua pari vuotta sitten?

eli tuodaan oman maan sodat tänne....

• valittamatta

ja työllistä itse itseäsi. Miten monta päivää olet itse elättänyt itseäsi? Ilmeisesti ei päivääkään!

• pizzeria?

ja kilpailemalla ulkomaalaisen, joka saa anteeksi ALVia ja apua kirjanpidossa ja muussa vastaan?

eri juttu, jos lähdettäisiin samalta viivalta

• Riski-Pena

Pizzerioiden taustoista tahi veronkierrosta en tiedä sanoa, mutta tuohon työväen määrään liittyen:
      Heilahdin siinä yksehtoo pizzalle. Kello oli about 19:07 ja meikä ainut asiakas salongin puolella. Istuin ja odotin. Pitsa tuotiin palaneena näytille ja valiteltiin tapahtunutta. Uuden lupasivat pyytämättä tehdä. Se sopi minulle. Aika jännän lykkäs kun köökin puolella hääräs ainakin se seitsemän jorkkosta, mutta kukaan ei yhtä pitsaa ehtinyt uunista vahtia.

• mamupizzasta.
    • ainoastaan

Mamupizzaa. Syyt:
      - halvemmat hinnat
      - parempi maku
      - työllistää mamuja
      - ei tue riistoketjuja (isot valtakunnalliset francine-ketjut)

• syö...

syyt:
        - Halvemmat hinnatjohtuvat valtio tuista ja mahdollisesti "pimeän työvoiman käytöstä"
        - Ruotsissa mamupizzerioista n jo lebvinnyt epidemioita
        - Suomalaisten työttömyys jatkuvasti lisääntymässä. Mamut voivat perustaa pizzerioitaan omiin maihinsa ja työllistää sikäläisiä.
        - Tuet etnisen väkivallan leviämistä suomeen kun näille "yrittäjille" tulee reviiritaisteluja (kokkolan pizzeria-kahakat)

• Tuo tuttu
        syö... kirjoitti:

syyt:
        - Halvemmat hinnatjohtuvat valtio tuista ja mahdollisesti "pimeän työvoiman käytöstä"
        - Ruotsissa mamupizzerioista n jo lebvinnyt epidemioita
        - Suomalaisten työttömyys jatkuvasti lisääntymässä. Mamut voivat perustaa pizzerioitaan omiin maihinsa ja työllistää sikäläisiä.
        - Tuet etnisen väkivallan leviämistä suomeen kun näille "yrittäjille" tulee reviiritaisteluja (kokkolan pizzeria-kahakat)

suomalaisten kansantauti nosti taas sinun toimesta päätään =)

• Ihmettelen suuresti
        Tuo tuttu kirjoitti:

suomalaisten kansantauti nosti taas sinun toimesta päätään =)

Ihmettelen suuresti kuinka ulkomaalaisomisteiset yritykset saa vääristää kilpailua suomessa.
        Ulkomaalainen yrittäjä saa Arvonlisäverottoman vuoden kun aloittaa yritystoiminan. Tätä etua ei suomalaisella yrittäjällä ole.
        Tästä johtuu myös se että pienet ulkomaalaisomistuksessa olevat ravintolat vaihtavat nimeään tietyin väliajoin.
        Nähdäkseni kateudella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
        Kilpailu pitäisi olla rehtiä yrittäjien kesken ja samat edut, säännöt, verot ja lait kaikille.

• oikein ymmärrä
        Ihmettelen suuresti kirjoitti:

Ihmettelen suuresti kuinka ulkomaalaisomisteiset yritykset saa vääristää kilpailua suomessa.
        Ulkomaalainen yrittäjä saa Arvonlisäverottoman vuoden kun aloittaa yritystoiminan. Tätä etua ei suomalaisella yrittäjällä ole.
        Tästä johtuu myös se että pienet ulkomaalaisomistuksessa olevat ravintolat vaihtavat nimeään tietyin väliajoin.
        Nähdäkseni kateudella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
        Kilpailu pitäisi olla rehtiä yrittäjien kesken ja samat edut, säännöt, verot ja lait kaikille.

"Kilpailu pitäisi olla rehtiä yrittäjien kesken ja samat edut, säännöt, verot ja lait kaikille."

Miksi yrittäjien pitäisi kilpailla keskenään kaikessa?

Eikö se PÄÄASIA ole se, että yrittäjää tuetaan jossain muodossa ja jossain vaiheessa lähtökohtien mukaan?
        Minun mielestäni maahanmuuttaja, joka aloittaa periaatteessa kaiken nollilta, on jo lähdössä suomalaista kanssaveljeään jäljessä. Miksei siis häntä voisi tukea hieman alussa, jotta hänellä olisi edes vähän paremmat mahdollisuudet päästä mukaan junaan?
        Esim. se suomalainen voi hoidella kaikki paperityöt itse. Maahanmuuttaja joutuu aina hakemaan näihin asioihin apua. Jos siinä ollaan eri lähtöviivalla.

• Ihmettelen edelleen
        oikein ymmärrä kirjoitti:

"Kilpailu pitäisi olla rehtiä yrittäjien kesken ja samat edut, säännöt, verot ja lait kaikille."

Miksi yrittäjien pitäisi kilpailla keskenään kaikessa?

Eikö se PÄÄASIA ole se, että yrittäjää tuetaan jossain muodossa ja jossain vaiheessa lähtökohtien mukaan?
        Minun mielestäni maahanmuuttaja, joka aloittaa periaatteessa kaiken nollilta, on jo lähdössä suomalaista kanssaveljeään jäljessä. Miksei siis häntä voisi tukea hieman alussa, jotta hänellä olisi edes vähän paremmat mahdollisuudet päästä mukaan junaan?
        Esim. se suomalainen voi hoidella kaikki paperityöt itse. Maahanmuuttaja joutuu aina hakemaan näihin asioihin apua. Jos siinä ollaan eri lähtöviivalla.

Jos ymmärrät yrittämisestä mitään niin sun pitäs tietää se että kilpailu on se millä pidetään hinnat kurissa palvelun taso korkeana. Mamut pystyy myymään 17% havemmalla tuotteensa kuin suomalainen yrittäjä ja kyllä heidän tukiinsa kuuluu kirjanpito ja muu paperisota, jos heillä nyt yleensä kirjanpitoa on?? Ainakin keskustan mamu paikoissa kassa on auki kokoajan ja hinta lasketaan taskulaskimella.

Oikeassa olet siinä että yrittäjyyttä pitää tukea mutta sitä pitää tukea tasapuolisesti.
        Mamu yrittäjä ei todellakaan aloita nollilta. Otappa selvää paljonko riihikuivaa rahaa saa mamu perhe suomeen tullessaan.
        Suomalainen yrittäjä aloittaa Pankkivelan turvin tai varjossa.

Joo kyllä mamua voi tukea hieman alutta starttiraha kuten muillekkin yrittäjille. Onko se mielestäsi tukemista hieman alussa jos Mamu yrittäjä saa vero vapaan vuoden ja seuraavan vuoden hänen veljensä ja sit seuraavan hänen serkkunsa jne. Yrityksen nimi vain vaihtuu vuoden välein.

Koitappa itse mennä ja laittaa kebabravintola Turkin kurdi alueelle, tai Bagdadiin,,,,,, Sielä olisit aika nopeasti lähtöviivan alla ja kalkkia päällä :-D

• takia sinä

täällä valitat??? Mene poliisille ja tee ilmoitus, jos siihen rohkeus riittää. Rohkenen epäillä!! Mutta täällä häiriköinti ei vie asiaa yhtään eteenpäin. Mene kotiin!!

• tutkittu...

aina kun verovirastot ovat pöyhineet ulkomaalaisravintoloita, niistä on löytynyt jotain epäselvyyksiä.

viime aikoina iskuja ei ole enää tehty....

• Ärsyttää tommonen luuser

Eikiö sulla oo mitään tekemistä? Se että siel on paljon työntekijöitä ei tarkota sitä että olisi pimeäätyötä tekemässä. Vaan suurimmaksi osaksi kaikki jokka on siellä töissä on sukua toisilleen! OTA SELVÄÄ ASIOISTA ENNEN KUN TUUT KIRJOTTAA TÄMMÖSTÄ PASKAA TÄNNE!

• noin..

"suurin osa siellä työskentelevistä sattuu olemaan sukua toisilleen"
        ovatko he töissä verokortilla vai ilman?

• pizzasta

Työntekijöitä kiristetty ja kaupattu Pohjanmaalla

Poliisi tutkii Uusikaarlepyyssä yhden yrityksen sisällä tapahtunutta laajaa rikossarjaa. Ravintola-alan yrityksen omistajia epäillään muun muassa työntekijöiden varojen kavaltamisesta ja ihmiskaupasta.

Tutkinnassa on tullut esille myös erilaisia työrikoksia sekä kirjanpitorikoksia. Poliisi on ottanut kiinni kaksi viikkoa sitten neljä ihmistä Uusikaarlepyyssä. Yksi heistä on ollut vangittuna ja kolme pidätettynä. Kaikki epäillyt kuuluvat paikallisen yhtiön omistajiin.

YLE Radio Keski-Pohjanmaan saamien tietojen mukaan kyseessä ravintola-alan yritys.

Tutkinta käynnistyi keväällä yrityksen ulkomaalaisten työntekijöiden pahoinpitelyilmoituksesta. Yksi yrityksen omistajista oli lyönyt ravintolan työntekijää. Poliisitutkinnassa kävi kuitenkin ilmi, että kyse saattaa olla isommasta rikossarjasta. Näyttää siltä, että työntekijöiden kiristäminen ja heidän varojensa kavaltaminen on jatkunut vuosia.

Kaikki työntekijät ovat ulkomaalaisia. Epäillyt puolestaan ovat Suomen kansalaisia, jotka ovat saapuneet ulkomailta Suomeen jo vuosia sitten.

Poliisi on saanut takavarikkoon osan kadonneista varoista. Tutkinta on kesken ja sen odotetaan valmistuvan syksyn aikana.

Työsuojeluviranomaiset tekevät asiassa omaa tutkintaansa.

YLE / Keski-Pohjanmaa

http://yle.fi/alueet/keski-pohjanmaa/200...tty_ja_kaupattu_pohjanmaalla_814350.html

---

Halpamaista halpatyövoiman kohtelua, etten sanoisi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe