Akuutti telogeeninen hiustenlähtö

padassi

Juup, olen tässä nyt puolentoista vuoden ajan kärsinyt akuutista telogeenisestä hiustenlähdöstä ja nyt se on muuttunut todella pelottavaksi.
Löytyykö kohtalotovereita?

Olen etsinyt tästä vaivasta tietoa, mutta muuta hoitokeinoa ei ole kuin vain odottelu. Kroonista voisi hoitaa ehkä joissain tapauksissa lääkkeillä mutta akuuttiin auttaa vain lepo ja odotus. Monipuolinen ruokavaliokin auttaa.

En enää uskalla harjata hiuksiani, ettei hiuksia lähtisi nyt niin paljon. Ja paidoista joudun iltaisin nyppimään hiuksia pois vaikka millä mitalla, ei ole mukavaa.
Miten olette itse "hoitanut" hiuksianne ja miten selviätte ylipäätään?

1

438

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiukseni???

hei,hiustenlähdöstäsi on jo n.2vuotta mutta kuitenkin,nyt 3kk minulla on lähtenyt joka päivä runsaasti hiuksia eikä ikinä ennen ole näin käynyt..Olen parturi-kampaaja ja tiedä mikä on normaalia hiustenlähtöä ja tämä ei sitä ole..Vihdoin päätin soittaa lääkäriin mutta hoitaja sanoi että eikö sinulla ole varaa yksityiselle!"!"#€% sitten ajattelin itse selvittää syyn,en viitsi 3kk jälkeen vielä mennä yksityiselle lääkärille jotta todetaan että "tämä nyt on telogeeni vaihe ja kk sitten ollut suuri stressi..Tiedetään että hiukset uusiutuvat esin n.4-6vuoden välein.Hormoonit, ja hassua minkä huomasin,vaikea ,kylmä ,pimeä talvi ilman kunnon annosta Dvitamiineja kalaoljyjä yms..Hiukset lähtevät aina jälkikäteen tapahtuneesta n.3kk. Nyt on maaliskuu ja hiukset reagoivat talvesta ja syksystä..sinulla tosin jos kestänyt jo noin kauan ,oletko käynyt lääkärissä? lääkäri määrää esin Spiresis nimistä lääkettä vakavaan hiusten lähtöön.. suuri stressi hiusten lähdöstä jatkaa lähtöä.. apteekista myös ilman reseptiä saa apua esim priorin,viviscal...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2832
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2712
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2332
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1648
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1563
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1485
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1246
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe