Voi he....

petetty, taas

Näin jälleen. Viikonlopun satoa korjaillaan. Tyttöystäväni on pettänyt minua. Yhdessä olemme olleet vuoden ja nyt se sitten tapahtui. Miksi aina käy näin, ennemmin tai myöhemmin? Onko minussa jotain vikaa kun jokainen seurustelusuhteeni päätyy tähän? Olen nyt kolmannessa suhteessani ja jokainen on minua pettänyt. Itsekin olen kyllä aikoinaan tähän syyllistynyt, myönnettäköön. Pitää varmaan elää tästedes yksin. Olen huomannut uskollisuuden lesbosuhteissa olevan pelkkää puhetta. En tiedä ainuttakaan uskollista naisparia. Valitettavasti. Pa..aa.

15

1485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedä ainuttakaan

uskollista lesboparia kertookin millaisessa seurassa sä liikut. Minä taas en tunne muunlaisia kuin uskollisia ja toisiaan kunnioittavia ja rakastavia lesboja.

• puhetta vaan.

Minulla on laaja ystäväpiiri, suurin osa kaltaisiani. "Hyvistä" ja "huonoista" piireistä, kaikista yhteiskuntaluokista. Eikä yhtään ainoaa uskollista. Sama pätee nais-mies pareihin.

• jossa miehellä oli myös muita
        puhetta vaan. kirjoitti:

Minulla on laaja ystäväpiiri, suurin osa kaltaisiani. "Hyvistä" ja "huonoista" piireistä, kaikista yhteiskuntaluokista. Eikä yhtään ainoaa uskollista. Sama pätee nais-mies pareihin.

naisia. Se riippuu aina pettävästä ihmisestä eikä niinkään kumppanista, mistä en kyllä ole aivan varma.

• iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

Olen kihloissa. Suhteemme on vahva ja vakaa. Tämä suhde on minulle hyvin hyvin tärkeä. Yritän vaalia sitä.

Oikeita ihmisiä on vaikea kohdata. Luottamus on kaiken perusta, vastalahjana on uskollisuus. Avoimuus on myöskin hyvin tärkeää ... onnistua myös sanoin kuvaamaan, miltä tuntuu.

Joskus parisuhde voi kait tuntua raskaalta ... ehkä "liian sitovalta", kun haluaisi vielä kokea kaikenlaista, koska on nuori ja vahva. Luulee, että voi tehdä kaikkea, ettei se ole "tärkeää", että "kyllä se sitten siitä". Mutta aina on virheistään maksettava, tavalla tai toisella.

Miten oppia, ettei sido toista liikaa, mutta että välittää ja rakastaa oikeasti juuri sopivan määrän? Luulen kokemuksen sen opettavan ...

Yksin on hyvä olla aina joskus. Laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, punnita vaihtoehtoja, jos niitä on. Tavata ihmisiä.

Uskollisuus on henkilökohtaista. Gay-piireissä irtosuhteet ovat ehkä yleisempiä kuin heteroissa ... en tiedä. Kuitenkin, kun todella välität Ystävästäsi, olet hänelle uskollinen, eikä se ole edes vaikeaa toteuttaa. Luulen, kun ihminen on tyytymätön, tavalla tai toisella, hän epätietoisestikin etsii "jotain muuta". Silloin on kait hyvä osata tulkita tekoja, niiden syitä ja seurauksia.

Uskollisia lesbosuhteita ON OLEMASSA, uskon eläväni yhtä niistä.

... Teillä on takananne vasta yksi yhteinen vuosi ... ja sekin on jo tuhkaa. Uskollisuus täytyisi olla kuin vettä, sellaista todella jotain oikeaa, sellaista, joka olisi kirkasta ja virvoittaisi aina tekemään paremmin.

Mutta minunkin oli koettava monta erilaista mutkaa, ennenkuin osuin oikeaan.

Jaksamista

• Laumasielu

Tuo kaikki johtuu siitä ettei kunnioiteta eikä arvosteta toista. Tehdään oman päähänpälkähdyksen mukaan heti kun vähän väräjää. Alkoholilla on usein osuutta asiaan. Vai mennäänkö baariin juuri etsimään niitä väristyksiä?

• mennyttä

ikuisiksi ajoiksi. Kun jompikumpi pettää, suhde ei ole enää koskaan ennallaan, jää vain ikuinen epäilys, kuten joku täällä on sanonut. Luottamus on mennyttä. Jätä se petollinen akkasi heti paikalla. Älä lankea sen aneluihin.

• ne tilanteet

On pariskuntia jotka ovat selvinneet pettämisestäkin, mutta luottamuksen rakentaminen voi kestää pitkäänkin. Ei ole yhtään täysin luotettavaa ihmistä. Voisi samantien ajatella että turha perustaa suhteita kun turpaan tulee joka tapauksessa. Nyt tai kolmenkymmenen vuoden päästä. Sitten kun rakkaus loppuu on peli ohi. Ja halu molemmilla muutokseen ja todella tekemään luottemuksen palauttamiseksi työtä.

• kokemus ajan takaa
        ne tilanteet kirjoitti:

On pariskuntia jotka ovat selvinneet pettämisestäkin, mutta luottamuksen rakentaminen voi kestää pitkäänkin. Ei ole yhtään täysin luotettavaa ihmistä. Voisi samantien ajatella että turha perustaa suhteita kun turpaan tulee joka tapauksessa. Nyt tai kolmenkymmenen vuoden päästä. Sitten kun rakkaus loppuu on peli ohi. Ja halu molemmilla muutokseen ja todella tekemään luottemuksen palauttamiseksi työtä.

Oikein tekee nannaa, kun saa lukea välillä näitä aikuisnäkemyksiä asioista. Teinejä ei aina jaksa.

• Nuuska Muikkunen
        kokemus ajan takaa kirjoitti:

Oikein tekee nannaa, kun saa lukea välillä näitä aikuisnäkemyksiä asioista. Teinejä ei aina jaksa.

Hei naiset !

Lukekaa hesarista Tuulikki Pietilän 85 -vuotishaastattelu !

Mulle ainakin tuli itku silmään kun hän kertoi käyneensä

Toven viimeiset kuukaudet joka päivä sairaalassa - vieneensä

Tovelle lempiruokaa ja soittaneensa yhteistä lempimusiikkia

yhteisten vuosien varrelta - joita oli 45 - tai Tuulikin mukaan

Toven kuoleman jälkeen ne yhteiset vuodet jatkuivat, vaikka

Tove oli "poissa" . No nyt on poissa Tuulikkikin, 92 - vuoden

kauniin kaaren päässä.

Olen nainen ja rakastan naista ja tiedetään Hänen kanssaan ettei

ikinä erota , ihan siks kun kyllä sen vaan tietää että toi on AINA

tossa . Tuulikki sanoi myös haastatteluissaan, että ei tarvinnut

riidellä kun molemmilla oli tarpeeksi tilaa . No , olihan

heillä omat asunnot molemmilla, mutta Saaressa nukkuivat kesät

samassa teltassa . Ja joo - o , teltassa - sillä mökki oli varattu

vieraille ja työn tekoon . Kumppanini kanssa asutaan erillään

ihan siksi, että on murkkuikäiset muksut molemmilla ja duunit

ihan eri planeetoilta . Sekin on rikkaus .

Mun pointti ? No se että kun rakastaa niin - sitä rakastaa .

Kantsis aina muistaa kertoa asioistaan myös silloin kun menee

hyvin ja viihtyy : )

Ihan niinkuin elääkseen tarvii hengittää ...sitä rakastaa toista ...

• iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
        Nuuska Muikkunen kirjoitti:

Hei naiset !

Lukekaa hesarista Tuulikki Pietilän 85 -vuotishaastattelu !

Mulle ainakin tuli itku silmään kun hän kertoi käyneensä

Toven viimeiset kuukaudet joka päivä sairaalassa - vieneensä

Tovelle lempiruokaa ja soittaneensa yhteistä lempimusiikkia

yhteisten vuosien varrelta - joita oli 45 - tai Tuulikin mukaan

Toven kuoleman jälkeen ne yhteiset vuodet jatkuivat, vaikka

Tove oli "poissa" . No nyt on poissa Tuulikkikin, 92 - vuoden

kauniin kaaren päässä.

Olen nainen ja rakastan naista ja tiedetään Hänen kanssaan ettei

ikinä erota , ihan siks kun kyllä sen vaan tietää että toi on AINA

tossa . Tuulikki sanoi myös haastatteluissaan, että ei tarvinnut

riidellä kun molemmilla oli tarpeeksi tilaa . No , olihan

heillä omat asunnot molemmilla, mutta Saaressa nukkuivat kesät

samassa teltassa . Ja joo - o , teltassa - sillä mökki oli varattu

vieraille ja työn tekoon . Kumppanini kanssa asutaan erillään

ihan siksi, että on murkkuikäiset muksut molemmilla ja duunit

ihan eri planeetoilta . Sekin on rikkaus .

Mun pointti ? No se että kun rakastaa niin - sitä rakastaa .

Kantsis aina muistaa kertoa asioistaan myös silloin kun menee

hyvin ja viihtyy : )

Ihan niinkuin elääkseen tarvii hengittää ...sitä rakastaa toista ...

ihan just nappiin. Kiitos.

• naisystävääni

tämä johtuu siitä, että jos en viihdy suhteessa, mieluummin alan vähitellen tehdä eroa kuin valehdella toiselle ja toisen edessä. naamastani näkee myös heti jos joku on huonosti.

mutta, mutta en ole millään lailla myöskään läheisriippuvainen, en siis tarvitse kotiin yhtä tyttöystävää ikäänkuin arkea varten, joka hoitaisi huushollin ja sitten voisin samalla katsella jotain muuta kiinnostavampaa. olen yhden kanssa kerrallaan niinkauan kuin siltä tuntuu, aika usein vain rakastumishuuman ajan. joskus suhde on päättynyt jo ennen sitä liian "tuliseen" rakkauteen, omaan mahdottomuuteensa, kun kaksi intohimoista ihmistä kohtaa eikä saa sen aikaansaamaa intohimovyöryään taltutettua tai vakiinnutettua. sellaisesta syntyy draamaa... joka usein johtaa eroon.

en vain ymmärrä tällaisia pettäjiä, koska silloinhan jotenkin sitä toista pidetään kotona hätävarana, se ei kuitenkaan ehkä vastaa omia intohimoisia tarpeita siis? niinkö? ja oma intohimo ei siis ole kiinnittynyt mihinkään kohteeseen? Niinkö? Ei edes siihen kotona olevaan tyttöystävään...

noh mä olen aina valinnut naisystäväni vain ja ainoastaan yhden asian perusteella. sen tunnenko heihin vetoa, ja päättänyt tai siis suhde on yhteisymmärryksessä päätetty sen jälkeen kun intohimo on ohi.

naivisti olen jaksanut uskoa, että joskus vastaan kävelee vielä nainen johon tuntisin intohimoa aina! Yhden sellaisen löysinkin, mutta ei mitenkään yllättävää, hän särki sydämeni, ja se särkyi kyllä ihan siitä syystä, että se olisi mennyt rikki pienestä hipaisustakin väärällä hetkellä, liikaa tunteita ja liikaa draamaa....

• ja pimpelipom

"olen yhden kanssa kerrallaan niinkauan kuin siltä tuntuu, aika usein vain rakastumishuuman ajan. joskus suhde on päättynyt jo ennen sitä liian "tuliseen" rakkauteen"

Kuullostaa ihan tökeröltä tavalta "rakastaa". Oikeastaan puhutkin vain ja ainoastaan seksistä.

"en vain ymmärrä tällaisia pettäjiä, koska silloinhan jotenkin sitä toista pidetään kotona hätävarana, se ei kuitenkaan ehkä vastaa omia intohimoisia tarpeita siis? niinkö? ja oma intohimo ei siis ole kiinnittynyt mihinkään kohteeseen? Niinkö?"

... Toivottavasti vastasit itse omiin kysymyksiisi. Minäkään en nimittäin ymmärrä tuollaista käytöstä toista ihmistä kohtaan. Pidät naisiasi vain "hätävarana" ja heität heidät sitten pois, kun et jaksa/osaa aloittaa ihan oikeaa suhdetta.

".. päättänyt tai siis suhde on yhteisymmärryksessä päätetty sen jälkeen kun intohimo on ohi."

... Rakkaus on todellakin jotain muuta. Intohimoa on erilaista. Rakkaus kestää vaihteluja, intohimon nousuja ja laskuja. Seksisuhde kestää vain hetken. Rakkaudella on enemmän toiveita kestää jopa ikuisesti.

Et ole pettänyt ketään. Mutta et ole myöskään osannut seurustella kenenkään kanssa ihan oikeasti.

• mihinkään kirjoitettu
        ja pimpelipom kirjoitti:

"olen yhden kanssa kerrallaan niinkauan kuin siltä tuntuu, aika usein vain rakastumishuuman ajan. joskus suhde on päättynyt jo ennen sitä liian "tuliseen" rakkauteen"

Kuullostaa ihan tökeröltä tavalta "rakastaa". Oikeastaan puhutkin vain ja ainoastaan seksistä.

"en vain ymmärrä tällaisia pettäjiä, koska silloinhan jotenkin sitä toista pidetään kotona hätävarana, se ei kuitenkaan ehkä vastaa omia intohimoisia tarpeita siis? niinkö? ja oma intohimo ei siis ole kiinnittynyt mihinkään kohteeseen? Niinkö?"

... Toivottavasti vastasit itse omiin kysymyksiisi. Minäkään en nimittäin ymmärrä tuollaista käytöstä toista ihmistä kohtaan. Pidät naisiasi vain "hätävarana" ja heität heidät sitten pois, kun et jaksa/osaa aloittaa ihan oikeaa suhdetta.

".. päättänyt tai siis suhde on yhteisymmärryksessä päätetty sen jälkeen kun intohimo on ohi."

... Rakkaus on todellakin jotain muuta. Intohimoa on erilaista. Rakkaus kestää vaihteluja, intohimon nousuja ja laskuja. Seksisuhde kestää vain hetken. Rakkaudella on enemmän toiveita kestää jopa ikuisesti.

Et ole pettänyt ketään. Mutta et ole myöskään osannut seurustella kenenkään kanssa ihan oikeasti.

että ihmisen on pakko osata surustella ja varsinkin koska viimeistään ihmisen on osattava seurustella tai sitoutua toiseen ihmiseen. Pettäminen on ihan asia erikseen kuin se että osaa vain rakastua eikä rakastaa.

• on iso osa rakastamista
        ja pimpelipom kirjoitti:

ihan hyviä pointteja, jos saan kuitenkin täydentää sellaisen itsestäänselvyyden, joka jäi kirjoittamatta edelliseen viestiini, etten ole koskaan erottanut seksiä ja rakkautta toisistaan, ehkäpä olen yksinkertainen, mulla ne vain kuuluvat erottamattomalla tavalla yhteen. ja toisaalta hahmotan kyllä monenlaisia rakkauden lajeja, mutta parisuhderakkaudessa ne: intohimo ja rakkauden tunteet ovat mulle yksi ja sama asia.

en muista harrastaneeni seksiä seksinä, ehkä muutaman eksän kanssa, kun intohimoa oli vielä jäljellä, mutta rakkaussuhde jo päättynyt...

eikä minulla ole siis koskaan ollut ketään kotona hätävarana, sitä yritin sanoa. sen sijaan olen usein kuullut kommentteja, että rakastun liian nopeasti ja yritän aloittaa liian nopeasti vakavaa suhdetta, siis sitä "oikeaa seurustelua ja rakkautta".

sori, minkäs sille voi jos ON nopea, estoton ja spontaani. Jotkut tuntuvat valmistelevan ja harkitsevan sitä "oikean suhteen aloittamista" kuin hautaanmenoa.. ja arvioivat toisen luonnetta, omaisuutta, ammattia jne. minusta tällainen on vähän puistattavaa, että materiaaliset asiat merkitsevät enemmän kuin toinen ihminen.

mä en valitettavasti kykene harkitsemaan rakastaako vai ei, se vain tapahtuu minulle... ja mitä tähän rakastamiseen tulee, niin minulla tietynlaista rakkautta ja etenkin sellaisia huolenpidon kaltaisia tunteita jäljellä moniakin eksiäni kohtaan. ja nyt tarkoitan sellaista halua olla tukena, en toisen lapsen asemaan laittamista... (kun täällä nyt on taas liikkeellä tällaista tahallista väärinluentaa).

ja tietenkin tällä vauhdilla niitä eksiä on ehtinyt kertyä useampi.

Mikä on kyky olla oikeassa suhteessa. Itse arvioin sitä siltä pohjalta voisinko sitoutua kyseiseen ihmiseen lopuksi elämäkseni. Kyllä mulle sen edellytyksenä on intohimoinen vetovoima ... jos sitä ei ole tai kun se loppuu, minusta olisi väärin sitoa toinen itseeni tai elää "rakkaudetonta elämää" ja muistutan nyt, että nämä edelleenkin kuuluvat minulla yhteen ja samaan pakettiin.

En tarvitse seksiä ilman rakkautta, ei kiitos!

Kuka tahansa voi ulkopuolelta arvioida ihan vapaasti osaanko olla oikeassa suhteessa, omasta mielestäni osaan, tosin varmaankin joidenkin mielestä liian spontaanisti, intensiivisesti ja nopeatahtisesti. ajattelen jotenkin niin, että paras suhde on sellainen, jossa molemmat voivat vapaasti valita olla siinä suhteessa. en halua kenenkään "jäävän" kanssani suhteeseen pelkästä vastuuntunnosta vaikka "maa polttaa jalkojen alla". Elämä on lyhyt, musta sitä pitää elää täysillä. Ja näin voi mielestäni tehdä myös parisuhteessa eläen...

Sen kestääkö joku parisuhde lopun elämän, ei voi tietää kuin vasta jälkikäteen. Olen hyväksynyt tämän tosiseikan 100%:sti.

• kaikki muu on turhaa
        mihinkään kirjoitettu kirjoitti:

että ihmisen on pakko osata surustella ja varsinkin koska viimeistään ihmisen on osattava seurustella tai sitoutua toiseen ihmiseen. Pettäminen on ihan asia erikseen kuin se että osaa vain rakastua eikä rakastaa.

Eihän Pakko ole olla mitään. Ei ole pakko seurustella, ei ole pakko rakastua, ei ole pakko sitoutua.

Joidenkin vain on näköjään ihan pakko halveksua toisen rakkautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5000
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1570
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1129
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1063
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      947
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      56
      751
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe