löytää sellaisen yksityislääkärin, joka ei ole päivisin töissä kunnallisella puolella, eikä näin ollen pääsisi etukäteen kuikkimaan potilastietoja.Tämän huomasin kun tilasin lääkärin joka on päivisin töissä kunnallisella ja pitää yksityisvastaanottoa iltaisin, hän ehkä vahingossa paljasti itsensä, koska tiesi minun lääkityksen jota olin terv.keskuksesta saanut. Haluaisin vaan oikean diaknoosin, koska sairauteni oireet eivät vastaa jo tehtyä diaknoosia.Kysymys on neurologin ja fysiatrian lääkäreistä.
mistä
4
299
Vastaukset
- mennä lainkaan
Yksityisellä lääkäriasemmalla tai vastaavasti toimiva lääkäri ei saa katsoa kunnallisella puolella tehtyjä potilaskertomuksia! Olin tässä itsekin juuri Pulssissa vastaanotolla ja laitoin nimen paperiin, että lääkäri katsoo siinä samalla sairaalassa tehtyjä sairaskertomuksia.
Nykyään ollaan tosi tarkkoja noiden salassapitoasioiden kanssa ja sairaalasta lähdettäessä kysytään kenelle tiedot lähetetään, esim. terv.keskus/neuvola/kouluterv.hoit yms yms
Onhan lääkärillä hoitosuhde sinuun, kun kerran olet hänen vastaanotollaan ja potilastietojen katselu edellyttää juuri hoitosuhdetta k.o potilaaseen, mutta kuulostaa oudolta, että julkisen puolen kertomuksia voisi noin vaan katsella ilman potilaan suostumusta.
Totta kai esim. terv.keskus lääkäri katsoo automaattisesti aiempien käyntien syyt ja sopimukset, määrätyt lääkkeet yms, muuta tuo on kyllä eri asia.- salattavaa....
jos käyt jollain yksityislääkärillä niin kai kerrot mitä lääkkeitä syöt.Mitä salattavaa sulla on ?Minä ainakin kerron kaikki asiat ,jotka voi vaikuttaa hoitooni.Taidat olla niitä,jotka hakevat droppia monelta lääkäriltä.
- pitäisi mennä siltikään
salattavaa.... kirjoitti:
jos käyt jollain yksityislääkärillä niin kai kerrot mitä lääkkeitä syöt.Mitä salattavaa sulla on ?Minä ainakin kerron kaikki asiat ,jotka voi vaikuttaa hoitooni.Taidat olla niitä,jotka hakevat droppia monelta lääkäriltä.
Mietin itsekin tätä lääkemääräysten hakemista aina eri lääkäreiltä- perustelua, mutta silti yksityisen aseman lääkäri ei saa katsoa kunnallisessa sairaanhoidossa tehtyjä papereita ilman potilaan suostumusta.
- ei ollut
salattavaa.... kirjoitti:
lääkkeistä, vaan halusin yksityistä kautta oikean diaknoosin, koska kunnallinen diaknoosi on mielestäni väärä, lääkkeitä en tarvinnut.Sen vuoksi epäilin lääkäriä, koska tiesi mikä lääkitys mulla oli määrätty terv.keskuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928