Lapsivapaat

Hotellit

Monilla matkatoimistoilla, alkaa olla näitä.
Miten itse valitsisit?
Tulisiko sinusta ko hotellin asiakas, vai onko ihan sama, vaikka hotellissa puolet asiakkaista on lapsia?

En ole lapsivihamielinen, mutta uskoisin nauttivani lomalla, hotellista, missä lapset ei riehu aamiaisella, uima-altaalla, aulassa, ja juokse käytävillä.
Voisi olla korville lepoa!

19

684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annaliisa

Paras keino välttyä loman aikaiselta häiriöltä on jääda kotiin.

Jos kuitenkin haluaa maailmalle, niin jenkkilässä on eläkeläiskyliä, joissa ei taatusti lapset ja muut ylimääräiset henkilöt juokse. Ne on tarkoitettu vakituiseen asumiseen, mutta ovat meidän ilmastossa asuville täyttä lomaa 365 pv/v.

En muuten oikein käsitä missä on raja lapsivihamielisen ja ihmisvihamielisen välillä.

• Meluvalli

Lomalla tulisi päästä irti arjesta ja korvien saada levätä tietynlaisesta melusta. Loma kuukauden päästä, mutta paikka vielä hakusessa. Voisinko saada vinkkiä mistä ko. hotelleja voisi kysellä.

• Teen töitä lasten

kanssa enkä jaksaisi lomalla katella kun ne mellastaa kuin pellossa. Kukaan ei komenna eikä käöske, malttaisinko pitää suuni kiinni!

• Matkustellut mummeli

Olen matkustellut aikalailla, ja hotelleissa on ollut lapsiperheitäkin, mutta enemmän on ollut humalaisista kiusaa kuin lapsista.
        En koskaan ole joutunut kuuntelemaan lasten mökää, mutta noita toisia senkin enemmän.

• 1947

Olen niistä lukenut. Tällä kertaa matkat ei onnistu, mieheni selkä ei kestä.

Humalikot on sitten seuraava rajaus, vai?

Lapset kyllä menevät yleensä ajoissa nukkumaan.
      Tai ei sekään enää pidä paikkaansa kovin monessa perheessä.
      Lastenhoitajan mielipiteen ymmärtää tosi hyvin.
      Minulla ei ole lapsista häiriötä, nautin heistä silloin harvoin, kun saan heitä vieraaksi tai muuten tapaan.

• Räkättirastas

Mene luostariin, siellä on hiljaista ja rauhallista. - Jaa, voi siellä jokunen räkättirastas ja varis raakkua. - Toinen vaihtoehto on suoraan lasaretti, on valkoinen huone ja valkoiset huonekalut, hiljaista, hiljaista on.

• beessisloggi

suuntautuvat?
      Käytkö eksoottisissa kohteissa, joissa kerjäävät tai sitten vain uteliaat lapset ympäröivät sinut?

Ketä voi häiritä iloisten lomalaisten enimmäkseen iloiset, hyvin kasvatetut lapset?

Yksi parhaita lomamuistojani on, kun kesäisellä terassilla ei ihan vielä kävelevä napero venkoili itsensä pois isänsä sylistä ja konttasi tuomaan minulle melkein jo suussaan olleen mansikan. Katselin ihastuneena pikku söpöläistä, mutta hän taisi luulla, että mansikkaa ihastelin. Hieman se mansikka siinä parin kolmen matkalla muhjaantui pikku nyrkissä, taisi osua terassin lattiaankin.
      Siinä olikin vähän vaikea paikka, päädyin kuitenkin syömään mansikan ja tietysti ylitsepursuavat kiitokset ja kehumiset, miten hyvää.

Itse en missään tapauksessa haluaisi harkitusti viettää lomaani sellaisessa ympäristössä, missä ei ole lapsia, vaikka ovatkin joskus harvoin rasittaviakin.
      Hotelleissa katselen yleensäkin, millaisia ihmisiä on lähipöydissä, ja valitsen sen mukaan.
      Lasten käytävillä kiljumista en muista kuulleeni, ehkä se ei sitten saa minua reagoimaan. Humalaisten örvellys tosiaan joskus häiritsee.

• Ilmeisesti en ole kokenut lapsia häiriöksi tai sitten olemme liikkuneet vain "lapsivapaassa" ympäristössä koska ko. asia ei ole käynyt mielessäni.

Ainoa muisto on yhdeltä pakettimatkalta 80-luvulta.
      Tuloinfossa kiljui vaunuissa oleva penska yli kaiken muun ja huomautukseen totesivat vanhemmat että onhan lapsella oikeus olla paikalla siinä kuin aikuisillakin.

Toinen vanhemmista poistui kakaransa kanssa paikalta suu sahanterällä.

Ilmeisesti meitä on suojannut taipumuksemme liikkua omassa porukassa.

Kiertomatkoilla ja risteilyillä en ole nähnyt alle murrosikäisiä lapsia.

• 26 v matkailun

Aikana lasten häiriköintiä,en lentokoneessa enkä hotelleissa minulle. Tunisiasta juuri tulleena oli kiva kun paikalliset ja naapurimaan lapset tervehtivat aamupallalle tullessaan ranskaksi kaikille!

• tais olla IL

Siitä oli mennä viikolla jossain lehdessä.
      Monet matkatoimistot tuntui tarjontaa laittavan.

Googlasin äsken, löytyi juttuja, en vaan nyt ehtinyt lukea, palaan niihin ku kerkeen.

Eka kertaa olisin kaivannut ku omat oli pieniä, ja pääsin viikon lepolomalle.
      Väsyneempi olin, ku kotona. Riepoi penskojen meteli, konttaus pitkin lattioita (2-5v), ruoalla leikkiminen, jne,jne.
      yölläkin sai herätä, naapurihuoneen pikkumuksun huutoon.
      Ei ollut lepolomaa, ei.
      Perhepäivähoitajana olin muutaman vuoden, ja olin 3vk lomalla. Osuin paikkaan missä sitten olikin paljon lapsiperheitä.
      Olisin kaivannut hiljaisempaa ympäristöä, ei voi mitään, vastapainoksi työlleni.
      Siellä moni pyysi illaksi lastenkaitsijaksi, erehdyin kerran, ja sitten olisikin pitänyt tehdä sitä alinomaan.
      Silloin kyllä mietin, voinko lainkaan lomailla, paitsi pysyä kotona.

Otan selvää kyllä noista hotelleista, näkyi tosiaan monilla matkatoimistoilla olevan.

Ehkäpä kiintiö vain on täysi, varsinkin perheitä, missä lapsilla ei ole minkäänlaista kuria, ja käytöstäpoja.

• beessisloggi

sinulla käynyt.

Itse olen onnistunut halutessani hyvin "väistämään". Jos esim. ensimmäisellä aamiaisella koen jonkun ylivilkkaan lapsen rasittavaksi, menen seuraavana aamuna niin kauas tästä energiapakkauksesta kuin mahdollista.

Häiritsevää lasten meteliä en ruokailutilanteissa muista ikinä kuulleeni.
        Uima-altailla ja rannoilla se ei häiritse, ehkä päinvastoin.
        Eihän nuo pikkuiset vielä oikein sotkematta osaa syödä, mutta kestän kyllä tuollaisen.
        Kun ensimmäinen lapsenlapseni oli pieni, tarkkailin kyllä sydän syrjällään maitolasia ja pikkukäden holjia liikkeitä. Seuraavan kohdalla ei tuntunut enää missään, turha surra kaatunutta maitoa!

Siinäkin minulla on käynyt tuuria, ettei ole kohdalle osunut niin ajattelemattomia ja röyhkeitä ihmisiä, että olisivat lomailevaa lapsenvahdiksi pyytäneet. Vastaus olisi kyllä ollut ystävällinen, mutta ehdoton ei.

Monta kertaa on jonkun asian tuottama mielihyvä tuplaantunut, kun asiaa on hiukan voinut katsella lapsen silmien kautta.
        Esimerkiksi jossain akvaariomaailmassa, pienen rattaissa istuvan lapsen ymmyrkäiset silmät ja suunnaton hämmästys ja ihmettely, ehkä tahaton pikku äännähdyskin, kyllä se erikoisen näköinen kala tai muu otus näyttää vielä ihmeellisemmältä minustakin.

• Vastasit
        beessisloggi kirjoitti:

sinulla käynyt.

Itse olen onnistunut halutessani hyvin "väistämään". Jos esim. ensimmäisellä aamiaisella koen jonkun ylivilkkaan lapsen rasittavaksi, menen seuraavana aamuna niin kauas tästä energiapakkauksesta kuin mahdollista.

Häiritsevää lasten meteliä en ruokailutilanteissa muista ikinä kuulleeni.
        Uima-altailla ja rannoilla se ei häiritse, ehkä päinvastoin.
        Eihän nuo pikkuiset vielä oikein sotkematta osaa syödä, mutta kestän kyllä tuollaisen.
        Kun ensimmäinen lapsenlapseni oli pieni, tarkkailin kyllä sydän syrjällään maitolasia ja pikkukäden holjia liikkeitä. Seuraavan kohdalla ei tuntunut enää missään, turha surra kaatunutta maitoa!

Siinäkin minulla on käynyt tuuria, ettei ole kohdalle osunut niin ajattelemattomia ja röyhkeitä ihmisiä, että olisivat lomailevaa lapsenvahdiksi pyytäneet. Vastaus olisi kyllä ollut ystävällinen, mutta ehdoton ei.

Monta kertaa on jonkun asian tuottama mielihyvä tuplaantunut, kun asiaa on hiukan voinut katsella lapsen silmien kautta.
        Esimerkiksi jossain akvaariomaailmassa, pienen rattaissa istuvan lapsen ymmyrkäiset silmät ja suunnaton hämmästys ja ihmettely, ehkä tahaton pikku äännähdyskin, kyllä se erikoisen näköinen kala tai muu otus näyttää vielä ihmeellisemmältä minustakin.

Olisko se, et olet ollut aikuisten kaa töissä, ja vieläkin?

Omia on kahdessa satsissa, ja vanhin lapsenlaps samana vuonna syntynyt ku oma nuorin.
        Hänellä jo oma laps, eli mummi ja isomummi.
        Sit viel toi hoitojuttu, yks oma sairas, niin halusin hoitaa kotona.
        Kun keitti yli 40v aamupuuroa, pyyhki neniä, puhalsi pipejä, naapureiden lapsilta kans, ni sit lomalla kaipais jotain muuta.
        Joteski vaan ne muksut löys mut, en mä niitä yrittänyt mitenkään huvittaa, tai komentaa. Voihan olla, et loma oli ja aina silloin ku lapsperheilläkin, pakko silloin oli itekin pitää, tai ei ois ollu ollenkaan.

Oon iteki ollu lasten kans, mut varmaan pitäny huolen etteivät häiritse muita.

Mut nykyisin, sori vaa, niitä ei juurikaa komenneta, ja siks haluis jo rauhaa lomalla.
        No, elämäähän tää vaan on, voihan sitä pysyy kotonakin.

• oikeutettua
        Vastasit kirjoitti:

Omia on kahdessa satsissa, ja vanhin lapsenlaps samana vuonna syntynyt ku oma nuorin.
        Kun keitti yli 40v aamupuuroa, pyyhki neniä, puhalsi pipejä, naapureiden lapsilta kans, ni sit lomalla kaipais jotain muuta.
        Joteski vaan ne muksut löys mut, en mä niitä yrittänyt mitenkään huvittaa, tai komentaa. Voihan olla, et loma oli ja aina silloin ku lapsperheilläkin, pakko silloin oli itekin pitää, tai ei ois ollu ollenkaan.

Mut nykyisin, sori vaa, niitä ei juurikaa komenneta, ja siks haluis jo rauhaa lomalla.

haluta lomaltaan poikkeusta ja piristystä tavalliseen arkeen.
        Sitä kai useimmat lomaltaan odottavat, jos olen oikein ymmärtänyt.

• beessisloggi
        Vastasit kirjoitti:

hyvin. Itse olen joskus kieltäytynyt sijainniltaan ihanteellisesta, erittäin edullisesta työsuhdeasunnosta, kun talon alakerrassa oli päiväkoti, jonka pihalta sattui kuulumaan aivan korvia vihlova kiljunta käydessäni asuntoa katsomassa.

• se sama
        Vastasit kirjoitti:

Lomalla hoidon pyynnit tuli yleensä siitä, kun huomasivat etten liiku juurkaa iltaisin, vaan menen nukkumaan.

Kerran olin nuorimmaiseni kanssa Portugalissa, oli 12-13v.
        Siellä tuli asia ja esiin. Sanoin etten halua, vaan haluan nukkua.
        No, poikani lupasi mennä nukkumaan 3v lapsen kanssa, että äiti pääsee illalla ulos. Ja olinhan lähellä, viereisessä huoneessa, jos jotain sattuu.

Poika tuli lähes aamulla, jatkoi sitten untaan omassa vuoteessaan.
        Aamiaisella sitten kysyin saiko taskurahaa, kun kuitenkin oli monta tuntia, vaikka lapsi nukkuikin, ja hän myös. Ei, eipä ollut edes tarjonnut :(
        Maksoin sitten itse pojalle, ja päätin viimeisen kerran olevan kun suostun, tuollaiseen.
        Kehtasi vielä kysyä uudemman kerran, vaan silloin tuli jämäkkä ei.

• Sietokykyä pitää kasvattaa

Sietokykyään pitää kasvattaa kohtuudella, muuten käy niin, että olen kuiva, hapan korppu,ken ei kestä edes itseään. Totta tietysti on, että monille lapsille ei kasvatusta ole liiemmin annettu, mutta lasten vika se ei ole, typerien vanhempien enämpi. Lapset (pienet) yleensä menevät kohtuullisen aikaisin nukkumaan, joten eivät he suuremmin yötä myöten peuhastele, mitä taas me vanhemmat harrastamme välittämättä seinän takana olevista naapureista olltiin lomalla tai muualla.

Olen ollut aina hotelleissa,joissa on kaikenlaista kansaa - oli hotelli monen tähden tai vaatimatonta luokkaa. Niin on hyvä. Kun olen väsynyt, nukun ja toisaalta lasten nauru on ihanaa kuultavaa - melkein aina. Samaa en voi sanoa aikuisten vastaavasta. Olen joskus vasiten valinnut perhehotelin ja meno on ollut melko rauhallista, en minä ainakaan lapsista ole häiriintynyt.

Mitä taas tulee meihin vanhempiin - huh, huh. Tuntuu, että monelta aikuiselta ovat käytöstavat lomalla (tai ehkä muuallakin) kadonneet taivaan tuuliin, jos niitä sitten koskaan on ollutkaan. Siat toimivat, kuten siat toimivat, mutta ihmisen ei toki tarvitse omia sian tapoja. Tosin me pystymme olemaan vieläkin inhottavampia. Eivätkä eläkeläiset ja yli kuusikymppiset valitettavasti muodosta tästä poikkeusta, nykyisin eivät myöskään naiset.

Olin viimeksi hotellissa, jossa oli paljon arabiperheitä ja niin ollen myös heidän lapsiaan. Olisipa Suomessakin niin hyvin käyttäytyviä pienokaisia, vanhempia ja isovanhempia.

• "juttu"

Menempä heti googleen.
      Uskoisin monien ottavan ilolla vastaan mahdollisuuden, ilman pallojen päin pläsiä heitot, ja korvia kiusaavan metelin vähenemisen.
      Ehkä voisi uidakin, kun altaat ei olisi näitä päälle hyppiviä nuoria täynnä. (7-16v)

• 1943

enkä muista hotelleista mitään negatiivista lapsiin liittyvää. En tosin ole ollut yhdelläkään rantalomalla. Ainoa häiritsevä tekijä liittyy lentomatkoihin. Jos lento on yöllä ja vielä viivästynyt, väsyneet lapset ovat kiljuneet. Joskus on taakse sattunut lapsiperhe ja lapsi on potkinut selkänojaa.Jotkut vanhemmat eivät lainkaan opasta lapsiaan, antavat tehdä mitä tahansa. Kuten melkein nuoleskella kentällä saapuvia matkatavaroita hihnalla.

• Hotellit

JHei, olen aloittaja.
        Kaupunkilomilla tuo ei usein tulekaan esille. (Miamissa kerran)
        Olen työelämässäni yöpynyt usein eri kaupungeissa, hotelleissa, enkä ko ilmiöön silloin koskaan törmännyt.

Olen tarkan euron ihminen, ja olen usein ottanut äkkilähdön, rantakohteisiin.
        Vuokraan joko auton, tai käytän julkisia.
        Kierrän ympäristöä siten. Ovat edullisempia, kuin ns, kaupunkilomat, ja myös pidempiä. Ehtii tutustua maahan, eri osiin siellä.
        Edullisia yöpymispaikkoja löytyy hyvin, jos vaikka läpi ko maan ajan.
        Silti, viivähdän myös matkaan kuuluvassa majoituksessa, ainakin tulon yön, ja lähdön. (usein enempikin), riippuu sen paikan tarjoamista tutustumiskohteista.
        Mutta.... Usein kohdannut nuorison biletystä läpi yön, lasten kirkumista päivät, ja osin öisinkin. (varmaan yliväsyneinä)

On kohteita, joihin palaisin uudelleen, ja viettäisin nykyisin aikaani enemmän paikoillani.
        Minusta tuo liikeidea on kannatettava, lepoloma, ilman lapsia ja murkkuja!

Me kaikki olemme erilaisia, toiset nukkuvat häiriöistä huolimatta, yönsä hyvin. Sitten on tällaisia joiden väsymys lisääntyy valvotuista öistä. Muutaman yön jälkeen, onkin jo "kärttyinen vanhus".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe