Kun tutusttuu uuteen ihmiseen, niin (Vastakkaiseen sukupuoleen) kysellä ennenkuin on "kättä päivää ehtinyt sanoa" henkilökohtaisuuksia menneestä?
Esim. Minkä seurauksena joutui leskeksi?. Miten se alkoi, kauanko kesti, mitä teit silloin...
Miksi erosit? Mikä oli syy, miten se meni siihen, kummansyy, mikä syy...
Meitä on varmaan paljon samassa tilanteessa, eikä niistä ole helppo puhua..Vai onko?
Itse on käynyt asian läpi ja siirtänyt menneeseen (sen minkä voi) ja on valmis katsomaan tulevaisuuteen, mut niiden haavojen repiminen auki ja palaaminen menneeseen uudestaan ja uudestaan kysymyksien kautta..
En tiedä... Mut tiedätkö sinä ehkä enemmän?
Onko järkeä ?
32
969
Vastaukset
- Meriläinen
vaikeaa puhua menneisyydestä, ehkä liiankin helppoa.
Ja olen turhan avoin, tiedän sen mutta minkä luonteelleen mahtaa.
Mutta mikä pakko puhua jos pahalta tuntuu, sanot vaan että rauhotetaampa tilannetta ja mietitään mitä tänään tehdään.
Kyllä tämän ikäisten elämään kaikkea mahtuu iloa jos tuskaakin, täytyyhän sillä toisellakin menneisyys olla.
Tai alat vastahyökkäyksen ja kyselet entäs ite, mitäs läksit ja miks erosit kerro heti ja kaikki. :))- onni kev,.
Jos toinen sanoo ettei oo paljon mitään..
Tuntee itsensä ahdistuneeksi, koska tapauksesta on kauan ja on päässyt yli, mut miks menneisyys pitää aina repäistä esille..
Tahtoisin katsoa tulevaisuuteen, elää tätäpäivää ja tulevaisuutta enkä menneisyyttä... - Meriläinen
onni kev,. kirjoitti:
Jos toinen sanoo ettei oo paljon mitään..
Tuntee itsensä ahdistuneeksi, koska tapauksesta on kauan ja on päässyt yli, mut miks menneisyys pitää aina repäistä esille..
Tahtoisin katsoa tulevaisuuteen, elää tätäpäivää ja tulevaisuutta enkä menneisyyttä...haluaa heti kartottaa minkälaisen ihmisen kanssa on tekemisissä, että kannattaako jatkaa, mene ja tiedä.
Itse olen eritääin harvoin siinä tilanteessa, kun en etsi mitään tai ketään.
Odotan mitä tulevaisuudella on tarjolla.
Vaikea sitä on toisen ihmisen vaatteisiin mennä miks sitä menneisyyttä kysellään. - onni kev,.
Meriläinen kirjoitti:
haluaa heti kartottaa minkälaisen ihmisen kanssa on tekemisissä, että kannattaako jatkaa, mene ja tiedä.
Itse olen eritääin harvoin siinä tilanteessa, kun en etsi mitään tai ketään.
Odotan mitä tulevaisuudella on tarjolla.
Vaikea sitä on toisen ihmisen vaatteisiin mennä miks sitä menneisyyttä kysellään.Kun ei tiedä... Kiitokset kuitenkin..
Ulkona on, niin syntisen kaunis-ilma (mistähän tuokin on lähtöisin).
Aurinko paistaa täyttäterää, muutama pilven hattara kuljeksii pitkin taivaan sinistä kantta..
Ei muuta kuin ulos ja lenkille, niin eiköhän ajatukset siitä rupea kirkastumaan...
- jos tositarkoituksella
itselleen seuraa hakee. Minua ainakin kiinnostaisi eron syy, se kertoo ihmisestä jotain.
Mikäli taas kyseessä vain "juttukaveri", niin en ole kiinnostunut hänen menneestä elämästä.- onni kev,.
Siihen osastoon, joka käydään nokatusten eikä netissä tai puhelimella...
- jos tositarkoituksella
onni kev,. kirjoitti:
Siihen osastoon, joka käydään nokatusten eikä netissä tai puhelimella...
selville minulle tärkeät asiat ennen tapaamista ja eron syyt on minulle yksi tärkeä asia, toki niitäkin voi valehdella.
Toiselle tärkeitä asioita voi olla vaikka painoindeksi, hih. - onni-keväässä
jos tositarkoituksella kirjoitti:
selville minulle tärkeät asiat ennen tapaamista ja eron syyt on minulle yksi tärkeä asia, toki niitäkin voi valehdella.
Toiselle tärkeitä asioita voi olla vaikka painoindeksi, hih.Kyse oli myös leskeksi jäännistä. Onko se yhtä tärkeää?..
- jos tositarkoituksella
onni-keväässä kirjoitti:
Kyse oli myös leskeksi jäännistä. Onko se yhtä tärkeää?..
tärkeää esittää määrätyt kysymykset. Minä tunnen itseni ja rehellisesti myönnän, että kaikkea en siedä ja kaikkeen en kykene eli siksi esittäisin näitä kysymyksiä menneistä.
- ent.tehtaantyttö
eräänlainen persoonallisuuskysymys? - Monesti joudun itse tilanteeseen, jossa ihmiset tuon aika henkilökohtaisen kyselemisen aloittavat...tai sitten toistepäin...kertovat itse itsestään...vaikka en sanallakaan mitään kysyisi..monta, tarinaa on friidu kuunnellut..ihan tuntemattomilta ihmisiltä. Voihan se olla niinkin, että tuntemattomalle on helpompi vaan avautua..täällä kaupungissa kun minäkin asun..
Voihan se olla niinkin ja varmasti onki. Että toiset meistä vaan ovat sellaisia avoimia kirjoja ja toiset taas pitävät kirjansa kannet kiinni.
t.friidu- onni-keväässä
Olen kuitenkin iloinen ja ulospäin suuntautuva, kaikkien kanssa toimeentuleva, aika puhelias ( mitähän se toi "aika" meinaa, kun on)..
Siinä on ehkä perää, et vedän viivan tiettyyn kohtaan, jota en ylitä puheissani (tavallaan tabu)vaan pidän sen niin henkilökohtaisena ettei se muille kuulu.. Saattaa olla... - ent.tehtaantyttö
onni-keväässä kirjoitti:
Olen kuitenkin iloinen ja ulospäin suuntautuva, kaikkien kanssa toimeentuleva, aika puhelias ( mitähän se toi "aika" meinaa, kun on)..
Siinä on ehkä perää, et vedän viivan tiettyyn kohtaan, jota en ylitä puheissani (tavallaan tabu)vaan pidän sen niin henkilökohtaisena ettei se muille kuulu.. Saattaa olla...kaikkea itsestään paljasta;) ja tietyistä asioista sen verran paljon on minullakin tuota ihmiskokemusta, että joissakin asioissa vaan oppinut kovin varauksellinen olemaan..ei sitä halua että, kukaan enää tässä iässä satuttaa...mutta, kyllä meissä tuo erilaisuus on..ja eihän ihmiset jos, oikein tuota asiaa mietit, niin voi sinusta juuri mitään tietää...kun loppujen lopuksi tiedätkö sinä siitä omasta läheisemmästäkään ihmisestä ihan kaikkea, ja toisaalta miksi pitäisi...omat lapsemmekin kun meidät yllättävät...vaikka kuinka ajattelet että, sinä tunnet heidät? Oma kundi tuossa eilen kyllä minut yllätti...kahdestaan kun oli aikaa kunnolla taas keskustella...ja ihminen kumminkin muuttuu kaiken aikaa yhdessä ajan kanssa. Vaikka ne syvemmät arvomaailmat itsekullakin samana aina pysyvät.
t.friidu - onni kev,.
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
kaikkea itsestään paljasta;) ja tietyistä asioista sen verran paljon on minullakin tuota ihmiskokemusta, että joissakin asioissa vaan oppinut kovin varauksellinen olemaan..ei sitä halua että, kukaan enää tässä iässä satuttaa...mutta, kyllä meissä tuo erilaisuus on..ja eihän ihmiset jos, oikein tuota asiaa mietit, niin voi sinusta juuri mitään tietää...kun loppujen lopuksi tiedätkö sinä siitä omasta läheisemmästäkään ihmisestä ihan kaikkea, ja toisaalta miksi pitäisi...omat lapsemmekin kun meidät yllättävät...vaikka kuinka ajattelet että, sinä tunnet heidät? Oma kundi tuossa eilen kyllä minut yllätti...kahdestaan kun oli aikaa kunnolla taas keskustella...ja ihminen kumminkin muuttuu kaiken aikaa yhdessä ajan kanssa. Vaikka ne syvemmät arvomaailmat itsekullakin samana aina pysyvät.
t.friiduEt omanaankin saa pitää asioita..
Sekin jos olis kaveri tuos toisella puolen pöytää, jonka kans vois raataa asiat, niin kuin sinulla on. Ei sitä tarvisi kierrellä eikä kaarrella mitään, mut kun minun täytyy tuonne maailmalle huuella, eikä se oo yhtään hauskaa... - ent.tehtaantyttö
onni kev,. kirjoitti:
Et omanaankin saa pitää asioita..
Sekin jos olis kaveri tuos toisella puolen pöytää, jonka kans vois raataa asiat, niin kuin sinulla on. Ei sitä tarvisi kierrellä eikä kaarrella mitään, mut kun minun täytyy tuonne maailmalle huuella, eikä se oo yhtään hauskaa...aina se tuskallista kun uusi ihmissuhde pitää aloittaa..ja pelkäähän sitä, ihminen kun on. Että, onko tämä sitten se varmasti hyvä, tämä uusi suhde?
Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä varovaisemmaksi, ehkä se alitajuntainen tietoisuus oman elämän rajallisuudesta sit sitä sätelee..ei niin enää uskalla..ja sitten se mukavavuudenhalukin.. Uusi ihmissuhde kun kummasti tuota henkistä ja fyysistäkin energiaa vie;) ennenkuin tutuksi tulee..;)
No, Rohkeutta nyt vaan...ei sitä meilä kuin yksi elämä täällä elättävä kuitenkin...olkoon se omalla tavallaan ihmissuhteissa antoisa ja rikas.
t.friidu - onni-keväässä
aina se tuskallista kun uusi ihmissuhde pitää aloittaa..ja pelkäähän sitä, ihminen kun on. Että, onko tämä sitten se varmasti hyvä, tämä uusi suhde?
Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä varovaisemmaksi, ehkä se alitajuntainen tietoisuus oman elämän rajallisuudesta sit sitä sätelee..ei niin enää uskalla..ja sitten se mukavavuudenhalukin.. Uusi ihmissuhde kun kummasti tuota henkistä ja fyysistäkin energiaa vie;) ennenkuin tutuksi tulee..;)
No, Rohkeutta nyt vaan...ei sitä meilä kuin yksi elämä täällä elättävä kuitenkin...olkoon se omalla tavallaan ihmissuhteissa antoisa ja rikas.
t.friiduEihän tässä muukaan auta...
Sanonta: Jos ei uskalla yrittää, ei saakkaan mitään. Taitaa pitää paikkansa..
Kiitokset kannustuksesta ja usutuksesta tulevaisuuteen ( Onnellisempaan ), jotta uskaltaa elää ja katsoa..
- Pirre*
puolison kuoleman seurauksena leskeydytään, sehän on selvää..
Mutta, ehkä tilannetaju auttaa, kuulostella tuntosarvillaan mitä toinen haluaa kertoa elämästään jne..luulisin, ettei kannata ensimmäiseksi kysyä ainakaan kuolinsyytä..- onni-keväässä
mutta anteeksi pyydellen.. Mitenkä se niin pääsi tapahtumaan?..
- ent.tehtaantyttö
omaan tahtiin kertoa sen minkä haluaa. Itse kun tässä leski-miehen kanssa avioiduin..niin enpä ole turhia kysellyt, mies kertonut sen minkä itse on tahtonut...kipeä asia kun aina on puolison menetys...vaikka siitä kuinka paljon aikaa liene...
t.friidu - onni-keväässä
omaan tahtiin kertoa sen minkä haluaa. Itse kun tässä leski-miehen kanssa avioiduin..niin enpä ole turhia kysellyt, mies kertonut sen minkä itse on tahtonut...kipeä asia kun aina on puolison menetys...vaikka siitä kuinka paljon aikaa liene...
t.friiduOli joko leski tai eronnut, jos vaihto ehtoja ei ole kuin yksi "Poistua pitkästä liitosta".
Olen kuullut jopa sanonnan " Avioero on pahempi kuin kuolema ".
Tuohon sanontaan en kyllä yhdy, mut "suuri menetys, pieni kuolema".
Onpa mullakin sunnuntai puheet.. Nyt kun on aikaa olla koneellakin, kerrankin..
Huono-omatunto kun en ole tänään käynyt ulkona.. - onni-keväässä
onni-keväässä kirjoitti:
Oli joko leski tai eronnut, jos vaihto ehtoja ei ole kuin yksi "Poistua pitkästä liitosta".
Huono-omatunto kun en ole tänään käynyt ulkona..Kyseinen henkilö oli lestaadiolainen, suuren lapsikatraan isä, josta vaimo erosi..
Uskonto ollut syypää moiseen sanontaan.
No, vaimo hävisi muille-maille ja miehelle jäi maatalous ja iso lapsilauma... - ent.tehtaantyttö
onni-keväässä kirjoitti:
Oli joko leski tai eronnut, jos vaihto ehtoja ei ole kuin yksi "Poistua pitkästä liitosta".
Huono-omatunto kun en ole tänään käynyt ulkona..minunkin mies ehti erota, ennenkuin jäi leskeksi...no..aina surullista on sitten avioero, avoero, leskeys tai mikä nyt vaan..kysymys on aina kahden ihmisen suhteesta. Mikä päättyy lopullisesti. Kyllä se toipuminen ja tavallaan pettymys siitä, että, on johonkin pysyvään uskonut ja elämänsä rakentunut. Muurit kun sortuu..niin..ne sortuu..mutta, elämää on uskallettava silti eteenpäin jatkaa..Ainahan se myös kuitenkin hyvää tuo tulleessaan ei pelkästään huonoa..tälläinen ikuinen optimistiluonne näin ajattelee;) ja ehkä tuo menetykset saavat sitten tuon toisen puolen elämästä jotenkin kirkkaammin loistamaan ja hehkumaan;) osaamme myös paremmin kaikelle hyvälle minkä saamme arvoa ikäänkuin antaa jos, vaan itse haluamme elämän niin kokea ja nähdä.
t.friidu
- viivatiina
sen vastakkaisen sukupuolen kanssa on jos olis tosissaan ja haluais siltä tutustumiselta jatkoa seurustelusuhdetta niin ainakin mää haluaisin tietää jos on ollu kyseessä avioero siihen syyn ennen kun rupeisin edes miettimään jatkuvuutta leskeys on toinen asia sehän on väistämättä joka toisen edessä tietysti siinäkin tapauksessa olisin kiinnostunut ja haluaisin keskustella edellisestä elämästä vastasiko se toiveita ja oliko se juuri sitä mitä oli elämältä halunnut tässä iässä sitä osaa jo olla sen verran järkevä ettei halua ottaa suinpäin sikaa säkissä onneksi ei ole omalla kohdalla mutta järkeä on.
- sivistyksen,
tai sen puutteenhan, ihminen tuo uteliaisuudellaan ja muullakin käytöksellään esiin.
Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen, sanoo jo kulunut sanontakin.- onni-keväässä
Ei koskaan kysele mitään toisiltaan siksi, että se on sivistyksen puutetta?..
- käsitin,
onni-keväässä kirjoitti:
Ei koskaan kysele mitään toisiltaan siksi, että se on sivistyksen puutetta?..
väärinkö, että aloituksessa puhutaan uudesta ihmissuhteesta?
En ainakaan minä voisi heti ensi töikseni alkaa tilittämään toista hänen suruistaan ja murheistaan, tuskin muustakaan.
Nehän kyllä avautuvat aikanaan, jos suhde jatkuu.
Sivistyneitä tai sivistymättömiä, meillä ainakin on puhuttu, ja puhutaan kaikki mahdollinen taivaan ja maan välistä, ja vielä kauempaakin, kun sille päälle satutaan. - onni kev,.
käsitin, kirjoitti:
väärinkö, että aloituksessa puhutaan uudesta ihmissuhteesta?
En ainakaan minä voisi heti ensi töikseni alkaa tilittämään toista hänen suruistaan ja murheistaan, tuskin muustakaan.
Nehän kyllä avautuvat aikanaan, jos suhde jatkuu.
Sivistyneitä tai sivistymättömiä, meillä ainakin on puhuttu, ja puhutaan kaikki mahdollinen taivaan ja maan välistä, ja vielä kauempaakin, kun sille päälle satutaan.Kyse olikin siitä suhteen aloittamis vaiheesta. Silloin, kun ei ehkä ole edes tavannut henkilökohtaisesti vaan pitänyt yhteyttä muilla keinoin..
Ärähdykseni oli aiheeton sinulle sory...
- onni-keväässä
Olen saanut pohtia tässä päivän erikantilta tulkittuja asioita ja kyllä se avartaa kummasti näkemystä..
Huomaa ettei se oma tulkinta ole ainoa oikea, ettei minun asiat kuulu kellekkään ( varsinkaan sellaiset, jotka ovat satuttaneet joskus ).
Puhuminen varmaankin on hyvästä, mut uskon edelleen siihen, jot nokastusten pitää silloin olla jos nii vaikeita asioita rupeaa selvittään..
Tässä on näkökantaa myös muille lukioille, jotka kenties voivat liipata tätä samaa asiaa elämässään... - onni kev,.
Yksinäisyys vai mielenvapaus ?
http://www.youtube.com/watch?v=lLjW6W-AFo4 - O - Orvokki
on kumppanin etsintä mielessä ja katsastamassa ehdokkaita pikatreffeillä. Siellä kannattaa varmaan toimia samoin kuin supermarketin valintatiskillä. Pitää kiireesti selvittää pakkauksen sisällön koostumus, jotta voi päättää samantien ottaako mukaan testattavien joukkoon vai jättääkö hyllylle. - Niin olen kuullut tai lukenut ainakin osan treffejä harrastavien kertovan; harvoin kuulee toisenlaisia tarinoita.
Ehkä seuraava vaihe on se, että ihmiset lähettelevät toisilleen kysymyslomakkeita täytettäväksi tai ojentavat ne heti ensitreffien aluksi. Markkinataloudessa pitänee olla tehokas myös ihmissuhteissa.;)) - tämä on vain
minun mielipiteeni, mutta en oikein pidä ajatuksesta aloittaa tuttavuutta kuulusteluilla.
- onni kev,.
Miten, missä, keitä?
- Pirre*
, että ehkä e n t i s t e n puolisoitten, naapureitten, kyläläisten kuulustelu olisi kaikkein paras keino tuntea tuleva uusi puolisonsa..hi..
ainakin näissä uusio jutuissa..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1097197
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h965225Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333392Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961491Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346- 481114