Muilla kokemsta shunteista???
Miten sen "napin" pitäisi toimia ja mistä tietään että se toimii oikein???????
shuntista
5
339
Vastaukset
- annamrk
Itselläni ollut vuodesta 2004, eikä ollut aiemmin ongelmia, kunnes n kk sitten pyörryin eteisen lattialle ja kaaduin jotenkin niin että shuntti jäi alle. Sen jälkeen äiti sanoi että se näyttää erilaiselta kuin ennen, ihan kuin aurinkolasien sanka pyrkisi ulos päästäni (kuulostaa hyvältä) joten kävin lekurilla ja sain lähetteen tietokonekuvaan että nähdään täytyykö joku korjausoperaatio tehdä. Sanoi että se toimii, mutta tyhjenee todella hitaasti. Mulle ei kukaan koskaan ole kertonut/ opettanut mistä painetaan tai ylipäätään sanonut että mun pitäisi itse jotain tehdä, eli ei kai sitä kuulu itse tyhjennellä. Tai onhan niitäkin erilaisia et voi olla et tietyissä "malleissa" jotain pitäis tehdä jossain tilanteessa...
- catgirlie
on korvan takana "pallukka" eli nappi, josta lääkärit painelevat ja kokeilevat toimiiko shuntti normaalisti?
Olen ymmärtänyt että kun sitä painaa sen pitäisi nousta takaisin normaaliksi, ei liian nopeasti eikä liian hitaasti, mutta kun nyt minusta tuntuu että se nousee liian hitaasti. Ainakin erilailla kuin edellinen shunttini kun minulle pistettiin nyt uudestaan, eikä tätä sitten otetakaan enään pois.
Ajattelin vain kysyä; onko se normaalia vai onko siinä jotain vikaa? - annamrk
catgirlie kirjoitti:
on korvan takana "pallukka" eli nappi, josta lääkärit painelevat ja kokeilevat toimiiko shuntti normaalisti?
Olen ymmärtänyt että kun sitä painaa sen pitäisi nousta takaisin normaaliksi, ei liian nopeasti eikä liian hitaasti, mutta kun nyt minusta tuntuu että se nousee liian hitaasti. Ainakin erilailla kuin edellinen shunttini kun minulle pistettiin nyt uudestaan, eikä tätä sitten otetakaan enään pois.
Ajattelin vain kysyä; onko se normaalia vai onko siinä jotain vikaa?Kannattaa varmaankin varata aika lekurille ihan varmuudeksi vaikka ei mitään oireita tms olisikaan.
Itse käyn magneettikuvissa joka toinen vuosi, seuraavaksi elokuussa. Lekuri antoi kuitenkin lähetteen tietokonekuvaan, että näkee täytyykö aikaistaa elokuun aikaa tai tehdä korjausleikkaus jne...
En edes tiedä miksi se halutaan edelleen pitää mun päässä kun ei sitä vaaraa kuitenkaan enää ole että kasvain mikä mun päässä oli, ehtisi kasvaa huomaamattani reilu 4cm kokoiseksi. (Sitä jäi joku 1,5cm mistä se sädehoidon jälkeen pieneni vielä ihan hiukan.) - cat......
annamrk kirjoitti:
Kannattaa varmaankin varata aika lekurille ihan varmuudeksi vaikka ei mitään oireita tms olisikaan.
Itse käyn magneettikuvissa joka toinen vuosi, seuraavaksi elokuussa. Lekuri antoi kuitenkin lähetteen tietokonekuvaan, että näkee täytyykö aikaistaa elokuun aikaa tai tehdä korjausleikkaus jne...
En edes tiedä miksi se halutaan edelleen pitää mun päässä kun ei sitä vaaraa kuitenkaan enää ole että kasvain mikä mun päässä oli, ehtisi kasvaa huomaamattani reilu 4cm kokoiseksi. (Sitä jäi joku 1,5cm mistä se sädehoidon jälkeen pieneni vielä ihan hiukan.)luulen että sinunkin pitää pitää sitä shunttia koska, ainakin itselläni, kun se otettiin pois paine kasvoi takaisin vaikkei kasvainta enään olekaan , mutta se kierto ei vain enään toimi, yleensä jos otetaan pois otetaan 3kk:n sisällä
- annamrk
cat...... kirjoitti:
luulen että sinunkin pitää pitää sitä shunttia koska, ainakin itselläni, kun se otettiin pois paine kasvoi takaisin vaikkei kasvainta enään olekaan , mutta se kierto ei vain enään toimi, yleensä jos otetaan pois otetaan 3kk:n sisällä
Ok. Ihan hyvä tietää. Vaikka olishan lekurikin kertonut syyn mutta tuskin olisin muistanut kysyä... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925941
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv943011Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48764