tulli-ilmoitus uudestaan

nuijamaa

onko totta, ettei tulli-ilm. enää tarvitse merkata rahoja kumpaakaan suuntaan? täytin eilen palatessa uudestaan paperin, kun olin merkinnyt rahat ja auton mallimerkki puuttui.oli virkailijallakin vähän huono päivä.kommentoikaa.:))

8

1438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahoja

Ei tarvitse rahojaan merkata tavallisen tallaajan ,se on ollut jo vuosia sillä lailla.. Kannattaisi päivittää itselleen näitä muitakin tullimuodollisuuksia ettei tarvii siellä tukkona olla...

• koska viimeksi

On rahoja tarvinnut merkitä, ei ainakaan viiteen vuoteen. Oliko se 2000$ rajana.

Auton tiedot on pakollisia.

• kännykkä,

kello,sormukset,riipukset ym...kengän numero lapun "info"kohtaan jos uudet.Näin ainakin Nuijien Nuijamaalla.

• aivan tarpeetonta

Eihän sillä rahalla ole mitään merkitystä, kun Venäjälläkin voi nostaa rahaa pankkiautomaatista niin paljon kuin sielu sietää. Ei tulli pystyisi mitenkään seuraamaan rahavirtoja.

• kulki-ja

Isot summat merkittävä olikohan yli 1000e tai
      35000ruplaa. Jollei ole ole viime aikoina muuttu-
      nut.
      Kysymys:tartteeko videokameraa ja sellasia merkitä?

• merkitä,,,,

jo sen vuoksi, kun on matkavakuutus, jos jotakin sattuu ja tapahtuu, voi saada korvauksia.
        En tiedä onko pakko merkitä.
        v 1997 kaveri videokuvasi raja-asemalla, kamera otettiin joksikin aikaa pois mutta palautettiin, oli kaveri kyllä juovuksissakin, karjui tullimiehille, siis venäläisille, siksipä saimme 6 tuntia odottaa pääsyä Venäjälle. Ihme kun päästiin !

• terijoki
        merkitä,,,, kirjoitti:

jo sen vuoksi, kun on matkavakuutus, jos jotakin sattuu ja tapahtuu, voi saada korvauksia.
        En tiedä onko pakko merkitä.
        v 1997 kaveri videokuvasi raja-asemalla, kamera otettiin joksikin aikaa pois mutta palautettiin, oli kaveri kyllä juovuksissakin, karjui tullimiehille, siis venäläisille, siksipä saimme 6 tuntia odottaa pääsyä Venäjälle. Ihme kun päästiin !

Arvoesineet kannattaa merkitä esim. vakuutusyhtiötä varten korvaustapauksessa. Rahoja EI kannata merkitä koska miliisi sakottaessaan usein haluaa tietää maksukykysi ja vaatii tulliselvityksen nähtäväkseen.

• auton mallin

puutteesta.Rahoja ei ole enää tarvinnut merkitä .No on siinä joku raja.Eikä näitä tavaroitakaan tarvia merkitä,mutta voi olla justiin että jos varastetaan niin on jotakin esittää Suomen vakuutustoimistolle.Eikä nää ole siellä niin tärkeitä .Minullakin on Nissan Almera, mutta autopaperissa on merkitty Amera.Eli olen kohta vuoden ajellut Nissan Ameralla.Mutta jos erehtyisin ilmoittamaan etta auton malli onkin Almera niin joutuisi vaikeuksiin,koska Venäjän tietokone luulisi sitä eri autoksi.Eli kannattaa sopeutua systeemiin ,niin pääsee helpommalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4394
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3840
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3130
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2608
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2322
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1976
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1742
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1705
    Aihe